xp32 - jaka wersja? Też diesel 2.0?
Znalazłem bardzo merytoryczną wypowiedź użytkownika Jawe83. Pozwolę sobie zacytować, może też przydać się innym:
"Jeszcze jedna prosta sprawa, którą radzę Ci przypilnować, abyś nie wpadł w duuuuże koszta po zakupie - układ wtryskowy!
Jak już będziesz pewien zakupu danego egzemplarza (blacharka i zawieszenie ok), to jedziesz do ASO, bądź serwisu specjalizującego się w Jaguarach/Fordach, posiadającego komputer serwisowy IDS (tylko IDS) i sprawdzacie dokładnie:
1. Pracę wtryskiwaczy paliwa, czy dawkowanie jest prawidłowe, czy nie ma za dużo odchyłów od normy.
2. Pracę pompy common rail, czy podaje prawidłowe ciśnienie w całym zakresie pracy (z i bez obciążenia)
3. Mechanik wyciąga filtr paliwa i go rozcina, żeby sprawdzić, czy nie ma w nim opiłków metalu
Jeśli mechanicy stwierdzą, że coś jest nie halo, to czeka Cię regeneracja wtrysków, a jeśli dodatkowo się okaże, że masz opiłki metalu w filtrze paliwa, to wtedy pompa do naprawy/wymiany i czyszczenie calusieńkiego układu paliwowego, włącznie z bakiem paliwa... jak się domyślasz, koszta takiej procedury są niemałe.
Inna kwestia to sprężarka, trzeba sprawdzić, czy wirnik nie ma luzów i czy nie ma śladów oleju."