Autor Wątek: XJ40 rok 1991  (Przeczytany 11099 razy)

Barnab

  • Gość
XJ40 rok 1991
« dnia: Grudzień 30, 2017, 12:42:04 pm »
Witam,
proszę o komentarz. Szukam Jaguara jak w temacie, który przód ma taki jak w poniższym ogłoszeniu i załączonym zdjęciu.
https://www.otomoto.pl/oferta/jaguar-xj-3-2-24v-200km-pelna-dokumentacja-i-wlasciciel-zarejestrowany-w-pl-ID6znyqw.html#80adb4c49d

Czy może ktoś ocenić jego stan i co ewentualnie jest nie tak jak powinno.

Jednocześnie dziękuję jednemu koledze, który mi odpisał dziś w nocy, ale dodałem wątek w nie tym dziale, co trzeba i moderator to usunął.

Offline Demo

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 768
  • Jaguar xj40 Sovereign 4.0 1993r
Odp: XJ40 rok 1991
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 30, 2017, 17:05:43 pm »
Tak w duzym skrocie : ten jak i tamten od "hrabiny" ktory wrzucales to skladaki i smietniki a ten od "hrabiny" kupil go w cenie zlomu a teraz probuje znalezc jelenia i zarobic na nim 20tysi. Za dobrego xj40 (co nie znaczy ze ideal) trzeba zaplacic od 20 tysi.
W PL jest skapy wybor a to co jest to przewaznie sa same smietniki. Z drugiej strony przez ten caly boom na klasyki auta podrozaly wiec i za nasza zachodnia granica ceny rowniez doszly czasem do absurdalnych kwot. W DE za teoretycznie dobry, udokumentowany, po odrestaurowaniu i ogolnie picus glancus trzeba dac miedzy 30 a 40tysi a i tak jestem praktycznie pewien ze byloby co nieco przy nich do zrobienia.

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piękność dnia postrach nocy
Odp: XJ40 rok 1991
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 30, 2017, 17:30:29 pm »
Od hrabiny  del la ruda i hrabiego vel kit . Ten czerwony pasek jest super.  A ten tu obecny to najlepiej omijać szerokim łukiem
była zielona bestia 300km s type 4.2  V8
był saab 95 2.3 turbo 220km
był citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
będzie x350 super V8 400KM

Barnab

  • Gość
Odp: XJ40 rok 1991
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 30, 2017, 21:00:55 pm »
Bardzo dziękuję za podpowiedzi. Byłem skłonny pojechać i zobaczyć na żywo te egzemplarze, a Wasze porady skutecznie mnie zniechęciły. Dziękuję. Teraz tylko pozostaje pytanie jak szukać?  Jak rozpoznać po zdjęciach, że to śmietnik lub złom :)
 
Pozdrawiam

Ps. Wszystkim życzę wszystkiego dobrego w Nowym 2018 Roku.

Offline Six

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 264
Odp: XJ40 rok 1991
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 30, 2017, 21:26:01 pm »
Pierwszym i bardzo prostym do ogarnięcia kryterium jest podejrzanie niska cena. Jeśli ktoś po roku od sprowadzenia sprzedaje Jaguara za 8-9kPLN, to należy zadać sobie pytanie: „Ile to auto kosztowało za granicą?”
Jeśli handlarz sprzedaje auto za taką cenę, to musi mu to się opłacać, czyli po odliczeniu zysku i kosztów wychodzi cena jak za złom.
Jeśli osoba prywatna (pasjonat?), to znaczy, że auto wymaga naprawdę solidnych inwestycji i ktoś pozbywa się skarbonki.
Jak koledzy pisali wyżej: na XJ40 trzeba przyszykować co najmniej 20 tysięcy. Przy czym wysoka cena nie gwarantuje dobrego egzemplarza. Natomiast niska gwarantuje złom.  ;D
PS. Nie dotyczy aut z kierownicą po lewej stronie, które z oczywistych względów cieszą się mniejszym popytem.

Offline Demo

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 768
  • Jaguar xj40 Sovereign 4.0 1993r
Odp: XJ40 rok 1991
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 30, 2017, 21:35:23 pm »
Jak rozpoznac po zdjeciach ? Wrzucaj wszystko na forum w dzial znalezione i zaraz obcykamy co i jak z wygladu oczywiscie i czy wszystko lezy na swoim miejscu. W tym aucie ktore tu wrzuciles najbardziej rzucaja sie w oczy 3 rzeczy :
1) chromowana listwa przechodzaca przez cale boki auta (tylko w Daimlerach)
2) Spojrz na tylnie lampy - jedna ma obwodke chromowana a druga nie
3) Spojrz na slupki C - jedna cala chromowana a druga nie
Juz o mniejszych detalach i innych oczywistosciach nie wspomne ale te 3 najbardziej rzucaja sie w oczy. 

Ps. kolega Six mial na mysli zapewne kierownice po prawej stronie ;) a co do reszty jego wypowiedzi to ma 100% racje.

Offline chris1796

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 403
  • XJ6 1993r
Odp: XJ40 rok 1991
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 30, 2017, 23:06:12 pm »
Witam,

A ja do końca się nie zgodzę z kolegami w jednym temacie - ceny. Niestety tak jak koledzy piszą w 19 na 20 ogłoszeń cena przekłada się na jakość auta. Natomiast jak ogłoszenie ledwo co się pojawiło to nie należy je ze względu na cenę jednoznacznie odrzucać. A już na pewno nie powinno się na forum wrzucać tylko w samochód i jechać (oczywiście po uprzednim rozeznaniu tematu). Nie dalej jak tydzień temu został wystawiony np XK150 cabrio z 2001. Auto było wcześniej wystawione za bodajże 37 000 pln z problemem z ABS-em. Wówczas rozmawiałem ze sprzedającym. No i wystawił auto w zeszłym tygodniu za 27500 wywoławcza. Ogłoszenie nie wisiało nawet 24h. Owszem, za tę cenę cudów pewnie nie należy się spodziewać, ale raczej było warto. Niestety okazje zdarzają się bardzo rzadko i nie należy się na nie nastawiać. Poza tym to koledzy mają rację w 100%. O ile listwa z Daimlera może uchodzić za wyraz kogoś "widzi mi się" to o tyle słupek i lampa nie najlepiej świadczą o sprzedającym. Natomiast z drugiej strony należy pamiętać, że te elementy można wymienić i mieć przy okazji dodatkowy argument na zbicie ceny.

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.279
Odp: XJ40 rok 1991
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 30, 2017, 23:17:16 pm »
Przede wszystkim weźmy pod uwagę, że to nie jest chodliwy towar.

Próba sprzedania starego Jaguara, Range Rovera czy Bentley'a jest trudnym zadaniem. Nie tylko w Polsce.

Stosunkowo łatwo wejść do gry, trudniej się wycofać.

Oceniam, że w przypadku starych brytyjskich aut z dużymi silnikami i drogim serwisem ostateczną cenę na poziomie 70% ceny wywoławczej sprzedający powinien uznać za sukces.

PS. Auto z linku też raczej bym odpuścił. Wprawdzie nie widzę na nim listew od Daimlera ale wszystko jakby z innej parafii. Niemniej - jeśli tylko możesz to jedź i oglądaj. To cenna nauka - zobaczysz, co się oferuje za 10, 20 i 25k. Sam ocenisz, co chcesz mieć.
Sam sobie w życiu jakoś nie radzę, Więc Biuro Porad dla innych prowadzę.

Barnab

  • Gość
Odp: XJ40 rok 1991
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 30, 2017, 23:27:31 pm »
No to rozjaśnia się światło w pokoju pod nazwą Jaguar!

Kolego "Six" - w właściwy sposób trafiłeś do mnie odnośnie ogłoszenia, które wrzuciłem i ceny 8900 zł, ale jest ale i tu cytuję ciebie "Przy czym wysoka cena nie gwarantuje dobrego egzemplarza. Natomiast niska gwarantuje złom." :) Zgadzam się.

Kolego "chris1796" i "Yoohas" - cenne spostrzeżenia, w sumie jeżeli mam nie daleko, to oglądanie samochodu nie będzie stratą czasu, a będzie materiał do porównań.


Kolego "Demo" patrzyłem na to ogłoszenie i zdjęcia chyba ze sto razy i aż wstyd mi, że nie dostrzegłem Twojej uwagi nr 2 i 3, usprawiedliwiam się tylko w 1 ze względu na brak wiedzy.
XJ40 model z 1991 roku z okrągłym lampami z przodu, to, to coś, co kiedyś mnie urzekło, ale dostępność tych samochodów nie jest duża, przejrzałem dodatkowo mobile.de i ebay.de Wszystko co wyszło później już tak mi się nie podoba, a już w szczególności po 1995. Jest dla mnie interesujący wcześniejszy model (zdjęcie w załączeniu) i link do ogłoszenia:
https://www.otomoto.pl/oferta/jaguar-xj-jaguar-xj6-4-2-seria-iii-z-pieknie-utrzymanym-srodkiem-ID6zn2u6.html#e01c1aa4fd
I tu zauważam, że:
1. są wykwity rdzy - nie wiem czy przy takim wieku auta to nie normalne,
2. tapicerka na zagłówkach tylnej kanapy wręcz się rozpada, a ogólnie tapicerka foteli wygląda dobrze.

Pytanie:
1. Czy taki model to dobry pomysł (jak na załączonym zdjęciu), czy lepiej szukać rocznika 1991?
2. Czy to są samochody do jeżdżenia na co dzień po mieście, czy tylko na przejażdżki weekendowe?
 
Z góry dziękuję.

Offline chris1796

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 403
  • XJ6 1993r
Odp: XJ40 rok 1991
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 30, 2017, 23:33:06 pm »
OFF TOP
Jaguar XJ40 niechodliwy towar - zgodzę się w 100%. Generalnie jak porównamy np do FP125p lub Poloneza to nie ogarniam tematu. Oczywiście jeśli chodzi o cenę naszych PRL-owych aut. Z całym szacunkiem dla nich. A ja żonie postanowiłem kupić w pewnym momencie komercję (tak myślałem). Czyli grupa VW a konkretnie Audi TT 8N 224KM QUATTRO. W życiu nigdy nie miałem więcej przygód. Ostatecznie kupiłem 7 !!!! oglądnięte auto, gdzie ja generalnie po 3 zmieniam model. Także, jeśli coś jest chodliwe to wcale nie łatwe w zakupie. :)

Offline chris1796

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 403
  • XJ6 1993r
Odp: XJ40 rok 1991
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 30, 2017, 23:40:54 pm »
Do jazdy na co dzień szukałbym XJ40  93-94 - najbardziej dopracowane, klimatyzacja na normalnym czynniku w układzie klimatyzacji, takie prawdziwe auta bez większych kłopotów z częściami. Ale to Ty musisz sobie odpowiedzieć na pytanie czym chcesz jeździć. Nawet jak kupisz XJ40 93-94 to przy intensywnej eksploatacji zawsze coś Ci wyskoczy. Nawet najmłodsze auta mają już prawe ćwierć wieku! Taniej to MB W124 ale to już nie ten styl.

Offline Demo

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 768
  • Jaguar xj40 Sovereign 4.0 1993r
Odp: XJ40 rok 1991
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 30, 2017, 23:41:17 pm »
Zgadza sie Yoohas dopiero teraz sie przyjrzalem fotkom i wydawalo mi sie ze ma listwy Daimlerowe, ocenilem to po 2 pierwszych fotkach a tam swiatlo troszke inaczej pada :) XJ40 jak najbardziej mozna jezdzic na co dzien i sam sie kilka lat wstecz zastanawialem nad tym ale doszedlem do wniosku ze byloby szkoda wlasnie przez sam fakt ze jest tych aut bardzo malo i jest przez ten fakt mocno egzotyczny na naszych drogach. Poza mniejszymi czy wiekszymi naprawami najgorszym jego wrogiem jest rdza.
Najgorzej jak Ci sie wszystko po trochu skumuluje i wtedy trzeba bedzie wywalic troche $ aby go doprowadzic do ladu  :-gwizd

Ps. kolega z forum o nicku Jaguar XJ6 jezdzi swoim na co dzien, moze Ci przedstawic jak wyglada kosztorys korzystania z xj40 dzien w dzien.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 30, 2017, 23:53:56 pm wysłana przez Demo »

Offline chris1796

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 403
  • XJ6 1993r
Odp: XJ40 rok 1991
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 30, 2017, 23:53:44 pm »
Tak jak widzisz kolego Barnab, sam musisz określić czego szukasz. Jakiego auta i do czego. Ja np szukam cały czas kolejnego cabrio, i bardzo mi się podoba XJSC, ale chciałbym auto typowo do jeżdżenia i niekoniecznie do dłubania co u mnie oznacza już XK150. Sam musisz określić jakie auto i do czego potrzebujesz.

Offline Yoohas

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.279
Odp: XJ40 rok 1991
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 30, 2017, 23:59:28 pm »
Być może komuś podpadnę ale seria III nie jest autem do jazdy codziennej. Z mojej perspektywy dyskwalifikuje ją kilka spraw:

- marna blacha. Koroduje mocno, naprawy są bardzo trudne i drogie
- stary typ klimy - kłopoty
- symboliczny poziom bezpieczeństwa biernego (w xj40 również ale może być przynajmniej airbag).
- kłopotliwy serwis. Wymiana tylnych klocków hamulcowych to przeżycie ;)
- "trudniejszy" silnik. AJ6 uchodzi za jeden z lepszych silników Jaguara w historii. 4.2 w serii III to w sumie pochodna linii XK ale dla mnie AJ6 jest łatwiejszy w obsłudze.

A xj40 będzie coraz rzadszym widokiem. Ten model wykończył niski poziom "jaguarowatości" i absurdalnie niskie ceny jeszcze dekadę temu. Nigdy nie był poważany u kolekcjonerów więc szybko kończył na złomowisku.

PS. Na co dzień można jeździć nawet Bentley'em Turbo R. Tylko, że każdy przejechany kilometr kosztuje ok. 3,50 zł  ;D).
Sam sobie w życiu jakoś nie radzę, Więc Biuro Porad dla innych prowadzę.

Barnab

  • Gość
Odp: XJ40 rok 1991
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 31, 2017, 00:17:28 am »
No i bądź tu mądry...
Dziękuję za opinie. Opiszę Wam swoją sytuację. Pracuję na obrzeżach Krakowa, a prace mam na parterze swojego domu, gdzie mieszkam na piętrze. W domu są dwa samochody, drugim oczywiście jeździ żona (zawsze jeździła lepszym ode mnie, bo mi nie zależało :) Ten żony jest kombi i w miarę nowy, więc jest auto na wyjazdy rodzinne. Ja głównie jeżdżę w stronę centrum oraz zawożę córkę do szkoły, robię stosunkowo mało kilometrów, może między 8 tys. a 12 tys. rocznie - nie wiem dokładnie. Teraz przyszedł czas na to by pozwolić sobie na samochód z dawnych marzeń,

ale czy ten mój model xj40 jest dobrym pomysłem?

Po uwadze "chris1796" przejrzałem rocznik 93 - 94, wizualnie jest do zaakceptowania, wręcz niektóre egzemplarze nie wiele się różnią w stosunku do 91.
A jeżeli już byłoby na tak dla tego rocznika, to jakiego silnika powinienem szukać? Bo rozumiem, że w mojej sytuacji w dół od rocznika 91, to zły pomysł.