Przede wszystkim pax, Panowie. Jestem posiadaczem Jaguara i trudno mi sobie wyobrazić przesiadkę na inną markę.
Magic:
gdzie jescze Audi może jakoś dorównać Jaguarowi konstrukcją aluminiową (co nie zmienia faktu, że Jaguar wyprzedza Audi zawieszeniem) to BMW jest sporo w tyle.
Stosowanie aluminiowych karoserii to staaaary wynalazek:
http://en.wikipedia.org/wiki/Triumph_RenownZ nowszych pojazdów był stosowany w Volkswagenie Lupo chociażby...
Natomiast wszystkie te hiperinteligentne, samozakręcające, samohamująca, samowymijające, samoparkujące, samomanewrujące i samojeżdżące niemalże systemy to już domena Japończyków i Niemców właśnie. I to miałem na myśli twierdząc, że technologicznie BMW 7 stoi "wyżej" od Jaguara X350. Oczywiście to broń obosieczna i niekoniecznie zaleta - o czym wspomniałem - ale warto było to uświadomić potencjalnemu kupcowi
Co się zaś tyczy zawieszenia, nie mam bladego pojęcia jak Jaguarowe multi-link suspension ma być bardziej zaawansowane niż adaptive (air) suspension od Audi. To są zupełnie inne konstrukcje - obie bardzo nowoczesne i tutaj nie dostrzegałbym przewagi po którejkolwiek ze stron.
A tak przy okazji motto przewodnie firmy Jaguar z tego co pamiętam było zawsze dawać więcej (wyposażenie) niż konkurencja za mniej. I coś w tym jednak jest popatrz sobie na stare XJ40 i poszukaj modeli bez skóry w manualu itp, itd. Nie będzie łatwo takie modele znaleźć, tak jak nie łatwo będzie znaleźć stare BMW 7 czy Mercedesy S wyposażone tak jak XJ40.
Niemal każdy Jaguar XJ jest robiony na indywidualne zamówienie, powodowało to, że wersja podstawowa była nadzwyczaj ubogo wyposażona. Skórzana tapicerka czy manualna skrzynia biegów (BMW ma aspiracje sportowe więc nie można tego poczytywać za wadę!) nie są w żadnym wypadku szczytem wyposażenia. BMW E32 (z tego samego okresu, co XJ140) mogło posiadać: parktronik, serwotronik, ogrzewanie postojowe, fotochromatyczne lusterka, podgrzewanie wszystkich foteli, elektryczną regulację tylnej kanapy, podgrzewane dysze spryskiwaczy czy dwustrefowa klimatyzacja. Posiadacze Jaguarów nie mieli nawet możliwości zamówienia takich elementów. O Mercedesach nie mówiąc.
Michal_C
Do czego zmierzasz Hekatonpsychos? Ze powinien sobie andy kupic BMW 7?
Bynajmniej - po prostu chciałem zwrócić uwagę, że trudno kochać Jaguary za wyposażenie dodatkowe, czy miejsce w środku, bo tam bida
Faktycznie, miejsce w srodku mogloby byc lepiej wykorzystane, ale u mnie jest go i tak bardzo duzo (przy wzroscie 194cm), a to stary model - o wiele mniejszy od x350.
Ja mam 186 cm, jeżdżę X300 i uważam, że jest to rozsądne maksimum. Osoby mające powyżej 190 cm mogą się poczuć nieco... ściśnięte. Oczywiście jeśli nie prowadziły którejś z flagowych limuzyn niemieckich czy największego Lexusa, nie zauważą różnicy, no ale nie od dzisiaj wiadomo, że niewiedza jest błogosławieństwem
Na szczęście w X350 bez marudzenia zmieści się nawet bardzo duży facet. Przynajmniej z przodu.