Autor Wątek: Syczenie  (Przeczytany 4759 razy)

seba78

  • Gość
Syczenie
« dnia: Październik 17, 2013, 22:25:55 pm »
Witam
Dość głośno mi syczy z miejsca z okolic obudowy zaworów

Czym to najlepiej uszczelnić? Czy ma to wpływ na to, że jak silnik jest zimny to ma nierówne obroty?
Dzięki serdeczne
Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Październik 17, 2013, 23:43:08 pm wysłana przez Choina »

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.283
Odp: Syczenie
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 17, 2013, 23:54:54 pm »
Koszta nie są groźne. Nowa część ta okrągła - zawór AJ83695 kosztuje około 34 GBP, a przewód odpowietrzenia skrzyni korbowej (VIN od M45255 do M62935) AJ82705 42GBP lub (VIN od numeru M62936) AJ88039 27GBP.

Ten zawór okrągły przyczynia się do powstawania błędów
P0171 - Bank1 mieszanka spalania zbyt uboga
P0174 - Bank2 mieszanka spalania zbyt uboga
Dokładnie te, które odczytał komputer.
« Ostatnia zmiana: Październik 18, 2013, 00:34:18 am wysłana przez Choina »
Jest XE MY20, XJ6 1995
Był X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

seba78

  • Gość
Odp: Syczenie
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 18, 2013, 00:02:27 am »
Jesteś wielki, a czy to ma wpływ na moc i szarpanie na zimnym silniku?

Offline huberts1977

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 267
  • X type 3.0 awd ŁÓDŹ
Odp: Syczenie
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 18, 2013, 00:20:25 am »
Seba no jasne że ma. Każde "lewe" powietrze powoduje nierówną pracę silnika i spadek mocy.

p.s. powiedz lepiej kiedy zabieramy się za tunning tej jedynej w PL białej eRki? Ja bym zmienił koło na kompresorze na mniejsze i zaraz by było z 500 tygrysów pod maską  8)
Były X-typy, XJ-ty, był XF 2,7d jest XF 3.0 b

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.283
Odp: Syczenie
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 18, 2013, 00:25:54 am »
Objawia się najpierw syczeniem, brakiem mocy i szarpaniem silnika.
Podaj 6 ostatnich cyfr vinu. Jest jeszcze jedna rurka, która pasowałoby do kompletu wymienić.
Jest XE MY20, XJ6 1995
Był X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

seba78

  • Gość
Odp: Syczenie
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 18, 2013, 00:29:31 am »
:) jeszcze daleka droga na razie muszę zrobić by odzyskał swoją seryjną moc następnie bezpieczeństwo (zawieszenie) a później  ;D kto wie, myślałem już o modyfikacji kompresora.
Ciekawe czy ktoś z forumowiczów już to robił?

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.283
Odp: Syczenie
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 18, 2013, 00:33:09 am »
myślałem już o modyfikacji kompresora.
... chyba o dodaniu podtlenku LPG  :P
Jest XE MY20, XJ6 1995
Był X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

seba78

  • Gość
Odp: Syczenie
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 18, 2013, 00:36:39 am »
:) Nitro z butli w zapasie

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.283
Odp: Syczenie
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 18, 2013, 00:42:25 am »
I wszystko jasne. Zamawiaj te 3 rzeczy najlepiej nowe, bo inaczej nigdy nie dojdziesz co z tym autem jest nie tak
- odpowietrznik skrzyni korbowej AJ87773
- przewód odpowietrzenia skrzyni korbowej AJ88039
- wąż odpowietrzający drugi bank AJ88045
Cena w UK około 100 funtów.

Wywala ci błędy na obu bankach. Ja na twoim miejscu wymieniłbym oba przewody. Raz, a dobrze i problem zażegnany.
Jest XE MY20, XJ6 1995
Był X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

Offline Domi7

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 55
Odp: Syczenie
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 03, 2015, 17:48:34 pm »
Znowu odgrzeje kotleta.. syczy mi z odmy i faluja obroty. Kot 3.0V6 sprzed liftu 2000r. Peknieta jest rurka/kolanko? Nie wiem, nie widze dokladnie, za kolektorem ssacym  w kazdym badz razie na kolanku przy grodzi. Gdzie moge dostac ta czesc poza serwisem? Czy kombinowac z rurkami olejoodpornymi ze sklepu moto. Widze ze temat niejednokrotnie poruszany ( pod roznymi nazwami) wiec i pewnie wiele rozwiazan technicznych w tym zagadnieniu?

Offline tomasz

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 626
Odp: Syczenie
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 03, 2015, 20:06:35 pm »
wysłałem @

Offline Domi7

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 55
Odp: Syczenie
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 04, 2015, 20:34:06 pm »
Dzieki :-thank Jednak musze przynajmniej tymczasowo cos "wyrzezbic". Zapewne udalo by sie zastapic owe kolanko jakims innym gumowym badz silikonowym, nie znam jednak srednic, bez wyjecia tego cuda.