Autor Wątek: Pytanie o zaślepienie EGR.  (Przeczytany 13856 razy)

marsjaningn

  • Gość
Odp: Pytanie o zaślepienie EGR.
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 15, 2015, 17:08:28 pm »
witam
mam kota 2,2 diesel z 2007 roku,
zaślepiłem EGR i wywierciłem dziurkę o srednicy 8mm ( choć piszą aby zrobić 4mm )
świeci mi sie cały czas check engine - za mała ilość spalin ( czy cuś takiego )
da sie z tym coś zrobić ?? ( wiercić większą dziure ?? jak dużą ?? )
czy zostawić w spokoju i odetkać całkiem ??


Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Pytanie o zaślepienie EGR.
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 15, 2015, 17:51:59 pm »
Bo jak pisza 4 to 4 ;). Teraz masz egr do zmiany
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

enter84

  • Gość
Odp: Pytanie o zaślepienie EGR.
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 11, 2015, 22:59:27 pm »
Witam!
Panowie kilka dni temu rano po odpaleniu auta zapalił mi się błąd:
P0405 "Czujnik A recyrkulacji spalin - niski sygnał wejściowy"
Wyjąłem cały zawór EGR,wyczyściłem również kolektor,złożyłem do kupy.
Błąd wykasowałem,sądząc,że problem zniknie,ale po kilku dniach check znowu się zapalił...
I teraz pytanie co oznacza pojęcie "niski sygnał wejściowy" może jest jeszcze jakiś czujnik do przeczyszczenia?
Pod zaworem na gumowej rurze łączącej jest jakiś czujnik,zakładam,że to mapsensor- czy ma to jakiś wpływ na zapalanie się kontrolki?
Z góry bardzo dziękuję za odpowiedzi.

daniel

  • Gość
Odp: Pytanie o zaślepienie EGR.
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 12, 2015, 09:32:45 am »
Miałem to samo jesienią. Wyczyszczony EGR nie pomógł. Pomogła wymiana rurki sterującej EGRem, podciśnieniowej. Coś około 100 pln w ASO. U mnie to numer C2S45071 - Pierburg valve, u Ciebie będzie inny numer części.

enter84

  • Gość
Odp: Pytanie o zaślepienie EGR.
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 12, 2015, 11:50:16 am »
Dzięki wielkie to już jakiś trop.
Nie wiem w którym ASO kupiłeś,ale mi w Krakowie podali cenę 1109zł brutto za czujnik z przewodami...

daniel

  • Gość
Odp: Pytanie o zaślepienie EGR.
« Odpowiedź #20 dnia: Maj 12, 2015, 12:04:14 pm »
Bo to co wymieniałem to nie MAP sensor, tylko zawór sterowania z rurkami. MAP to może tylko kosztować. I trochę cenę pomyliłem, sama rurka to było około100, zawór cos koło 400.

enter84

  • Gość
Odp: Pytanie o zaślepienie EGR.
« Odpowiedź #21 dnia: Maj 12, 2015, 21:40:25 pm »
Daniel trafiłeś w  :-10points
Przyjrzałem się dziś przewodom od podciśnienia i faktycznie kawałek rurki stwardniał i spadł na skrzynię.
Pojeżdżę trochę i zobaczymy czy nie wywali mi checka,wtedy zastanowię się nad zaworem regulującym ciśnienia w EGR.
Dzięki jeszcze raz.

Offline M-GASIOR1

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 129
Odp: Pytanie o zaślepienie EGR.
« Odpowiedź #22 dnia: Maj 13, 2015, 08:17:33 am »
Witam.
Czy ktoś znajdzie chwilę i opisze najlepiej z zdjęciami jak zaślepić EGR.???

eMWuGSM

  • Gość
Odp: Pytanie o zaślepienie EGR.
« Odpowiedź #23 dnia: Maj 13, 2015, 10:52:25 am »
Witam.
Czy ktoś znajdzie chwilę i opisze najlepiej z zdjęciami jak zaślepić EGR.???
A co tu jest do opisywania!?
Wszystko zostało napisane, jeśli dalej nie potrafisz = nie pchaj łap.
Jeszcze troche to ludzie bedą potrzebowali instrukcji do oddychania.

Zastanawia mnie tylko sens tej dziury w zaślepce EGR, bo na zaślepionym czy z nią czy bez auto się tak samo zachowuje jak to EGR podciśnieniowy (i to z czujnikiem czy bez czujnika), w elektrycznym nie ma sensu.

fazi999

  • Gość
Odp: Pytanie o zaślepienie EGR.
« Odpowiedź #24 dnia: Czerwiec 03, 2015, 08:20:49 am »
Po zaślepieniu EGR komp wykazuje błąd chyba P1000-mówiący o ekologii. Jeżdżę po zaślepieniu EGRu i nic się nie dzieje- x type 2004 2.0 d. Każdemu kto to robi proponuję obligatoryjnie umyć kolektor dolotowy. Myłem ropą i dimerem czas około 2h, klucze podstawowe.

eMWuGSM

  • Gość
Odp: Pytanie o zaślepienie EGR.
« Odpowiedź #25 dnia: Czerwiec 03, 2015, 13:52:44 pm »
P1000 - "błąd" nieprzeprowadzonego selftestu w Fordzie/Jaguarze. Po boodaj 5km od skasowania błędów "błąd" znika.
Nie wiesz, nie pisz bzdur. Jeśli masz podciśnieniowy EGR to zaślepienie nie spowoduje wystąpienia ŻADNEGO błędu.

fazi999

  • Gość
Odp: Pytanie o zaślepienie EGR.
« Odpowiedź #26 dnia: Czerwiec 03, 2015, 19:24:26 pm »
P1000 - "błąd" nieprzeprowadzonego selftestu w Fordzie/Jaguarze. Po boodaj 5km od skasowania błędów "błąd" znika.
Nie wiesz, nie pisz bzdur. Jeśli masz podciśnieniowy EGR to zaślepienie nie spowoduje wystąpienia ŻADNEGO błędu.

Fantastycznie w końcu mistrz ciętej riposty. A może mistrzu znasz odpowiedz gdzie znajdę opisy pinów sterownika silnika 2.0 d wyposażonego w czujnik położenia pedału hamulca. Czy to już zbyt trudne? Pozdrawiam.

eMWuGSM

  • Gość
Odp: Pytanie o zaślepienie EGR.
« Odpowiedź #27 dnia: Czerwiec 04, 2015, 22:59:52 pm »
P1000 - "błąd" nieprzeprowadzonego selftestu w Fordzie/Jaguarze. Po boodaj 5km od skasowania błędów "błąd" znika.
Nie wiesz, nie pisz bzdur. Jeśli masz podciśnieniowy EGR to zaślepienie nie spowoduje wystąpienia ŻADNEGO błędu.

Fantastycznie w końcu mistrz ciętej riposty. A może mistrzu znasz odpowiedz gdzie znajdę opisy pinów sterownika silnika 2.0 d wyposażonego w czujnik położenia pedału hamulca. Czy to już zbyt trudne? Pozdrawiam.
Odpisałem w odpowiednim temacie.

fazi999

  • Gość
Odp: Pytanie o zaślepienie EGR.
« Odpowiedź #28 dnia: Czerwiec 09, 2015, 17:46:31 pm »
Dzięki za pomoc.

Offline promotion

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 145
Odp: Pytanie o zaślepienie EGR.
« Odpowiedź #29 dnia: Lipiec 30, 2015, 12:56:10 pm »
podpinam się pod temat
od pewnego czasu ( od momentu jak zaczęła go eksploatować moja żona ) mój kot silnik 2.2  diesel zaczął strasznie kopcić , w zasadzie przy każdym dodaniu gazu zostawiam za sobą obłok czarnego dymu przez który tym za mną jest się ciężko przebić , jak potrzymam silnik na wyższych obrotach 3-4 tys na trójce   to na pewien czas mu dymienie przechodzi  , dodatkowym objawem są pływające obroty. Jak auto jest zimne po odpaleniu przez pewien czas pływają mu wolne obroty , jak jest zagrzane wszystko wraca do normy . Turbina była regenerowana ( a dokładnie czyszczona ) , silniczek sterujący żaluzją turbiny również po regeneracji , EGR czyszczony jakiś rok temu ( jak kot stanął i nie chciał odpalić ) , spalanie w normie , moc jest ok , przebieg 180 tys km .
Chciałbym wiedzieć , czy to coś poważnego , czy ewentualnie można coś samemu przy nim podłubać , bo szykuje mi się wyjazd na wakacje i nie wiem którym kotem jechać xj-tem  który pali jak smok  , ale jest całkowicie sprawny i pewny , czy x-typem który jeździ za grosze ale nie jestem pewien czy nim dojadę i wrócę ( ok 3500 km w obie strony ) . Jeśli pomimo dymienia , nie ma większego ryzyka usterki na trasie to skłaniałbym się jednak do oszczędności i jazdy x-typem w dieslu ( tym bardziej , że ma dwa razy większy bagażnik ).
proszę o jakieś sugestie .
xj8 x350 4.2 long 2004
xj8 x350 4.2 long 2007