Autor Wątek: [X308] Zwiera się klakson  (Przeczytany 6654 razy)

Alex666

  • Gość
[X308] Zwiera się klakson
« dnia: Luty 23, 2012, 09:39:36 am »
Witam wszystkich po, miejmy nadzieje, zimie.

Mam nietypowy problem- podczas jazdy, głównie na nierównej drodze, zwierają mi się klaksony (oba) i jedynym sposobem na ich wyłączenie jest wyciągnięcie bezpieczników. Walenie w kierownice nic nie daje. Trochę to denerwujące... Obecnie bezpieczniki są wyciągnięte na stałe.

Miał ktoś podobny problem, albo może jakiś pomysł gdzie zacząć szukać? Przegląd całej instalacji wydaje mi się trudną sprawą. Podpowiedzią może być fakt, że oba na raz trąbią. Czy możliwe jest że to gdzieś poza kierownicą się zwiera?

Pozdrawiam.

Offline RedOctober

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.371
Odp: [X308] Zwiera się klakson
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 23, 2012, 09:54:01 am »
Możliwe że padła ci taśma pod kierownicą.
Jaguar XJS 5,3 V12 1987
Jaguar XJ6 4,0 Sport 1996
Jaguar XE-S 3,0 V6 2015.

Alex666

  • Gość
Odp: [X308] Zwiera się klakson
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 23, 2012, 09:59:08 am »
Możliwe że padła ci taśma pod kierownicą.

a mógłbyś coś więcej na ten temat podpowiedzieć? co to za "taśma" ? trudno się do niej dostać?

Offline RedOctober

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.371
Odp: [X308] Zwiera się klakson
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 23, 2012, 10:05:49 am »
Trzeba zdemontować kierownicę. Jest to taka czarna okrągła puszka. Aby ją sprawdzić musisz ja wymontować i miernikiem sprawdzić czy nie ma przebicia.
Jaguar XJS 5,3 V12 1987
Jaguar XJ6 4,0 Sport 1996
Jaguar XE-S 3,0 V6 2015.

Alex666

  • Gość
Odp: [X308] Zwiera się klakson
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 23, 2012, 13:17:47 pm »
Trzeba zdemontować kierownicę. Jest to taka czarna okrągła puszka. Aby ją sprawdzić musisz ja wymontować i miernikiem sprawdzić czy nie ma przebicia.
No cóż dzięki. Nie są to zbyt dobre wieści, będę próbował coś z tym zrobić, a jak nie to poszukam jakiegoś elektryka. Dzięki i pozdrawiam.

__ceva__

  • Gość
Odp: [X308] Zwiera się klakson
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 23, 2012, 23:45:18 pm »
Zamiast badania taśmy nie prościej poszukać i sprawdzić przekaźniki od klaksonu?

Alex666

  • Gość
Odp: [X308] Zwiera się klakson
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 28, 2012, 17:56:15 pm »
Zamiast badania taśmy nie prościej poszukać i sprawdzić przekaźniki od klaksonu?
Trochę to czasu zajęło, ale już wiem co nieco więcej. Przekaźnik klaksonu znalazłem, jest jeden. Klaksony są dwa, każdy ma swój bezpiecznik ale przekaźnik jest jeden.
Przekaźnik jest raczej ok, został rozebrany przez kolege elektryka i powiedział że ok, przełożyłem go też w miejsce przekaźnika od świateł przeciwmgłowych przednich i działał tam dobrze.

Zrobiłem pomiary obwodów:
-zmierzone napięcie w miejscu przekaźnika w obwodzie klaksonów (obwód uruchamiany przez przekaźnik, nazwijmy go obwodem wtórnym) daje 12V (cały czas), ale brak oporu (to chyba dobrze); ponadto po zwarciu "na krótko" tego obwodu klaksony działają bez zarzutu.

-napięcie w obwodzie kierownicy (powiedzmy, w obwodzie pierwotnym), mierzone w miejscu przekaźnika, to też 12V - zawsze. co więcej, naciśnięcie kierownicy nie zmienia tego stanu. tutaj chyba coś jest nie tak?

-objawy są takie, że klakson nie działa prawie wcale, czasem zadziała normalnie, a czasem (po mocniejszym wstrząsie, jak dziura w drodze albo trzaśnięcie drzwiami) zawiesi się i trąbi cały czas. wyciągnięcie bezpieczników i/lub przekaźnika przerywa trąbienie.

ma ktoś jakiś pomysł? wg mnie to coś nie tak w obwodzie pierwotnym (kierownicy); mierzyłem też napięcia w obwodach "pierwotnych" innych przekaźników i czasem jest 12V, czasem 0V, ale na pewno jest zmiana napięcia gdy dany obwód się uruchomi. w obwodzie kierownicy nie ma takiej zmiany. gdzie zacząć grzebać?

TYGRYS3

  • Gość
Odp: [X308] Zwiera się klakson
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 28, 2012, 19:29:03 pm »
gdzie zacząć grzebać?
... w kierownicy ,pierwsze co pomyślałem czytając ten wątek  , przecież jezeli odkużacz odmawia posłuszeństwa  to nie sprawdzasz silnika tylko wtyczkę,
więc zacznij od kierownicy gdzie są styki...

Alex666

  • Gość
Odp: [X308] Zwiera się klakson
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 28, 2012, 20:36:41 pm »
... w kierownicy ,pierwsze co pomyślałem czytając ten wątek  , przecież jezeli odkużacz odmawia posłuszeństwa  to nie sprawdzasz silnika tylko wtyczkę,
więc zacznij od kierownicy gdzie są styki...
spoko, też mi się tak wydaje. tyle że w tym przypadku sprawdzenie wtyczki jest trudniejsze :)
czy można prosić o kilka zdań jak się dobrać do tego miejsca w kierownicy? trudne to jest? kojarzysz czy było już coś takiego na forum?

Krzysio7890

  • Gość
Odp: [X308] Zwiera się klakson
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 28, 2012, 20:47:00 pm »
Witam. Mam podobny problem tylko w druga stronę, nie działa wcale klakson, na dodatek przestały działać przyciski na kierownicy oraz zaświeciła się kontrolka poduszki. Wie ktoś jak rozebrać kierownicę?

Offline pablo21

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.076
    • www.jaguar.org.pl
Odp: [X308] Zwiera się klakson
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 28, 2012, 22:58:17 pm »
Rozebranie kierownicy to nic trudnego. Należy wyciągnąć ja na maksimum, następnie odkręcić pod spodem dwie śruby krzyżakowe, zdejmujesz obudowę teleskopu, a teraz po obróceniu kierownicy o 45 stopni w prawo, potem w lewo odkręcasz, śruby mocujące poduchę i gotowe. Wcześniej odłącz akumulator.
Co do włączania się klaksonu, to również rozbierz kierownicę i zobacz czy wszystko jest dobrze osadzone, oraz czy żaden kabel nie styka jakiejkolwiek metalowej części w kierownicy. Powodzenia Panowie. :-V
XJ-SC 5.3 V12
XJ40 6.0 V12 Daimler Double Six
X350 V8

Krzysio7890

  • Gość
Odp: [X308] Zwiera się klakson
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 29, 2012, 21:52:20 pm »
Dzisiaj rozebrałem kierownicę w/g wskazówek Pablo, poszło gładko. Wszystkie kostki i kable wyglądają ok a w dalszym ciągu nic nie działa na kierownicy. Bezpieczniki wszystkie przekopane i dobre. Może jakiś przekaźnik a może taśma? Ma ktoś jakiś pomysł?

Alex666

  • Gość
Odp: [X308] Zwiera się klakson
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 29, 2012, 22:08:08 pm »
Może jakiś przekaźnik a może taśma? Ma ktoś jakiś pomysł?

U mnie zrobiłem tak: wyciągnąłem przekaźnik - jeśli masz X308 to jest to drugi od góry przekaźnik w lewej skrzynce z bezpiecznikami w komorze silnika (są tam przekaźniki ułożone w kształcie odwróconej litery "T").
Po wyciągnięciu zobaczysz 4 otwory. Otwór z lewej i z prawej to obwód od kierownicy, otwory od góry i od dołu to obwód klaksonów.
Ja zwarłem obwód klaksonów śrubokrętem (najpierw trzeba włożyć jakieś cienkie blaszki w otwory, tak żeby było do czego zewrzeć śrubokręt :). Klaksony powinny zadziałać podczas zwarcia. Może to zawęzić obszar poszukiwania usterki.

Ponadto, jeśli masz miernik napięcia, możesz sprawdzić obwód kierownicy, czy naciśnięcie kierownicy powoduje zmianę napięcia w obwodzie. Do tego celu należy użyć otworków od lewej i od prawej. U mnie np. nic się nie dzieje podczas naciskania kierownicy :(
« Ostatnia zmiana: Marzec 29, 2012, 22:15:29 pm wysłana przez Alex666 »

Offline RedOctober

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.371
Odp: [X308] Zwiera się klakson
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 30, 2012, 07:38:53 am »
Dzisiaj rozebrałem kierownicę w/g wskazówek Pablo, poszło gładko. Wszystkie kostki i kable wyglądają ok a w dalszym ciągu nic nie działa na kierownicy. Bezpieczniki wszystkie przekopane i dobre. Może jakiś przekaźnik a może taśma? Ma ktoś jakiś pomysł?

Sprawdź miernikiem obwody taśmy czy mają przejście. Skoro nic z kierownicy u ciebie nie działa to masz pewnie przerwaną taśmę.
Jaguar XJS 5,3 V12 1987
Jaguar XJ6 4,0 Sport 1996
Jaguar XE-S 3,0 V6 2015.

Alex666

  • Gość
Odp: [X308] Zwiera się klakson
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 10, 2012, 20:39:59 pm »
Jestem właśnie po rozbieraniu kierownicy i okolic. U mnie na kierownicy też wszystko ok, sprawdzaliśmy miernikiem przejście z kierownicy na pierwszą kostkę i jest. Taśma też ok. U mnie nie ma przejścia z takiej szarej kostki pod kierownicą do skrzynki z bezpiecznikami. Czyli mam gdzieś uszkodzony kabel który przechodzi przez ścianę grodziową z kabiny do komory silnika. Pięknie. I żeby tego było mało, to nie tylko klakson wariuje, ale zaczyna też bardziej poważna elektryka.

Wie ktoś jak dokładnie jest puszczona wiązka od kierownicy do silnika?

> Krzysio7890 - stwierdziłeś już coś u siebie?