Dział Techniczny > Technika ogólna, Literatura

Spalanie

<< < (12/35) > >>

MacAnk:
U mnie spalanie niemal identyczne jak u kolegi wyżej.

 Miasto - krótkie odcinki, zima - ok. 18-20
 Miasto - dłuższe odcinki, mniej postoju - 14-16
 Trasa - kompletnie bez świateł, mniejszych miejscowości - 8.0 (na odc. 35 KM :-clap)
 Trasa - gdzie jest kilka świateł, mniejszych miejscowości, mniej płynności - 9-10l

 Myślę, że takie spalanie jest jak najbardziej akceptowalne, nie ma co się dziwić, że na krótkiej trasie w mieście (zapala się -> market, gasi -> zapala -> fryzjer, gasi itd.) to auto spali te 14l, raczej okolice bliskie 20l. Natomiast gdy za miasto uznamy przejazd jedną z główniejszych wrocławskich ulic przez 10km to spalanie faktycznie będzie bardziej mieszane 14, a nawet 13l. Ogólnie trasa to dla mnie przyjemność bo i komfortowo i ok. 100-110km\h trzymając można zejść faktycznie do tych okolic 8l.

W nawiązaniu do wypowiedzi użytkownika "patricos" - jeśli mam ochotę przycisnąć to robię to, jednak tam gdzie jest na to miejsce i warunki. Dla mnie w opozycji nieporozumieniem jest to aby cały czas dowodzić podczas jazdy swojej męskości poprzez katowanie i pokazywanie innym... nie wiem czego w sumie. Dla mnie wystarczy, że fabryka umieściła pod maską to niemal 240konne V6 i ja nie potrzebuję nikomu niczego dowodzić. Wyprzedza mnie w mieście Golf III - uśmiech i tyle, jeśli komuś to sprawia satysfakcję to ok, mi to generalnie "zwisa na tygrysa".  ;)

Jaguar Parts:
Hmm albo jestem super kierowcą, albo cudotwórcą albo mam zaczarowane auta ;)
S type 3.0 manual
trasa 35km prędkości 70-90km/h spalanie 7.4
trasa prędkości autostradowe 120-140  spalanie 8.5
miasto 9.5-12,4

S type 4.0 V8
trasa 10.6 - 12.6
miasto 14.5 - 18

S type 2.7d
trasa 6.4 -7.4
miasto 10-11.5l

Jeżdżę z głową, szybko ale nie jak wariat. Jeśli się nie śpieszę to staram się jak najbardziej ekonomicznie. Od wielu lat jeżdżę dużymi pojemnościami - nawet 5.4 V12. Nauczyło mnie to trochę jak jeździć aby mniej spalić. Mój ojciec, który ma ciężką nogę i ma gdzieś spalanie nigdy nie zszedł w swoim S typie 2.7d poniżej 7.5 w trasie i 11 w mieście :-gwizd

MacAnk:
1. Jesteś jak sam napisałeś przyzwyczajony i "wprawiony" w jeździe dużymi pojemnościami.
2. Technika jazdy automatem też wymaga pewnej "nauki" najlepiej włączyć sobie spalanie chwilowe i wtedy widać jak na widelcu co robimy "źle".
3. W takie spalanie 3.0 V6 jakie podałeś jestem w stanie uwierzyć gdyż:
    - Jest to manual, a to już spora przewaga na tej płaszczyźnie.
    - Przy prędkości 70-90km\h spalanie lekko poniżej 8 jest do zrobienia i w moim 3l automacie więc tutaj bez dwóch zdań też.

Artek123:
Jaguar Parts dużo jeździsz więc i wprawę pewnie masz  ;)

Kiedyś tak jechałem w ramach ciekawości tylko nie Jaguarem, a Audi A3 w TDI w granicach 70-90 km/h trasa ok. 140 km praktycznie zero wyprzedzania, hamowanie silnikiem jak najczęściej, jak najdłużej utrzymywać stała prędkość itp., cały czas wlepiony w komp. (chwilowe spalanie) oraz obroty... udało mi się zejść do magicznych 4,6 l/100 km mierzonych po ilości przejechanych kilometrów i paliwie, a nie wskazaniach komp. który generalnie zawsze zaniża delikatnie spalanie. Powiem tyle, nigdy więcej... to jest jak znęcanie się nad sobą i samochodem... nie wspominając, że jadąc w ten sposób po tych raptem 140 km byłem zmęczony tak jak bym z 500 km przejechał...

A z tym że można jeździć względnie szybko (utrzymywana wyższa ale stała prędkość) i uzyskiwać przy tym przyjemnie niskie spalanie też zupełnie się z tobą zgadzam, ale jest to możliwe jedynie na autostradach czy ekspresówkach, których u nas jest jak na lekarstwo... jadąc normalną drogą, jakie u nas stanowią ok 90% dróg, coś takiego jest nie możliwe... bo jak nie jakiś maruder to ciężarówka albo ciągnik...

MacAnk:
Tak jak piszesz - możliwe jest uzyskanie bardzo niskiego spalania nawet przy prędkości ok.140-150km\h ale utrzymywanej liniowo. Ja na trasie do Wrocławia (mieszkam ok.25KM pod Wrocławiem) mam 10 czy 11 sygnalizatorów... i co to za trasa  :) . Dlatego max co tam można utrzymać W MIARĘ liniowo to okolice 100km\h choć też nie zawsze - zależne od natężenia ruchu i ilości czynnych \ nieczynnych sygnalizatorów.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej