Autor Wątek: Zakup XF lub XF-R - zbieram wszelkie informacje.  (Przeczytany 10706 razy)

Offline Thombike

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 14
  • Kocham to forum
Odp: Zakup XF lub XF-R - zbieram wszelkie informacje.
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 04, 2019, 06:35:10 am »
ArtXF - nie masz czasem rozdwojenia jaźni? Najpeirw piszesz dosyć konkretny post o "technikaliach" by chwilę później p...ć coś o tym na co mnie stać a na co nie. Jeżeli kolego nie ma różnicy w cenie a są różnice w, nazwujmy to "problematycznosci" w posiadaniu jednego z motorów to nie nazwałbym tego "stać lub nie" tylko zebranie informacji w celu uniknięcia kosztownych często problemów w przyszłosci w trakcie eksploatacji auta. To takie trudne do pojęcia?
I już kompletnie nie kumam kwestii z "chcesz Jaga z dużym silnikiem albo nie"...O ile sie orientuję, pisze od początku, że rozważam jedynie motory 4.2 lub 5.0 i chcę poznać jak duże są różnice i który z tych silników sprawia możliwie mało problemów i jest po prostu mniej kosztowny w utrzymaniu w należytym stanie technicznym. No chyba, że uznajemy, że 4.2 to mały silnik... Posiadacze 2.2D moga się wówczas poczuć nieco urażeni :D
Konkretny, technikalia ok, pierdolenie o zasobnosci mojego portfela proponuję sobie darować...Tym bardziej kolego, że prawdopodobnie jak porównać to utrzymanie w NIemczech mojego obecnego bardzo zwykłego auta kosztuje prawdopodobnie tyle co utrzymanie XF SV8 w Polsce, więc daruj bo to byłaby dyskusja o wartościach dwóch różnych rzędów.

Offline xsnailx

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 176
  • Kocham to forum
Odp: Zakup XF lub XF-R - zbieram wszelkie informacje.
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 04, 2019, 08:26:26 am »
sprawa jest relatywnie prosta jak juz zdecydowales sie na v8.

primo : wszystkie 5.0 (z kompresorem i bez) przed 2013 maja na start napinacze rozrzadu do ogarniecia poza tym drobnym problemem i zjadaniem przez motor srednio 1 pompy wody rocznie to silniki bardzo wdzieczne zwlaszcza wersja bez kompresora (hydrauliczna regulacja luzu zaworowego!).

secundo: jak myslisz o lpg lub perspektywa grzebania w rozrzadzie cie przeraza zostaje 4.2 w wersji sc / na - z czego te pierwsze w dobrym stanie trzymaja cene i za rocznik 2009 nie ulep z udokumentowanym przebiegiem trzeba ok 80kzl dac.

w obu wypadkach pakiet startowy to swiece , cewki , oleje (skrzynia, dyfer, silnik), filtry, w 4,2 sc dojdzie tez pewnie jakis wezyk podcisnienia z czasem i waz pomiedzy chlodnicami oleju. te weze sa tanie akurat i nie ma sie co tym przejmowac.

Offline kamis

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 177
  • XF SV8
Odp: Zakup XF lub XF-R - zbieram wszelkie informacje.
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 04, 2019, 10:39:59 am »
Jeśli zastanawia Cię problematyczność XF, to silnik będzie Twoim najmniejszym zmartwieniem. Poczytaj sobie np. to: http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,39264.msg302391.html#msg302391

Offline xsnailx

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 176
  • Kocham to forum
Odp: Zakup XF lub XF-R - zbieram wszelkie informacje.
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 04, 2019, 11:33:13 am »
Kamis, wiązka z twojego tematu to akurat problem stary i znany, tez u siebie wymienilem i mam spokoj.
lampki sa irytujace to przyznaje - mam nawet kit jaguara z nowymi stykami ale nie zdazylem zamontowac jeszcze :) podobno pomaga tez wymiana na ledy.

Tarcze niestety schodza szybko. po 20kkm potrafia byc do wymiany (ale np maserati granturismo w wersjach bez carbonu tez ma ten problem)

Offline Thombike

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 14
  • Kocham to forum
Odp: Zakup XF lub XF-R - zbieram wszelkie informacje.
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 04, 2019, 21:23:04 pm »
I to rozumiem. Sporo konkretów i przydatny naprawdę odnośnik do całkiem ważnej dyskusji.
@xsnailx - wszystko co wymieniłeś (świece, cewki itp) nie sadze by były moim problemem przy zakupie. Moze nie doczytałeś ale mieszkam i bede kupował auto w Niemczech. 90% szczególnie tego typu aut ma konkretnie udokumentowaną historię servisową i można po prostu skupic sie na takich, które albo miały już takie rzeczy porobione albo maja taki przebieg, że jeszcze nie ma sie czym martwić. przydałaby sie informacja jaki to przebieg.
Tym bardziej nie ma mowy o ulepach, bo ulepy wyjeżdżają do PL, BG, RO, HUN, auta na rynek wewnętrzny po prostu nie mogą być ulepami, bo nikt ich nie kupi i handlarze o tym wiedzą. Nie mgą tez zataić informacji, że auto nadaje sie jedynie na export, bo nie spełnianiją wymogów rynku wewnętrznego czy to z przyczyn technicznych czy np. nieprawidłowo wykonanej naprawy powypadkowej. Inna sprawa, że naprawionych powypadków prawie się nie spotyka wśród XF/XFR chyba, że sa sporwadzone z USA, ale wówczas wszystko jest czarno na białym podane na tacy, co bylo rozwalone i jak naprawione. I takie auto często musi przejśc rozszerzony przegląd czasem pod okiem rzeczoznawcy, bo inaczej uznaje sie je za niedopuszczane do ruchu w D.
Czy mnie przraża grzebanie sie w rozrzadzie? Tak i nie. jak pomyslę gdzie miałbym to robić to...żaden servis nie przychodzi mi do głowy w najbliższej okolicy, musiałbym szukać ASO Jaga co w nimieckich warunkach oznacza też, że to bedzie taczka kasy za same roboczogodziny. I auto oddelegowane ok. 50km od miejsca gdzie mieszkam. Nieby nie problem a jednak. Czytam o tych 5.0 i no...Podatne na przegrzanie, a jak wiem, raz przegrzany motor traci parametry na zawsze, do czasu aż nie wykona się remontu generalnego. I ta utrata moze postepować. To mnie średnio zacheca bo niby jak poznać czy auto nie było przegrzane?
Na pozostałe problemy zawsze sie znajdzie panaceum.
Z rugiej strony mówsz, że 5.0 jest silnikiem wdzięcznym. Nie atpię, szczególnie w odmianie XFR na pewno każde wciśnięcie gazu dje mnóstwo radości, oczywiscie każde zerknięcie na wskxnik poziomu paliwa moze tą radosc popsuć ;) Ale to akutrat najmniejszy problem. Nie wiem... Zaczynam sie przychylac jednak baridzej w kierunku SV8 z 416KM. Mocy na pewno nie braknie, wybór jest znacznie szerszy, wyposażenie często praktycznie takie samo a pozostałe problemy takie same jak w kazdym innym XF. i chyba tak sie stanie.

Offline xsnailx

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 176
  • Kocham to forum
Odp: Zakup XF lub XF-R - zbieram wszelkie informacje.
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 05, 2019, 14:52:31 pm »
swiece i cewki wg ksiazki robi sie przed 120kkm , olej w skrzyni wg producenta skrzyni tez
pytanie co masz na mysli mowiac przegrzany motor.

Offline Thombike

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 14
  • Kocham to forum
Odp: Zakup XF lub XF-R - zbieram wszelkie informacje.
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 21, 2019, 13:34:07 pm »
Znam ludzi, którzy są kompletnymi ignorantami w kwestiach techniki ale moga sobie na to pozwolić, bo jak to zwykle bywa, głupi ma szczęscie, wiec kasa to ich ostatni problem. Pałuja wiec takie auto mimo że na desce mają już dyskotekę z kontrolek. Wiadomo, że moze sie to skończć całkowiym załatwieniem silnika ale nie musi. przykład mam sprzed dosłownie 5 lat, keidy do znajomego mechanika zajechał rusek XFRem, bo przestało mu auto ciagnąć. Okaząło sie szybko, że auto było sprowadzone z USA, oczywiscie powypadek i ze wszystkich bodaj 6 miało tylko 2 chłodnice...Silnik zaczał umierać to dopiero właściciel sie zorientował, że cos nie gra. W moim aucie dla przykładu mam osobny wskaźnik ciśnienia i temperatury oleju (fabrycznie) i jak lecę 200+ po autobahnie przez dłuższy czas to widzę, że temperatura zaczyna wzrastać i gdy przekroczy pewną granicę nalezy sobie dlasze gnanie odpuscić i po prostu schłodzić motor i pozostałe elementy. Współczesne auta owszem, potrafia wiele ale producenci nie dają tych parametrów za darmo i n zawsze. Na pełnym wysileniu żaden silnik długo nie pojedzie, bo nawet sie go pod tym kątem nie testuje na jakiś długich dystansach. Z resztą, żaden producent nawet nie przewiduje, ze silnik używany przez zwykłego Kowalskyego będzie zmuszony do wyciskania z siebie wszystkiego przez non stop np. pół godziny bo teoretycznie, nigdzien ie ma na to warunków, kiedyś musi zwolnić...A zycie swoje.
Więc...Nie wiem na jakiego typu przegrzanie wrazliwy lub podatny jest motor 5.0, ale mam na myśli czysto mechaniczne przegrzanie jednostki z powodu zbyt długiej pracy na wysokim obciązeniu. Chyba, że chodzi o problem ze staniem w korkach...Hmm...

Offline Grabol1983

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 13
  • Kocham to forum
Odp: Zakup XF lub XF-R - zbieram wszelkie informacje.
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 26, 2019, 00:16:51 am »
Tak kolega co napisał wyżej ma racje, jeśli cie stać na jaguara XFR5.0 to nie zastanawiaj się. Ja kupiłem właśnie takiego 4 miesiące temu dokonałem pare małych przeróbek i uzyskałem 560KM. Jednym słowem to jest potworek :-A . Miałem wcześniej różne szybkie auta, ale ten sprostał moim wymaganiom jest pełna pi.......!

Offline nordyk

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 436
Odp: Zakup XF lub XF-R - zbieram wszelkie informacje.
« Odpowiedź #23 dnia: Marzec 26, 2019, 07:24:16 am »
Napisz co jak i gdzie robiłeś ? Ktoś Ci to ogarniał ? Pzdr

Offline Castrol

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 17
  • Kocham to forum
Odp: Zakup XF lub XF-R - zbieram wszelkie informacje.
« Odpowiedź #24 dnia: Październik 14, 2019, 20:05:57 pm »
Witam,interesuje się zakupem xf-a ze stanów,raczej rozsądnie uszkodzonego. Podobają mi się polifty 2012 w góre jednak z tego co widzę to 4.2 nie jest tam już montowane. W związku z tym czy 5.0 poliftowe też ma problemy z rozrządem? Jakie są mniej więcej koszty pozbycia się problemu? I podobno do wymiany świec trzeba silnika wyjmować (?) Jest też 3.0 ale nie wiele o nim wiem. Zaznaczam,że chciałbym zrobić jakąś porządną instalacje lpg i z tego co wiem już je robią i w 5.0 się sprawdzają.
Z góry dzięki za odpowiedź

Offline JaguarGieremek

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 45
  • Kocham to forum
Odp: Zakup XF lub XF-R - zbieram wszelkie informacje.
« Odpowiedź #25 dnia: Październik 15, 2019, 07:46:48 am »
Castrol a 4.2 mają problemy z rozrządem ??
Mamy XFR 5.0 ze stanów na sprzedaż jak coś to dzwoń 880 400 483

Offline Castrol

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 17
  • Kocham to forum
Odp: Zakup XF lub XF-R - zbieram wszelkie informacje.
« Odpowiedź #26 dnia: Październik 16, 2019, 00:29:43 am »
4.2 podobno nie. Dzięki ale raczej sprowadzam sam z pomocą firmy bo jest to dużo bardziej opłacalne. Ile cenisz za takiego XFR-a? polift?

Offline JaguarGieremek

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 45
  • Kocham to forum
Odp: Zakup XF lub XF-R - zbieram wszelkie informacje.
« Odpowiedź #27 dnia: Październik 16, 2019, 07:43:10 am »
Samo sprowadzenie to pikuś :) Ale trafić coś ładnego to jest....

Masz numer zadzwoń.

Pozdrawiam
Arek

Offline Maretti

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 43
Odp: Zakup XF lub XF-R - zbieram wszelkie informacje.
« Odpowiedź #28 dnia: Październik 16, 2019, 11:40:28 am »
Nie jestem expertem, ale z tego co mi wiadomo, nie ma tez samochodow bezawaryjnych, czy to Jaguar, Volvo czy tez Fiat, ja kupuje auto te na ktore mnie stac i ktore jest fajne dla mnie, mialem XF z 2,7 i byl awaryjnym samochodem, ale nie zrazilo mnie to i zakupilem XF 3.0 DS tez diesel ale mam nadzieje ze tym razem bedzie mniej problemow.
Jezeli nie boisz sie diesla to naprawde polecam ten silnik, chociaz mozna naczytac sie ile z nim problemow jest, nigdy nie  ma gwarancji czy uzywany samochod pochodzi jeszcze 300000 km czy tylko 3000 km i padnie, a co do mojego silnika to jest troszke zmapowany i ma 320 konikow i 660Nm momentu, naprawde trzeba z gazem uwazac by nie zarzucilo tylu, no i przyspieszenie okolo 6 do setki robi wrazenie.
Niestety nie poradze Tobie jaki silnik czy 5.0 czy 4.2 napisalem tylko cos o moim, moze cos pomoze w twoim wyborze.

Offline Tomek-777

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 42
  • XF
Odp: Zakup XF lub XF-R - zbieram wszelkie informacje.
« Odpowiedź #29 dnia: Październik 16, 2019, 15:25:54 pm »
Ja swojego SV* będę na dniach wystawiał na sprzedaż, prawie 4 lata współpracy:-)