Podepne sie do tematu , bo kiedyś mnie równiez ciekawiło gdzie umnie są katalizatory . W moim jagu z pod tej chromowanej osłony przy silniku wychodzą 2 grube rury , na nich sa 2 ( na każdej po jednej ) małe bańki , za bankami rury schodza sie w jedna i tam jest sada wkrecona , za sąda leci to jako jedna gruba rura i rozchodzi sie koło skrzyni biegów na dwa tłumiki , skad ( juz 2 osobne rury ) ida do tłumika tylnego prawego i lewego . Pytanie jest taki , czy w każdym XJ40 jest taki sam układ wydechowy ? , czy zalezy to od rocznika , bo jak ogladadałem kiedys na allegro to zupełnie inaczej wygladał wydech niż umnie .
no wlasnie to moze byc mylące, ja sie np. gubie co jest co. Obadajcie ten filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=84jT-u6YgoAUstawcie film na 7 min i 23 sekundy - czy te dwa tłumiki to sa tłumiki środkowe czy tylne ? Bo moim zdaniem środkowe, a tyle sa na samym tyle, tylko ze ich nie widac po sa zakryte od dołu, tak czy nie ?
Teraz ustawcie na 7 min i 28 sekund - to sa katalizatory ? Czy moze jednak to są tłumiki środkowe. A jesli to sa tłumiki srodkowe ta gdzie sa katalizatory ?
Dodam ze to jest na bank model z katami bo nawet mówią o tym w filmiku.
Z tego co wiem to kolejnosc jest taka - silnik, katalizator, tłumik srodkowy, tłumik tylni - zgadza sie ?
Założmy teraz że za katem nie mam sondy lambda i moge sobie spokojnie wyciac katalizatory. W takiej sytuacji jak tomek1212 napisał trzeba je zastąpic kawałkiem rury - ale rozumie ze o srednicy takiej jak reszta wydechu, tak ?? czyli tak jak by w tym miejscu nic nie było - zadnego zgrubienia czy przewężenia ? Jak to wygladało w wersji bez kata, ktos wie ? Porpsotu "prosta rura" ?
A co powiecie o tym co napisał kolega RedOctober ? Kiedys interesowałem sie tematem stumienic. I wszedzie piszą ze strumienica moze spowodowac tyle złego co dobrego - jesli jest niewlasciwie zamontowana. A na wiekszosci forach jest napisane ze
strumienica niewlasciwie zamontowana tzn. zamontowana w miejsce katalizatora. Że strumienice jesli juz montuje sie zamiast srodkowego tłumika. Jesli zamontuje sie strumienice zamiast katalizatora, powoduje to zaburzenia w przeływie spalin ZBYT BLISKO SILNIKA a to w rezultacie moze spowodowac wypalania uszczelki pod głowicą i inne takie.
Moje pytanie brzmi - prawda to ? Ktos cos wie w tym temacie. Zapraszam do dyskucsji.
Bo jesli to nieprawda, to faktycznie, zamiast szukac kawałka rury o tej samej srenidcy co moj wydech, zeby zastapic kata, mozna by kupic dwie strumienice o dobranej srednicy i je wstawic zamiast katalizatorów....i miec lepszy efekt niż samo usunięcie kata
Ale dla mnie najwazniejsza jest żywotnośc snilnika a na drugim miejscu moc. Dlatego pytam o opinie.