Autor Wątek: Pytanie o zaślepienie EGR.  (Przeczytany 13844 razy)

Jordi

  • Gość
Pytanie o zaślepienie EGR.
« dnia: Wrzesień 27, 2013, 23:45:49 pm »
Posiadałem problem dymienia więc postanowiłem zgodnie z podpowiedziami na forum wyczyścić EGR. Faktycznie miał chyba z 2.5cm osad... Przy okazji został wyczyszczony też kolektor oraz wymieniony mały termostat (nie dogrzewał się)


Mam pytanie o EGR, brat postanowił go zaślepić, co o tym myślicie? Czy może jak już jest przeczyszczony to lepiej go nie zaślepiać?

Offline luko_j

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 616
Odp: Pytanie o zaślepienie EGR.
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 28, 2013, 19:23:07 pm »
Ja mam zaślepiony i nie zauważyłem problemów z jazdą, spalaniem czy innymi rzeczami. A dymienie ustąpiło.
x-type 2004, 2.0d sport, srebrna sier¶æ ;]

cobi

  • Gość
Odp: Pytanie o zaślepienie EGR.
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 28, 2013, 20:20:17 pm »
Możesz zostawić jesli działą ale za jakiś czas znowu będzie wszystko zasyfiona-juz taki urok.
Ja miałem zaślepiony i jeżdziłem tak 1,5 roku.
Nic złego sie nie działo.

Offline slawek

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 313
Odp: Pytanie o zaślepienie EGR.
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 29, 2013, 08:49:01 am »
EGR działa tylko na wolnych obrotach. W momencie gdy zaczyna działać turbina musi być zamknięty.Często właśnie ,jak jest zabrudzony nie zamyka się całkowicie i cienienie powietrza wytwarzane przez turbo rozpręża się do wydechu (stąd dymienie i mniejsza moc).
Ja wstawiłem zaślepkę z otworem o średnicy 5mm.
X-Tpe 2,0 D sport  rok 2004

Jordi

  • Gość
Odp: Pytanie o zaślepienie EGR.
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 01, 2013, 15:26:19 pm »
Aha, czyli jednak zostawie zaślepiony ale wywierce otworek wiertełkiem.

Offline slawek

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 313
Odp: Pytanie o zaślepienie EGR.
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 01, 2013, 20:00:24 pm »
Jeżeli nie będzie otworka nic się nie stanie
X-Tpe 2,0 D sport  rok 2004

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.283
Odp: Pytanie o zaślepienie EGR.
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 02, 2013, 07:41:47 am »
Takie rzeczy to chyba tylko w Polsce są możliwe. Tak ciężko wyjąć i wyczyścić raz na rok, albo kupić nowy raz na 5 lat za 500zł?
Lepiej zaślepić i kopcić jak z Ikarusa. O środowisku już nie wspomnę. A żeby wam tak utylizację odpadów koło domu wybudowali.
Jest XE MY20, XJ6 1995
By³ X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

Jordi

  • Gość
Odp: Pytanie o zaślepienie EGR.
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 02, 2013, 14:18:18 pm »
Dla mnie to nie problem wyczyścić, czy kupić nowy.

Tylko wszędzie piszą że EGR ble, że nie potrzebny, że zaślepić.

Więc już sam nie wiem co o tym myśleć... Ale może faktycznie. Mam go przeczyszczonego, więc nie powinien wadzić. Jednak go chyba nie będę zaślepiał.

anticrux

  • Gość
Odp: Pytanie o zaślepienie EGR.
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 01, 2013, 01:13:29 am »
to nie tylko kwestia czyszczenia samego egr, ale też kolektora ssącego. w przypadku całkowitego zaślepienia pewne jest zapalenie się kontrolki check- nawet jeśli do egr nie idą żadne kable.

ja mam zaślepiony od pół roku i jest ok, choć teraz zastanawiam się nad niepełnym zaślepieniem, żeby kontrolka nie świeciła się

Offline slawek

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 313
Odp: Pytanie o zaślepienie EGR.
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 01, 2013, 08:18:18 am »
Właśnie ze względu na kolektor ssący mam zaślepiony EGR. Otwór w zaślepce jest ukłonem w stronę ekologii. Mam prawidłowy skład spalin , a mniej brudu dostaje się do kolektora. Z czyszczeniem zaworu nie mam problemu bo posiadam drugi na wymianę , ale czyszczenie dolotu jest bardziej kłopotliwe.
EGR mam sterowany podciśnieniem (bez czujnika położenia) i przy całkowitym zaślepieniu lampka check nie świeciła się.
X-Tpe 2,0 D sport  rok 2004

lenar90

  • Gość
Odp: Pytanie o zaślepienie EGR.
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 02, 2015, 21:46:02 pm »
trochę odgrzewam temat:)
miałem problem z EGR - zacięty - auto nie paliło w ogóle, wyczyściłem, usprawniłem (zacinał się w tym samym miejscu) po założeniu ładnie odpalał. Jednak miał chwile zadławienia podczas dodawaniu gazu przy niskich obrotach oraz nierówną pracę na wolnych obrotach - uznałem że EGR skończył żywot :) i nie zdziałam nic bez wyłożenia 1300-1500 zł, więc założyłem zaślepkę z dziurką 7 mm ale mimo to wywala mi błąd (po ok 30 km), ale auto chodzi pięknie :D:D:D spalanie 6,5 l 6,6 l cykl mieszany a silnik 2.2 i  pytanie, czy ktoś poradził sobie z tą kontrolką? Ktoś jakoś to rozwiązał w sterowniku? Albo to zrobię albo założę zaślepkę bez dziurki, przynajmniej będę wiedział, że nie pali się bez powodu :)
Kolejne pytanie- przy zakładaniu zaślepki zauważyłem, że już mam sporo nagaru - co może wpływać na jego przyspieszone osadzanie? Zapchany DPF? (mam to cudo u siebie, a EGR elektronicznie sterowany)
Pozdro  :-tylko

marsjaningn

  • Gość
Odp: Pytanie o zaślepienie EGR.
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 01, 2015, 15:42:04 pm »
Ja własnie walczę z DPF i EGR w silniku 2,2
Usunołem fizycznie DPF teraz walcze ze sterownikami, jak narazie nikt sobie z tym nie poradził :(
EGR tak samo, problem z usunięciem sterownika :(

ale walczę jak coś zdziałam to napisze, jeżeli ktoś juz to zrobił prosze o info

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piêkno¶æ dnia postrach nocy
Odp: Pytanie o zaślepienie EGR.
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 01, 2015, 21:53:03 pm »
Witam. Czytam czytam i sie zastanawiam czy ktoś z was wie po co ten egr tak krótko to zawór recyrkulacji spalin i pozwala na powrót cześci spalin do kolektora ssącego i jest potrzebny działa nie tylko po odpaleniu ale w trakcie pracy jazdy też  oczywiście można go zaślepić i nic sie nie stanie a osady w kolektorze i tak będą sie odkładać może troche wolniej bo nie będzie sadzy z wydechu ja osobiście raz w tygodniu czyszczę rożne egry z różnych aut i wystarcza średnio na rok zależy od auta i kierowcy. a co do dpf szkoda że kolega go wyciął jest też sposób i na to też pomaga 
by³a zielona bestia 300km s type 4.2  V8
by³ saab 95 2.3 turbo 220km
by³ citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
bêdzie x350 super V8 400KM

Offline grzechch

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 663
Odp: Pytanie o zaślepienie EGR.
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 01, 2015, 21:58:24 pm »
Oj odpowiedź jest bardzo prosta. EGR kieruje część spalin z kolektora wydechowego do kolektora ssącego w celu dopalenia częsci spalin i tym samym zmniejszenia ilości tlenków azotu w spalinach. Jednym słowem to działanie ekologiczne. Jeżeli ekologię masz gdzieś to możesz go zaślepić. W Polsce na stacjach diagnostycznych nie jest kontrolowane jego działanie i również ilość tlenków azotu w spalinach

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piêkno¶æ dnia postrach nocy
Odp: Pytanie o zaślepienie EGR.
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 01, 2015, 22:06:59 pm »
doże kolego grzechch siadaj piątka sie należy  ha ha a tak poważnie masz grzechch racje i jeszcze w pierwszej fazie pracy podgrzewa powietrze
by³a zielona bestia 300km s type 4.2  V8
by³ saab 95 2.3 turbo 220km
by³ citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
bêdzie x350 super V8 400KM