Dział Techniczny > XJ X350, X358 (2003-2009)
Pytanie o X350 w wersji z klekotem ;-)
andyzpl:
No i niechcący udało mi się wywołać całkiem fajną i rzeczową dyskusję :)
Musze poczytać dokładniej o zawieszeniu tego XJ. Bo jak na razie to mam raczej pojecie dość ogólne. I powiem szczerze zawsze trochę przerażała mnie pneumatyka, a stawiałem na klasyczne rozwiązania, w obawie przed awaryjnością i kosztami naprawy. Ale może czas się jednak przekonać ?
@Michal_C
mam dobre doświadczenia z Mercem - mam takiego białego kruka w pod domem - W124 250D. Bezwypadkowy, 19 letni, bez jakiejkolwiek usterki ale też praktycznie bez wyposażenia - w zasadzie już klasyk. Ale właśnie tym modelem zawróciła mi trochę gwiazda w głowie, na tyle ze brałem też CLS pod uwagę przy zakupie.
Prawda jest też taka, że jak to słusznie zauważył kol. magic jednak Jag oferuje znacznie więcej za te same pieniądze - no i co ciągle bede podkreślał - ma po prostu dusze !
O to czy się zmieszczę to raczej się nie boję. Mam 190 cm i skoro udało mi się poskładać (a uwierzcie mi że bardzo mi na tym zależało a i tak nie było to łatwe) do małego roadstera, to myślę że w X350 powinienem mieć znacznie lepsze warunki podróżowania ;-)
szczypior:
Witaj
Jakiś czas temu stojąc na światłach podjechał koło mnie taki xj 2,7 i sam zagadał facet do mnie .
Chwali sobie bardzo ten samochód jako użytkownik.
Tylko tyle mogę powiedzieć na ten temat bo światło się zmieniło i rozjechaliśmy się
Jak wnioskuję z nicka to jesteś z Polic?
andyzpl:
@szczypior
nie - nick jest trochę mylący ;-)
ja "grasuję" na codzień po katowickich okolicach - czyli upper silesia ;-)
Hekatonpsychos:
Przede wszystkim pax, Panowie. Jestem posiadaczem Jaguara i trudno mi sobie wyobrazić przesiadkę na inną markę.
Magic:
--- Cytuj ---gdzie jescze Audi może jakoś dorównać Jaguarowi konstrukcją aluminiową (co nie zmienia faktu, że Jaguar wyprzedza Audi zawieszeniem) to BMW jest sporo w tyle.
--- Koniec cytatu ---
Stosowanie aluminiowych karoserii to staaaary wynalazek: http://en.wikipedia.org/wiki/Triumph_Renown
Z nowszych pojazdów był stosowany w Volkswagenie Lupo chociażby...
Natomiast wszystkie te hiperinteligentne, samozakręcające, samohamująca, samowymijające, samoparkujące, samomanewrujące i samojeżdżące niemalże systemy to już domena Japończyków i Niemców właśnie. I to miałem na myśli twierdząc, że technologicznie BMW 7 stoi "wyżej" od Jaguara X350. Oczywiście to broń obosieczna i niekoniecznie zaleta - o czym wspomniałem - ale warto było to uświadomić potencjalnemu kupcowi :)
Co się zaś tyczy zawieszenia, nie mam bladego pojęcia jak Jaguarowe multi-link suspension ma być bardziej zaawansowane niż adaptive (air) suspension od Audi. To są zupełnie inne konstrukcje - obie bardzo nowoczesne i tutaj nie dostrzegałbym przewagi po którejkolwiek ze stron.
--- Cytuj ---A tak przy okazji motto przewodnie firmy Jaguar z tego co pamiętam było zawsze dawać więcej (wyposażenie) niż konkurencja za mniej. I coś w tym jednak jest popatrz sobie na stare XJ40 i poszukaj modeli bez skóry w manualu itp, itd. Nie będzie łatwo takie modele znaleźć, tak jak nie łatwo będzie znaleźć stare BMW 7 czy Mercedesy S wyposażone tak jak XJ40.
--- Koniec cytatu ---
Niemal każdy Jaguar XJ jest robiony na indywidualne zamówienie, powodowało to, że wersja podstawowa była nadzwyczaj ubogo wyposażona. Skórzana tapicerka czy manualna skrzynia biegów (BMW ma aspiracje sportowe więc nie można tego poczytywać za wadę!) nie są w żadnym wypadku szczytem wyposażenia. BMW E32 (z tego samego okresu, co XJ140) mogło posiadać: parktronik, serwotronik, ogrzewanie postojowe, fotochromatyczne lusterka, podgrzewanie wszystkich foteli, elektryczną regulację tylnej kanapy, podgrzewane dysze spryskiwaczy czy dwustrefowa klimatyzacja. Posiadacze Jaguarów nie mieli nawet możliwości zamówienia takich elementów. O Mercedesach nie mówiąc.
Michal_C
--- Cytuj ---Do czego zmierzasz Hekatonpsychos? Ze powinien sobie andy kupic BMW 7?
--- Koniec cytatu ---
Bynajmniej - po prostu chciałem zwrócić uwagę, że trudno kochać Jaguary za wyposażenie dodatkowe, czy miejsce w środku, bo tam bida ;)
--- Cytuj ---Faktycznie, miejsce w srodku mogloby byc lepiej wykorzystane, ale u mnie jest go i tak bardzo duzo (przy wzroscie 194cm), a to stary model - o wiele mniejszy od x350.
--- Koniec cytatu ---
Ja mam 186 cm, jeżdżę X300 i uważam, że jest to rozsądne maksimum. Osoby mające powyżej 190 cm mogą się poczuć nieco... ściśnięte. Oczywiście jeśli nie prowadziły którejś z flagowych limuzyn niemieckich czy największego Lexusa, nie zauważą różnicy, no ale nie od dzisiaj wiadomo, że niewiedza jest błogosławieństwem ;)
Na szczęście w X350 bez marudzenia zmieści się nawet bardzo duży facet. Przynajmniej z przodu.
Michal_C:
Wybacz Hekatonpsychos, troche mnie ponioslo:)
Nie mialem nigdy okazji przejechac sie niczym wiekszym od Skody Octavii (rzecz jasna, zanim kupilem XJ'a). Wczesniej przez lata jezdzilem roznymi wynalazkami typu Astra Classic (najlepiej wspominam), Polo classic, audi 80 lub wyzej wspomniana Octavia. Tak wiec moje pojecie o przestrzeni uzytkowej w samochodzie jest lekko spaczone. Faktycznie, ostatnio jechalem jako pasazer z tylu w malutkiej mogloby sie wydawac Toyocie Yaris, i ku memu zdziwieniu, miejsca bylo bardzo duzo. Wiecej, niz w Xtype (w ktorym siedzialem). W BMW 7 sobie nie wyobrazam ile jest miejsca. Opisalem to, by usprawiedliwic swe podejscie wczesniejsze.
Mi z moim wzrostem jest bardziej niz dobrze w XJ. Po bokach duzo miejsca, u gory tez, nogi sie mieszcza. Z tylu tez jechalem, nie bylo ciasno. Ale moj kot mi sie nie znudzil mimo swego wieku. I za to go uwielbiam. I za wiele innych rzeczy: ze promien skretu jest smieszny (ile razy musialem zakrety na parkingach w centrach handlowych brac na dwa razy, ku rozbawieniu przechodniow, i moim), ze na parkingach moj zawsze wystaje o pol metra, ze duzo pali, ze jest taki niski i sie smieje jak pasazerowie probuja wejsc za pierwszym razem, zwlaszcza z wysokiego chodnika. Ma ten samochod wady, Lexus lub inne to perfekcja. Ale mi sie nudza po kilku miesiacach od wypuszczenia nowego modelu. A na moj samochod sie gapie codziennie juz od pol roku, i wciaz do niego wzdycham. :-nuts
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej