Autor Wątek: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?  (Przeczytany 22038 razy)

bullterrier

  • Gość
X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
« dnia: Styczeń 02, 2011, 10:53:56 am »
Witam, przymierzam się do zakupu XJta z lat 95/96 . Na zakup chcę przeznaczyć ok 25 tyś zł i chcialbym kupić auto w jaknajlepszym stanie gdyż będzie to mój docelowy samochód. Najchętniej kupiłbym X305 gdyż darzę ogromnym sentymentem silniki V12 , jednak obawiam się że nie wystarczy mi na niego pieniędzy a  szczególnie na jego eksploatację. W drugiej kolejności biorę pod uwagę XJR6, lub ewentualnie XJ6 4.0 jeśli nadarzy się jakaś wyjątkowa okazja. Jednak przyznam, że lubię mieć "sporo pod prawą nogą" i może mi nie wystarczyć wolnossący 4.0.
Jakie są różnice pomiędzy tymi modelami, jak wygląda utrzymanie każdego z nich (części eksploatacyjne, zamienne, spalanie, serwis, niezawodność ). Co moge kupić za kwotę 25.000 zł by nie wpakować się na minę?

Najchętniej kupiłbym kota gdzieś za granicą bo w  w naszym kochanym kraju boję się kup[ować czegokolwiek. Chyba , że od kogoś z forum, lub forumowicze z czystym sumieniem mi coś polecą.

Z góry dzięki wszystkim za pomoc  :-tylko

tomz

  • Gość
Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 02, 2011, 11:50:40 am »
to najciekawszy etap w poszukiwaniu swojego jaga. pamietam moje rozterki. byly identyczne!  :D dosc szybko wybralem x300 i odrzucilem xj40. pozostalo tylko pytenie v12 czy r6sc? bardzo chcialem widziec i slyszec w swoim jagu v12. padlo jednak na xjr6. troche przypadkiem bo akurat trafilem na auto klubowe. ani troche nie żałuję "wyboru". przez ostatnie 3-4 lata jag dal mi bardzo duzo frajdy niezawodząc ani razu! śmiem twierdzic, że x300 jest mało skomplikowany i mało awaryjny. wszystkie x300 mają ponad 200KM więc z dynamiką nie ma problemu. nawet 3.2, choć nie jest może wyścigówką, pozwala na sprawne wyprzedzanie. dla mnie jedynym dużym minusem xjr6 jest spalanie na trasie. nie potrafię zejść poniżej 13 litrów jadąc ze stałą prędkością 100 km/h na tempomacie + kilka wyprzedzań. ale to może przypadłość mojego egzemplarza bo lysyyy w wątku o spalaniu pisze, że potrafi zejść poniżej 10l! w mieście trzeba się liczyć z 20l. części są w normalnych cenach. 305 i 306 ma kilka innych podzespołów i części niż x300 4.0 i 3.2. kompresor jest niemal bezawaryjny więc o doładowanie nie trzeba się martwić jak przy turbo. pomijając spalanie utrzymanie xjr jast na podobnym poziomie jak x300 - nie wiem jak jest przy v12 ale może koledzy się wypowiedzą. wiem tylko, że jeszcze nigdy nie zabrakło mi mocy i nie miewam rozterek "wyprzedzać czy nie wyprzedzać......?" a 25 tysi powinno Ci wystarczyć na zadbany egzemplarz. a i jeszcze zapomniałem - x300 ma kiepską blachę - musisz się liczyć z wizytami u blacharza i lakiernika  ;D

bullterrier

  • Gość
Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 14, 2011, 14:08:04 pm »
Czy V12 ma szperę w dyferencjale? Ponoć XJR ją posiada, a to moim zdaniem jedna z ważniejszych dla mnie kwestii.

TYGRYS3

  • Gość
Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 14, 2011, 14:44:21 pm »
chciałem zapytać po co ci ta szpera  ??????dlaczego to takie wazne ??????

Offline Michal_C

  • JCP Art - Master
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.357
  • Moja obecna
Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 14, 2011, 14:55:41 pm »
no do krecenia baczkow przeciez;)
IF IGNORANCE IS BLISS, WHY AREN'T THERE MORE HAPPY PEOPLE?

TYGRYS3

  • Gość
Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 14, 2011, 15:05:30 pm »
Michałku ja cię proszę ....człowieka poznać chcę...  :-chyt

bullterrier

  • Gość
Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 14, 2011, 16:04:42 pm »
chciałem zapytać po co ci ta szpera  ??????dlaczego to takie wazne ??????


To bardzo proste, lepiej się jeździ zimą, trudniej się zakopać ... lepsza charakterystyka trakcji na ośnieżonej czy oblodzonej nawierzchni. Tylkonapędówka z takim dużym momentem zimą nie jest zbyt łatwa. Niektórym jej brak nie przeszkadza, ja się przyzwyczaiłem.
Kręcenie bączków jest dobre dla małolatów pod hipermarketem. Ja mam nieco poważniejsze zabawy motoryzacyjne.


TYGRYS3

  • Gość
Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 14, 2011, 16:12:18 pm »
to chciałem przeczytać ,w modelach od 1998 (może i wcześniej) jest system track off ,
zabezpiecza przed przygodami jakie wymieniłeś ,choć osobiście widziałem wiele Jagów (letnie opony)
które nie mogły dać rady pod nawet małą górkę  (tylny napęd)
wydaje m isie że wszystkie koty to miały..jeśli jestem w błędzie proszę o poprawkę  :-V

qbaty

  • Gość
Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 14, 2011, 16:54:00 pm »
Czy V12 ma szperę w dyferencjale? Ponoć XJR ją posiada, a to moim zdaniem jedna z ważniejszych dla mnie kwestii.
XJR ma LSD w standardzie, reszta modeli opcjonalnie:
http://www.jag-lovers.org/brochures/xjr/xjr_04-95_26_l.jpg
http://www.jag-lovers.org/brochures/bro1996/96bro_jld-10-01-96_38_l.jpg

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.291
Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 16, 2011, 10:28:55 am »
Z tego, co wiem v12 jest dużo droższy w utrzymaniu od XJR a osiągi identyczne. Z tym, że ja np. nigdy XJR nie rozpatrywałem bo nie podoba mi się wnętrze - zazwyczaj czarne, brzydkie drewno (nie obrażajcie się :) ) itd. V12 to bizancjum, dużo chromu, drewno jak w Daimlerze, logo v12 na schowku :)

Ale v12 słabo się prowadzi, ogromny silnik z przodu robi swoje, zawieszenie jest niedostosowane do ciężaru. Poza wszystkim chyba jak bym szukał v12 to już XJS - bardziej kultowy :)
Sam sobie w ¿yciu jako¶ nie radzê, Wiêc Biuro Porad dla innych prowadzê.

wichma

  • Gość
Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 16, 2011, 12:18:37 pm »
... v12 jest dużo droższy w utrzymaniu od XJR a osiągi identyczne.

Identyczne nie są...


Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.291
Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 16, 2011, 15:29:32 pm »
To ciekawe.....

w oficjalnych dokumentach różnicy nie ma.

XJR 4.0 320 KM - 0-100 km/h (automatyczna skrzynia) 7.0 sek.
XJ12 6.0 311 KM - 0-100 km/h (automatyczna skrzynia) 7.2 sek.
Sam sobie w ¿yciu jako¶ nie radzê, Wiêc Biuro Porad dla innych prowadzê.

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.291
Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 16, 2011, 15:30:17 pm »
I jeszcze info o xj12 (nie wiem czy można dodać dwa pliki do jednego posta)
Sam sobie w ¿yciu jako¶ nie radzê, Wiêc Biuro Porad dla innych prowadzê.

bullterrier

  • Gość
Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 01, 2011, 16:05:31 pm »
Kurcze, najbardziej chciałbym V12 ale nie chce dwóch takich ochlejów... Jaga wolałbym oszczędniejszego bo ma być do jazdy na codzień. Jak na razie jestem w fazie poszukiwań i brakuje mi jeszcze trochę kasy.

bullterrier

  • Gość
Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 01, 2011, 20:47:29 pm »
Z tego, co wiem v12 jest dużo droższy w utrzymaniu od XJR

Pod jakim względem jest droższy? Nie mówię oczywiście o spalaniu.