Autor Wątek: Cylinder Misfire (X-Type 2.5 2001) - klekocze na początku na mrozie  (Przeczytany 25596 razy)

ktr

  • Gość
Odp: Cylinder Misfire (X-Type 2.5 2001) - klekocze na początku na mrozie
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 23, 2011, 19:52:14 pm »
Auto odebrane, świece wymienione. Stare świece (także NGK) - wszystkie miały czarne łby. Mechanika zdaniem jak najbardziej nadawały się do wymiany więc tak czy siak dobrze, że wymieniłem. Poza tym, pomalował mi tym bezbarwnym specyfikiem wszystkie cewki. Dla wszystkiego skasowałem błędy, wróciłem do domu i zobaczymy...

Teraz auto stoi sobie na mrozie pod blokiem. Rano będzie test, czy cokolwiek się poprawiło. Dam znać.

ktr

  • Gość
Odp: Cylinder Misfire (X-Type 2.5 2001) - klekocze na początku na mrozie
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 24, 2011, 11:18:20 am »
A więc dziś rano, po całej mroźnej nocy, auto zachowywało się wyraźnie lepiej. Tzn. przez pierwsze 2 minuty silnik owszem, zachowywał się dziwnie, nie pracował najlepiej, ale zmiana jest taka, że w odróżnieniu od sytuacji sprzed wymiany świec i "pomalowaniu" cewek:
1. dziś nie mrygała kontrolka "check-engine", a wcześniej mrygała
2. dziś nie było komunikatu na wyświetlaczu "cruise not available" i nie odcinało mocy po 3.000 obrotów
3. po przejechaniu kilkunastu km jedyny błąd, jaki pokazuje skaner to P0191, czyli to moje cholerne ciśnienie na listwie. Brak jest więc dziś błędów na temat wypadających zapłonów (misfire).

Zobaczymy, jak będzie dalej, ale na razie widzę poprawę.
« Ostatnia zmiana: Luty 24, 2011, 11:26:52 am wysłana przez ktr »

Offline pablo21

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.076
    • www.jaguar.org.pl
Odp: Cylinder Misfire (X-Type 2.5 2001) - klekocze na początku na mrozie
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 24, 2011, 12:01:55 pm »
Miałem misfire kiedyś i winowajcą były świece, bo po ich wymianie, błędu już nie wywalało. Podaj nazwę tego preparatu jeśli możesz.
XJ-SC 5.3 V12
XJ40 6.0 V12 Daimler Double Six
X350 V8

ktr

  • Gość
Odp: Cylinder Misfire (X-Type 2.5 2001) - klekocze na początku na mrozie
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 24, 2011, 12:13:06 pm »
Nie mam pojęcia co to jest. On to miał jednak nie w sprayu, tylko w takim plastikowym białym pojemniczku, bez napisów. Nie widziałem więc nazwy, nie wiem co to jest, ale jeśli podrążysz temat to pewnie jakiś mechanik będzie wiedział. Mogę tylko powiedzieć, że ma to kolor taki białawo-kremowy, po pomalowaniu jest podobno bezbarwne.

Przy okazji, poprzedni właściciel mojego Kota podobno wymieniał świece rok temu, a także jedną cewkę. Ciekawe na jak długo pomoże moja wymiana świec i pomalowanie cewek.
« Ostatnia zmiana: Luty 24, 2011, 12:23:11 pm wysłana przez ktr »

ktr

  • Gość
Odp: Cylinder Misfire (X-Type 2.5 2001) - klekocze na początku na mrozie
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 24, 2011, 18:30:15 pm »
Niestety, wieczorkiem już był komunikat "cruise not available" i czasem migała kontrolka "check-engine". Skaner OBD pokazuje następujące błędy:
- P0300: jakoś nie sprawdziłem
- P0302: Cylinder 2 Misfire Detected
- P0304: Cylinder 4 Misfire Detected
- P0306: Cylinder 6 Misfire Detected
- P1314: nie wiem co to jest...
- P0191: to ciśnienie na listwie

Zastanawia mnie to, że wyskoczyły cylindy (wypadające zapłony) tylko z parzystymi numerami.

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: Cylinder Misfire (X-Type 2.5 2001) - klekocze na początku na mrozie
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 24, 2011, 18:39:36 pm »
P1314 Misfire Rate Catalyst Damage Fault - Bank 2

ja bym mu sprawdzil jeszcze caly system podcisnieniowy, specjalnie bo masz problem tylko jak jest zimny (jak
jest cieply to jakas wadliwa uszczelka moze sie "uszczelniec") oraz masz problemy na bank 2, wiec to moze
byc uszczelka pod kolektorem ssacym. choc nadal nie wykluczam cewek.

Test dla P1314:

Cytuj
Remedy:
Switch off engine. Disconnect injector and coil harness multi plugs and go to step 1 of the test below.


Test:
1. Ensure the harness continuity injector pin 1 is correctly wired to PI 119/005. If this gives a positive result then go to step 2. If the circuit is open then find and correct the wiring fault, re-connect the harness and go to step 13.
2. Ensure the harness continuity in each injector pin 2 is correctly wired to GEMS ECM connection. If this gives a positive result go to step 3. If the circuit is open then find and correct the wiring fault, re-connect the harness and go to step 13.
3. Ensure the harness continuity from each coil pin 1 is correctly wired to GEMS ECM connection. If this gives a positive result then go to step 4. If the circuit is open then find and correct the wiring fault, re-connect the harness and go to step 13.
4. Ensure the harness continuity from each coil pin 1 is correctly wired to RS 001/010. If this gives a positive result then go to step 5. If the circuit is open then find and correct the wiring fault, re-connect the harness and go to step 13.
5. Ensure the harness insulation from each injector pin 1 is correctly wired to ground. If this gives a positive result then go to step 6. If it short circuits then find and correct the wiring fault, re-connect the harness and go to step 13.
6. Ensure the harness insulation from each injector pin 2 is correctly wired to ground. If this gives a positive result then go to step 7. If it short circuits then find and correct the wiring fault, re-connect the harness and go to step 13.
7. Ensure the harness insulation from each coil pin 1 is correctly wired to ground. If this gives a positive result then go to step 8. If it short circuits then find and correct the wiring fault, re-connect the harness and go to step 13.
8. Ensure the harness insulation coil from each pin 2 is correctly wired to ground. If this gives a positive result then go to step 9. If it short circuits then find and correct the wiring fault, re-connect the harness and go to step 13.
9. Check the voltage reading between each injector pin 2 connector and PI 119/005. If it reads 0V then go to step 10. If it reads Vbatt then find and correct the wiring fault, re-connect the harness and go to step 13.
10. Check the voltage reading of each injector pin 1 connector and PI 119/005. If it reads 0V then re-connect the harness and go to step 11. If the reading is Vbatt then find and correct the wiring fault, re-connect the harness, re-connect the injector, coil and harness and go to step 13.
11. Ensure the fuel pump pressure lies between 3 - 4 bar (absolute) and also that it changes with engine load. If this gives a positive result then go to step 12. If the pressure is out of range then correct and go to step 13.
12. Check to find out if the fault code for crankshaft position sensor has been recorded. If it has not then go to step 13. If it is faulty then correct and go to step 13.
13. Clear the fault. Then in order to check if the fault code has been cleared perform the service drive cycle. If this gives a positive result then stop. If the fault is still present then go to step 14.
14. Repeat the diagnostic procedure. If this now omits a positive result then stop.

ktr

  • Gość
Odp: Cylinder Misfire (X-Type 2.5 2001) - klekocze na początku na mrozie
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 25, 2011, 10:20:39 am »
A czy z tym moim problemem może się wiązać taka sprawa, że rano, po mroźnych nocach mam twardy pedał hamulca? Chodzi o to, że jak odpalę silnik, który kiepsko się telepie na mrozie, mam te wypadające zapłony to przez pierwsze minuty podczas jazdy pedał hamulca zachowuje się jakby nie miał wspomagania. Jest bardzo twardy i hamowanie jest bardzo słabe. Po jakimś czasie jazdy wraca do normy. Gdy jest ciepło, nie mam problemu. Dzieje się to tylko na początku rano, po mroźnej nocy.

Może te sprawy się łączą?

lysyyy

  • Gość
Odp: Cylinder Misfire (X-Type 2.5 2001) - klekocze na początku na mrozie
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 25, 2011, 11:22:35 am »
Wspomaganie ma związek z podciśnieniem, a podciśnienie z poprawną pracą silnika. Moim zdaniem - jak najbardziej ze sobą jest to powiązane.

ktr

  • Gość
Odp: Cylinder Misfire (X-Type 2.5 2001) - klekocze na początku na mrozie
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 25, 2011, 13:22:35 pm »
Chyba trzeba będzie faktycznie poszukać w tym kierunku... sprawdzić system podciśnieniowy. Tylko chyba to nie takie proste. Znajomy może jutro będzie miał laptopa z programem do podłączenia się pod komputer to może pokaże coś więcej i bardziej szczegółowo niż prosty skaner OBD. Może to nas naprowadzi na coś.

piotr170169

  • Gość
Odp: Cylinder Misfire (X-Type 2.5 2001) - klekocze na początku na mrozie
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 25, 2011, 16:39:35 pm »
Myślę, że przyczyną wszystkich kłopotów w tym samochodzie jest instalacja gazowa. Ja nim jeździłem na benzynie i nie miałem kłopotów o których teraz czytam. Świece były wymienione niespełna rok temu, NGK PTR 6 itd. przejechałem na nich może 7 tys.km. więc to nie mógł być kres ich żywota, chyba że wykończył je gaz. Nie wiem ile kilometrów przejechałeś od kupna, ale wymiana świec co 10-15 tys.km za 200 PLN (plus koszt wymiany, ja płaciłem drugie 200PLN) podważa sens posiadania samochodu. Obserwując Twoje perypetie z autem dochodzę do wniosku, że jeżeli chcesz dalej jeździć na gazie to musisz się udać do naprawdę porządnego gaziarza, głownie po to żeby samemu nie wpędzić w dodatkowe koszty związane z uszkodzeniem czegoś poważnego w aucie. Podobne kłopoty miał Van Max, niestety nie pisał jak to się skończyło, ale widziałem ostatnio na aukcji jego czerwonego X-typa.

ktr

  • Gość
Odp: Cylinder Misfire (X-Type 2.5 2001) - klekocze na początku na mrozie
« Odpowiedź #25 dnia: Luty 25, 2011, 18:07:35 pm »
Być może masz rację.
Czytałem też kiedyś Twojego posta, że miałeś w tym samochodzie rok temu podobne problemy i pomogło (?) wymiana świec i jednej cewki. Jak widać po roku i malutkim przebiegu wymieniłem w nim ponownie świece + malowanie cewek, ale nie pomogło. Twoje świece miały czarne łby.

Poranne problemy po odpaleniu mają miejsce, gdy auto pracuje jeszcze na benzynie, bo silnik jest zimny więc się jeszcze nie przełączył.

-> P1316: Komputer sterujący układem wtrysku - kody usterki zapamiętane (opis gdy skaner działa w trybie ogólnym) / Misfire rate above limit (opis gdy skaner działa w trybie szczegółowym - Jaguar).

-> Błędy zamrożone: P0003: Obwód sterowania regulatora ilości paliwa niska wartość.
« Ostatnia zmiana: Luty 25, 2011, 18:17:14 pm wysłana przez ktr »

piotr170169

  • Gość
Odp: Cylinder Misfire (X-Type 2.5 2001) - klekocze na początku na mrozie
« Odpowiedź #26 dnia: Luty 25, 2011, 20:50:54 pm »
Cewka którą wymieniłem miała uszkodzenie widoczne gołym okiem, miała lekko pogięty plastik obudowy (nadtopiona ?), natomiast świece które zostały zastąpione nowymi wyglądały bardzo dobrze. Zrobiłem tę wymianę żeby mieć czyste sumienie. Na początku wyjeździłem chyba dwa zbiorniki gazu i faktycznie były problemy podobne do Twoich, dlatego byłem u gazownika regulować mapy gazu włącznie z wymianą wszystkich filtrów. Potem już bez eksperymentów z gazem, na wiosnę wymiana świec i dopiero późnym latem kłopot "DSC system fault" i przy okazji prawie całkowita wymiana tylnego zawieszenia w Altamirze.
Dziwne jest jednak, że przy nowiutkich świecach rano nim trzęsie. Nie ma przecież możliwości ręcznego sterowania pracą silnika na linii benzyna - gaz.


ktr

  • Gość
Odp: Cylinder Misfire (X-Type 2.5 2001) - klekocze na początku na mrozie
« Odpowiedź #27 dnia: Luty 26, 2011, 18:03:11 pm »
Dziś mechanik wymienił mi czujnik temp. płynu chłodniczego, ponieważ wpadł na pomysł, że to on może być winny tym problemom (klekotanie rano, nagłe rzekome grzanie się na trasie). Zauważył, że stary czujnik, który był wkręcony jest nie od tego modelu, bo ma inną wtyczkę, a żeby dało się ją założyć to ktoś dorobił kabelkiem inną wtyczkę i tę właśnie podczepił do czujnika.

Wkręciliśmy nowy czyjnik i podłączyliśmy właściwą wtyczkę - na razie auto zachowuje się normalnie zarówno na benzynie, jak i na gazie. Zobaczymy, czy rano, po mroźnej nocy odpali i będzie chodzić ładnie, czy bez zmian.

Pytanie: czy po wymianie tego czujnika trzeba regulować cokolwiek w instalacji? To jest czujnik 2 pinowy, który chyba daje informację o temperaturze, ale też jaką dać dawkę paliwa?

ktr

  • Gość
Odp: Cylinder Misfire (X-Type 2.5 2001) - klekocze na początku na mrozie
« Odpowiedź #28 dnia: Maj 05, 2011, 19:06:07 pm »
Dziś inny warsztat postawił diagnozę: walnięty czujnik obrotów wałka rozrządu (inaczej czujnik pozycji wałka) od głowicy cylindrów 2, 4, 6.

Pytanie: który to czujnik, bo tam są dwa - jeden na górze i jeden z boku, nie wiadomo który jest od której głowicy, a ja potrzebuję od głowicy cylindrów 2, 4, 6.

Czy ktoś ma może numery tego czujnika? Ile to może kosztować? Czy są jakieś zamienniki, jakich firm? Może coś od Forda?