Autor Wątek: Problemy z iksem  (Przeczytany 5982 razy)

cobi

  • Gość
Problemy z iksem
« dnia: Październik 17, 2011, 17:21:55 pm »
No więc wygląda to tak.
Poprzednio jeżdziłęm samymi bmw. Obecnie iksem 2.0d
Problem polega na tym: ciągle coś mi w tym aucie nie pasuje,ciągle mi się wydaje że coś jest nie tak, auto jest bardzo miekkie,przechyla się na zakrętach, buja się jak statek na falach (zawias ok,może to takie wrażenie bo predzej jeżdziłem tylko na twardym zawiasie),we wnętrzu dosyć głośno i ciasno.
Spodziewałęm się większego szału.
I co dalej? Czy x-type taki jest czy cos mu dolega (wszystko) czy to poprostu moje szukanie dziury w całym.
Myśle i myśle i zero wniosków.

Offline strawinski

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 542
  • Daimler Six
Odp: Problemy z iksem
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 17, 2011, 18:46:12 pm »
witam.
Mój x-type "pływał" jak jeździłem na oponach Barum- wymieniłem bo mi się to nie podobało. teraz jest ok.
może masz wyjechanie gumy drążka reakcyjnego? czasami wygląda, że są ok, a to one powodują dyskomfort jazdy.
Jeżeli wymienisz gumy na poliuretanowe to zawieszenie będzie sztywniejsze.

cobi

  • Gość
Odp: Problemy z iksem
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 17, 2011, 19:17:21 pm »
Gumy są świerzo wymienione. Co do opon to jestem pewien że są śmiecie bo mimo prawidłowego ciśnienia są poprostu miękkie.  Zachowują się jak balon. Na postoju zabujałem autem na boki to mało z felg nie spadły.

Kurde musiałbym przejechać się takim samym i porównanie wtedy bym miał ale nie mam niestety nikogo kto by  takiego miał.

zadek07

  • Gość
Odp: Problemy z iksem
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 17, 2011, 19:26:44 pm »
Nie oszukujmy sie ja tez po X spodziewalem sie lepszego wyciszenia, a o uzytych plastikach w aucie lepiej sie nie rozpisywac. Dlatego na wiosne chce go calego wybebeszyc i wygluszyc. Pozatym X jest to kooperacja z fordem przez co mialbyc tani i uzyte materialy tez musialby byc tanie. Jesli wsiadziesz do S-type lub Xj to juz zupelnie inna bajka. Cicho tak ze muchy slychac. Dlatego powoli przymierzam sie do XJ ale tylny naped mnie troche zniecheca bo nie mam drugiego auta na zime.

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.283
Odp: Problemy z iksem
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 17, 2011, 19:40:06 pm »
powoli przymierzam sie do XJ ale tylny naped mnie troche zniecheca bo nie mam drugiego auta na zime.
Ja też tak myślałem. Jest XJ z tylnym napędem i zima nie straszna mi. Jeszcze nigdy nie zakopałem się. Szukaj tylko wersji z ASR i ESP.
Jest XE MY20, XJ6 1995
By³ X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

cobi

  • Gość
Odp: Problemy z iksem
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 17, 2011, 19:42:47 pm »
A więc nie mam wyjątkowo że takbrzydko powiem "gó......o" egzemplarza tylko taki jest i już.
A żona cały czas mi wmawia że się czepiam auta i szukam na siłe  :-gwizd

Trigojunior

  • Gość
Odp: Problemy z iksem
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 17, 2011, 20:06:50 pm »
Marudzicie trochę...może jakoś nie jest powalająca ale i nie jest najgorsza...tandetny plastik to dopiero jest w grupie VW :-thumpdown

Co do tego pływania to wymień opony i oceń wtedy po mówiąc szczerze jestem trochę zdziwiony tym stwierdzeniem...mój bardzo dobrze trzyma się drogi, nie wychyla się na zakrętach...jednym słowem prowadzi się dobrze

cobi

  • Gość
Odp: Problemy z iksem
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 17, 2011, 20:11:09 pm »
Dlamnie auto jest za miękkie i już  :-thumpdown

Kto się da karnąć dla porównania?

zadek07

  • Gość
Odp: Problemy z iksem
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 17, 2011, 20:30:07 pm »
powoli przymierzam sie do XJ ale tylny naped mnie troche zniecheca bo nie mam drugiego auta na zime.
Ja też tak myślałem. Jest XJ z tylnym napędem i zima nie straszna mi. Jeszcze nigdy nie zakopałem się. Szukaj tylko wersji z ASR i ESP.

Zakopanie sie to nie glowny problem. Chodzmi mi glownie o bezpieczenstwo, tzn tylnonapedowki maja o wiele wieksza tendecje do wpladania w poslig na zakretach, a nasze polskie drogi jakie sa kazdy wie czesto nie odsniezone czasami oblodzne,a zas jechac jak emeryt 30km/h mija sie z celem.

Offline strawinski

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 542
  • Daimler Six
Odp: Problemy z iksem
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 17, 2011, 20:39:24 pm »
Co do opon to jestem pewien że są śmiecie bo mimo prawidłowego ciśnienia są poprostu miękkie.  Zachowują się jak balon. Na postoju zabujałem autem na boki to mało z felg nie spadły.
i masz odpowiedź :-V ale zaraz też będziesz miał porównanie, jak założysz zimówki.

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.283
Odp: Problemy z iksem
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 17, 2011, 20:51:46 pm »
powoli przymierzam sie do XJ ale tylny naped mnie troche zniecheca bo nie mam drugiego auta na zime.
Ja też tak myślałem. Jest XJ z tylnym napędem i zima nie straszna mi. Jeszcze nigdy nie zakopałem się. Szukaj tylko wersji z ASR i ESP.
Zakopanie sie to nie glowny problem. Chodzmi mi glownie o bezpieczenstwo, tzn tylnonapedowki maja o wiele wieksza tendecje do wpladania w poslig na zakretach, a nasze polskie drogi jakie sa kazdy wie czesto nie odsniezone czasami oblodzne,a zas jechac jak emeryt 30km/h mija sie z celem.
Moim pierwszym Jaguarem miał być X-Type ze względu na napęd 4x4. Nigdy wcześniej nie miałem tylnonapędówki. A miałem w pamięci komfort jazdy Xjota jadąc do ślubu. Przed zakupem wybrałem się zlot Jagów i tam mnie przekonali, że XJ to inna liga. I czy to będzie X czy S, nie będzie taki jak XJ. Zaryzykowałem i narzekać nie mogę. Dobra opona zimowa i do przodu. Bokami lata jak się trakcję wyłączy, a tak daje radę. Ale jak po szynach nie jedzie.
Jest XE MY20, XJ6 1995
By³ X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

cobi

  • Gość
Odp: Problemy z iksem
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 17, 2011, 21:21:51 pm »
Co do tylnonapedówek to ponad 10 lat poruszałem się tylko i wyłącznie bmw. Ani jedna z nich nie miała kontroli trakcji, każda miała zglebowany zawias i w zimę większych problemów nie miałem. Ostatnia była wyposażona w blokadę mostu i nawet to ogarniałem bez problemu-a nawet sąsiedzi byli zadowoleni bo zderzakiem zgarniałem snieg lepiej niż pług  :-hehe
Jeśli jezdziłęś rozwaznie było ok. Jeśli jednak popełniłeś błąd-nie było wybacz.

Może i dlatego że całę życie jedziłęm "tyłem" teraz w przednim odczuwam lekki dyskomfort.

Ale już obmysliłem plan.
Na wiosnę kupie sobie xj a iksa oddam żonie  :-yipee i każdy będzie zadowolony.
A na dziś dzień pierwsze co zmienię opony i wtedy zobaczę co będzie.

Pirat

  • Gość
Odp: Problemy z iksem
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 18, 2011, 07:08:02 am »
Wystarczy pojeździć tak z tydzień Fiatem i potem wrócić do iksa.Satysfakcja gwarantowana  ;).A tak na poważnie to mój egzemplarz bardzo przyzwoicie trzyma się drogi,a ja lubię pocisnąć  ;D

slawpast

  • Gość
Odp: Problemy z iksem
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 09, 2011, 22:10:15 pm »
Cobi jestem w tej samej sytuacji co ty - 10 lat BMW serii 3 z duzymi silnikami benzynowymi
a tym sie nie da przyzwyczaic! dokladnie to same odczucia! No i tez nie siedzialem w innym dla powrownania.

ciamajda

  • Gość
Odp: Problemy z iksem
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 10, 2011, 10:43:13 am »
Panowie
Jak i Wy też jeździłem BMW z dużym silnikiem i obniżonym zawieszeniem ( sam je wymieniłem na takie ).
Po wymianie tego zawieszenia zauważyłem tylko dwie dobre rzeczy: wygląd- była śliczna no i falujący biust pasażerek ;D
Niestety co dobre-kiedyś się musi skończyć :-cry
Pojawiła się żona, dzieci i śliczne bmw papapa
Kotami jeździłem kilkunastoma- swoim i klientów.
Macie rację iż inaczej się prowadzą-ale takie są koty-wygoda wygoda i jeszcze raz wygoda.
Są na pewno bardziej miękkie na zakrętach jak bmw- ale bez przesady
Proponuję sprawdzenie amortyzatorów.
Co do mocy, sami mówicie bmw z dużym silnikiem- a kot z najmniejszym i to w dodatku od forda.
Silnik ten ma dość dużo mankamentów, przykładowo zobaczcie czy nie idzie wam olej z turbiny.
Jak idzie to można przypuszczać iż macie już maź w kolektorze ssącym- co bardzo wpływa na mniejszą moc.
Tylko w żadnym wypadku nie czyście tego jakimś preparatem- w środę oddałem klientowi z czech auto po takim czyszczeniu-nieźle sobie narozrabiał.
Z doświadczenia wiem iż w prawie każdym jagu brakuje spinek w tapicerkach-dlatego to nieprzyjemne oddaje odgłosy w środku.
Doprowadzcie swoje autka to porządku- a wrażenia z jazdy będziecie mieć :-super
A jak nie Wy to żony napewno
 :-tylko
Pozdrawiam Mirek