Autor Wątek: pomiar mocy na hamowni  (Przeczytany 7338 razy)

qbaty

  • Gość
pomiar mocy na hamowni
« dnia: Lipiec 10, 2009, 09:58:26 am »
Ktos poruszyl temat hamowni.. Jak shamowac jaga z automatem?
No właśnie - z tego co wiem to pełen pomiar na hamowni podwoziowej (chyba inercyjnej) obejmuje wrzucenie biegu jałowego na dość wysokich obrotach, żeby sprawdzić jakie straty są na układzie przeniesienia napędu. Jak to się robi w automatach ? Wrzucenie "N" na wysokich obrotach może się skończyć rozsypaniem skrzyni.

szpulek

  • Gość
Odp: pomiar mocy na hamowni
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 10, 2009, 10:19:37 am »
Dokladnie to samo dowiedzialem sie od kilku osob, ze trzeba na "N" wrzucic, sadze, ze przy pond 200km/h na rolkach to moze byc koniec skrzyni i calego ukladu napedowego :D pzdr

qbaty

  • Gość
Odp: pomiar mocy na hamowni
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 10, 2009, 10:22:55 am »
Pomiar bez wrzucenia biegu jałowego oczywiście też jest możliwy, tyle, że powie nam tylko o mocy "na kołach", która będzie niższa od nominalnej mocy silnika, bo obciążona stratami na skrzyni i reszcie przeniesienia napędu.

szpulek

  • Gość
Odp: pomiar mocy na hamowni
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 10, 2009, 10:46:32 am »
Jak dla mnie taki pomiar nie ma sensu, ale widzialem filmiki z hamowania automatow (z zewnatrz), pytanie jak tego dokonac.. Ktos cos wie? pzdr

Offline KRISS

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.089
Odp: pomiar mocy na hamowni
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 10, 2009, 10:49:53 am »
Pomiar bez wrzucenia biegu jałowego oczywiście też jest możliwy, tyle, że powie nam tylko o mocy "na kołach", która będzie niższa od nominalnej mocy silnika, bo obciążona stratami na skrzyni i reszcie przeniesienia napędu.
I tylko tak naprawdę ta moc się liczy. Bo wszystkie inne są tylko teoretyczne i liczone są w oparciu o normy itd itp.
I teraz pytanie jaki będzie liczyć to hamownia...
poniżej chyba w miarę sensowna ściąga
Power

hp: horsepower
ps: stands for Pferdestärke, equivalent to hp.
kW: kilowatt. 1kW = 1.34hp. EU countries such as Germany prefer to use kW.

There are different methods for measuring power, test conditions such as ambient temperature, air pressure and accessory loss could be different, thus the same engine could obtain different power rating by different methods. The most commonly used methods are:

EEC: European standard. Measure at 99kPa and 25°C. Rated in kW.
SAE: American standard. Measure at 99kPa and 25°C. Rated in hp. 1kW = 1.341hp (SAE).
DIN: German standard. Measure at 101.3kPa and 20°C. Rated in hp (ps). 1kW = 1.360hp (DIN).
JIS: Japanese standard. Theoretically same as DIN, but we always find it is actually smaller.
British horsepower: same as SAE. Rated in bhp (could be confused with brake horse power).

In other words, 300hp (SAE) = 300bhp (British) > 300hp (DIN) > 300ps (JIS)

In AutoZine, generally speaking, horsepower of American, European and Japanese cars are rated by SAE, DIN and JIS respectively. However, USA or Europe-targeted Japanese cars are rated by local standards

po wnikliwych analizach tych wszystkich rzeczy doszedłem do wniosku, że liczy się tylko moc na kołach... ...a jak moc na kołach = mocy w papierach to znaczy tylko tyle, że trochę kasy w samochód poszło

qbaty

  • Gość
Odp: pomiar mocy na hamowni
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 10, 2009, 10:58:11 am »
Cytat: http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=23140
problemow z mierzeniem automata jest pare:

- jak juz ktos powiedział, nie mozna niby wrzucac w niektorych luzu podczas jazdy. jak wiadomo, luz wrzuca się po to by obliczyc opory w napedzie i dodac je do mocy na kolach by wyszla moc na silniku. do tej pory jak w paru autach mierzylem nie bylo z tym problemu, nic sie nie rozpadlo

- brak zgodnosci wykresu mocy ponizej zakresu obrotow przy ktorych automat jest w stanie zredukowac bieg - to chyba oczywiste, ze jak zredukuje bieg wykres nagle skoczy do gory bo przelozenie sie zmieni. Trzeba odpowiednio dozowac gaz zeby skrzynia nie zredukowala biegu i powiedzmy gdzies w polowie skali obrotow mozna juz depnąc do konca - od tego miejsca dopiero wykres będzie zgodny z rzeczywistością - to co jest wczesniej moze byc, ale nie musi, poprawnym pomiarem

- w automatach z 'manualnym' wyborem biegow tez nie jest latwo. jak zaczeniemy dusic gaz do oporu od niskich obrotow to automat i tak podbije obroty na silniku i pojedzie chwile na 'polsprzegle' (sorry, za nieznajomosc odpowiedniejszego slowa, nie znam sie na budowie skrzyn), w tym zakresie obrotow gdzie to wystepuje wykres i tak bedzie zly

- te jazdy z redukowaniem biegow czy polsprzeglem powodują ze często na wykresie nie złapie się maksymalnej wartosci momentu obrotowego gdyz jego on ponizej tego punktu kiedy wciskasz gaz do oporu - oczywiscie hamownia jakis maks. moment pokaze, ale nie musi on byc odzwierciedleniem rzeczywistosci. maks moc oczywiscie bedzie juz OK.

Cytat: http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=23140
- po wyrzuceniu na N skrzynia nie ma smarowania. Po jednym z takich pomiarów miałem miałem skrzynie do naprawy bo się układy planetarne ugotowały

Cytat: http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=23140
hej Greg, na końcu po red line po prostu puszczam gaz i nic wiecej (bez wywalania na Neutral). mam zawsze moc na kołach i to w miarę taką o jakiej myslałem że mam. wiec u mnie ten sposób działa. tak samo hamują automaty w stanach i nie ma kłopotów. zresztą wszyscy posługuja sie moca na kołach (rwhp) i jakoś wszyscy z tym zyją. mnie nie przeszkadza czy to bedzie moc na kołach czy na silniku bo i tu i tu widać czy rośnie czy maleje po modach wiec wiesz gdzie zmierzasz.

poza tym podając wszędzie na świecie na forumach ile mam mocy (oczywiście w rwhp) jestem kompatybilny z całym światem (bo wszyscy posługują się rwhp) za wyjatkiem rywinlandu (gdzie wszyscy sobie upodobali moc na silniku) ale jakoś mi to nie przeszkadza

ghrh

  • Gość
Odp: pomiar mocy na hamowni
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 23, 2013, 18:23:01 pm »
Odkopię temat (już sam sobie przyznałem złoty szpadelek i poklepałem się po ramieniu).


A pytanie brzmi - hamował ktoś X'a 4x4 z automatem? Bo mi się dzisiaj na hamowni nie udało... A to kontrola trakcji przeszkadza, a to abs, a to skrzynia.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 23, 2013, 19:07:48 pm wysłana przez ghrh »

Jawe83

  • Gość
Odp: pomiar mocy na hamowni
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 24, 2013, 12:24:02 pm »
Hmm, nie wiem, w czym masz problem... Szukasz hamowni wyspecjalizowanej w napędach 4x4 i jedziesz  :)