Ups. Problem prawie załatwiony ...
Po kolei:
Z uwagi na to że śwaitła dotąd świeciły równomiernie i idealnie stawialiśmy na przetwornicę.
Dziś postanowiłem się dobrać do przetwornic i aby to zrobić należy (ja nie znalazłem innej opcji|)
1. odkręcić dolną osłonę silnika z przodu (śrubokręt płaski lub gwiazdkowy) - wkręty są z dość dużymi łebkami
2. odkręcić osłonę w nadkolach w ich przednich częściach (u mnie po trzy śruby torx.)
3. dwie górne śruby przy reflektorach (sztorcowa 10)
4. U mnie są spryskiwacze to wcześniej należy używając rozsądnej siły fizycznej wyciągnąć całe spryskiwacze i po lekkim odgęciu zdjąć z nich "maskownice, zaślepki
5. po jeden śrubie po bokach zderzaka przykręconych do wzmocnienia (u mnie były jeszcze dwa miejsca ale tam były plastykowe spinki taśmowe
które trzeba było przeciąć.
- po tym zderzak wyszedł ładnie.
Następnie:
5. po dwie dolne śruby 10 przy reflektorach
6. odpiąć główna wiązkę w reflektorach (środkowa cześć reflektora z tyłu)
7. u mnie spryskiwacze, możną odpiąć przewody gumowe, ale w moim przypadku były na tyle długie że zespół reflektorów wyszedł na ok. 7 - 10 cm.
8. po obróceniu zestawu dołem do góry ukazuje się przetwornica przykręcona
3 małymi śrubami torx, po ich odkręceniu odłączamy prowadzącą do niego wiązkę elektryczną.
Ja zamieniłem przetwornice miejscami i lewy reflektor mijania zaświecił, zaś prawy nie ... diagnoza to padnięta przetwornica.
Po zakupie sprawnej przetwornicy montaż w odwrotnej kolejności, będzie zapewne trochę trudniej ale da się ...
Całość godzinowo? ok. 1,5 godziny lajtowej pracy, ale mam kanał, potrzebne narzędzia no i 13 letniego synia który pomógł przytrzymać, klucza podać
Tak przy okazji że mam idealny dostęp do halogenów ... sa strasznie zmatowiałe (porysowane od drobnych kamieni), pasowałoby przeprowadzić ich polerkę, ma ktoś jakieś pomysły na to? może jakiś link do akcji gdzie było to robione?