Autor Wątek: Poszarpywanie 2.0 D  (Przeczytany 2439 razy)

andrew140785

  • Gość
Poszarpywanie 2.0 D
« dnia: Luty 04, 2016, 15:29:35 pm »
Mam taki dylemat w moim 2.0D otóż jestem po wymianie wtryskiwaczy i regeneracji pompy ale auto zarówno wcześniej przed naprawą jak i po teraz miewa przerwy podczas przyspieszania na wyższym biegu.  I teraz zastanawiam się czy to nie wina sterownika,  oprogramowania czy czegoś innego niż wytryski. Błędów brak,  nie dymi wogóle...
Szukam kogos w Warszawie kto zajmuje się takimi sprawami albo zostanie mi ASO  >:(

Offline luko_j

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 616
Odp: Poszarpywanie 2.0 D
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 04, 2016, 16:26:30 pm »
Nie wiem co znaczy przerwy przy przyspieszaniu i przy jakich obrotach. U mnie tak przy ok 2000 obr. auto zaczynało się trząść aż w końcu rozlecialo się koło pasowe na wale. Wymieniłem i spokój. Działo się tak ze 3 lata. Wymiana tylko na dayco bo inne się podobno sypią.
x-type 2004, 2.0d sport, srebrna sier¶æ ;]

andrew140785

  • Gość
Odp: Poszarpywanie 2.0 D
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 04, 2016, 19:08:26 pm »
Przerywa czyli jakby dławi sie silnik. To nie koło pasowe bo tez mam dayco  :) to ewidentnie cos z zasilaniem paliwem. Wiele osob z forum forda miało ten przypadek. Do 2000obrotow jest czasem na 4 i 5 biegu taka delikatna przerwa.

Offline bartas83

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 61
  • X-Type 2005r 2.0D Daimler 4.0 1999r. Pobiedzisk
Odp: Poszarpywanie 2.0 D
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 05, 2016, 03:47:20 am »
Sprawdz czujnik polozenia walka rozrzadu. A najlepiej podjedz do mechanika i niech podlaczy pod kompa. Powiedz mu zeby sprawdzil  na programie diagnostycznym od jaguara 2.0d i forda mondeo mk3 2.0 tdci. U mnie w wiekszosci prawidlowe bledy wykrywa program od forda.
X-Type 2005r. 2.0D  
Daimler 1999r. 4.0
X-Type 2005r. 3.0 kombi

Offline gonzo7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 808
Odp: Poszarpywanie 2.0 D
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 05, 2016, 09:52:09 am »
Miałem taki przypadek u siebie (2.0D), błędów nie było na kompie wcale - pomogło przeczyszczenie przepływomierza (choć u mnie przy ostrym bucie potrafił puscić lekkiego bąka)
Zabieg kosztuje ok 9zł (preparat w sprayu do czyszczenia tarcz hamulcowych daje radę) + parę minut roboty.
« Ostatnia zmiana: Luty 05, 2016, 10:02:34 am wysłana przez gonzo7 »

andrew140785

  • Gość
Odp: Poszarpywanie 2.0 D
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 05, 2016, 11:07:11 am »
Przepływonierz był czyszczony. Umówiłem sie do Jaguara   na sprawdzenie błędów ich kompem. Bo w KTSie nic nic nie wyświetla. Najciekawsze jest to ze nie zawsze tak się dzieje. Mam wrażenie ze jak sa przymrozki to  nie ma tego a jak odwilż to pojawia sie to ....

eMWuGSM

  • Gość
Odp: Poszarpywanie 2.0 D
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 06, 2016, 14:34:56 pm »
Przepływonierz był czyszczony. Umówiłem sie do Jaguara   na sprawdzenie błędów ich kompem. Bo w KTSie nic nic nie wyświetla. Najciekawsze jest to ze nie zawsze tak się dzieje. Mam wrażenie ze jak sa przymrozki to  nie ma tego a jak odwilż to pojawia sie to ....

Gdybyś używał opcji "szukaj" i czytał moje perypetie z wiązkami w X-ach, to byś nie pisał tego wątku. Na 99.(9)% nai JWDS ani SDD nie wykryje Ci żadnego błędu, nawet w trybie pracy flight recorder.

Sterowanie wtryskiwaczami masz 6 pinów w wiązce te "grube" piny w sterowniku 112-118 o ile dobrze pamiętam. Musisz sprawdzić jaka rezystencję ma wiązka, bo wiadomo dwa piny to stałe zasilanie dla wtrysków, a 4 to impulsy (masa) do cewki. Jak będzie zbyt duży opór, będą się dziać jaja.

Koszt nowej wiązki ok 1200zł. Wiązka od podstaw robiona na zamówienie, bo fabryczna nowa u mnie wytrzymała 5 lat tylko :( a była wymieniana w 2009r.

andrew140785

  • Gość
Odp: Poszarpywanie 2.0 D
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 06, 2016, 18:23:25 pm »
No tak wiązka wiązką tylko że ja nie mam czasu ani możliwości sprawdzenia samemu tego. A dzwoniłem do Jaguara w Wawie i temat jest im znany.