Ups. Problem prawie załatwiony ...
Po kolei: 
Z uwagi na to że śwaitła  dotąd  świeciły  równomiernie i  idealnie stawialiśmy na  przetwornicę.
Dziś postanowiłem się dobrać do przetwornic i aby  to  zrobić  należy (ja  nie znalazłem  innej opcji|)
1. odkręcić dolną  osłonę silnika z przodu (śrubokręt płaski lub  gwiazdkowy) - wkręty  są z dość  dużymi  łebkami
2. odkręcić osłonę  w nadkolach  w  ich   przednich  częściach (u mnie  po  trzy  śruby  torx.)
3. dwie górne  śruby przy reflektorach (sztorcowa 10)
4. U mnie są spryskiwacze  to wcześniej  należy używając rozsądnej siły  fizycznej wyciągnąć całe spryskiwacze  i   po lekkim odgęciu  zdjąć z  nich  "maskownice,  zaślepki
5.  po jeden śrubie  po bokach  zderzaka  przykręconych  do wzmocnienia (u mnie były  jeszcze dwa  miejsca  ale tam były  plastykowe spinki taśmowe
 które trzeba  było przeciąć. 
- po tym  zderzak wyszedł  ładnie.
Następnie:
5.  po  dwie dolne śruby  10 przy reflektorach
6. odpiąć  główna wiązkę w reflektorach (środkowa cześć reflektora z tyłu)
7. u mnie  spryskiwacze,  możną  odpiąć przewody gumowe,  ale w  moim przypadku   były   na  tyle długie że  zespół reflektorów wyszedł   na ok. 7 - 10 cm.
8. po obróceniu   zestawu  dołem  do góry  ukazuje się  przetwornica przykręcona 

  3 małymi  śrubami  torx, po ich  odkręceniu odłączamy  prowadzącą  do niego wiązkę elektryczną.
Ja zamieniłem  przetwornice  miejscami i  lewy reflektor  mijania zaświecił,  zaś  prawy  nie ... diagnoza to padnięta  przetwornica. 
Po  zakupie  sprawnej przetwornicy   montaż w  odwrotnej kolejności,   będzie  zapewne trochę trudniej  ale  da się ... 
Całość  godzinowo? ok.  1,5 godziny lajtowej pracy,  ale  mam  kanał,   potrzebne narzędzia  no i  13 letniego  synia  który pomógł przytrzymać, klucza  podać 
Tak przy okazji że  mam  idealny dostęp  do halogenów ... sa  strasznie zmatowiałe (porysowane od drobnych kamieni), pasowałoby przeprowadzić ich polerkę,  ma  ktoś  jakieś  pomysły na  to?  może  jakiś  link  do   akcji gdzie  było  to  robione?