Autor Wątek: daimler, xj40, 1992 - tylny wozek, cale zawieszenie, regeneracja - foto story  (Przeczytany 6329 razy)

Offline jagmaniac

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 232
  • DAIMLER XJ40, 1992
Odp: daimler, xj40, 1992 - tylny wozek, cale zawieszenie, regeneracja - foto story
« Odpowiedź #60 dnia: Kwiecień 19, 2022, 21:30:30 pm »
katar, dzieki, a ja sie dopytuje ile ma ta podkladka, a ty to wiesz... :D

a co do dystansow, to dziwne ze z pozniejszego bo mam piasty i obudowy z  wczesniejszego...
DAIMLER XJ40, 1992

Offline katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.000
Odp: daimler, xj40, 1992 - tylny wozek, cale zawieszenie, regeneracja - foto story
« Odpowiedź #61 dnia: Kwiecień 19, 2022, 21:44:15 pm »
Zle napisalem, tylko wersje na ameryke mialy dwa rodzaje dystansu, europejskie maja juz standardowe co ~0.05m 26 roznych :D
Swoja droga sa: 3.07mm i 3.12mm!


Offline jagmaniac

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 232
  • DAIMLER XJ40, 1992
Odp: daimler, xj40, 1992 - tylny wozek, cale zawieszenie, regeneracja - foto story
« Odpowiedź #62 dnia: Kwiecień 20, 2022, 08:13:20 am »
wg jaguarclassic mamy to w moim zasiegu:



mierzylem zwykla suwmiarka, do tego nie jest to juz nowe itp

podejrzewam w takim razie ze moje to 3.02 i 3.12

DAIMLER XJ40, 1992

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.279
Odp: daimler, xj40, 1992 - tylny wozek, cale zawieszenie, regeneracja - foto story
« Odpowiedź #63 dnia: Kwiecień 20, 2022, 08:51:50 am »
Przydałby się dla pewności mikrometr.
Sam sobie w życiu jakoś nie radzę, Więc Biuro Porad dla innych prowadzę.

Offline jagmaniac

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 232
  • DAIMLER XJ40, 1992
Odp: daimler, xj40, 1992 - tylny wozek, cale zawieszenie, regeneracja - foto story
« Odpowiedź #64 dnia: Kwiecień 22, 2022, 07:12:35 am »
mierzone suwmiarka elektroniczna z 2 miejscami po przecinku  - mikrometr by pokazal to samo

w kazdym razie w innym watku przekonali mnie do wymiany tez tych izolatorow wiec zakupilem, choc roznicy miedzy tymi nowymi a tym co bylo prawie zadnej - ale co tam...

klej do gwintow kupiony, smary tez, ruszamy dzis ze skladaniem zawiechy do kupy






DAIMLER XJ40, 1992

Offline katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.000
Odp: daimler, xj40, 1992 - tylny wozek, cale zawieszenie, regeneracja - foto story
« Odpowiedź #65 dnia: Kwiecień 22, 2022, 12:06:05 pm »
Bardzo ładnie to wygląda, powodzenia i czekamy na foty.
Swoją drogą, pakuj tylko łożyska porządnie smarem, do środka między rolki, żeby nie tak jak ten koleś z YouTube z linka co wkleileś, gdzie smarował po wierzchu tylko 😂

Offline jagmaniac

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 232
  • DAIMLER XJ40, 1992
Odp: daimler, xj40, 1992 - tylny wozek, cale zawieszenie, regeneracja - foto story
« Odpowiedź #66 dnia: Kwiecień 22, 2022, 18:20:19 pm »
no i jednak nie jest tak zle... idzie jakos te skladanie...

zaczynamy od piast...

- ladnie uszczelniacze weszly, najdziwniejsze ze to wszystko tak na luzno sie sklada, ta technologia ciekawa jest - rozumiem ze wszystko jak sie dokreci polos to bedzie na sztywno



- lozyska napakowane smaru tym sposobem, wiec mysle ze nie ma lipy:

https://youtu.be/81zHRycNa8s?t=84







- no i poskladalem juz czesciowo wahacze, trapez, itp; przy okazji pytanie - szpilke od wahacza, rurke, lub osadzenie trapeza i z drugiej strony mocowania tych kosci posmarowalem smarem ceramicznym zeby to jakos bylo demontowalne zeby znow mi sie nie pozapiekalo... czy moze lepiej bylo podac miedziucha?











- najlepsze to byly te gumy do kosci... wypadly od pukniecia... nowe oryginaly poszly - mam nadzieje ze potrzyma :D

- jutro kontynuacja... i bedzie gotowe do pakowania pod auto

« Ostatnia zmiana: Kwiecień 22, 2022, 18:24:29 pm wysłana przez jagmaniac »
DAIMLER XJ40, 1992

Offline jagmaniac

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 232
  • DAIMLER XJ40, 1992
Odp: daimler, xj40, 1992 - tylny wozek, cale zawieszenie, regeneracja - foto story
« Odpowiedź #67 dnia: Kwiecień 22, 2022, 19:02:06 pm »
mam problem... nie mam pojecia / nie pamietam / nie zrobilem foto...

gdzie i czy ida podkladki na te 2 gorne sruby ktore przechodza przez trapez 18 i umieszczony w nim gorny silentblock 19 ...

ta blacha 1 ma dotykac bezposrednio do silentblokow 19, potem blacha 1 a potem podkladka i nakretka
czy moze najpierw podkladka na silentblock 19 potem blacha 1 potem druga podkladka i nakretka

chodzi mi o podkladke i nakretke nr 21 i 22





przegladalem w necie ale nie moge dojrzec:






DAIMLER XJ40, 1992

Offline katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.000
Odp: daimler, xj40, 1992 - tylny wozek, cale zawieszenie, regeneracja - foto story
« Odpowiedź #68 dnia: Kwiecień 22, 2022, 20:31:09 pm »
Patrz na zdjeciu, wychodzi ze podkladka i nakretka na blache idzie?  :- pojecia

Swoja droga, wyrzucaj te 'dogbones' - numer 14 na schemacie i szukaj ramy z XJ8 :)


Offline katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.000
Odp: daimler, xj40, 1992 - tylny wozek, cale zawieszenie, regeneracja - foto story
« Odpowiedź #69 dnia: Kwiecień 22, 2022, 20:34:09 pm »
Aaaa, i to jest wlasnie prawidlowy sposób pakowania lozysk :)

Offline jagmaniac

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 232
  • DAIMLER XJ40, 1992
Odp: daimler, xj40, 1992 - tylny wozek, cale zawieszenie, regeneracja - foto story
« Odpowiedź #70 dnia: Kwiecień 23, 2022, 07:55:09 am »
oj, trace przekonanie ze ta blacha bezposrednio do tych silentblockow - zobacz te szpare na tym foto, jak zrobisz to bezposrednio to jej nie ma
DAIMLER XJ40, 1992

Offline jagmaniac

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 232
  • DAIMLER XJ40, 1992
Odp: daimler, xj40, 1992 - tylny wozek, cale zawieszenie, regeneracja - foto story
« Odpowiedź #71 dnia: Kwiecień 23, 2022, 07:59:11 am »
2. co daje ten element z xj8? szkoda ze nie wiedzialem wczesniej to bym takie cos zakupil, wpakowalem juz w te kosci nowiutkie ori gumy...

ale z drugiej strony, tak mielismy xj40 w oryginale prawda?
DAIMLER XJ40, 1992

Offline katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.000
Odp: daimler, xj40, 1992 - tylny wozek, cale zawieszenie, regeneracja - foto story
« Odpowiedź #72 dnia: Kwiecień 23, 2022, 13:27:19 pm »
Ciezko mi powiedziec o tej blasze jak nie widac, ale cos z niej z przodu wystaje i ta blacha powinna dodawac sztywnosci calemu zawieszeniu, zalezy jak sie to wszystko zlozy do kupy? Zakladam ze calosc skladasz na ramie i pozniej calosc pod auto?

O ramie tej z X308 pisalem ci wczesniej i o stabilizatorze tej bodajze :-W

Rama usztywnia calosc auta z tylu i duzo lepiej sie auto prowadzi pozniej, jak teraz wchodzisz w zakret na rondzie szybko to chce ci cala dupe do gory wyrzucic i bokiem.  Podobnie na luku jak wchodzisz w zakret i cie wybije do gory lekko na czyms to caly tyl chce bokiem leciec do przodu. Ta rama wlasnie eliminuje to i auto jest duzo bardziej bezpieczne. Najlatwiej odczuc jak wlasnie na rondzie jedziesz. Bez ramy wiecej jak 30kmh nie wjedziesz. Z rama bez problemu. Gumy sa takie same wiec mozesz pozniej przelozyc i nie trzeba calego zawieszenia zrzucac zeby pozniej rame zalozyc, wystarczy tylko te drazki odkrecic i rama wchodzi bez problemu, moze pomijajac ostatnia srube do ktorego trzeba sie troche posilowac, ewentualnie zjechac koniec sruby na szpilke i dobic ja mlotkiem.

A co do stabilizatora to tez wlasnie pisalem, do niej bys musial juz troche wiecej czesci juz miec, bo uszy do zamontowania stabilizatora sa tylko w wahaczach z XJ40 z 93/94 roku i pozniejszych X300, twoje ciagle jeszcze starszego typu stalowe.

Tak to wyglada jak na zdjeciu. I do ramy jest tez ta tylna ramka troche inna z ekstra uszami. Calosc jeszcze bardziej poprawia jak sie auto prowadzi, z wygody nic nie tracisz a praktycznie dostajesz XJ Sport. Koszty tez sa niskie, bynajmniej w UK. Rama z X308, dostaniesz do 200 zlotych, taki komplet wahaczy ze stabilizatorem to koszt okolo 500 PLN.


Offline katar83

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.000
Odp: daimler, xj40, 1992 - tylny wozek, cale zawieszenie, regeneracja - foto story
« Odpowiedź #73 dnia: Kwiecień 23, 2022, 13:33:01 pm »
Zapomnialem napisac ze obie ramy to jest top 3 najlepszych ulepszen XJ40. Dodalbym do nich lusterko elektrochromatyczne, ramke do czujnika polozenia walu i bluetooth do radia :)

Offline jagmaniac

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 232
  • DAIMLER XJ40, 1992
Odp: daimler, xj40, 1992 - tylny wozek, cale zawieszenie, regeneracja - foto story
« Odpowiedź #74 dnia: Kwiecień 23, 2022, 18:25:40 pm »
to rozejrze sie za ta rama, jesli gumy mozna przelozyc bo sa te same, i nie musze zwalac calego wozka to spoko, wymienie...

a u mnie, dzis po poludniu dokonczylem skladac... wszystko jednak ladnie udalo sie spasowac i nie zostal worek srubek :D

tak to wyglada...



a tak to wygladalo, jest roznica co?



nasmarowalem tez krzyzaki, nawalilem smaru zeby wypchnelo stary...



jutro pakuje to do samochodu... mam nadzieje ze wszystko pojdzie sprawnie

DAIMLER XJ40, 1992