Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)

Xj40 Za, przeciw, obiektywnie

<< < (2/5) > >>

Robert Kielce:
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,2572.0.html

Arkosky:

--- Cytat: Robert Kielce w Październik 26, 2013, 15:19:12 pm ---http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,2572.0.html

--- Koniec cytatu ---

Czytałem. I nic szczególnego tam nie ma.
No poza tym że najlepiej szukać 4.0 z roczników 93 i 94.

Jak z tymi klapami klimatyzacji? W każdym to jest problemem?

Jaguar XJ6:
Witaj

Posiadam XJ40 wersje 3.2 L z 94 r. z gazem i jak narazie nie zmienie tego auta na żadne inne . Rdzy brak , spalanie gazu obecnie mam 14.8 L średnie . Jaguar XJ40 według mnie to dobry poczatek na zaczęcie przygody z ta marką . W serwisowaniu jest tani , pali dużo ( ale według mnie za to co oferuje , to mu wolno ) , wnetrze jest wykonczone tak jakbysmy tego po takiej marce oczekiwali ( prawdziwe drewno , skóra ) . Roczniki 93-94 sa chyba najlepiej zrobione , mniej awaryjna elektryka , brak NIVO ( zawieszenie samopoziomujace ) , lepsze zabezpieczenie antykorozyjne ( mam od zimy wgnieciony błotnik i blache na wierzchu bez grama rdzy ) , nowego typu tapicerka  ( taka sama jak w X300 ) , i jesli preferujesz dobra jakość dźwieku , to również w rocznikach 93-94 jest inne audio ( osiem głosników , 4 nisko-średniotonowe i 4 wysokie ) . Mam wersje bez katalizatora , i całkiem nieźle sie zbiera jak na mase auta 1800 kg i jedyne 200 KM . Ogrzewanie w zimie jest bardzo dobre , a w lecie ( jesli tylko klimatyzacja jest nabita dobrym czynnnikiem ) jest przyjemnie chłodno , klima jest dwustrefowa automatyczna . Problemem w każdym XJ40 sa nawiewy , a konkretnie klapy nawiewów i wentylatory ( tzw. blowery ) , warto sprawdzić podczas oglądania auta i jazdy próbnej , czy działaja jak trzeba , i czy reszta elektryki jest w pełni sprawna . Za 14 000 zł kupisz spokojnie XJ40 ( byle miał wszystko sprawne ) , i nawet nie bedziesz musiał na poczatek nic wkładac za wyjatkiem wymiany płynów . Oczywiście wszystko zależy od tego czy znajedzesz egzemplarz XJ40 który bedzie wart tych 14 000 zł , bo właśnie z tym jest największy problem , mnóstwo jest ideałów nawet za 8000-9000 zł , ale jak przyjdzie co do czego , to sie okazuje , ze 3000 zł na dzień dobry na drobny remoncik .

Arkosky:
A jak z układem hamulcowym? Słyszałem że w XJ40 jest problematyczny?

Jaguar XJ6:
Odnośnie układu hamulcowego , to nie powiem ci , czy jest problematyczny , czy nie , bo ja swoim od zakupu zrobiłem ponad 20 000 km i jedyne co w układzie zmieniłem , to klocki i tarcze , nawet hamowanie z 200 km/h nie jest dla układu hamulcowego w XJ40 wielkim problemem . Jak dla mnie hamulce maja bardzo dobra skutecznośc , po ostrej jeździe sa mocno ciepłe felgi , ale to w sumie nie powinno dziwić , bo 1800 kg ciezko jest skutecznie zatrzymać . ABS działa jak nalezy , w zimie pare razy ocalił nos mojego jaga  ;D .

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej