Dział Techniczny > X-TYPE (2001-2010)
Cylinder Misfire (X-Type 2.5 2001) - klekocze na początku na mrozie
kogutki:
P1314 Misfire Rate Catalyst Damage Fault - Bank 2
ja bym mu sprawdzil jeszcze caly system podcisnieniowy, specjalnie bo masz problem tylko jak jest zimny (jak
jest cieply to jakas wadliwa uszczelka moze sie "uszczelniec") oraz masz problemy na bank 2, wiec to moze
byc uszczelka pod kolektorem ssacym. choc nadal nie wykluczam cewek.
Test dla P1314:
--- Cytuj ---Remedy:
Switch off engine. Disconnect injector and coil harness multi plugs and go to step 1 of the test below.
Test:
1. Ensure the harness continuity injector pin 1 is correctly wired to PI 119/005. If this gives a positive result then go to step 2. If the circuit is open then find and correct the wiring fault, re-connect the harness and go to step 13.
2. Ensure the harness continuity in each injector pin 2 is correctly wired to GEMS ECM connection. If this gives a positive result go to step 3. If the circuit is open then find and correct the wiring fault, re-connect the harness and go to step 13.
3. Ensure the harness continuity from each coil pin 1 is correctly wired to GEMS ECM connection. If this gives a positive result then go to step 4. If the circuit is open then find and correct the wiring fault, re-connect the harness and go to step 13.
4. Ensure the harness continuity from each coil pin 1 is correctly wired to RS 001/010. If this gives a positive result then go to step 5. If the circuit is open then find and correct the wiring fault, re-connect the harness and go to step 13.
5. Ensure the harness insulation from each injector pin 1 is correctly wired to ground. If this gives a positive result then go to step 6. If it short circuits then find and correct the wiring fault, re-connect the harness and go to step 13.
6. Ensure the harness insulation from each injector pin 2 is correctly wired to ground. If this gives a positive result then go to step 7. If it short circuits then find and correct the wiring fault, re-connect the harness and go to step 13.
7. Ensure the harness insulation from each coil pin 1 is correctly wired to ground. If this gives a positive result then go to step 8. If it short circuits then find and correct the wiring fault, re-connect the harness and go to step 13.
8. Ensure the harness insulation coil from each pin 2 is correctly wired to ground. If this gives a positive result then go to step 9. If it short circuits then find and correct the wiring fault, re-connect the harness and go to step 13.
9. Check the voltage reading between each injector pin 2 connector and PI 119/005. If it reads 0V then go to step 10. If it reads Vbatt then find and correct the wiring fault, re-connect the harness and go to step 13.
10. Check the voltage reading of each injector pin 1 connector and PI 119/005. If it reads 0V then re-connect the harness and go to step 11. If the reading is Vbatt then find and correct the wiring fault, re-connect the harness, re-connect the injector, coil and harness and go to step 13.
11. Ensure the fuel pump pressure lies between 3 - 4 bar (absolute) and also that it changes with engine load. If this gives a positive result then go to step 12. If the pressure is out of range then correct and go to step 13.
12. Check to find out if the fault code for crankshaft position sensor has been recorded. If it has not then go to step 13. If it is faulty then correct and go to step 13.
13. Clear the fault. Then in order to check if the fault code has been cleared perform the service drive cycle. If this gives a positive result then stop. If the fault is still present then go to step 14.
14. Repeat the diagnostic procedure. If this now omits a positive result then stop.
--- Koniec cytatu ---
ktr:
A czy z tym moim problemem może się wiązać taka sprawa, że rano, po mroźnych nocach mam twardy pedał hamulca? Chodzi o to, że jak odpalę silnik, który kiepsko się telepie na mrozie, mam te wypadające zapłony to przez pierwsze minuty podczas jazdy pedał hamulca zachowuje się jakby nie miał wspomagania. Jest bardzo twardy i hamowanie jest bardzo słabe. Po jakimś czasie jazdy wraca do normy. Gdy jest ciepło, nie mam problemu. Dzieje się to tylko na początku rano, po mroźnej nocy.
Może te sprawy się łączą?
lysyyy:
Wspomaganie ma związek z podciśnieniem, a podciśnienie z poprawną pracą silnika. Moim zdaniem - jak najbardziej ze sobą jest to powiązane.
ktr:
Chyba trzeba będzie faktycznie poszukać w tym kierunku... sprawdzić system podciśnieniowy. Tylko chyba to nie takie proste. Znajomy może jutro będzie miał laptopa z programem do podłączenia się pod komputer to może pokaże coś więcej i bardziej szczegółowo niż prosty skaner OBD. Może to nas naprowadzi na coś.
piotr170169:
Myślę, że przyczyną wszystkich kłopotów w tym samochodzie jest instalacja gazowa. Ja nim jeździłem na benzynie i nie miałem kłopotów o których teraz czytam. Świece były wymienione niespełna rok temu, NGK PTR 6 itd. przejechałem na nich może 7 tys.km. więc to nie mógł być kres ich żywota, chyba że wykończył je gaz. Nie wiem ile kilometrów przejechałeś od kupna, ale wymiana świec co 10-15 tys.km za 200 PLN (plus koszt wymiany, ja płaciłem drugie 200PLN) podważa sens posiadania samochodu. Obserwując Twoje perypetie z autem dochodzę do wniosku, że jeżeli chcesz dalej jeździć na gazie to musisz się udać do naprawdę porządnego gaziarza, głownie po to żeby samemu nie wpędzić w dodatkowe koszty związane z uszkodzeniem czegoś poważnego w aucie. Podobne kłopoty miał Van Max, niestety nie pisał jak to się skończyło, ale widziałem ostatnio na aukcji jego czerwonego X-typa.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej