Autor Wątek: Ksenon S-type  (Przeczytany 8833 razy)

Racepl

  • Gość
Ksenon S-type
« dnia: Listopad 12, 2012, 23:36:00 pm »
Czy ktoś zmieniał w swoim jagu lampy zwykłe na oryginalny ksenon. Chciałem zastosować czarne ksenonowe. Stad pytanie czy to trudne i co trzeba kupić. Lampy i co jeszcze? Ten czujnik poziomowania tez? Co z kablami będą pasować? Może ktoś opisze instalację ksenonu.

Jaguar Parts

  • Gość
Odp: Ksenon S-type
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 13, 2012, 06:11:46 am »
Ja to robiłem. Na instalacji lampy zamieniasz + z - i wszystko śmiga. Poziomowania niestety brak. Jak coś to mam na zbyciu jedną czarną lampę xenon.

Racepl

  • Gość
Odp: Ksenon S-type
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 14, 2012, 00:01:17 am »
W ktorym dokladnie miejscu to i jak zmienic, ktory kabel? Ile za lampe? Da sie jakos ustawic to wysokosc?

Jaguar Parts

  • Gość
Odp: Ksenon S-type
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 14, 2012, 16:17:56 pm »
Wysokość da się ustawić ale nie będzie się poziomował. Cena 1tyś/szt europejskie, nienaprawiane, nie zmatowione. Nie powiem Ci, który kabel bo nie pamiętam. Elektryk by Ci to zrobił w 5 min

Racepl

  • Gość
Odp: Ksenon S-type
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 26, 2012, 22:05:55 pm »
Jeśli lampa ksenonowa nie reaguje na krecenie tymi białymi śrubami i delikatnie się chybota to ma połamane te plastiki w środku? Czy dostepne zestawy naprawcze załatwią sprawę? A może są takie lampy które nie mają regulacji tymi śrubami?

BlackV6

  • Gość
Odp: Ksenon S-type
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 26, 2012, 22:15:09 pm »
Masz racje jest to objaw połamanych regulacji , każda niestety ma ten patent zgłoś się do zadek07 posiada te regulacje zrobione z lepszych materiałów.

Racepl

  • Gość
Odp: Ksenon S-type
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 26, 2012, 19:55:10 pm »
Ksenon kupiony założony, ale jest problem. Czy wiecie koledzy czy jest jakaś masa przy tych lampach? Bo gdy ksenon jest zimny po włączeniu zapłonu (bez uruchomienia auta lampy startują). Gdy uruchomię najpierw silnik nie odpalają albo tylko 1). Gdy się chwile rozgrzeją chodzą już normalnie ( załączają się przy odpalonym silniku). Co może być nie tak?

Acha i jeszcze jedno. Gdy metalowa prądnica reflektora styknie się z błotnikiem, ksenon od razu sam odpala. To normalne?:) (Przy montażu to zaobserwowałem).
« Ostatnia zmiana: Grudzień 27, 2012, 03:02:23 am wysłana przez Choina »

Jaguar Parts

  • Gość
Odp: Ksenon S-type
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 26, 2012, 21:12:12 pm »
Mi także włączały się za którymś tam razem albo tylko jedna, albo gasły podczas jazdy...dlatego zdemontowałem je i założyłem ponownie zwykłe lampy. Tym bardziej, że auto było do sprzedania i tak uzgodniłem z kupującym.
   Fajnie to wygląda, ale więcej problemów niż pożytku.

Racepl

  • Gość
Odp: Ksenon S-type
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 22, 2013, 09:15:54 am »
Podsumowanie:
Zwykła instalacja ma problem z ksenonem. (za duże obciążenie).  Próbowałem zmienić napięcie komputerem ale nie znalazłem takiej opcji. Zmiana dwóch kabli powoduje zasilanie lampy ale to nie ma sensu (objawy j.w). Problem rozwiązał elektryk: wstawił przekaźniki pomiędzy wtyczką a lampą, zasilanie z deski bezpieczników (koło silnika) masa z auta i wszystko super biega. Koszt 120zł (całość). Sterowanie wysokości bez problemu śrubami przy lampie. Aby chodziły silniczki w lampach trzeba znowu zmienić kable (nie ma poziomowania bo nie ma czujnika). Kupiłem czarne od wersji R (rewelacja - czarny kot zmienił znacząco wygląd)

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.282
Odp: Ksenon S-type
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 22, 2013, 09:35:38 am »
Jednym słowem druciarnia.
Jedziesz z rodziną na wakacje, bagażnik pełen i światłami nap.......sz po koronach drzew. Ty oczywiście pojarany bo masz xenony, bo widzisz ma 300 metrów przed autem, ale to że innych oślepiasz to ch..
Jest XE MY20, XJ6 1995
Był X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

Offline Artek123

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 820
  • ....był S-Type 3.0 V6... ....jest XJ6 seria III...
Odp: Ksenon S-type
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 22, 2013, 10:53:27 am »
Zgadzam się zupełnie z kolegą Choina
Jak widzę takie auto z pseudo ksenonami napierdzielającymi mi po oczach, to gdyby był dostęp do broni jak w USA, wypadało by tylko strzelać to takiego auta żeby właściciela oduczyć czegoś takiego... generalnie jak dla mnie takie dokładane ksenony zajeżdżają agro-tuningiem  :-thumpdown  :-thumpdown   :-thumpdown
Jeep Cherokee
BMW 3 GT
Jaguar XJ6 seria III

Racepl

  • Gość
Odp: Ksenon S-type
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 22, 2013, 10:56:57 am »
Twoje zdanie... Byłem na diagnostyce ustawiłem odpowiednio lampy. (z tendencją na obciążenie) Z rodziną jeżdżę innym autem bo się wózek nie mieści. A niebezpieczeństwo to powodują ludzie, którzy wkładają ksenon do zwykłej lampy... kiedyś w A6 nie miałem oryginalnie żadnego poziomowania ani spryskiwaczy. Poza tym jeśli lubisz auta to z przyjemnością sobie skręcisz lampy w 30 sek w dół. czy z kabiny. pozdr i zamykam temat..
« Ostatnia zmiana: Styczeń 22, 2013, 11:04:27 am wysłana przez Racepl »

Jaguar Parts

  • Gość
Odp: Ksenon S-type
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 22, 2013, 11:06:53 am »
Z tym agro tuningiem to przesada! To są przecież lampy oryginalne a nie chiński zestaw wsadzony w lampę halogenową. Ustawić światła także można bez problemu. Problem w tym, że nie ma poziomowania i będą walić w górę przy obciążonym tyle...ale jak często i czy w ogóle wozicie 3 osoby z tyłu i 100kg bagażu?
   Na pewno takie lampy są mniej denerwujące i niebezpieczne jak źle ustawione zwykłe lampy, chińskie xenony lub żarówki 100W z maszyny budowlanej wsadzone do osobówki.

Offline Artek123

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 820
  • ....był S-Type 3.0 V6... ....jest XJ6 seria III...
Odp: Ksenon S-type
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 22, 2013, 11:58:22 am »
Arku tak masz racje że nie jest to chiński zamiennik tylko oryginalna lampa, ale sama lampa nic nie znaczy. Ja wychodzę z założenia że jak coś robić to tak żeby miało to ręce i nogi czyli w tym przypadku jeżeli montować ksenony to kompletne razem z całym oryginalnym układem regulacji, poziomowania itd., bo inaczej to uważam tak jak napisałem wyżej...
Ale jak to się mówi ,,wolność Tomku w swoim domku" czyli każdy może robić w swoim aucie co mu się podoba...
Jeep Cherokee
BMW 3 GT
Jaguar XJ6 seria III

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.282
Odp: Ksenon S-type
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 22, 2013, 13:21:38 pm »
Poza tym jeśli lubisz auta to z przyjemnością sobie skręcisz lampy w 30 sek w dół.
Przypadkowo musisz zabrać, podwieźć 2-3 osoby i co wtedy? Wysiadasz z auta, krzyżak w rękę i obniżasz na pałę lampy?
Nie oszukuj się. Nie zrobisz tak. Ja osobiście zabiłbym cie śmiechem. Jaguar i regulacja lamp z epoki kamienia łupanego  ;D.

Regulację w tych lampach można zrobić wymieniając silniczek. Fabrycznie w xenonie jest silniczek nazwijmy go "wielostopniowy" (wyleciało mi z głowy jak się nazywał). W zwykłej lampie jest 4stopniowy 0-1-2-3. Trzeba znaleźć taki silniczek, który będzie wyglądał jak xenonowy, ale będzie sterowany na 3 przewody. W xenonie zazwyczaj jest 5 przewodowy, z czego 2 przewody to informacja o obciążeniu. Nie ma info, to startują w awaryjnym. Niestety trzeba poświęcić trochę czasu i poszukać, i da się zrobić.
Jest XE MY20, XJ6 1995
Był X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996