Autor Wątek: Programy do diagniostyki X-Type przez ELM327  (Przeczytany 251509 razy)

Offline Niunia

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 400
Odp: Programy do diagniostyki X-Type przez ELM327
« Odpowiedź #75 dnia: Styczeń 13, 2015, 21:26:30 pm »
Powtarzam dla lepszego zrozumienia twoje instrukcje - kolego ghrh:

 "Żeby się połączyć przez bluetooth musisz:
- zainstalować torque na telefonie
- wetknąć interfejs do gniazda w samochodzie i włączyć zapłon
- włączyć bluetooth w telefonie
- na liście znalezionych urządzeń na telefonie powinien znaleźć się interfejs, u mnie nazywa się Vgate
- odpal Torque, parę sekund zajmie mu nawiązanie połączenia z interfejsem i z ECU w samochodzie
- jak na głównym ekranie zapalą Ci się właściwe diody to będziesz gotowy
- ikonka obd w pasku powiadomień zapali się sama"

Mysle, ze zaczynam sie domyslac gdzie lezy pies pogrzebany...
Interfejs ELM distalem z dyskietka.  Tej dyskietki do niczego nie uzywalem.
Na niej sa chyba te slawne sterowniki. moze to dlatego u mnie nie gra.

Obejrzalem ten interfejs wspomniany przez eMWeGSM.
W komplecie jest dyskietka nawet kiedy wszystko jest w systemie BT.
Wiec dedukuje, ze ona musi do czegos sluzyc - a ja sie nia nie zajmowalem wcale.

Mam Samsunga Galaxy III. Mam komputer HP w chacie - nie mam laptopa.
Mieszkam na pierwszym pietrze - kociak w podziemnym garazu pod parterem.

Moje prostactwo informatyczne jest porazajace - ale nie wstydze sie do niego przyznac
- jesli pomoze mi to nauczyc sie czegos.

Wiec sie pytam... Co z ta dyskietka? Do czego ona sluzy i jak mam ja wykorzystac ze swoim sprzetem? :-help



Offline voitec

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 879
Odp: Programy do diagniostyki X-Type przez ELM327
« Odpowiedź #76 dnia: Styczeń 13, 2015, 22:56:08 pm »
No ale w czym masz problem?
Na liście urządzeń widzianych przez bluetooth widzisz interfejs (podłączony interfejs do auta i włączony zapłon) ?
X-type 3.0 Estate '05 LPG
X-type 3.0 Sedan '01 LPG

Offline Niunia

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 400
Odp: Programy do diagniostyki X-Type przez ELM327
« Odpowiedź #77 dnia: Styczeń 14, 2015, 00:12:01 am »
Kolega Wojtek zapytywuje:

"No ale w czym masz problem?
Na liście urządzeń widzianych przez bluetooth widzisz interfejs (podłączony interfejs do auta i włączony zapłon) ?"

niunia odpowiada:
Wylozylem caly problem 10 stycznia o 15.20. Prosze - rzuc tam okiem... :)

ghrh

  • Gość
Odp: Programy do diagniostyki X-Type przez ELM327
« Odpowiedź #78 dnia: Styczeń 14, 2015, 09:59:12 am »
Otwórz opcje Torque, tam masz OBD2 adapter settings. Upewnij się, że typ połączenia jest bluetooth, wybierz urządzenie z listy w ustawieniach BT (jeżeli jest sparowane to się pojawi na liście) i w opcjach adaptera OBD2/ELM wyłącz szybszą komunikację (Faster communication).
Jak przewiniesz funkcje Torque (Realtime information, Fault codes etc...) to masz Adapter status, zerknij co tam się pojawi, może coś podpowie.
Niunia, sprawdziłeś te rzeczy?

Offline Niunia

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 400
Odp: Programy do diagniostyki X-Type przez ELM327
« Odpowiedź #79 dnia: Styczeń 14, 2015, 12:02:37 pm »
...jestem strasznie zalatany. Zrobie to wieczorkiem.
Wg ciebie ten CD otrzymany z interfejsem ma sluzyc do czegos?

ghrh

  • Gość
Odp: Programy do diagniostyki X-Type przez ELM327
« Odpowiedź #80 dnia: Styczeń 14, 2015, 12:12:25 pm »
Pewnie żeby korzystać przez bt z komputera, jakiś wirtualny port szeregowy czy coś. Do telefonu jeszcze nie udało mi się płytki wsadzić ;)

Offline Niunia

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 400
Odp: Programy do diagniostyki X-Type przez ELM327
« Odpowiedź #81 dnia: Styczeń 15, 2015, 13:51:54 pm »
Dziwna historia...aczkolwiek mam Torque Lite sur mon Galaxy SIII sciagniety
i w wykazie peryferykow na  BT Vgate sie pokazuje ( tak jak i TV sasiada z gory)
nie ma polaczenia miedzy interfejsem wlozonym do gniazda kota i wlaczonym
a moim smartfonem.

Na smartfonie moge przewijac funkcje do roznych badan - ale oczywiscie nie mam zadnych rezultatow z powodu braku polaczenia miedzy nim a interfejsem na kocie.

Musi, ze czegos nie robie jak nalezy - albo ze interfejs jest felerny.

Pewnie zdecyduje sie ( jesli wczesniej nie rozwiaze tego problemu ) na zakup programu polecanego przez eMWuGSM z inerfejsem w komplecie.
Jest po polsku - to ulatwia jego instalacje i uzywanie.

Dam znac Szanownym Kolegom " w kocie" - o przebiegu moich dzialan. :-tylko

ghrh

  • Gość
Odp: Programy do diagniostyki X-Type przez ELM327
« Odpowiedź #82 dnia: Styczeń 15, 2015, 14:31:02 pm »
Dziwna historia...aczkolwiek mam Torque Lite sur mon Galaxy SIII sciagniety
i w wykazie peryferykow na  BT Vgate sie pokazuje ( tak jak i TV sasiada z gory)
nie ma polaczenia miedzy interfejsem wlozonym do gniazda kota i wlaczonym
a moim smartfonem.

Na smartfonie moge przewijac funkcje do roznych badan - ale oczywiscie nie mam zadnych rezultatow z powodu braku polaczenia miedzy nim a interfejsem na kocie.

Musi, ze czegos nie robie jak nalezy - albo ze interfejs jest felerny.

OK, nie mam jeszcze kota więc na sucho. Ściągnąłem sobie Torque Lite (używam na co dzień Pro), jest dość znacząco inny i 'głupszy'. Sorry za zamieszanie.
Więc upewnij się, że masz Bluetooth włączony w telefonie, nie włącza sam. Pro potrafi i potem też wyłącza.





Postaw ptaszka przy Vgate, być może dlatego nie może się połączyć.

Offline Niunia

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 400
Odp: Programy do diagniostyki X-Type przez ELM327
« Odpowiedź #83 dnia: Styczeń 15, 2015, 19:20:34 pm »
Wielkie dzieki za pomoc. Widze, ze moja wersja Torque lite nie jest identyczna z tym co mi
podales. Czy mozesz mi dac namiar na ta ktora tu zamiesciles - skad ja sciagnac dokladnie.
Wtedy podazal bede po twojej instrukcji i wszystko powinno grac jak nalezy.

Juz pierwsza strona jest inna.
U ciebie jest zebate koleczko aby wlaczyc menu - u mnie kolka niema - trzeba dotykiem
w nie bardzo widoczne miejsce.  Potem listing tez nie jest identyczny - niektore pozycje sa pozamieniane miejscami, niektorych chyba nawet u mnie nie ma.

Najlatwij mi bedzie dzialac na twojej wersji - albo jeszcze lepiej daj mi poprostu namiar
dokladny na Torqua Pro - platnego - fundusz na akcesoria posiadam.
Zainstaluje odrazu ten lepszy wariant - tak bedzie najlepiej.

Pytam z ciekawosci...Co robisz w swoim kocie?
Moj narazie nie objawia zadnych niepokojacych niedomagan.

Zauwazylem tylko dzisiaj drobne obtarcia lakieru na roncie drzwi kierowcy.
Nie pamietam abym zawadzil o cos - zona nim nie jezdzi.
Mam oryginalny lakier - zrobie malutkie retusze pedzelkiem.
A kolor jego - to zielony,raczej ciemny - czy "butelkowy" nobody knows...
Zamierzam zakupic rowniez dwa parasole markowe Jaguara - wlasnie w zielonym kolorze - pasujece do mojego zwierza. Ten drugi wloze w Nissana - dla szpanu!
Mozna je zakupic w UK. bez problemu.

Pozdrawiam...i jeszcze raz dziekuje za otrzymane instrukcje. :-thank


ghrh

  • Gość
Odp: Programy do diagniostyki X-Type przez ELM327
« Odpowiedź #84 dnia: Styczeń 15, 2015, 21:50:44 pm »
Wielkie dzieki za pomoc. Widze, ze moja wersja Torque lite nie jest identyczna z tym co mi
podales. Czy mozesz mi dac namiar na ta ktora tu zamiesciles - skad ja sciagnac dokladnie.
Wtedy podazal bede po twojej instrukcji i wszystko powinno grac jak nalezy.

Juz pierwsza strona jest inna.
U ciebie jest zebate koleczko aby wlaczyc menu - u mnie kolka niema - trzeba dotykiem
w nie bardzo widoczne miejsce.  Potem listing tez nie jest identyczny - niektore pozycje sa pozamieniane miejscami, niektorych chyba nawet u mnie nie ma.

Najlatwij mi bedzie dzialac na twojej wersji - albo jeszcze lepiej daj mi poprostu namiar
dokladny na Torqua Pro - platnego - fundusz na akcesoria posiadam.
Zainstaluje odrazu ten lepszy wariant - tak bedzie najlepiej.

Pytam z ciekawosci...Co robisz w swoim kocie?
Moj narazie nie objawia zadnych niepokojacych niedomagan.

Mam zainstalowane to co jest dostępne na Play Store. Najświeższa wersja. Podobnie Pro.
Masz u siebie te opcje, które zaznaczyłem?

Ja swoim jeżdżę sporo (100kkm w 3 lata) i chcąc nie chcąc czasami coś się dzieje. Dzięki Torque mogę spokojnie sprawdzić, czy mogę dokończyć podróż czy należy się martwić :) Zaraz jak przeniosłem się do Bydgoszczy to teściu zalał mi cewkę myjąc samochód. Łatwa diagnoza i mechanik nie musiał kombinować ani próbować naciągnąć na nic.

Offline Niunia

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 400
Odp: Programy do diagniostyki X-Type przez ELM327
« Odpowiedź #85 dnia: Styczeń 16, 2015, 21:45:47 pm »
Moj Torque jest biedniejszy niz twoj.
Opcje tez sa inaczej porozkladane popczawszy od piatej pozycji twojego menu.
Nawet jesli dojede do settings - ustawien, ktore u mnie nazywaja sie parametres
to kiedy klikam na device - nic sie nie dzieje.

Ale jeszcze raz sprobuje na spokojnie - bo ostatnio wszystko szybko...szybko wiec
co nagle - to po diable.
I jesli ciagle nic - sciagne nowego Torqua. Chyba juz po weekendzie.

Wczoraj jechalem za srebrnym XF-em.  Wygladal z tylu jakby mial otwarty bagaznik i juz
chcialem kierowcy zwrocic uwage - przez markowa solidarnosc.

Kiedy na swiatlach zatrzymalem sie za nim - zobaczylem ze to taka uroda XF-a.
Widac szpare - ktorej nie ma. Udziwnili skutecznie ta czesc karoserii.

Powtarzam pytanie niedyskretne: Co ci grzebia w kocie?

ghrh

  • Gość
Odp: Programy do diagniostyki X-Type przez ELM327
« Odpowiedź #86 dnia: Styczeń 17, 2015, 21:54:59 pm »
Powtarzam pytanie niedyskretne: Co ci grzebia w kocie?
Nie denerwuj nawet... Próbuję cholerę sprzedać i postanowił focha strzelić. Coś się zachlapało i pali się błąd ABS, niby wszystko jest w porządku ale nie działa. Czysty Murphy.

Offline Niunia

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 400
Odp: Programy do diagniostyki X-Type przez ELM327
« Odpowiedź #87 dnia: Styczeń 17, 2015, 23:06:59 pm »
...sorry za pytanie - ale w zwiazku z tym ze wyjatkowo mi pomagasz  nabralem do ciebie duzo sympatii.  Za sympatia idzie ciekawosc - stad wlasnie to moje pytanie.

Jestem absolutnie zgodny z toba w tym, ze trzeba samemu znac sie troche na tym co sie dzieje
a raczej co sie zle dzieje w kocie. ELM w tym jest pomocny.
Nabijanie nas w butelke przez roznych cwaniaczkow - tego tolerowac nie chce.

Nawet abstrahujac od kota - osobiscie uwazam, ze placenie za cos wiecej niz ta rzecz jest warta
jest obraza resztek mojej inteligencji.   

Przyjemnego weekendu zycze... :)

Offline Niunia

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 400
Odp: Programy do diagniostyki X-Type przez ELM327
« Odpowiedź #88 dnia: Styczeń 21, 2015, 16:42:17 pm »
Alleluja Szanowni Koledzy!!!

Wszystko dziala i koliduje.
Szczegolne podziekowania za kompetentne instrukcje kieruje do kolegi ghrh
i nie pomijam rowniez kolegow: Wojtka i eMWuGSM.

Pociagam wlasnoie w tej chwili whisky podlego gatunku z sokiem pomaranczowym
- czyli pije jak sie nalezy - po proletariacku.

Dla tych, ktorzy zapomnieli katechizmu... i w zwiazku z tym grozi im
potepienie wieczne - wyjasniam litosciwie, ze "Alleluja" znaczy - Radujmy sie!

Radowac sie nalezy, bo analfabetyczny komputerowo niunia opanowal poslugiwanie sie
elmem z przyleglosciami. Dzisiaj - na parkingu pod chmurka.

Pokazalo sie w bledach:
Closed loop using 02 sensor for fuel mix
oraz kiedy wlaczylem kontrole pozniej:
Open loop due to insufficient temperature.

Wiec kiedy ten "loop" - czyli ze slownika "petla" - raz jest zamknieta - a raz otwarta -
to dla mnie wszystko jest OK.
Tym bardziej ze w koncu pokazal mi: P 1111 - co podobno nie jest oznaka jakiejs chucpy.

Wiec ALLELUJA!!!

PS: Pisalem w stanie wskazujacym....

ghrh

  • Gość
Odp: Programy do diagniostyki X-Type przez ELM327
« Odpowiedź #89 dnia: Styczeń 21, 2015, 17:25:34 pm »
Brawo, cieszę się, że mogłem pomóc.

Closed loop using 02 sensor for fuel mix
oraz kiedy wlaczylem kontrole pozniej:
Open loop due to insufficient temperature.

Wiec kiedy ten "loop" - czyli ze slownika "petla" - raz jest zamknieta - a raz otwarta -
to dla mnie wszystko jest OK.
To akurat dość niepokojąco brzmi.
http://www.autotap.com/techlibrary/understanding_oxygen_sensors.asp
Cytuj
The computer uses the oxygen sensor's input to regulate the fuel mixture, which is referred to as the fuel "feedback control loop." The computer takes its cues from the O2 sensor and responds by changing the fuel mixture. This produces a corresponding change in the O2 sensor reading. This is referred to as "closed loop" operation because the computer is using the O2 sensor's input to regulate the fuel mixture. The result is a constant flip-flop back and forth from rich to lean which allows the catalytic converter to operate at peak efficiency while keeping the average overall fuel mixture in proper balance to minimize emissions. It's a complicated setup but it works.

When no signal is received from the O2 sensor, as is the case when a cold engine is first started (or the 02 sensor fails), the computer orders a fixed (unchanging) rich fuel mixture. This is referred to as "open loop" operation because no input is used from the O2 sensor to regulate the fuel mixture. If the engine fails to go into closed loop when the O2 sensor reaches operating temperature, or drops out of closed loop because the O2 sensor's signal is lost, the engine will run too rich causing an increase in fuel consumption and emissions. A bad coolant sensor can also prevent the system from going into closed loop because the computer also considers engine coolant temperature when deciding whether or not to go into closed loop.
Czyli że na ciepłym silniku powinno być closed loop cały czas.

Tym bardziej ze w koncu pokazal mi: P 1111 - co podobno nie jest oznaka jakiejs chucpy.
To znaczy, że zakończył cykl diagnostyczny/kalibracyjny. Jeżeli jest w trakcie (np. po resecie OBD czy odłączeniu akumulatora) to pokazuje P1000.