Autor Wątek: ksenony  (Przeczytany 4515 razy)

Artur G.

  • Gość
ksenony
« dnia: Sierpień 18, 2012, 20:23:16 pm »
Przyjaciele pomóżcie,
Przed chwilą wyjechałem x-em z garażu, przejechałem 10 km i kiedy  wróciłem nie świecił lewy ksenon. Kiedy wyjeżdżałem świecił.
Po powrocie zobaczyłem, że   zanikł  całkowicie. Po drodze (było jeszcze widno na dworze) nic nie zauważyłem,  cała reszta oświetlenia zewnętrznego świeci  dobrze. Bezpieczników  nie sprawdzałem.
Dodam, że wcześniej oba świeciły bardzo dobrze i  równomiernie, kilka lat temu ponoć  były  oba wymieniane w serwisie Fiata.
Co sie  mogło  stać? tak padłby   od razu? szukać przyczyny i błahej awarii czy serwis?
Pomóżcie  bo  jeszcze dziś w  nocy  muszę na chwile wyjechać.
serdecznie dziękuje za  info.

Aha,   samoregulacja działa ... tylko  nie świeci  żarnik.

Napisałem w archiwum ale  tu chyba  lepiej ...
« Ostatnia zmiana: Sierpień 18, 2012, 20:31:36 pm wysłana przez Artur G. »

BlackV6

  • Gość
Odp: ksenony
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 18, 2012, 22:06:53 pm »
obawiam się że przetwornica właśnie padła , jak odkręcisz zaślepkę  z postojowych światel będziesz ja widzial przykręconą w dolnej części

Artur G.

  • Gość
Odp: ksenony
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 18, 2012, 22:17:22 pm »
Jak sie  upewnić czy to przetwornica? rozumiem że są dwie -  po jednej  na żarnik? Gdzie  taką  kupić  i jaką (może  link np. na Allegro) albo  od  kogoś z naszego forum... w tym  przypadku używka wchodzi w  rachubę?
Sory za grad pytań ale  mam swój garaż, podstawowe narzędzia i chęć do pracy ...

BlackV6

  • Gość
Odp: ksenony
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 18, 2012, 22:45:22 pm »
jedynie tania używka http://allegro.pl/przetwornica-xenon-jaguar-s-type-x-type-2005-i2569403320.html , ja wymieniałem na nową bo jak szukałem używka stała po 450zł haha , posprawdzaj najpierw przewody podłączenia

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.282
Odp: ksenony
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 18, 2012, 23:36:39 pm »
Zanim kupisz przetwornice sprawdź czy faktycznie padła. Zamień stronami przetwornice i żarniki.
Jest XE MY20, XJ6 1995
Był X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

Artur G.

  • Gość
Odp: ksenony
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 19, 2012, 06:16:03 am »
Słuszna uwaga ... sama zamiana  przetwornic nie wystarczy? żarniki też?
A jaka  jest  procedura związana z wymiana  - czy trzeba zdejmować  zderzak,  czy od  komory silnika da radę, ktoś  już  to przerabiał?
ps. mam  instrukcje  po polsku  ale  tam  napisali że w  przypadku  awarii oświetlenia z HID - kontakt z serwisem :(

BlackV6

  • Gość
Odp: ksenony
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 19, 2012, 09:11:48 am »
Niestety bez zdejmowania zderzaka się nie obejdzie

Artur G.

  • Gość
Odp: ksenony
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 19, 2012, 09:52:49 am »
No trudno  sie mówi, mam nadzieje że dam radę. Czyli:
1. zdejmuję zderzak
2. uzyskuje dostateczny  dostęp do przetwornic
3. zamieniam je  miejscami
4. sprawdzam czy teraz  niedziałający  żarnik  działa
5. jeśli działa, zamawiam nową/sprawną
6. montaż w  odwrotnej  kolejności
7.  znów cieszę  się  jazdą

czy  dobrze  to  sobie zaplanowałem?

BlackV6

  • Gość
Odp: ksenony
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 19, 2012, 10:09:46 am »
dodaj do listy żarnik i to zrób w pierszej kolejności może faktycznie żywot żarnik zakończył choć powinnien dać znać że ma dośc :)

Artur G.

  • Gość
Odp: ksenony
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 19, 2012, 10:39:20 am »
dodaj do listy żarnik i to zrób w pierszej kolejności

czyli  zamienić je  miejscami? będzie prościej do diagnozy?

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.282
Odp: ksenony
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 20, 2012, 02:39:44 am »
Zamień najpierw miejscami żarnik. Jak działa zamień w drugiej kolejności cewkę (zazwyczaj jest to oddzielna część, nie wiem jak w iksie). Cewka to coś  na żarniku. Jak działa to zamień przetwornice.
Podczas zdejmowania zderzaka uważaj na nakładki spryskiwacza. Zdejmij je przed demontażem zderzaka.
Jest XE MY20, XJ6 1995
Był X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

Artur G.

  • Gość
Odp: ksenony
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 20, 2012, 12:12:10 pm »
Ups. Problem prawie załatwiony ...
Po kolei:
Z uwagi na to że śwaitła  dotąd  świeciły  równomiernie i  idealnie stawialiśmy na  przetwornicę.
Dziś postanowiłem się dobrać do przetwornic i aby  to  zrobić  należy (ja  nie znalazłem  innej opcji|)

1. odkręcić dolną  osłonę silnika z przodu (śrubokręt płaski lub  gwiazdkowy) - wkręty  są z dość  dużymi  łebkami
2. odkręcić osłonę  w nadkolach  w  ich   przednich  częściach (u mnie  po  trzy  śruby  torx.)
3. dwie górne  śruby przy reflektorach (sztorcowa 10)
4. U mnie są spryskiwacze  to wcześniej  należy używając rozsądnej siły  fizycznej wyciągnąć całe spryskiwacze  i   po lekkim odgęciu  zdjąć z  nich  "maskownice,  zaślepki
5.  po jeden śrubie  po bokach  zderzaka  przykręconych  do wzmocnienia (u mnie były  jeszcze dwa  miejsca  ale tam były  plastykowe spinki taśmowe które trzeba  było przeciąć.
- po tym  zderzak wyszedł  ładnie.
Następnie:
5.  po  dwie dolne śruby  10 przy reflektorach
6. odpiąć  główna wiązkę w reflektorach (środkowa cześć reflektora z tyłu)
7. u mnie  spryskiwacze,  możną  odpiąć przewody gumowe,  ale w  moim przypadku   były   na  tyle długie że  zespół reflektorów wyszedł   na ok. 7 - 10 cm.
8. po obróceniu   zestawu  dołem  do góry  ukazuje się  przetwornica przykręcona :-tylko  3 małymi  śrubami  torx, po ich  odkręceniu odłączamy  prowadzącą  do niego wiązkę elektryczną.

Ja zamieniłem  przetwornice  miejscami i  lewy reflektor  mijania zaświecił,  zaś  prawy  nie ... diagnoza to padnięta  przetwornica.

Po  zakupie  sprawnej przetwornicy   montaż w  odwrotnej kolejności,   będzie  zapewne trochę trudniej  ale  da się ...

Całość  godzinowo? ok.  1,5 godziny lajtowej pracy,  ale  mam  kanał,   potrzebne narzędzia  no i  13 letniego  synia  który pomógł przytrzymać, klucza  podać

Tak przy okazji że  mam  idealny dostęp  do halogenów ... sa  strasznie zmatowiałe (porysowane od drobnych kamieni), pasowałoby przeprowadzić ich polerkę,  ma  ktoś  jakieś  pomysły na  to?  może  jakiś  link  do   akcji gdzie  było  to  robione?
« Ostatnia zmiana: Sierpień 20, 2012, 12:21:06 pm wysłana przez Artur G. »

Artur G.

  • Gość
Odp: ksenony
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 07, 2012, 17:47:24 pm »
Moi drodzy  przyjaciele.
Po wymianie przetwornicy zauważyłem, że  żarnik w tym reflektorze co  wymieniona przetwornica) świeci  wyraźnie słabiej  od  drugiego.
Moje  pytanie jest  takie czy możliwe  jest aby przetwornica  była słabsza technicznie? założona  jest idealnie  taka sama wg oznaczeń jak moja stara) czy to  tylko  zbieg  okoliczności? czy jakość przetwornicy  może  mieć  wpływ  na  jakość  świecenia żarnika?
Jeśli przetwornica  nie ma wpływu czy kupić żarnik  jeden,  czy  dwa? (mając na  uwadze  że  jeden jest wyraźnie lepszy wręcz  idealny)
Serdecznie dzięki  za  informacje ...

BlackV6

  • Gość
Odp: ksenony
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 07, 2012, 17:54:12 pm »
Powiem tak padł mi lewy żarnik , iż każdy twierdzi ze wymienia się parami zakupiłem dwa żarniki identyczne z tymi które miałem zamontowane ,z czystego lenistwa wymieniłem tylko ten wypalony , co się okazało iż różnią się barwą stary jest "cieplejszy" od nowego który daje "zimne" jasne światło  ;D teraz ma dwa lekko różne oczka więc jak wymieniać to parami jak żarówki ;)