Autor Wątek: skrzynia BW66 w XJ6 III serii  (Przeczytany 3539 razy)

xjs

  • Gość
skrzynia BW66 w XJ6 III serii
« dnia: Maj 30, 2009, 17:39:16 pm »
Cytat: qbaty
Bo skrzynia BW66 to lekka porażka...
?? Chyba chodzi o nadbieg bo reszta to rewelka czy nie?

wydzieliłem nowy wątek, żeby nie zaśmiecać wątku o v12, bo mam jeszcze kilka pytań, qbaty
« Ostatnia zmiana: Maj 30, 2009, 18:20:04 pm wysłana przez qbaty »

qbaty

  • Gość
skrzynia BW66 w XJ6 III serii
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 30, 2009, 18:00:02 pm »
Chyba chodzi o nadbieg bo reszta to rewelka czy nie?
To tak, i to, że jest lekko "ospała". Oprócz tego nie zawsze płynnie przerzuca biegi, ale może to cecha mojego egzemplarza  :-\

xjs

  • Gość
skrzynia BW66 w XJ6 III serii
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 30, 2009, 18:13:28 pm »
Co to znaczy ospała ? Regulację czułości punktu zmiany biegów masz na pancerzu linki TV która zamocowana jest przy przepustnicy.Gdy naciągasz to będzie wyższy punkt zmiany czyli dłużej ciągnie i chętniej redukuje na niższy z wyższego.Luzując zadziała odwrotnie.Jeśli nie zawsze płynnie przerzuca biegi,wymień płyn Na Mobil ATF220 wyczyść lub wymień filtr.Jeśli nie uzyskasz koloru płynu czerwonego po pięciuset kilometrach powtórz czynność.A na koniec dodaj płyn polepszający pracę automatycznej skrzyni.

qbaty

  • Gość
Odp: skrzynia BW66 w XJ6 III serii
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 30, 2009, 18:25:38 pm »
No właśnie - może mi pomożesz. Kupując samochód poprzedni właściciel wpsominał coś o szarpaniu skrzyni. Ze względu na barierę językową nie udało się ustalić szczegółów ;) Pierwsze co zrobiłem to wymiana oleju, więc trudno mi powiedzieć jak ona naprawdę pracowała. Teraz objawy są takie: jak skrzynia jest zimna to pracuje  OK. Jednak po nagrzaniu się bardzo brzydko redukuje z dwójki na jedynkę, szczególnie odczuwalne podczas jazdy w korku, kiedy samochód sie toczy. Redukcji towarzyszy coś w rodzaju stuknięcia. To stuknięcie ma miejsce tylko w pozycji "D", w pozycji "2" redukcja jest niemal nie wyczuwalna.

xjs

  • Gość
Odp: skrzynia BW66 w XJ6 III serii
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 30, 2009, 18:33:59 pm »
Noo ta Wymiana płynu nic nie da.Problem tkwi w hydraulice.Więc trzeba by przyłożyć inny sterownik hydrauliczny,a jeśli to nie pomorze to rozebrać skrzynię.

qbaty

  • Gość
Odp: skrzynia BW66 w XJ6 III serii
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 30, 2009, 18:41:27 pm »
A powiedz mi, czy ta skrzynia ma jakieś możliwości regulacji - jakieś elektrozawory, czy coś takiego ? Oczywiście nie przeze mnie, bo nie czuję się na siłach ;) Pytam się, bo w mojej okolicy (Trójmiasto) nie ma kogoś kto specjalizuje sie w kotach i miałby części na podmiankę. W grę wchodzą warsztaty zajmujące się automatami w sposób "ogólny" bez jakiejś specjalizacji.

A na koniec dodaj płyn polepszający pracę automatycznej skrzyni.
Masz na myśli jakiś konkretny specyfik, jakiej firmy ? Czy w moim przypadku jest choć cień wątpliwości, że coś pomoże, czy dać sobie z tym spokój ?

xjs

  • Gość
Odp: skrzynia BW66 w XJ6 III serii
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 30, 2009, 18:51:26 pm »
Ta skrzynia ma opaski które wymagają regulacji.Żadnych elektrozaworów.Specyfik bym sobie odpuścił.Chyba musisz przyjechać do Łodzi.

qbaty

  • Gość
Odp: skrzynia BW66 w XJ6 III serii
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 30, 2009, 18:58:03 pm »
Chyba musisz przyjechać do Łodzi.
Brzmi zachęcająco ;) Jak nie znajdę pomocy lokalnie to pewnie kiedyś sie wybiorę...
Dzięki za rady  :-super

jarek-jerryjag

  • Gość
Odp: skrzynia BW66 w XJ6 III serii
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 31, 2009, 09:29:02 am »
Co to znaczy ospała ? Regulację czułości punktu zmiany biegów masz na pancerzu linki TV która zamocowana jest przy przepustnicy.Gdy naciągasz to będzie wyższy punkt zmiany czyli dłużej ciągnie i chętniej redukuje na niższy z wyższego.Luzując zadziała odwrotnie.Jeśli nie zawsze płynnie przerzuca biegi,wymień płyn Na Mobil ATF220 wyczyść lub wymień filtr.Jeśli nie uzyskasz koloru płynu czerwonego po pięciuset kilometrach powtórz czynność.A na koniec dodaj płyn polepszający pracę automatycznej skrzyni.
Regulacja linki musi byc zrobiona z podłączonym czujnikiem ciśnienia  oleju skrzyni -za duze ciśnienie powoduje spalenie sprzęgieł( widziałem sprzęgła spalone ktore wtopiły sie w tarcze nie mozna było ich odseparowac powodem -duze ciśnienie w skrzyni.)
 fabryczna linka  skrzyni BW65 i BW66 miał założony zacisk ktory nie pozwalał  na regulacje ciśnienia .