Autor Wątek: [Przed zakupem] Najczęstsze usterki?  (Przeczytany 8469 razy)

Offline piotrwu

  • Aspirant
  • Wiadomości: 2
  • Kocham to forum
[Przed zakupem] Najczęstsze usterki?
« dnia: Czerwiec 21, 2018, 10:23:04 am »
Cześć,
Chciałbym zapytać Was o najczęstsze usterki w modelu XF z rocznika 2008 w górę. Jakiego silnika szukać: benzyna, diesel? Która z wersji jest najmniej awaryjna? Dużo pisze się o zawieszeniu (tuleje amortyzatorów, wahacze), przepalających się lampach, zapychającym się DPF oraz oczywiście cenie części. Jak oceniacie łatwość sprzedania Jaguara po kilku latach użytkowania? Trzyma cenę jak na dość mało popularne auto?

Wiem, że to bardzo ogólne pytanie ale w poprzednim aucie (Audi A5) naciąłem się na silnik 2.0 TFSI, który brał 1l oleju na 1000 km, co stało się dość dużą zmorą i ostatecznie obniżyło jego wartość o ponad 20%. Nie pytam też o standardowy serwis, w każdym aucie się coś robi ale jest różnica pomiędzy naprawą zawieszenia, a wymianą całego silnika.

Z góry dzięki za pomocne rady!
Piotr

Offline jaguarstype2004

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 531
  • Kocham to forum
Odp: [Przed zakupem] Najczęstsze usterki?
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 21, 2018, 12:22:14 pm »
Najtańszy w utrzymaniu będzie 3.0 benzyna, a najlepszy 4.2 V8,raczej nie do zajechania, silniki obydwa bezobsługowe, które wytrzymają setki tysięcy km bez remontu, przy odpowiednim użytkowaniu.Rozrządy na łańcuchu, dożywotnie. diesle są wysokiego ryzyka i palą na tyle dużo,że nie dadzą żadnej oszczędności,na pewno w życiu nie kupiłbym diesla, to proszenie się o klopoty i koszty, turbo, dpf itp, w benzynowych nic się nie psuje, poza jakimiś pierdołami, a tuleje przy takiej krowie,to normalne że mogą się wyrobić na naszych drogach, ale to nie są drogie rzeczy, w większości są wymienne tuleje po 100 zł/szt dobrej jakości, czasem psują się automatyczne nawiewy, że np jeden się nie otwiera, normalnością będą wycieki spod dekli zaworów, co w silnikach widlastych jest często spotykane, części są ogólnie dostępne, nie ma tragedii. Pompy wspomagania przy 200 tyś często już glośno pracują, jeśli ktoś nie zmieniał nigdy oleju. Jaguara będzie bardzo ciężko sprzedać, ale patrzę na xf w beznynie codziennie od dawna i trzymają wartość dosyć ładnie, na razie w ogóle nie chcą tanieć i oscylują w granicy 50 tys,ale jednocześnie ogłoszenia wiszą dłuugie miesiące
 
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 21, 2018, 12:26:39 pm wysłana przez jaguarstype2004 »

Offline Mski

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 154
Odp: [Przed zakupem] Najczęstsze usterki?
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 21, 2018, 14:07:58 pm »
Rozrządy na łańcuchu, dożywotnie.

Nie powielaj tego mitu ;) To ze rozrząd jest na łańcuchu to nie znaczy ze sie go nie wymienia. Oczywiscie ze to sie robi z tym ze rzadziej.
Widziałem swoj rozrzad z xksa ktory mial przejechane ponad 200k. Był rozciagniety troche, szyny były juz wyrobione i bylo go slychac po uruchomieniu silnika-dopiero po wymianie na nowy slychac roznice w pracy.

Offline piotrwu

  • Aspirant
  • Wiadomości: 2
  • Kocham to forum
Odp: [Przed zakupem] Najczęstsze usterki?
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 21, 2018, 16:27:28 pm »
@jaguarstype2004 Wielkie dzięki za rzeczowy komentarz, bardzo mi pomogłeś!

Offline jaguarstype2004

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 531
  • Kocham to forum
Odp: [Przed zakupem] Najczęstsze usterki?
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 21, 2018, 17:21:48 pm »
jeśli systematycznie zmienia się olej, max co 15 tys i nie z kauflanda, to raczej ciężko będzie doprowadzić do rozciągnięcia łańcucha, owszem może się to zdarzyć, lecz w tych silnikach to mega rzadkość,mają po 250-300 k w S-type nie wiadomo czy nie skręcone dodatkowo i dają radę, starsze silniki, chyba 4.0 w xk i xj miały wadliwe rozrządy, dlatego są do kupienia nawet w zwykłej hurtowni, a zapytaj o rozrząd do 3.0 lub 4.2, tylko na zamówienie z Anglii,bo nikt nawet tego nie sprzedaje,bo wymiana tego elementu to niezwykła rzadkość, a nawet jeśli przyjdzie to wymienić, to raz i spokój do końca życia auta, sam koszt całego kompletu ok 1500 zł+ Uszczelki+robota i tak o wiele taniej niż w bmw serii 3 która nawet nie ma co stawać koło jaga

Offline xsnailx

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 176
  • Kocham to forum
Odp: [Przed zakupem] Najczęstsze usterki?
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 22, 2018, 09:11:38 am »
w v8 lubia padac elementy gumowe (wezyki podcisnienia czy wentylacji skrzyni korbowej) ale to groszowe sprawy i mozna bez problemu wymienic samemu). po zakupie polecam jako pakiet startowy odrazu wymienic swiece, i termostat.

Offline Demo

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 770
  • Jaguar xj40 Sovereign 4.0 1993r
Odp: [Przed zakupem] Najczęstsze usterki?
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 22, 2018, 10:34:41 am »
Ja bym sie nie zastanawiam i bral 4.2

Offline jaguarstype2004

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 531
  • Kocham to forum
Odp: [Przed zakupem] Najczęstsze usterki?
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 22, 2018, 10:50:36 am »
3.0 można taniej znaleźć, ale tylko 4.2 też bym brał i taki będę kupować w niedalekiej przyszłości 

Offline xsnailx

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 176
  • Kocham to forum
Odp: [Przed zakupem] Najczęstsze usterki?
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 22, 2018, 12:03:40 pm »
dokladnie, tylko 4.2 / 4.2 SC - silnik pancerny lub  opcjonalnie 5.0 po 2013 r (takie auto to i tak trudno znalezc).

Uwazac trzeba na 3.0 SC - plastikowe bypasy z tylu silnika.

W kazdym 5.0 na start pompa wody do wymiany :) a 5.0 / 3.0 Sc przed 2013 rozrzad na start do wymiany na poprawiony (napinacze lubia sie wybijac)

Silniki nowej generacji (5.0 / 3.0 Sc) jezdza na wodnistym oleju i nie ma co sluchac producenta co do interwalow wymian - wymiana co 10k km i bedzie dobrze

Offline kamis

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 177
  • XF SV8
Odp: [Przed zakupem] Najczęstsze usterki?
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 22, 2018, 13:02:36 pm »
Ja od siebie dodać łyżkę dziegciu do tego co napisaliście. Otóż 4.2SC – super. Silnik super, skrzynia super – zero uwag, ani problemów. Natomiast ja osobiście z tym autem mam dwa zasadnicze problemy. Po pierwsze w tym aucie jest dużo pierdół, drobnych problemów, które irytują. Czujniki ciśnienia, czujniki parkowania, kamera, kratki wentylacji drżą przy otwieraniu, klapka wlewu paliwa, itd. No i tu dochodzimy do drugiego problemu, otóż ja na południu Warszawy nie mam żadnego serwisu, który byłby w stanie sensownie zająć się autem. JLR – dno, poniżej krytyki. Inne warsztaty boją się auta – klocki, tarce – ok, ale innych problemów się nie podejmują. Z zawieszeniem nie mam problemu żadnego, ale ja robię 5-10kkm rocznie.

Offline xsnailx

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 176
  • Kocham to forum
Odp: [Przed zakupem] Najczęstsze usterki?
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 22, 2018, 13:20:53 pm »
kamera to najprawdopodobniej oslawiona wiazka w bagazniku :) z kratkami / tpms u mnie problemow niedoswiadczylem do tej pory. co natomiast denerwuje z pierdol to migajaca czasem lampka w srodku od strony kierowcy i zle zaprojektowane liczniki gdzie czasem drza wskazowki (kazdy xf z ktorym sie spotkalem mial ten problem)

Offline rmazurek

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.094
Odp: [Przed zakupem] Najczęstsze usterki?
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 22, 2018, 14:02:20 pm »
Nie wypowiem sie odnosnie benzyny bo nigdy nie mialem ale jesli chodzi o diesla to tez nie jest az tak strasznie. Serwisowany co 10kkm nie bedzie sprawial problemow jesli dbasz o turbiny(chlodzenie itp). Wazne zeby nie kupowac diesla do jazdy na krotkich odcinkach bo beda problemy z DPF.
Jest:
I-Pace HSE Black 24MY/ XE 2.0d AWD / MX-5 NB 1.8 TURBO!

By³y:
I-Pace HSE 21MY
E-Pace 2.0d AWD
XJ 3.0D
A1 1.4 TFSI
XF 3.0D
Fiesta 1.0
Accord 2.2 ictdi
Carisma 1.8 GDI
Punto 1.2
323f BG 1.8
Corsa A 1.2

Offline kamis

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 177
  • XF SV8
Odp: [Przed zakupem] Najczęstsze usterki?
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 22, 2018, 14:04:51 pm »
kamera to najprawdopodobniej oslawiona wiazka w bagazniku :) z kratkami / tpms u mnie problemow niedoswiadczylem do tej pory. co natomiast denerwuje z pierdol to migajaca czasem lampka w srodku od strony kierowcy i zle zaprojektowane liczniki gdzie czasem drza wskazowki (kazdy xf z ktorym sie spotkalem mial ten problem)

Dokładnie. Lampki w środku - mega denerwujące, same się zapalają - pomaga wymiana żarówek, ale też nie eleminuje problemu w 100%. Co do liczników, mnie irytuje brak prezentacji bieżącego przełożenia skrzyni, ale to raczej kwestia przyzwyczajenia.

Offline xsnailx

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 176
  • Kocham to forum
Odp: [Przed zakupem] Najczęstsze usterki?
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 22, 2018, 14:11:56 pm »
Kamis- a jakie zarowki polecasz bo ja juz chcialem cala elektronike lampki wymieniac ?

Offline kamis

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 177
  • XF SV8
Odp: [Przed zakupem] Najczęstsze usterki?
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 22, 2018, 14:25:34 pm »
Kamis- a jakie zarowki polecasz bo ja juz chcialem cala elektronike lampki wymieniac ?

http://www.ebay.co.uk/itm/311486519989 - czy polecam - nie wiem. Z całą pewnością jest dużo lepiej niż było. W zestawie dostałem beczkę do bagażnika, która była za krótka. Dokupiłem pasującą na alledrogo. Z perspektywy czasu oceniam, że jedyną zaletą zestawu jest jego kompletność i fakt, że po prostu pasuje. Natomiast jeśli ktoś wie czego konkretnie potrzebuje, lepiej kupić na alledrogo - będzie taniej i szybciej.