Autor Wątek: Mechanizm ustawiania kierownicy x300  (Przeczytany 5478 razy)

Offline Michal_C

  • JCP Art - Master
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.357
  • Moja obecna
Mechanizm ustawiania kierownicy x300
« dnia: Kwiecień 13, 2011, 20:07:19 pm »
Elektryczna regulacja mi padla. Silnik do wysuwania i chowania kolumny dziala, ale urwany mam ta prowadnice. Silnik do ustawiania gora/dol niby klika, ale nic  nie robi. Ktos mi moze powiedziec, jak mozna recznie opuscic/ wysunac kolumne?  Moja od kupna byla schowana calkowicie i podniesiona maksymalnie (co zaczyna mnie draznic). :-thank
IF IGNORANCE IS BLISS, WHY AREN'T THERE MORE HAPPY PEOPLE?

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.282
Odp: Mechanizm ustawiania kierownicy x300
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 13, 2011, 23:59:07 pm »
Czy chodzi o ten prencik z plecionki co jest odpowiedzialny za wysuwanie-wsuwanie czy coś innego? Spróbuj jak Feler na siłę ją wyciągnąć, a jak boisz się lub nie będzie chciała to trzeba tą śrubą pokręcić (patrz foto). Dostęp jest paskudny. Trzeba opuścić całą kolumnę.

Niestety nie mogę sobie przypomnieć gdzie dotknąć żeby działała regulacja góra-dół.
Jest XE MY20, XJ6 1995
Był X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

Offline Michal_C

  • JCP Art - Master
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.357
  • Moja obecna
Odp: Mechanizm ustawiania kierownicy x300
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 14, 2011, 08:31:45 am »
Dzieki Choina! Wlasnie tam gdzie strzalka wskazuje, mam urwany ten precik. Widac jak kreci w powietrzu, tuz przed ta nakretka. Tylko opuszczenie kolumny to problem. Mam zdjac caly silnik od gora/dol?  :-help
IF IGNORANCE IS BLISS, WHY AREN'T THERE MORE HAPPY PEOPLE?

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.282
Odp: Mechanizm ustawiania kierownicy x300
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 14, 2011, 10:38:33 am »
Najlepiej było by wymienić ten silnik. Ale na upartego możesz kluczem 14 kręcić tym czarnym plastikiem. Dostęp idealny jest. Sprawdzałem to dzisiaj i kręci się.

Jest XE MY20, XJ6 1995
Był X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

Offline Michal_C

  • JCP Art - Master
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.357
  • Moja obecna
Odp: Mechanizm ustawiania kierownicy x300
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 14, 2011, 11:36:42 am »
Dzieki wielkie Choina! :-V
IF IGNORANCE IS BLISS, WHY AREN'T THERE MORE HAPPY PEOPLE?

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.282
Odp: Mechanizm ustawiania kierownicy x300
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 14, 2011, 11:43:37 am »
Umawiaj się Tygrysem na sobotę i do roboty :)
Jest XE MY20, XJ6 1995
Był X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

Offline Michal_C

  • JCP Art - Master
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.357
  • Moja obecna
Odp: Mechanizm ustawiania kierownicy x300
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 14, 2011, 11:58:43 am »
Ha! Juz umowiony jestem :-gwizd
IF IGNORANCE IS BLISS, WHY AREN'T THERE MORE HAPPY PEOPLE?

Offline Michal_C

  • JCP Art - Master
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.357
  • Moja obecna
Odp: Mechanizm ustawiania kierownicy x300
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 20, 2011, 21:45:46 pm »
Takie cos zrobilismy z Darkiem. Dziala i tyle. Nie mam pojecia, dlaczego to zrobili z pleciony. Przy zakladaniu tylko trzeba pamietac, by sruba byla wycentrowana, tam sa czujniki w jakim zakresie silnik ma dzialac na auto. Jesli to sie zle ustawi, to powykreca ten precik. W XK8 potrafil wcisnac kierownice w obudowe zegarow i ja polamac (czytalem o takich przypadkach na angielskim forum), tam tez jest ta plecionka. No generalnie roboty troche bylo, rece sobie pokaleczylem, ale warto bylo:)
Jak co to pytac, zdjec niestety nie zrobilem wiecej ( :-nuts ).
IF IGNORANCE IS BLISS, WHY AREN'T THERE MORE HAPPY PEOPLE?

Offline Feler

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 230
Odp: Mechanizm ustawiania kierownicy x300
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 03, 2011, 12:49:28 pm »
O widzisz - skąd masz taki ładny pręt? Samoróbka, czy gdzieś można to nabyć? Powiedz mi jeszcze o czym powinienem pamiętać i w jakiej kolejności zabrać się do demontażu żeby czegoś nie uszkodzić?  :-thank
Najgorsze są skrajności...
XJ40 - Sovereign'87 - był :(, X308 - Daimler Long'99 - jest :)

Offline Michal_C

  • JCP Art - Master
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.357
  • Moja obecna
Odp: Mechanizm ustawiania kierownicy x300
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 04, 2011, 23:01:01 pm »
Coz, ten ladny pret o ktorym mowisz, to koncowka druta do pieczenia kielbasy na ognisku:) akurat srednica pasowala, spilowalismy konce na kwadrat, i tyle:)
Mozesz uzyc czegokolwiek szczerze mowiac, byle mialo ta sama srednice (chyba 5mm). Ogolnie najwiekszy problem sprawily dwa mocowania kolumny (od strony kierowcy, drugi zestaw mocowan jest glebiej przy pedalach), trzeba bylo odkrecic dwie sruby torxem (gwiazdkowy klucz, nie wiem jak to na polski przetlumaczyc) ale dostep jest tragiczny. Ja musialem "wyciagnac" (siedzac na fotelu, ciagniesz kierownice do siebie) cala kolumne razem z tymi srubami z mocowan, wtedy cala kolumna opada luzno na fotel, i masz ladny dostep do obu silnikow.
Wczesniej musisz zdjac obudowe nad pedalami, zaden problem, nawiew na nogi tez na jednej srubie. Dupa jestem, ze nie zrobilem zdjec w czasie tej roboty, ale jak co to podpowiem. Generalnie powinienes poradzic sobie sam, ewentualnie ktos do przytrzymania kolumny by sie przydal w czasie gdy ty krecisz do gory nogami od spodu kluczem :-W
Jedna rzecz wazna:
Takie cos zrobilismy z Darkiem. Dziala i tyle. Nie mam pojecia, dlaczego to zrobili z pleciony. Przy zakladaniu tylko trzeba pamietac, by sruba byla wycentrowana, tam sa czujniki w jakim zakresie silnik ma dzialac na auto. Jesli to sie zle ustawi, to powykreca ten precik. W XK8 potrafil wcisnac kierownice w obudowe zegarow i ja polamac (czytalem o takich przypadkach na angielskim forum), tam tez jest ta plecionka. No generalnie roboty troche bylo, rece sobie pokaleczylem, ale warto bylo:)
Jak co to pytac, zdjec niestety nie zrobilem wiecej ( :-nuts ).
IF IGNORANCE IS BLISS, WHY AREN'T THERE MORE HAPPY PEOPLE?

janusz204

  • Gość
Odp: Mechanizm ustawiania kierownicy x300
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 05, 2012, 21:55:03 pm »
A ja jako co prawda nowy forumowicz ale nie za bardzo zgodzę się z tym że można połączyc silniczek z przekładnia za pomocą sztywnego pręta: po prostu otwory w silniczku i przekładni nie osiują! I choćby skały s..ały ten patent nie przejdzie. przynajmniej w xj6 1995r. Trzeba dorobic linkę dlugosci 12 cm z "zarobieniem" w kwadrat z obu stron na 3,8mm i będzie git.Jak by co to mam taką linke na zbyciu bo zrobiłem dwie.
Pozdrawiam.

booschmen

  • Gość
Odp: Mechanizm ustawiania kierownicy x300
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 05, 2012, 22:25:10 pm »
U mnie ten sam problem tylko sie nie wsowa ani nie wysowa chodzi tylko gora dol wiec tez sie bede musial za to zabrac tylko ze jest schowana na maksa w kolumne;/

janusz204

  • Gość
Odp: Mechanizm ustawiania kierownicy x300
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 05, 2012, 23:10:52 pm »
a silniczek słychać?

booschmen

  • Gość
Odp: Mechanizm ustawiania kierownicy x300
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 05, 2012, 23:17:36 pm »
Slychac, slychac nawet widac jak urwany precik sie kreci;p

janusz204

  • Gość
Odp: Mechanizm ustawiania kierownicy x300
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 06, 2012, 13:18:52 pm »
zrzuć kolumne na doł,wyciągnij silniczek z czarnej plastikowj obejmy i będziesz miał super dostęp:uwaga końcówka linki moze ciasno siedzieć w przekladni , at już problem:trzeba wyjąc całą kolumnę z auta. Linka jakby co to mam na zbyciu.