Autor Wątek: czas na wymiany. co dalej  (Przeczytany 8736 razy)

sting86

  • Gość
czas na wymiany. co dalej
« dnia: Marzec 15, 2011, 21:32:00 pm »
witam
w moim autku trzeba będzie wymienić olej; świece, filtry, tarcze, klocki itd. po prostu duży servis. tylko nie wiem jakie mam kupić oleje,filtry, czy tarcze i klocki tej samej firmy. Powiedzcie co jeszcze wypadało by wymienić i co mam jakiej marki kupić. Ile litrów kupić. niedawno kupiłem kotka i trzeba go dopieścić.

robertth

  • Gość
Odp: czas na wymiany. co dalej
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 15, 2011, 21:53:16 pm »
Witaj  :-super,
Chciałbym Ci bardzo pomóc, ale napisz o dokładnie specyfikacje Twojego auta, bo ciężko będzie dać konkretne porady, nie mając odniesienia do czego mają się odnieść.
Z twojego posta wynika, że to X-Type, ale napisz coś więcej, ok?  ;)
Róznice sa duże między B i D, pojemnościami 2.0-3.0, nie zrozum mnie źle  ;)
To dobrze, że chcesz wymienić wszystko na super, pomożemy  :)
Pzdr

sting86

  • Gość
Odp: czas na wymiany. co dalej
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 15, 2011, 22:58:14 pm »
sorki, już piszemy

x-type 3.0 4x4 automat, 2001r :-W

zadek07

  • Gość
Odp: czas na wymiany. co dalej
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 16, 2011, 08:15:37 am »
jaki przebieg?

hubertus

  • Gość
Odp: czas na wymiany. co dalej
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 16, 2011, 09:05:01 am »
olej do skrzynii jatco JF506E 8,8 litrów

Esso LT 71141  - teraz to jest MOBIL ESSO LT71141
Shell ATF 3403 M115
Shell M1375.4
MERCON V XT-5-QM
IDEMITSU K17 (Jatco 3100 PL085)

do silnika wleje LOTOS ECONOMIC THERMAL CONTROL 5W30 4L-
jest dobra relacja cena jakość ,wymienię co 10 000 km tak plus minus 1000 km
filtr oleju  27 zł
świece ngk platynium nie znam symbolu


hubertus, co ma iksa 3.0 4x4 automat 2003 około 110 000 tysi przebiegu

sting86

  • Gość
Odp: czas na wymiany. co dalej
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 16, 2011, 11:16:10 am »

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: czas na wymiany. co dalej
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 16, 2011, 14:59:44 pm »
hej, a masz ksiazke serwisowej gdzie napisany jest co bylo ostatnio zrobiony? przy 96 tys jest najwiekszy
serwis, moze niepotrzebny sie martwisz  ;)

podstawowy:

olej silnikowy 0W-30 albo 5W-30 5.3 l.
sprawdz ole w tylnym mosci SAF-XJ 75W-140
sprawdz olej w reduktorze, takze SAF-XJ 75W-140
sprawdz plyn w wspomaganiu ATF Dex III (wymiana nie szkodzi)
sprawdz plyn hamulcowy DOT4 (wymiana nie szkodzi)
jezeli w skrzyncy nie bylo wymiany olej to takze zrob to (z filtrem), hubertus to juz opisal
plyn chlodnicy 10 l np Antifreeze SF

oczywiscie wszystkie filtry (olej, powietrzy, kabiny, paliwa), swiece np NGK PTR6 D-13

hubertus

  • Gość
Odp: czas na wymiany. co dalej
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 16, 2011, 16:02:57 pm »

sting86

  • Gość
Odp: czas na wymiany. co dalej
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 16, 2011, 20:40:18 pm »
a co myślicie o oryginalnym oleju forda 5w30
takim jak ten
http://moto.allegro.pl/olej-ford-oryginal-5-litrow-syntetyk-5w30-krakow-i1491200052.html

przecież mamy silniki forda.

zadek07

  • Gość
Odp: czas na wymiany. co dalej
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 16, 2011, 21:09:37 pm »
hej, a masz ksiazke serwisowej gdzie napisany jest co bylo ostatnio zrobiony? przy 96 tys jest najwiekszy
serwis, moze niepotrzebny sie martwisz  ;)

podstawowy:

olej silnikowy 0W-30 albo 5W-30 5.3 l.
sprawdz ole w tylnym mosci SAF-XJ 75W-140
sprawdz olej w reduktorze, takze SAF-XJ 75W-140
sprawdz plyn w wspomaganiu ATF Dex III (wymiana nie szkodzi)
sprawdz plyn hamulcowy DOT4 (wymiana nie szkodzi)
jezeli w skrzyncy nie bylo wymiany olej to takze zrob to (z filtrem), hubertus to juz opisal
plyn chlodnicy 10 l np Antifreeze SF

oczywiscie wszystkie filtry (olej, powietrzy, kabiny, paliwa), swiece np NGK PTR6 D-13

A jeszcze kogutki jakbys mial info ile wchodzi oleju do reduktora i tylnego mosta to bylbym wdzieczny

sting86

  • Gość
Odp: czas na wymiany. co dalej
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 16, 2011, 21:19:47 pm »
a to już ustaliłem

olej w reduktorze (0,6L) i dyfrze (1,15L)

marcin_sm1

  • Gość
Odp: czas na wymiany. co dalej
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 16, 2011, 22:20:52 pm »
a co myślicie o oryginalnym oleju forda 5w30
takim jak ten
http://moto.allegro.pl/olej-ford-oryginal-5-litrow-syntetyk-5w30-krakow-i1491200052.html

przecież mamy silniki forda.

Olej jest OK  :-super

hubertus

  • Gość
Odp: czas na wymiany. co dalej
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 17, 2011, 08:16:29 am »
z olejem do silnika jest tak ,że najważniejsze jest regularne wymienianie co okolo 10 000 tysi km. Nie wierzcie w opowiadania o wymianach co 15-20 tysi km , no i dobrze olej też wymienić przed mrozami - to dotyczy też innych płynów.

zadek07

  • Gość
Odp: czas na wymiany. co dalej
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 17, 2011, 19:45:17 pm »
a ja mam pytanko czy srubowa spustowa w reduktorze to ta wkrecona z boku reduktora? Czy to jest tylko sruba rewizyjna do sprawdzania stanu oleju? Bo jakos nie chce mi sie wierzyc ze ta sruba wyleci caly olej. Bradzo podobnie jest w tylnym moscie. Jak to jest z ta wymiana?

Rob_W

  • Gość
Odp: czas na wymiany. co dalej
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 22, 2011, 12:16:44 pm »
Każdy pisze o wymianach przy sporych przebiegach ... a jak wygląda sytuacja w przypadku X'a z przebiegiem 59000?
Zakładając, że przez przynajmniej ostatnich 12000 nic nie było wymieniane, a w innych przypadkach może nawet nigdy (olej w skrzyni, reduktorze, może nawet w silniku), to czy koniecznie trzeba kupić prawie 20L różnych olejów (BTW - ile wchodzi do silnika 3.0?)? :) Poza tym jak wygląda sytuacja ze świecami - wymieniać je dopiero jak padną czy lepiej zrobić to profilaktycznie?