Autor Wątek: X 300 4,0 1996r. Kontrola trakcji?  (Przeczytany 5959 razy)

lysyyy

  • Gość
Odp: X 300 4,0 1996r. Kontrola trakcji?
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 02, 2011, 17:00:26 pm »
Nie nie... Tutaj nie jest to tak zaawansowane... Jest po prostu jedno urządzenie na przelocie linki gazowej, które to po prostu cofa linkę gazu, jeśli komputer wykryje poślizg kół tylnych w stosunku do przednich.

booschmen

  • Gość
Odp: X 300 4,0 1996r. Kontrola trakcji?
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 02, 2011, 18:25:47 pm »
Dobrze to wyjasnia dlaczego nie mozna dodac gazu, tzn mozna lecz czuc opor przy wciskaniu pedalu gazu ale na niego nie reaguje. Lecz pozostaje jeszcze kwestia przychamowania kola ktore ma wiekszy obrot od drugiego, a najlepiej to sprawdzic jasli posiadasz w swoim jagu kontrole to wchodzisz szybko w zakret na mokrej lub szutrowej nawierzchni i trzymasz gaz do oporu poczujesz jak calym autem nagle szarpnie i go wyrowna wiec za to jest juz odpowiedzialna pomp[a ABS.

Offline RedOctober

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.371
Odp: X 300 4,0 1996r. Kontrola trakcji?
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 02, 2011, 21:50:07 pm »
Lecz pozostaje jeszcze kwestia przychamowania kola ktore ma wiekszy obrot od drugiego, a najlepiej to sprawdzic jasli posiadasz w swoim jagu kontrole to wchodzisz szybko w zakret na mokrej lub szutrowej nawierzchni i trzymasz gaz do oporu poczujesz jak calym autem nagle szarpnie i go wyrowna wiec za to jest juz odpowiedzialna pomp[a ABS.

Ten system to ASR i w x300 nigdy nie było tego systemy. Kontrola trakcji odpowiada za przeciwdziałaniu buksowaniu kół przy ruszaniu a nie za kontolę antyposlizgową podczas jazdy
Jaguar XJS 5,3 V12 1987
Jaguar XJ6 4,0 Sport 1996
Jaguar XE-S 3,0 V6 2015.

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.283
Odp: X 300 4,0 1996r. Kontrola trakcji?
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 02, 2011, 22:25:05 pm »
Mój ma ASR i ESP. Podczas ruszania nie ruszy z piskiem (ASR), a na zakręcie koryguje tor jazdy (ESP).
Jest XE MY20, XJ6 1995
By³ X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

booschmen

  • Gość
Odp: X 300 4,0 1996r. Kontrola trakcji?
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 03, 2011, 20:26:09 pm »
No wlasnia sam osobiscie dzis sprawdzilem (poniosla mnie fantazja) i wchodzac w luk ponad 100km/h lekko przyhamowalem i poszedl bokiem jak go przychamowalo to myslalem ze mi glowe urwie ale poszedl jak po sznurku. Przy ruszaniu i jezdzie po sliskiej nawierzchni nie grzebie sie, malo tego kolega zauwarzyl jak kiedys kolo niego parkowalem w polu a stalem na szutrowej drodze ze jak delikatnie grzebnal to pociagly oba tylnie kola czyli tak jakby mial automatyczna szpere?

Offline KrzysiekEg

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 410
Odp: X 300 4,0 1996r. Kontrola trakcji?
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 03, 2011, 23:52:22 pm »
Coś mi się zdaje że problem jest bardziej złożony. Pewnie trzeba by wymienić komputer i pompe ABS, ten mechanizm na lince gazu i pulpit. Czy może coś jeszcze?
xj6 4,0 Sovereign 1996

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.283
Odp: X 300 4,0 1996r. Kontrola trakcji?
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 04, 2011, 02:30:36 am »
...poszedl bokiem jak go przychamowalo to myslalem ze mi glowe urwie ale poszedl jak po sznurku.
Trochę przesadziłeś z tym sznurkiem :)
Po sznurku idą auta po 2005 roku, a nie przestarzała technologia w X300. Reakcja jest zdecydowanie opóźniona w porównaniu do dzisiejszej technologii. Wyprowadzić wyprowadzi auto, ale trochę za późno. Żona miała Citroena C4 VTRa i w tym aucie ESP, ASR to jest mistrzostwo świata. Gdyby nie kontrolka na wyświetlaczu, nawet byś nie wiedział o wkroczeniu asystenta. Wtedy sobie uświadomiłem jak X300 jest przestarzałym technologicznie autem.
Jest XE MY20, XJ6 1995
By³ X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

Offline pablo21

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.076
    • www.jaguar.org.pl
Odp: X 300 4,0 1996r. Kontrola trakcji?
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 04, 2011, 14:33:36 pm »
A dlaczego u mnie w x308 na zakręcie, jadąc ze stałą prędkością po śliskiej nawierzchni miga zółta lampka, ale napis ASR nie włącza się? (Czuje jak auto koryguje tor jazdy)  :- pojecia To znaczy, że działa wtedy Esp, kontrola trakcji, czy wszystko na raz?A może napis się nie mieści na wyświetlaczu, lub bali się o zrobienie kolejnych błędów tak jak w przypadku" DRIVERS ..." bez apostrofu. :-tylko Natomiast podczas ruszania, jeżeli jest uślizg, to żółta lampka i ASR komunikuje poślizg kół.. Jeżdżę też autem po 2008 roku i sądziłem, że jest to bardziej kwestia wagi, oraz specyfiki zawieszenia w Jagu, niż kwestia technologii. Jednak, jak dotąd odpukać, jeszcze nigdy mi się nie zdarzyło, aby Jag stał się nieprzewidywalny na zakręcie. Esp, szczególnie zimą jest bardzo, bardzo przydatny, ale bardziej od tego jest przydatny zdrowy rozsądek i dobre oponki...
XJ-SC 5.3 V12
XJ40 6.0 V12 Daimler Double Six
X350 V8

booschmen

  • Gość
Odp: X 300 4,0 1996r. Kontrola trakcji?
« Odpowiedź #23 dnia: Październik 04, 2011, 14:44:58 pm »
Ja akurat oponki mam dobre ale czasem za ciezka noge wiec na zime postanowilem go odstawic do cieplego garazu i ewentualnie wyjezdzsc tylko wtedy jak mam jechacv gdzies dalej czyli raz w miesiacu do wiednia a na zime z racji mieszkania w ojcowie gdzie mnie czesto zasypuje postanowilem zakupic prawdziwa polska terenowke bez calej elektroniki itd (czyli Malucha) tak tak koledzy na zime nie ma lepszego i z kazdego poslizgu wychodzie bez ASR-u, ESP i innych cudow;p