Autor Wątek: Mechanizm ustawiania kierownicy x300  (Przeczytany 5469 razy)

TYGRYS3

  • Gość
Odp: Mechanizm ustawiania kierownicy x300
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 06, 2012, 13:43:48 pm »
A ja jako co prawda nowy forumowicz ale nie za bardzo zgodzę się z tym że można połączyc silniczek z przekładnia za pomocą sztywnego pręta: po prostu otwory w silniczku i przekładni nie osiują! I choćby skały s..ały ten patent nie przejdzie. przynajmniej w xj6 1995r. Trzeba dorobic linkę dlugosci 12 cm z "zarobieniem" w kwadrat z obu stron na 3,8mm i będzie git.Jak by co to mam taką linke na zbyciu bo zrobiłem dwie.
Pozdrawiam.
jesli się nie zgodzisz ,to trudno twoja sprawa ,ale skoro zrobiliśmy to z Michałem i działa to chyba się da?
osobiście potwierdzam ze pręt jest sztywny (drut do pieczenia kiełbasek) ma 5,05 mm i pasuje idealnie,
wystarczy spiłować na końcach.Michała samochód był rok czy dwa młodszy od twojego ale ale silniczki ma ja te same.

Offline KrzysiekEg

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 410
Odp: Mechanizm ustawiania kierownicy x300
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 07, 2013, 12:24:48 pm »
Dopisze się w tym temacie, choć jest kilka dotyczących regulacji i naprawy mechanizmów kierownicy. W moim przypadku chodzi o podnoszenie góra dół. Silnik jest sprawny, wszystko nasmarowane ale wyrobiło się połaczenie miedzy wieloklinem śruby obracajacej kierownicy a takim plastikowym ciegnem idącym od sliniczka do kierownicy. Efekt jest taki że podnosząc kierownice slychać przekaźnik, silnik i delikatne chrobotanie, a kierownica stoi. Stoi bo o ile wieloklin jest z metalu to nasadzona na niego tuleja z wypustami jest juz plastikowa i z czasem wycierają sie tam zęby do zera. Dołączył bym zdjecia ale nie mam jak.
Sposoby naprawy są dwie, pierwsza na razie przeze mnie zastosowana, naprostsza to wymycie elementów w rozpuszczalniku i napakowanie tam poksipolu. Zobaczę jak dlugo wytrzyma.
Druga trudniejsza, przewiercenie zarówno przez wieloklin jak i tuleje otworu i wsadzenie kontrującej szpilki, wtedy oba elementy bedą trwale złączone.
xj6 4,0 Sovereign 1996