Autor Wątek: Temperatura silnika 2.0D  (Przeczytany 15807 razy)

rufus1977

  • Gość
Temperatura silnika 2.0D
« dnia: Grudzień 24, 2010, 14:06:04 pm »
Witam wszystkich i zwracam sie z pytaniem czy w obecne mrozy (średnio -10) stopni kot na ropę zagrzewa się wam do normalnej temperatury?
Do pracy mam około 15 minut ,jade delikatnie ,nie przekraczam 2000 rpm i po dojechaniu na miejsce temperatura ledwo się wychyli poza niebieskie pole.
Jak macie w swoich dieslach?
W początkowej fazie ciepło jest odbierane silnikowi na ogrzanie wnętrza ,kiedy jest już ciepło w srodku 20.5 stopnia to wskazówka nadal wolno sie podnosi.
Termostat jest ok bo jak jeden dzień było 4 stopnie na plusie to zagrzał się szybko tzn jak w lato.
Może starym sposobem z prl zamontować tekturę na chłodnicę (lub pod przedni gril) albo zastosować jakiś inny patent

Offline natas1

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 187
Odp: Temperatura silnika 2.0D
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 24, 2010, 14:18:13 pm »
Witam.
Kolego ja mam to samo tyle że ja robię czasami trasy 200 km. I też ledwo wskazówka się podnosi jednak jak obroty są ok. 2500 rpm to temperatura wzrasta.  jednak gdy jadę tak ok. 2000 rpm to spada do prawie niebieskiego pola. Myślę że to jest normalne ponieważ miałem tak samo w poprzednim samochodzie (Diesel). A nie miałem z nim problemów. Pozdrawiam
X-Type 2.0D 2005

vonKohler

  • Gość
Odp: Temperatura silnika 2.0D
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 24, 2010, 14:50:08 pm »
Witam,

To raczej normalne, tez tak mam ale jak juz sie zagrzeje to ponizej niebieskiej nie spada.
Gdy jest minusowa temp. i jade na niskich obrotach to wskaznik oscyluje pomiedzy 1/5 a 2/5 a latem miedzy 1/4 a połową.

Pozdrawiam

Innowierca

  • Gość
Odp: Temperatura silnika 2.0D
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 25, 2010, 09:30:21 am »
Kociakowi pomoże jedynie przysłonięcie połowy chłodnicy. Walczyłem z tym problemem, ale się nie udało. Koty lubią lato. I tyle :-super

trix

  • Gość
Odp: Temperatura silnika 2.0D
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 25, 2010, 14:38:27 pm »
Tak, to całkiem normalne przy tych silnikach.
Bardzo powoli się nagrzewają.
:)

mdduch

  • Gość
Odp: Temperatura silnika 2.0D
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 25, 2010, 15:03:04 pm »
witam mam ten sam problem mieszkam w madrycie i tutaj nie ma ekstremalnych temp.kupiłem kicie przed rokie i silnik dogrzewal sie prawidłowo po wycieku koło termostatu przestał .wymieniłem termostat  pompe i czujnik i bez zmian.na postoju dogrzewa sie bez problemu temperatura spada podczas jazdy. podejrzewam ze posiada drugi termostat.silnik diesla powinien byc dobrze dogrzany.to nie jest normalne.po nowym roku odstawiam  kicie do medyka zobacze co wybada     pozdrawiam

Innowierca

  • Gość
Odp: Temperatura silnika 2.0D
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 25, 2010, 16:28:29 pm »
Pytałem się nawet człowieka, który pracuje w serwisie Jaguara i prywatnie jeździ x-type 2.0d. Też twierdzi, że tylko przesłona rozwiązuje problem.

Offline muttley

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 227
Odp: Temperatura silnika 2.0D
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 27, 2010, 16:09:54 pm »
osłona albo webasto które ostatnio jakimś cudem zaczeło znowu mi działać... kot sam sie psuje i sam sie naprawia

askom

  • Gość
Odp: Temperatura silnika 2.0D
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 07, 2011, 21:36:05 pm »
W moim 2.0d tez temperatura rosnie do połowy tylko jak auto bardzo dlugo stoi na parkingu czy w korku.
Gdy ledwo nim rusze temp spada .   Na duzych mrozach przy wiekszej predkosci momentami az mam wrazenie ze wskazówka jest na minimum - niebieskim polu.   Pytanie tylko czy te silniki na tym nie cierpią ? czy zuzycie paliwa nie jest wieksze na niedogrzanym silniku ?   Kotek sie rozchoruje i znów wizyta u weterynarza ?

Innowierca

  • Gość
Odp: Temperatura silnika 2.0D
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 07, 2011, 23:20:07 pm »
Temperatura silnika jest bardzo ważna dla bezpieczeństwa całego auta. Jest określona wartość robocza, w której silnik działa prawidłowo i każde odstępstwo czy w górę czy w dół jest niedopuszczalne. Samochód na 100% spala więcej paliwa gdy jest niedogrzany, poza tym olej nie ma odpowiedniej temperatury, czyli gorsze jest też smarowanie. Polecam przysłonięcie ponad połowy chłodnicy w zimne dni - wtedy wszystko jest OK ( o ile jakiekolwiek przysłanianie chłodnicy powinno być "OK").

blackyR

  • Gość
Odp: Temperatura silnika 2.0D
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 08, 2011, 10:05:50 am »
Temperatura silnika jest bardzo ważna dla bezpieczeństwa całego auta. Jest określona wartość robocza, w której silnik działa prawidłowo i każde odstępstwo czy w górę czy w dół jest niedopuszczalne. Samochód na 100% spala więcej paliwa gdy jest niedogrzany, poza tym olej nie ma odpowiedniej temperatury, czyli gorsze jest też smarowanie. Polecam przysłonięcie ponad połowy chłodnicy w zimne dni - wtedy wszystko jest OK ( o ile jakiekolwiek przysłanianie chłodnicy powinno być "OK").

Twoje ostatnie zdanie jest naprawdę OK

Sonix

  • Gość
Odp: Temperatura silnika 2.0D
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 26, 2011, 22:38:30 pm »
U mnie jest dokładnie to samo co wyżej koledzy opisują.
Nie miałem wcześniej za bardzo styczności z Dieslem, więc przy tych objawach chciałem od razu brać się za termostat.. puki nie przeczytałem tego tematu. (na szczęście, bo nie chce mi się dłubać w silniku :) )
Po paru km juz grzeje cieplutkie powietrze, i nic niepokojącego nie ma w pracy silnika, żadnych 'wycieków' z wydechu.

Jutro przysłonie kawałek chodnicy tekturka, zobaczymy czy to cos pomoże.
 

melon

  • Gość
Odp: Temperatura silnika 2.0D
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 27, 2011, 21:09:57 pm »
Witajcie!
U mnie w X-type jest podobnie. Wskazówka ledwo się przemieszcza.
Żadnych niepokojących objawów nie dostrzegłem - ani podwyższonego spalania jako ze silnik nie dogrzany lub spadku mocy.
W środku ciepło wiec na moje problemu nie ma.
 ;)

Pytaczkrk

  • Gość
Odp: Temperatura silnika 2.0D
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 02, 2011, 22:59:13 pm »
Po 15 min nawet na mrozie w zdrowym kocie temperatura powinna osiągać ok 89 stopni. Czyli wskaźnik 1mm albo 2 przed godziną 12astą.

Macie uwalone, albo na skraju wyczerpania termostaty, i po prostu się nie zamykają do końca.
Najczęściej rozchodzi się o 2 mały termostat, od niego polecam zacząć sprawdzanie. Wyciągnąć, zagotować, otworzy się to dmuchnąć, przepuszcza ok, odczekać aż ostygnie, spróbować dmuchnąć, jak przepuszcza to znaczy że do wymiany.

Koszt tej części w serwisie Forda to 90zł (nigdzie indziej nie ma), wymiana nie jest trudna. Nie potrafię opisać jak to się robi, ponieważ nie znam nazw części, wiem że trzeba odkręcić filtr powietrza, i to metalowe na czym jest osadzony .. Ja znalazłem tą procedurę na angielskim forum.
http://www.jaguarforum.co.uk/viewtopic.php?f=14&t=28568&start=15#p285409 może się komuś przyda.

Wcześniej silnik grzał się całą wieczność, a jak się tylko puściło nogę z gazu, temperatura spadała na niebieskie pole w oczach. Teraz trzyma optymalną książkową temperaturę pracy, spalanie spadło, nie falują obroty i inne drobne przypadłości zniknęły.

Na początku myślałem że jest problem z dużym termostatem, jednak nie pomyślałem żeby go sprawdzić w gotującej wodzie, tym oto sposobem mam 2 sprawne duże termostaty :)

To bzdura z tymi tekturami ..

Sonix

  • Gość
Odp: Temperatura silnika 2.0D
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 03, 2011, 14:48:19 pm »
Ktos to moze jeszcze potwierdzic?
Bo nie chce mi sie wierzyc ze 10 jaguarów z tego tematu ma ten sam problem