Autor Wątek: I znowu coś dziwnego  (Przeczytany 19398 razy)

Lojzek

  • Gość
Odp: I znowu coś dziwnego
« Odpowiedź #45 dnia: Październik 03, 2011, 09:22:11 am »
O taki konkret mi chodziło
dzięki
pozdro
Lojz

swanyadi

  • Gość
Odp: I znowu coś dziwnego
« Odpowiedź #46 dnia: Październik 03, 2011, 22:17:55 pm »
Potwierdzam jak kolega wyżej . Wiem coś o tym bo robie  to na co dzień . Zmiany zazwyczaj sa nie do odróżnienia. Tylo ci co to robią wiedzą . Albo jak przychodzi do wymiany części . To dla tego każda część ma własny kod . Tak jest wszędzie. Do puki auto jest produkowane cały czas sa modyfikacje nie koniecznie wizualne.
   

   Adam

Lojzek

  • Gość
Odp: I znowu coś dziwnego
« Odpowiedź #47 dnia: Październik 03, 2011, 22:52:25 pm »
Dzięki za informacje. Chociaż trochę niepojęte jest dla mnie , że każdy model bądź co bądź seryjnego wozu, jest w zasadzie inny od poprzednika.

Trza z tym żyć i basta

pozdro
Lojz

Lojzek

  • Gość
Odp: I znowu coś dziwnego
« Odpowiedź #48 dnia: Luty 02, 2012, 21:15:37 pm »
Po dwóch miesiącach (!!!!!!!!!!!) postoju odebrałem samochód naprawiony. Niebywałe. Padła szyna CAN (czy jak jej tam). Została wymieniona, sterowniki wgrane, zapalił, zagadał i odjechałem. Koszt naprawy 1400. Wszystkie teorie wzięły w łeb. Tylko uszkodzony  CAN powodował to chimeryczne odpalanie lub nieodpalanie auta. No i fajnie. Bosko jedzie, wszystko działa, oprócz jednego. Ja już kurna nie mam siły. Zgasło podświetlenie deski rozdzielczej. Ćma jak w d...pie. Nawet nie idzie radia włączyć, bo nie widać przełączników. Teraz wypada tylko w dzień jeździć.

Ale to już w innym wątku
pozdro
Lojz

Offline marcin_lca

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 265
  • Jeżdżę taniej :)
    • M.A.K. LPG Solutions
Odp: I znowu coś dziwnego
« Odpowiedź #49 dnia: Maj 23, 2013, 23:31:06 pm »
Odgrzeję starego kotleta bo mam podobny problem... Tak więc nowym jagiem wiele sie nie nacieszyłem...
Zaczne od tego: Jag z 2002 roku, 3.0 v6 sport (silnik i wnętrze polift).
Objawy identyczne: gearbox failure, abs failure, parkingbreak failure, auto nie odpala, skrzyni nie przestawie z pozycji park, recznego nie zwolnie.  Do tego pikanie pod deska po wlozeniu kluczyka i po wyjeciu.
Pisałem trochę z kolegą, który miał tą usterkę (autorem tematu) i fachowcy stwierdzili, że wymienili szynę CAN. Tylko jak mogli wymienić szynę jak to dwa przewody idące wzdłuż auta? Całą wiązkę pruli? Coś mi nie pasuje...
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,17078.0.html
W tym temacie ktoś pisał o padających sterownikach. Może to sterownik padł? Znacie podobne przypadki?
Przeglądam schematy elektryczne do S-Type`a i pod can mamy wpięte tylko ABS i transmision unit co by mogło być odpowiednikiem lub przyczyną błędu skrzyni, ale skąd parkbreak? on już po can według schematów nie idzie... Dodam, że jak u kolegi auto normalnie jeździło i nie było żadnych problemów. Odpięcie aku nie pomaga, w drodze już jest kabelek do odczytania błędów bo lawetować jeszcze nie chcę.
Jakieś rady?
Proszę o pomoc...
Montaż i serwis profesjonalnych instalacji LPG. MAK LPG Solutions >> http://maklpg.pl

Offline Zdrapciooh

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 440
  • S-Type 2004 2.7 Diesel Sport
Odp: I znowu coś dziwnego
« Odpowiedź #50 dnia: Maj 24, 2013, 14:58:29 pm »
A akumulatorek i bezpieczniki sprawdzone?

U mnie coś podobnego zdarzyło się jak walczyłem z powodzią w bagażniku, wymontowywałem lampy, silikon itd. itd. no i przypadkiem dotknąłem metalową częścią ramki (tej na żarówki) tej stalowej "obudowy" na navi/zmieniarkę (karoserii jak by nie było), dodam do tego, że nie odpiąłem wcześniej złącza elektro od tej ramki  :-wstyd . No i rzecz jasna zaiskrzyło. Skutek był taki, że na lampach z tyłu zrobiła się "choinka", próba uruchomienia silnika skutkowała wyrzuceniem da desce wszystkich możliwych błędów jak u Ciebie, silnik kręcił, nie odpalał i do tego były wściekłe odgłosy jak z w pikującym Tupolewie (nie alarm przeciwkradzieżowy). W tej sytuacji pomogło co następuje:
1. Podładowanie aku prostownikiem (u mnie było 11 V), ale także
2. Wymiana kilku (5-6, dokładnie nie pamiętam ile ani od czego) spalonych bezpieczników w bagażniku (ale Tobie polecam sprawdzić wszystkie)
Błędy, nieodpalanie i te wściekłe alarmy były raczej powodowane przez słabe napięcie aku. Wymiana bezpieczników, to oprócz tego że spowodowała dojście prądu do niektórych podzespołów, to także wyeliminowała problem choinki
Jest: XF 2015 2.0t Luxury
Był: S-Type 2.7d Sport

Offline marcin_lca

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 265
  • Jeżdżę taniej :)
    • M.A.K. LPG Solutions
Odp: I znowu coś dziwnego
« Odpowiedź #51 dnia: Maj 24, 2013, 17:08:55 pm »
sprawdzę i to ale się nie nastawiam na sukces. Dzisiaj kupiłem interfejs ELM 327 i zgrałem błędy. Są to:
P1000, P1638, P1699. Wszystkie w zakładce pending trouble codes, P1638 dodatkowo w stored trouble codes.
Po skasowaniu wszystkie natychmiast wracają. Bardziej mi to wygląda jednak na brak komunikacji między urządzeniami...
Zaobserwowałem też, że gdy odłączę moduł hamulca to wśród błędów nie ma już błędu hamulca ręcznego. Czyli jakaś komunikacja jest jednak...
Proszę o rady jak się mogę za to zabrać.
Montaż i serwis profesjonalnych instalacji LPG. MAK LPG Solutions >> http://maklpg.pl

Offline Zdrapciooh

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 440
  • S-Type 2004 2.7 Diesel Sport
Odp: I znowu coś dziwnego
« Odpowiedź #52 dnia: Maj 24, 2013, 17:52:34 pm »
W necie piszą, że P1638, P1699 to błędy związane z magistralą CAN.
Jest: XF 2015 2.0t Luxury
Był: S-Type 2.7d Sport

Offline marcin_lca

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 265
  • Jeżdżę taniej :)
    • M.A.K. LPG Solutions
Odp: I znowu coś dziwnego
« Odpowiedź #53 dnia: Maj 25, 2013, 13:10:53 pm »
wiem, znalazłem te opisy błędów jednak wiele mi to nie pomaga...
Bezpieczniki sprawdzone wszystko OK.
http://www.captainjaguarscathouse.com/Electrical_Guides/S-Type%202002%20Elec%20Guide.pdf
Patrząc na str. 10, na schemat połączeń modułó, męczy mnie ręczny nie podpięty bezpośrednio pod CAN a jednak niedziałający... Patrząc też na schematy wnioskuję, że moduł J Gate jest odpowiedzialny za zmiany biegów, czy to on blokuje lewarek na pozycji Park? Czy w przypadku uszkodzenia CAN, nie powinny być martwe wszystkie systemy do niego wpięte? Np. klimatyzacja? Bo ta działa sobie w najlepsze
Montaż i serwis profesjonalnych instalacji LPG. MAK LPG Solutions >> http://maklpg.pl

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.282
Odp: I znowu coś dziwnego
« Odpowiedź #54 dnia: Maj 25, 2013, 13:50:19 pm »
P1638 możliwe przyczyny
CAN open circuit fault – Instrument Cluster to Engine Control Module
CAN short circuit fault
Instrument Cluster failure
Engine Control Module failure

P1699 możliwe przyczyny
CAN open circuit fault – A/CCM to Engine Control Module
CAN short circuit fault
A/CCM failure
Engine Control Module failure
Jest XE MY20, XJ6 1995, Daimler Super Eight 2006
Był X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

Offline marcin_lca

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 265
  • Jeżdżę taniej :)
    • M.A.K. LPG Solutions
Odp: I znowu coś dziwnego
« Odpowiedź #55 dnia: Maj 25, 2013, 14:11:35 pm »
CAN open circuit fault
CAN short circuit fault

Co znaczą te dwa pojęcia?
Montaż i serwis profesjonalnych instalacji LPG. MAK LPG Solutions >> http://maklpg.pl

Offline Zdrapciooh

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 440
  • S-Type 2004 2.7 Diesel Sport
Odp: I znowu coś dziwnego
« Odpowiedź #56 dnia: Maj 25, 2013, 16:18:27 pm »
IMHO short circuit = zwarcie obwodu, open circuit = przerwa w obwodzie. Fajnie, że jedno i drugie pod jednym kodem, to wiele wyjaśnia  :-tylko
Jest: XF 2015 2.0t Luxury
Był: S-Type 2.7d Sport

Offline marcin_lca

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 265
  • Jeżdżę taniej :)
    • M.A.K. LPG Solutions
Odp: I znowu coś dziwnego
« Odpowiedź #57 dnia: Maj 25, 2013, 16:48:33 pm »
kolejny objaw się powtórzył względem kolegi. Dzisiaj auto, jakby nigdy nic, odpaliło i jeździ. Żadnych błędów na desce nie pokazuje, po skasowaniu z kompa, błędy nie wracają.
Wydaje mi się, że w przypadku zwarcia, czy przerwy w obwodzie usterka nie zniknęłaby sama z siebie?
Tak czy inaczej, będę chciał sprawdzić po kolei przejścia pomiędzy urządzeniami w magistrali CAN i przy okazji ich oporność, może znajdzie się jakiś trefny odcinek, choć w przypadku samoozdrowienia, coś mi pachnie tu padniętym sterownikiem, jak sądzicie?
Montaż i serwis profesjonalnych instalacji LPG. MAK LPG Solutions >> http://maklpg.pl

arturxm

  • Gość
Odp: I znowu coś dziwnego
« Odpowiedź #58 dnia: Maj 29, 2013, 19:45:58 pm »
Witam wszystkich.
Uszkodzenie magistrali CAN, tudzież kłopoty z nią są spowodowane problemami z niekontaktującymi okazjonalnie punktami masy (przewody przyłączone do nadwozia, ten od silnika w nadkolu, niestety nie pamiętam którym). W każdym razie w przypadku braku kontaktu punktu masy cały prąd zasilania płynący z modułu do masy idzie przez elementy magistrali CAN mające stan niski. Dodatkowo czujniki mają własne punkty masy, stąd dziwne pożary na wiązkach, gdzie duży prąd nie powinien nigdy  wystąpić. To dlatego pada zwykle więcej niż jeden moduł. Jak ktoś tu napisał wymiana CAN = wymianie wiązki, ale tak naprawdę problem rozbija się o punkty masy. Jeśli nie zostaną oczyszczone i doprowadzone do ładu problem będzie się powtarzał. W dostępnej dokumentacji są opisane i jedyna rada to rozpiąć akumulator i mozolnie przeczyścić wszystkie.

Pozdrowionka dla wszystkich!  :-tylko

Offline marcin_lca

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 265
  • Jeżdżę taniej :)
    • M.A.K. LPG Solutions
Odp: I znowu coś dziwnego
« Odpowiedź #59 dnia: Czerwiec 10, 2013, 21:29:53 pm »
Odgrzewam, gdyż cały czas walczę z tematem. Mam nowe informacje, może Wam coś podpowiedzą i ktoś mi pomoże.
Dzisiaj byłem z autem u elektronika, który ma porządny jaguarowy sprzęt do diagnostyki. Kiedy pożegnałem się ze stuzłotowym banknotem Pan zczytał wszystkie zapamiętane błędy ze wszystkich urządzeń w aucie. Trochę tego było.

B2293 - Drivers air bag circuit loop 1 (front impact) - open circuit
B2293 - Drivers air bag circuit loop 2 (front impact) - open circuit
B1242 - Recirculating air flow door actuator - circuit failure
U2521 -  Missing message from ABS
U2520 - Missing message from instrument cluster
B1676 - Battery voltage out of range
U1041 - Vehicle speed not obtained
P1000 - System Check not completed since last memory clear
P1796 - CAN controller circuit malfunction (bus off)
P0037 - Heated oxygen sensor heater control circuit low (bank 1 sensor 2)
P1582 - Flight recorder data is stored
P1260 - Security input
P1699 - CAN link engine control module/RCC network malfunction
P0860 - Gear shift module comunication circuit
P1638 - CAN link engine control module/instrument cluster circuit/network malfunction
P1647 - Heated oxygen sensor module, bank 2 open/shorted
U1027 - SCP (J1850) invalid or missing data for engine RPM
U1040 - SCP (J1850) invalid or missing data for vehicle speed
U1041 - Vehicle speed not obtained
U2518 - Missing message from electron air temperature control
B1246 - Dim panel potentiometer switch circuit failure
U2510 - CAN - invalid data for vehicle security
U1900 - CAN communications bus fault
U2521 - Missing message from the ABS
U2522 - CAN message timeout from the transmission control module
U2523 - CAN message timeout from the engine coontrol module
U2197 - Invalid vehicle speed data
U2200 - invalid data for rolling odometer count
B2103 - Antenna not connected
U1041 - vehicle speed not obtained
P0706 - Transmission range sensor circuit range/performance
P1774 - CAN timeout gearshift
P1798 - CAN transmission control module/instrument cluster circuit malfunction
P1605 - Transmission control module checksum failure
P1796 - CAN controller Circuit malfunction (bus off)

uf... to tyle, trochę sie napisałem, więc sorry jak trafiłem jakąś literówkę.

Kolejne info jakie zdobyłem, to skontaktowałem się z uprzejmym w sumie mechanikime, który naprawił auto założycielowi tematu. Poinformował mnie, że tam pomogła wymiana urządzenia znajdującego się za zegarami, pełniącego funkcję getaway. Jednak dla mnie to dziwne, gdyż według schematów to getaway znajduje się w zegarach...

Mam nadzieję, że ktoś mi coś podpowie... Z góry dzięki  :-K
Montaż i serwis profesjonalnych instalacji LPG. MAK LPG Solutions >> http://maklpg.pl