Autor Wątek: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?  (Przeczytany 22034 razy)

Offline Kolumb

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 94
  • X-TYPE RULEZ
Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
« Odpowiedź #30 dnia: Kwiecień 07, 2011, 11:02:31 am »
Jak szukasz X300 to tylko 4.0. Mniejszy motor 3.2 ma starszą skrzynie i nie ma układu trakcji.

starsza skrzynia oznacza bardziej awaryjna ? gdzies kiedys sluyszalem ze ponoć te starsze automaty są mniej zawodne ? to tylko plotka czy coś w tym jest racji ?

Jadzia MY Love 3.0 V6 Rzeszów

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.283
Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
« Odpowiedź #31 dnia: Kwiecień 07, 2011, 11:05:15 am »
W tym wypadku chyba bardziej awaryjna. Nie ma elektroniki i według mnie bardziej wyczuwalna jest zmiana biegów. Napewno minusem jest brak układu trakcji. W zimę trzeba będzie uważać.
Jest XE MY20, XJ6 1995
By³ X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

Offline Kolumb

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 94
  • X-TYPE RULEZ
Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
« Odpowiedź #32 dnia: Kwiecień 07, 2011, 11:22:13 am »
a jesli chodzi o x308 wyglada to podobnie czyli lepiej 4.0 niz 3.2 ?
Jadzia MY Love 3.0 V6 Rzeszów

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.283
Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
« Odpowiedź #33 dnia: Kwiecień 07, 2011, 11:26:47 am »
Nie.
Ale jeśli piszesz o 20k PLNów to skup się na X300.
Jest XE MY20, XJ6 1995
By³ X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

Offline Kolumb

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 94
  • X-TYPE RULEZ
Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
« Odpowiedź #34 dnia: Kwiecień 07, 2011, 15:04:17 pm »
czyli tego typu samochody brać za totalna abstrakcje?

http://otomoto.pl/jaguar-xj8-xj8-3-2-240-km-k-serwis-C18360476.html

wystoczylo mi dzisiaj w ostatnio dodanych dlatego tak pytam ... :)

coś szukać bardziej tego typu z takim silnikiem ?
http://otomoto.pl/jaguar-daimler-daimler-six-4-0-perfekcyjny-C16040903.html
Jadzia MY Love 3.0 V6 Rzeszów

mumin81

  • Gość
Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
« Odpowiedź #35 dnia: Kwiecień 07, 2011, 21:45:07 pm »
Wszystko jest zawodne, szarpie, puka, ledwo się kupy trzyma jeśli jest zaniedbane albo używane przez nojszpłatów.

Jak masz 20k to sugerowałbym Ci X300 4.0 - jakby się udało to oczywiście Daimler Six :-V 
Koniecznie jednak zadbany egzemplarz jak za te pieniądze, bo to przecież będzie auto około 15-letnie. Zresztą nikt Ci doinwestowanego X300 za śrubki nie sprzeda, nie licz na to raczej. Jak masz czas to szukaj okazji.

Te auta w bardzo dobrym stanie przestają już tracić na wartości. Mają dobry sprawdzony silnik, eksploatacja do ogarnięcia, trakcja pomaga wydatnie. Choć oczywiście wersja 3,2 też zła nie jest, nie bądźmy tacy okrutni. Podstawa to stan techniczny.

Polit

  • Gość
Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
« Odpowiedź #36 dnia: Kwiecień 11, 2011, 19:01:23 pm »
Witam,

podepnę się pod temat. Od wielu lat jestem entuzjastą marki BMW. Doskonale znam te auta, mam obcykanych mechaników i źródła części. Marzy mi się E39 M5, ale na dobry egzemplarz trzeba przeznaczyć co najmniej 50 tys zł, a tyle nie mam.

Jaguar jest jedyną marką, którą biorę pod uwagę jako alternatywę dla BMW. Konkretnie mam na myśli XJR. Piszę, bo chciałbym usłyszeć Wasze zdanie na temat tego auta.

- czy egzemplarze po ~25-30 tys zł są godne uwagi? (np http://otomoto.pl/jaguar-xjr-C18265560.html) - jeżeli nie, ile realnie trzeba wydać na XJR'a?
- jak wyglądają koszty utrzymania takiego potwora (względem "normalnych" XJ-tów i innych "normalnych" aut ;) ) - mam na myśli głównie części eksploatacyjne. Zakładam, że spalaniem lepiej się nie interesować, bo można dostać gorączki ;)

 Mój wcześniejszy skok w bok (ku brytyjczykom) - Range Rover P38 - okazał się zupełnym niewypałem. Nie chciałbym kolejny raz strzelić gafy.

Z góry dziękuję za wszelkie sugestie i opinie.

Pozdrawiam!

Hekatonpsychos

  • Gość
Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
« Odpowiedź #37 dnia: Kwiecień 11, 2011, 19:09:59 pm »
W podrzuconym egzemplarzu przyjrzałbym się dokładnie klapie bagażnika - wygląda nie najlepiej. Poza tym, XJR jak XJR, ze zdjęć nie umiem dobrze wróżyć.

Co do samego auta - w granicach 30k PLN poszukiwałbym raczej poprzedniego XJR-a z końca produkcji (1996/7). Co prawda moc mniejsza - tak jak i ilość cylindrów, ale jednostka sprawia generalnie mniej problemów - no i będzie większa szansa na bardziej dopieszczony egzemplarz (co nie jest bez znaczenia w przypadku niemal piętnastoletnich aut).

Polit

  • Gość
Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
« Odpowiedź #38 dnia: Kwiecień 11, 2011, 19:22:08 pm »
Co do samego auta - w granicach 30k PLN poszukiwałbym raczej poprzedniego XJR-a z końca produkcji (1996/7). Co prawda moc mniejsza - tak jak i ilość cylindrów, ale jednostka sprawia generalnie mniej problemów - no i będzie większa szansa na bardziej dopieszczony egzemplarz (co nie jest bez znaczenia w przypadku niemal piętnastoletnich aut).

Prawdę mówiąc, nie zależy mi na mocy, a na samej widlastej ósemce. Bo V8 montowano tylko w XJR X308, prawda?

Hekatonpsychos

  • Gość
Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
« Odpowiedź #39 dnia: Kwiecień 11, 2011, 19:31:43 pm »
Cytuj
Prawdę mówiąc, nie zależy mi na mocy, a na samej widlastej ósemce. Bo V8 montowano tylko w XJR X308, prawda?

Nie, V8 montowano w każdej X308 - nie tylko w XJR.
A... można wiedzieć, czemu akurat widlaste V8? Bo w przypadku Jagów na "rasowe" brzmienie tych silników (znane choćby z większych BMW) nie ma co liczyć. To są raczej "aksamitne fałósemki" a nie pomrukujące potwory ;)

Oczywiście XJR-y mają atut w postaci kompresora. To daje przyjemny wizg, jeśli ktoś to lubi.



Polit

  • Gość
Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
« Odpowiedź #40 dnia: Kwiecień 11, 2011, 19:48:59 pm »
Nie, V8 montowano w każdej X308 - nie tylko w XJR.

Czy poza kompresorem XJR różni się czymś od XJ-ta x308 4.0? Zauważyłem, że wnętrza mają nieco inną stylistykę, co poza tym? Układ hamulcowy, zawieszenie?

A... można wiedzieć, czemu akurat widlaste V8? Bo w przypadku Jagów na "rasowe" brzmienie tych silników (znane choćby z większych BMW) nie ma co liczyć. To są raczej "aksamitne fałósemki" a nie pomrukujące potwory ;)

Oczywiście XJR-y mają atut w postaci kompresora. To daje przyjemny wizg, jeśli ktoś to lubi.

Trochę mnie zmartwiłeś. Oczywiście nie zależy mi na głośnym ryku, bardziej na rasowym bulgocie typowym dla v8. Nawet Range dawał radę pod tym względem.

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.283
Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
« Odpowiedź #41 dnia: Kwiecień 11, 2011, 20:14:45 pm »
Polit nie wiem czym kierujesz się podczas zakupu. Czy auto ma ładnie wyglądać, ładnie gadać czy jeździć. Jaguar jest bardzo wyciszony i radochy z V8 nie będziesz miał takiej jak w BMW, a zawieszenie to porażka i XJR nadaje się ale na prostą.
Jest XE MY20, XJ6 1995
By³ X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.283
Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
« Odpowiedź #42 dnia: Kwiecień 11, 2011, 20:23:17 pm »
Na forum był kiedyś user który w swojego XJRa wsadził mase pieniędzy. Można powiedzieć że podwoił wartość auta. Wymienił cały zawias na nowy i mimo to nie mógł liczyć na auto, że wyjedzie na następnym zakręcie. Auto sprzedał i kupił eMke.
Jest XE MY20, XJ6 1995
By³ X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

Polit

  • Gość
Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
« Odpowiedź #43 dnia: Kwiecień 11, 2011, 20:29:55 pm »
Choina, wielkie dzięki za Twoją wypowiedź. Zdecydowanie nie jestem kierowcą, który przysłowiowo pali gumy czy lata bokiem, ale lubię mieć zapas mocy pod prawą nogą. Chyba odpuszczę sobie XJR'a, ale Jaguarowi dam szansę.

Hekatonpsychos

  • Gość
Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
« Odpowiedź #44 dnia: Kwiecień 12, 2011, 00:05:27 am »
Cytuj
Jaguar jest bardzo wyciszony i radochy z V8 nie będziesz miał takiej jak w BMW, a zawieszenie to porażka i XJR nadaje się ale na prostą

Przy takiej masie, napędzie i wymiarach w grę wchodzi tylko prosta. Może kolega Choiny miał wcześniej Subaru Imprezę albo jakieś Evo i dziwnie mu się Jaguarem jeździło (nic dziwnego), bo w porównaniu z E38 to X300/X308 trzyma się drogi całkiem przyzwoicie.