Autor Wątek: Cylinder Misfire (X-Type 2.5 2001) - klekocze na początku na mrozie  (Przeczytany 25038 razy)

ktr

  • Gość
Dzisiaj rano przy -10 na dworze samochód zapalił, ale... pierwsze 10 minut silnik chodził dosyć dziwnie, pracował klekocząc. Jest to gdy pracuje na benzynie, póki jest zimny, dopiero ciepły przełącza sie na LPG. Co może być przyczyna? Jakiś czas temu przy sporych mrozach już mi się to zdarzyło - wtedy wywalaja dodatkowe błędy:
- P0302: Cylinder 2 Misfire Detected
- P0303: Cylinder 3 Misfire Detected
- P0304: Cylinder 4 Misfire Detected
- P0305: Cylinder 5 Misfire Detected
- P1316: cholera wie, co to jest (???)
- P0191: to ciśnienie na listwie (to podobno pompa paliwa dające non stop za duże ciśnienie 4,8 bar)

Przy lekkich mrozach się tak nie dzieje, ale przy -10 już tak, w zasadzie regularnie...

Ma ktoś pomysł, czemu na początku klekocze przy mega mrozach?

ktr

  • Gość
Odp: Cylinder Misfire (X-Type 2.5 2001) - klekocze na początku na mrozie
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 21, 2011, 11:57:59 am »
Czy ktoś ma jakiś pomysł? Może pompa paliwa dająca za duże ciśnieie (4.8 bar) na mrozie, gdy działa ssanie, zalewa go benzyną?

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: Cylinder Misfire (X-Type 2.5 2001) - klekocze na początku na mrozie
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 21, 2011, 13:49:00 pm »
P1316 Cyclinder compressor low

co do misfire-ow (niewypalow) sprawdz cewki.

niska kompresja wskazuje na problemy z zaworami albo uszczelka pod glowica. chyba niedawno cos napisales
ze samochod sie dziwnie grzeje ? mierz kompresje na slucho i na mokro, to zobaczysz czy jest jakis problem
z zaworami. obstawiam na uszczelke pod glowica.

ktr

  • Gość
Odp: Cylinder Misfire (X-Type 2.5 2001) - klekocze na początku na mrozie
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 21, 2011, 16:39:55 pm »
Mówisz, że odnośnie misfirów (niewypałów) to zapewne cewka, ale dlaczego jest tak, że dzieje się to tylko na mrozie lub gdy na dworze jest około zera, a gdy jest cieplej, chociażby +5 to już problemu nie ma?

Ja sie nie znam, ale wydaje mi się, że gdyby to była cewka to temperatura na dworze nie miałaby znaczenia... Jak sądzicie?

TYGRYS3

  • Gość
Odp: Cylinder Misfire (X-Type 2.5 2001) - klekocze na początku na mrozie
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 21, 2011, 16:44:56 pm »
może to wina szronu który włazi wszędzie w niskiej temperaturze ,
a po odpaleniu wszystko schnie i problem znika ,cewka to bardzo delikatne ustrojstwo ?????? ... tak sobie gdybam  ::)

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: Cylinder Misfire (X-Type 2.5 2001) - klekocze na początku na mrozie
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 21, 2011, 16:47:20 pm »
ktr, nie ma do tego pewnosci ze to cewka, ale od tego warto zaczynac. jezeli cewka jest uszkodzony (piekniety)
i dostarcza sie wilgocz, to przy mrozie ta wilgoc sie zmienia w lod, ktory moze spowodowac problem. jest to tylko
teza, nie wiem jak cewki u ciebie wygladaja, ale przy niewypalow raczej warto sprawdzic cewek.

jak ma sie niewypal w jednym cylynderzy, to sie zamienia cewke z "zdrowego" na ten cylynder ktory ma
niewypal i sie zobaczy czy problem wedruje wraz z cewka. jezeli nie wedruje, to sie szuka dalej.

ktr

  • Gość
Odp: Cylinder Misfire (X-Type 2.5 2001) - klekocze na początku na mrozie
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 23, 2011, 22:49:54 pm »
Wiem, że to głupie pytanie laika, ale ile tam jest tych cewek zapłonowych? Ile sztuk?

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: Cylinder Misfire (X-Type 2.5 2001) - klekocze na początku na mrozie
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 23, 2011, 23:00:44 pm »
nie ma glupich pytan  ;D

cewek sa 6, 1a na cylinder. nr 1X4312029AB / DENSO 0997000620

ktr

  • Gość
Odp: Cylinder Misfire (X-Type 2.5 2001) - klekocze na początku na mrozie
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 14, 2011, 12:04:26 pm »
Mój mechanik powiedział, że to wcale nie musi być cewka. Twierdzi, że to mogą być przewody zapłonowe i doradził, że on by od tego właśnie zaczął. Przewody, później ewentualnie świece, a na koniec podejrzewałby cewkę.

Swoją drogą, jakie przewody polecacie? Może jakiś numerek części i cena?:)

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: Cylinder Misfire (X-Type 2.5 2001) - klekocze na początku na mrozie
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 14, 2011, 13:10:30 pm »
ktr, twoj mechanik ma albo poczucie humoru, albo nigdy nie widzial silnik x-type-a na oczy ...

nie ma zadnych przewody wn, cewki siedza bezposrednio nad swiecamy w tak zwanym systemie "plug on".

lexxus

  • Gość
Odp: Cylinder Misfire (X-Type 2.5 2001) - klekocze na początku na mrozie
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 14, 2011, 14:16:02 pm »
U mnie w 3.0 S-type było tak że po kupnie ( w marcu -niskie temperatury) objawy były jak u Ciebie , przez lato było ok , a na jesieni gdy temp. znowu spadły -znowu miałem podobne objawy powodem były dwie  niesprawne cewki

ktr

  • Gość
Odp: Cylinder Misfire (X-Type 2.5 2001) - klekocze na początku na mrozie
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 15, 2011, 10:47:04 am »
Rozmawiałem z elektrykiem, powiedział, że zacząłby od wymiany świec. Jeśli po wymianie świec problem nie ustąpi to wtedy szukałby dalej. Przy okazji wymiany świec przyjrzałby się cewkom.

Offline pablo21

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.076
    • www.jaguar.org.pl
Odp: Cylinder Misfire (X-Type 2.5 2001) - klekocze na początku na mrozie
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 15, 2011, 12:39:47 pm »
Komputer w Aso powinien odczytać na problem misfire i powinien pokazać błąd cewki bądź też świecy. Nie zawsze uszkodzona cewka działa źle w warunkach wilgotnych, gdzie ma przebicie. Jak będzie się nim przyglądał to niech zwróci na uwagę na biały nalot wewnątrz fajki, oczywiście jak już zorientuje się że nie musi sprawdzać przewodów :-V
XJ-SC 5.3 V12
XJ40 6.0 V12 Daimler Double Six
X350 V8

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: Cylinder Misfire (X-Type 2.5 2001) - klekocze na początku na mrozie
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 15, 2011, 17:07:36 pm »
Rozmawiałem z elektrykiem, powiedział, że zacząłby od wymiany świec. Jeśli po wymianie świec problem nie ustąpi to wtedy szukałby dalej. Przy okazji wymiany świec przyjrzałby się cewkom.

i prawidlowo, aby wymieniec swiece, i tak trzeba wymontowac cewki, wiec mozna ich po kolej sprawdzic. wymiana
swiece napewno nie szkodzi, choc z doswiadczenia raczej cewki beda odpowiedzialny za misfire. obecny nadal
masz ten problem ? wsumie jest bardzo zimno, ale nie jest zbyt wilgotny.

ktr

  • Gość
Odp: Cylinder Misfire (X-Type 2.5 2001) - klekocze na początku na mrozie
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 23, 2011, 15:33:56 pm »
Dziś wieczorem odbieram auto z warsztatu, będę miał wymienione świece (kupiłem NGK platynowe) oraz poprosiłem, aby dokładnie obejrzeli wszystkie cewki.

Swoją drogą, jeśli chodzi o cewki to słyszałem o czymś takim, jak spray izolacyjny, którym można pomalować cewki, tworzy się na nich wtedy bezbarwna warstwa ochronna, która podobno zapobiega przebiciom elektrycznym. Ciekawe, czy to dobry pomysł, komuś w BMW pomogło.

Wieczorem odbiorę samochód to jutro rano zobaczymy, jak będzie się sprawował po mroźnej nocy. Dam znać.