Autor Wątek: Koło pasowe 2.0 D  (Przeczytany 18002 razy)

enter84

  • Gość
Odp: Koło pasowe 2.0 D
« Odpowiedź #30 dnia: Maj 15, 2015, 10:06:06 am »
Witam kolegów!
Planuję w najbliższym czasie wymianę napinacza paska wraz z rolkami,bo słychać już powoli łożyska i trzęsie nieco silnikiem.
Słyszałem,że najlepiej wymienić na SKF:
http://ewcar.pl/pl/p/Zestaw-napinacz-paska-napedu-alternatora-wzdluznego,-dwa-kola-posrednie,-pasek-i-sruba-2.0,-2.2-TDCi-SKF/14388430
ale znalazłem również zestaw z Continentala:
http://allegro.pl/napinacz-pasek-rolka-prowadzaca-ford-mondeo-mk3-pn-i5167811009.html
Nie planuję sprzedaży auta,dlatego chciałbym żeby to mi jeszcze trochę popracowało.
Doradźcie proszę czy jest sens przepłacać i kupić Continentala  czy lepiej dołożyć i kupić SKF-kę
Dzięki z góry.

Offline gonzo7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 808
Odp: Koło pasowe 2.0 D
« Odpowiedź #31 dnia: Maj 15, 2015, 13:30:53 pm »
Hej, z tego zestawu Continentala jest tylko pasek :)

Rolki wyglądaja na te najtańsze (nie znaczy, że złe) na łożyskach Nachi.
Miałem to w rekach i nie wyglądało to źle - u znajomego działają już 30K i nie ma objawów by coś się z tym działo.

Co do napinacza - można wymienić samą sprężynę - sa zestawy naprawcze chyba coś ok 100zł.

Ale mam pytanie co do koła pasowego do kolegów z tematu.
Ostanio gadałem znającym ten temat i bardziej doradzał Febi (tylko mówił, że koniecznie musi na kole byc made in germany) niż Dayco.
+ ponoć Febi do każdego koła dodaje śruby mocujace, które to powinno się wraz z kołem zalożyć nowe.

Ma ktoś podobne zdanie co do FEBI ?

enter84

  • Gość
Odp: Koło pasowe 2.0 D
« Odpowiedź #32 dnia: Maj 17, 2015, 11:11:49 am »
Czytałem na forum Forda i wszyscy mówią o Dayco,że najlepsze
Co do Febi to fakt musi być MADE IN GERMANY bo podobno na rynku jest sporo podróbek
Wrócę do tematu rolki alternatora:
http://www.ford-esklep.pl/mobile/pl/p/Sprzeglo-alternatora---jednokierunkowe-MONDEO-Mk3-TDDi--TDCi---INA/4320
Czy ta będzie pasować do mojego bez przeróbek (szlifowania obudowy alternatora)?
Pozdrawiam

Offline gonzo7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 808
Odp: Koło pasowe 2.0 D
« Odpowiedź #33 dnia: Maj 17, 2015, 14:00:09 pm »
co do rolki INA/4320 i szlifowania
i tak i nie,
nie bo masz tam w zestawie podkładkę by rolka nie dochodzila do kołnierza
tak, poniewaz daja ją nie odsuwa rolki za bardzo i dalej trzeba 1mm zeszlifować.

minus jest taki, że zamontowana rolka z podkladką nie jest idealnie w osi z innym osprzętem.

enter84

  • Gość
Odp: Koło pasowe 2.0 D
« Odpowiedź #34 dnia: Maj 20, 2015, 21:56:36 pm »
Jestem po zabiegu,więc podzielę się spostrzeżeniami:
Zakupiony zestaw napinacza z rolkami SKF,koło pasowe Dayco,dodatkowo alternator od Forda Mondeo 1.8(tak jak kolega eMWuGSM polecił)
Generalnie silnik pracuje o niebo ciszej,kulturalniej i co najważniejsze nie trzęsie na zimnym.
Przy dynamicznym przyspieszaniu nie słychać takiego charakterystycznego "klekoto-chrobotania",jakie było wcześniej.
Koszt zabiegu:
550zł zestaw rolek z paskiem i napnaczem
320zł koło pasowe
150zł alternator
150zł wymiana w warsztacie
Spory wydatek jak na jeden raz,ale opłacało się...
Pozdrawiam

Offline gonzo7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 808
Odp: Koło pasowe 2.0 D
« Odpowiedź #35 dnia: Maj 21, 2015, 09:30:31 am »
Wydatek spory ale kazdego przędzej czy później on czeka w dieslu :)

hej czy slowo "generalnie" oznacza, że działa jak nowe i nastała absolutna cisza od strony napinaczy/ rolek ?
Chciałbym mieć porównanie SKF vs. Nachi

Wymieniałeś może śruby?
gdzieś w opisie wczytałem:
"wymiana śrub na nowe przyczynia się do dokładniejszego wycentrowania koła względem wału co powoduje mniejsze drgania podczas obrotów."

Zastanawiam się czy zalecenia wymiany każdorazowo przy wymianie k. pasowego śrub na nowe jest zabiegiem mającym sens,
czy tylko by sprzedać 3 śruby za 60zł.

enter84

  • Gość
Odp: Koło pasowe 2.0 D
« Odpowiedź #36 dnia: Maj 21, 2015, 10:00:17 am »
hej czy slowo "generalnie" oznacza, że działa jak nowe i nastała absolutna cisza od strony napinaczy/ rolek ?
Chciałbym mieć porównanie SKF vs. Nachi
Tak zdecydowanie nie słychać w ogóle pracy łożysk,"nie rzuca" tak napinaczem jak wcześniej-stoi w miejscu-mechanik powiedział,że napinacz był mocno wyeksploatowany...

Wymieniałeś może śruby?
gdzieś w opisie wczytałem:
"wymiana śrub na nowe przyczynia się do dokładniejszego wycentrowania koła względem wału co powoduje mniejsze drgania podczas obrotów."
Zastanawiam się czy zalecenia wymiany każdorazowo przy wymianie k. pasowego śrub na nowe jest zabiegiem mającym sens,
czy tylko by sprzedać 3 śruby za 60zł.
Też zastanawiałem się nad wymianą tych śrub jednak doszedłem do wniosku,że zalecenia producenta w tej kwestii i cena ok 60zł za trzy hartowane śruby to zdecydowanie czysty marketing,tym bardziej,że koło pasowe nie wymienia się tak często i śruby te są wykręcane może 2-3 razy w okresie całego życia silnika...
a tam poza tym za wycentrowanie koła odpowiada klin ewentualnie wypustki które centrują koło względem wału(w zależności od modelu,producenta samochodu)
« Ostatnia zmiana: Maj 21, 2015, 10:07:26 am wysłana przez enter84 »

eMWuGSM

  • Gość
Odp: Koło pasowe 2.0 D
« Odpowiedź #37 dnia: Maj 21, 2015, 22:35:10 pm »
Skąd Wy bierzecie desperatów którzy wymieniają napinacz w X'ie za 150zł? ??????

Śrub koła pasowego nie wymieniaj (chociaż np. w DAYCO zawsze miałem), to nie śruby koła pompy CR, które sie wyciągają przy wykręcaniu i przy wkręceniu mogą zblokować pompę (miałem takie 2 przypadki).

lenar90

  • Gość
Odp: Koło pasowe 2.0 D
« Odpowiedź #38 dnia: Maj 25, 2015, 00:13:28 am »
Witam, tak się stało, że po pół roku  od zakupu oberwały mi się śruby od poduszki przy pasku klinowym, na szczęście nic się nie stało, ale przy okazji robię zaległą naprawę czyli pasek osprzętu. Wymieniłem rolki i amortyzatorek napinacza - sam napinacz zostaje, mam zamiar kupić alternator od benzyniaka 1.8 lub 2.0 (jakieś dodatkowe ważne info? koszt pewnie ok 150 zł używki a nowe sprzęgiełko plus wymiana - konieczna łożysk w moim wyjdzie więcej) oraz obowiązkowo muszę zrobić sprzęgiełko kompresora klimy - tutaj chętnie bym się poradził odnośnie wyjęcia oraz ewentualnego rozszczelnienia- poprostu mógłby ktoś napisać jak najlepiej się uporać :) Inna sprawa czy można jakoś wizualnie ocenić zużycie koła pasowego - jak dla mnie wygląda elegancko, a to będzie jedyny stary element (oprócz używki alternatora)
Pozdro :)
Damian

Offline gonzo7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 808
Odp: Koło pasowe 2.0 D
« Odpowiedź #39 dnia: Maj 25, 2015, 08:15:12 am »
Inna sprawa czy można jakoś wizualnie ocenić zużycie koła pasowego - jak dla mnie wygląda elegancko

Niestety wizualnie nie sprawdzisz tego - jak nie słychać wyraźnego falowania jak jest zimno to nie ma, co go nawet ruszać.
Metoda odpalenia go bez osprzętu i sprawdzanie na słuch czy nie trzaska się nie sprawdza się - dopiero z osprzętem zaczynają się jaja.

lenar90

  • Gość
Odp: Koło pasowe 2.0 D
« Odpowiedź #40 dnia: Maj 31, 2015, 10:44:43 am »
a czy jest takie zjawisko, że alternator z benzyniaka daje trochę inny prąd, przez co może niepodpasować do diesla? W którymś miejscu na forum natknąłem się na takie info, co prawda temat dotyczył problemów z elektroniką w X

eMWuGSM

  • Gość
Odp: Koło pasowe 2.0 D
« Odpowiedź #41 dnia: Maj 31, 2015, 13:38:37 pm »
a czy jest takie zjawisko, że alternator z benzyniaka daje trochę inny prąd, przez co może niepodpasować do diesla? W którymś miejscu na forum natknąłem się na takie info, co prawda temat dotyczył problemów z elektroniką w X

JAKIM KU>>> CUDEM ?!
Regulator napięcia jest TEN SAM i jest sterowany przez ECU. Nie ma takiej opcji. Różnica to WYŁĄCZNIE sprzęgiełko jednokierunkowe w alternatorze z benzyny. Jeśli daje nieprawidłowe prądy szukasz wiazka - sterownik. Oba rodzaje altków mają kompensacje i oba w zależności od sygnałów z silnika podają inne ładowanie (napięcie).

lenar90

  • Gość
Odp: Koło pasowe 2.0 D
« Odpowiedź #42 dnia: Czerwiec 01, 2015, 22:21:10 pm »
dzięki za konkretną odpowiedź :) rozwiałeś cienie moich wątpliwości, już szukam jakiego altka używki :) a wiesz moze jak uporać się najsprawniej z wyjęciem tej sprężarki klimy (co rozebrać najlepiej)?

eMWuGSM

  • Gość
Odp: Koło pasowe 2.0 D
« Odpowiedź #43 dnia: Czerwiec 03, 2015, 13:54:39 pm »
Po cholerę wyciągać całą sprężarkę i rozszczelniać układ, jak można to zrobić bez rozpinania przewodów? O ile pamiętam 3 śruby 5m na klucz 8mm i schodzi koło pasowe ze sprzęgiełkiem.

lenar90

  • Gość
Odp: Koło pasowe 2.0 D
« Odpowiedź #44 dnia: Czerwiec 04, 2015, 11:56:15 am »
słuchaj dla mnie i prościej tym lepiej, tego jeszcze nie robiłem więc trochę drążę temat. Czyli mówisz, że da rade bez odkręcania sprężarki, trochę ciasno ale może wystarczy ją odkręcić i bez wyciągania i rozpinania tego wszystkiego, a miejsca więcej będzie: Pozdro :)
A i gdyby ktoś wiedział jakie sprzęgiełko najlepiej kupić do sprężarki to było by super :)