Autor Wątek: Programy do diagniostyki X-Type przez ELM327  (Przeczytany 251473 razy)

Offline szpadel68

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 202
  • DIAGNOSTYKA LandRover Jaguar Fiat Nissan VW TOYOTA
Odp: Programy do diagniostyki X-Type przez ELM327
« Odpowiedź #165 dnia: Maj 31, 2020, 14:06:48 pm »
Witam. Może mi ktoś pomoże. W drodze powrotnej ze Śląska , po tankowaniu na orlenowskiej stacji paliw i mnie dopadło. Chwilę po ruszeniu pojawił się Check. Generalnie to nie problem bo przejechałem przeszło 400 km a samochód jeździ jak jeździł. Spalanie nie wzrosło, moc nie spadła, no żadnych ale to żadnych problemów oprócz wnerwiającej kontrolki. I teraz moje pytanie, potrzebuję to cholerstwo zgasić a przy okazji dowiedzieć się co było przyczyną (pobieżnie). Mam kabelek "Ford-VCM OBD" ale on sobie z tym nie radzi albo ja nie wiem jak to uczynić. Ponawiam pytanie, czym to cholerstwo zgasić? Tylko proszę jak najprościej, czym Wy to gasicie. Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Jaguar X-Type 2.0 D (115kW) Estate (SPRZEDAM)
Peugeot 407 1.6 HDi (jest)
TOYOTA RAV4 2.0 4x4 SXA10L (jest)
Citroen C8 2.0 HDi Exclusive (jest)
Fiat Barchetta 1.8 16v (SPRZEDAM)
Jeep Grand Cherokee 5.2 (BY£)
VW Golf IV GTi 1.8T (162kW) (BY£)
...

Offline Omomo

  • Aspirant
  • Wiadomości: 8
  • Kocham to forum
Odp: Programy do diagniostyki X-Type przez ELM327
« Odpowiedź #166 dnia: Październik 05, 2020, 17:48:27 pm »
Hej, Ja do takich rzeczy używam najtańszej kostki OBD komunikowanej po WIHI/Bluetooth i darmowej apki na telefonie. To pozwala mi sprawdzić błędy i skasować je (czyt. zgasić lampkę)

Pozdrawiam I życzę powodzenia
« Ostatnia zmiana: Październik 05, 2020, 18:27:06 pm wysłana przez MicGin »
Jaguar S-Type, 2005, 3.0 V6, automat :)

Offline szpadel68

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 202
  • DIAGNOSTYKA LandRover Jaguar Fiat Nissan VW TOYOTA
Odp: Programy do diagniostyki X-Type przez ELM327
« Odpowiedź #167 dnia: Październik 08, 2020, 10:07:35 am »

 :-clap u mnie problem jest bardziej złożony. Kilka intefejsów (w tym te typowo sprzętowe) miały spory kłopot by dogrzebać się do problemu. Potem okazało się że cała komunikacja idzie przez "zegary" i tam tkwi(ł) problem czyli nie można zdiagnozować "reszty" (czyt. silnik). Sam samochód nie miał już żadnych błędów i jeździ(ł) jak marzenie a kontrolka dalej lśniła na zegarów firmamencie. Wystarczy jakiś drobny błąd komunikacyjny (przewody, styki, kostki) i byle ELM nie ma szans. Ja prywatnie mam MaxiECU (już z kilkoma innymi modułami) i daje radę. Nie boję się o byle błędy które mogą się pojawić. W każdym razie fajnie że dałeś radę i obyś nie musiał stawać przed większymi wyzwaniami a wierz mi że ten samochód potrafi zaskoczyć niejednego mechanika  :-tylko

Pzdr.
« Ostatnia zmiana: Październik 08, 2020, 12:27:22 pm wysłana przez MicGin »
Jaguar X-Type 2.0 D (115kW) Estate (SPRZEDAM)
Peugeot 407 1.6 HDi (jest)
TOYOTA RAV4 2.0 4x4 SXA10L (jest)
Citroen C8 2.0 HDi Exclusive (jest)
Fiat Barchetta 1.8 16v (SPRZEDAM)
Jeep Grand Cherokee 5.2 (BY£)
VW Golf IV GTi 1.8T (162kW) (BY£)
...