Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)

Xj40 Za, przeciw, obiektywnie

(1/5) > >>

Arkosky:
To mój pierwszy post na tym forum, ale mam nadzieje że zostane tu na dużo dużo dłużej :).
Jako że pierwszy to się przywitam.
Nazywam się Arek i mieszkam w Warszawie na Pradze płd.
Moja przygoda z jaguarem jeszcze się nie zaczęła, ale w latach 90 miałem okazje jako dziecko jeździć XJ6 x300 - pamietam to jak dziś.

Obecnie jeżdże Alfą Romeo 155 i złego słowa na alfy nie powiem, dużo ciekawych ludzi poznanych i mile spędzony czas na rozmowach :)

W niedalekiej przyszłości planuje zakup XJ40. Na początek chce przeznaczyć około 14-15 tyś zł na sam zakup samochodu.
Czytałem sporo tego forum o XJ40, ale także innych for.
Jednym z problemów na który niektórzy się skarżą jest rdza..
Niestety obawiam się o to najbardziej, bo wiem ile pieniędzy trzeba włożyć żeby to zahamować, a nie zawsze wychodzi tak jakbyśmy tego chcieli..
I teraz nie wiem jak szukać, gdzie szukać itp.
Najlepszą opcją by było kupić od jakiegoś forumowicza i dbać tak jak on dbał.
Drugą opcją jest wyjazd za granice. No tylko gdzie? Może włochy?
Z jednej strony chciałbym kupić auto do poprawek, porysowane, poobijane. I zrobić po swojemu (tzn kupić taniej i polakierować), ale przerobiłem to w alfie i jeśli lakiernik nie będzie odpowiedni to stracimy niestety nerwy i pieniądze, a samochód nie będzie wyglądał tak jakbyśmy tego chcieli..

No i pytanie do was.. Czy realne jest za te 14-15tyś zł (mówie o wkładzie początkowym, chociaż przyznam że nie chciałbym wydawać 2tyś co miesiąc) kupić XJ40?
Najbardziej bym chciał z lat 91-94 z silnikiem 4.0 i okrągłymi światłami z przodu.

W aucie zamierzam mieć instalacje gazową (i jeśli moge to prosze o nie komentowanie/krytykowanie tego) gdyż poruszać się będe na codzień.

Dodatkowo zamierzam garażować cały czas Jaga.

Jesli zły dział prosze o przeniesienie.

Pozdrawiam i prosze o rzetelne odpowiedzi.
Jeszcze gdzieś z bliska chciałbym 40stke zobaczyć, ale to się pomyśli..

tomek1212:
Witaj
Miałem XJ40 z 92r 3,2 z gazem własnoręcznie zakładanym. Jeździłem prawie dwa lata i zamieniłem teraz na x300, jednak jak dla mnie XJ40 był troche zbyt archaiczny do codziennej jazdy.
Za 14tys powinienes spokojnie znaleźć coś ciekawego, proponowałbym Ci szukać w rocznikach po 92r ponieważ one już miały "normalną" klimatyzacje którą da się bez wiekszych problemów serwisować, no i troche unowocześnioną elektronikę.
Silnik 3,2 jest dobry, ale w moim odczuciu troche za słaby do tego auta dlatego lepiej szukać wersji 4,0 która w trasie spali nawet mniej od 3,2.

Jak gaz to raczej tylko sekwencja i najlepiej kupic auto bez gazu, a instalacje założyć samemu.

Musisz wziąć pod uwagę ze te auta ważą prawie 2tony, więc spalanie zawsze będzie wysokie, a zimą po mieście bez problemu przekroczysz 20l/100km.

Arkosky:
Gaz oczywiście sekwencja z górnej półki. Jeśli chodzi o spalanie zdaje sobie z tego sprawe. Nie chciałbym 30litrów przekroczyć.
Myślałem jeszcze  o podobnych do Jaga np Mercedes W140, albo BMW e32, ale W140 w prowadzeniu jak kiosk ruchu, a e32 równie ciężko znaleźć.

Jak z automatami w XJ40?

maras:
automat we wszystkich tych autach jest ten sam. w 3.2 masz 4hp22 a w 4.0 4hp24,
To toporne, lecz świetne i wieczne skrzynie. A w razie problemów tanie w naprawie. Jeśli chodzi o prowadzenie to bmw na pewno wygrywa.. z tych trzech aut jaguar wypadał, wypada i zawsze będzie wypadał najgorzej. I to pod względem jakości, ergonomii, technologii. Na pewno jest najbardziej zacofany technologicznie, lecz ma jednak to cos, czego nie maja niemieckie marki - duszę arystokraty...

Arkosky:
Czy gorsze od BMW to sie okaże. We mnie budzi większą sympatie niż e32.

Na co zwracać uwage przy oględzinach? Poza tym co w każdym samochodzie :)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej