Autor Wątek: Stuki powyżej 2000 obrotów - luzy zaworowe?  (Przeczytany 15933 razy)

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Stuki powyżej 2000 obrotów - luzy zaworowe?
« Odpowiedź #45 dnia: Czerwiec 21, 2016, 22:18:05 pm »
To lej świeżego. Lepkość 5W30, ACEA A5/B5, producent Motul, Fuchs, Liqui Moly, Valvoline (tylko seria SynPower),Millers. Ja testowałem dwa pierwsze i malina. Teraz się zastanawiam nad Mobil 1 ESP Formuła. Nie spelnia ACEA powyższego ale C2 i C3 czyli porównywalne wartości popiołów i innych składników. ALE - ma najlepsza lepkość, HTHS, TBN orsz wskaźnik lepkości z tych wszystkich firm które mają oleje specjalnie nawet pod aprobate Ford/Jaguar. Leje to do Porschs w domu i do aut klientów i naprawdę dobry olej za normalna cenę.

Oczywiście z pełni syntetycznego czyli PAO bedxie tylko Millers z ta technologia nano coś tam. Ale ponad 50 zł litr. Reszta ma tylko domieszki PAO w wartości od 5 do 15%. Mobil ma właśnie 15, Motul z Fuhsem podobnie
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Odp: Stuki powyżej 2000 obrotów - luzy zaworowe?
« Odpowiedź #46 dnia: Czerwiec 21, 2016, 22:33:25 pm »
Twoja wiedza na ten temat jest imponująca super Tak zrobię i zobaczymy
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 21, 2016, 23:37:11 pm wysłana przez Szwagier »
:)

s-type 4.0 2000r

silionus

  • Gość
Odp: Stuki powyżej 2000 obrotów - luzy zaworowe?
« Odpowiedź #47 dnia: Czerwiec 28, 2016, 11:29:07 am »
Panowie, wymieniam dzisiaj skrzynie - czy skrzynia normalnie bedzie sie laczyc po podlaczeniu, czy trzeba cos adaptowac?
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 28, 2016, 11:46:02 am wysłana przez silionus »

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Odp: Stuki powyżej 2000 obrotów - luzy zaworowe?
« Odpowiedź #48 dnia: Czerwiec 28, 2016, 11:56:51 am »
Ja mam 5r55n a Ty chyba ZF to nie pomogę ale procedura chyba podobna
:)

s-type 4.0 2000r

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Stuki powyżej 2000 obrotów - luzy zaworowe?
« Odpowiedź #49 dnia: Czerwiec 28, 2016, 20:13:48 pm »
Wkładasz nową i jazda
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

silionus

  • Gość
Odp: Stuki powyżej 2000 obrotów - luzy zaworowe?
« Odpowiedź #50 dnia: Czerwiec 28, 2016, 20:47:18 pm »
Może być do S-Type 2007 od XJ350 ZF6HP26? Wszyscy znani mechanicy Jaga i nie tylko mówią, że tak (forumowicze także) - i taką już nabyłem, jutro wkładam. Bardzo się boję, że się nie skomunikują ale to jedyna w okolicy, a ja bez auta to nie mogę być. No niestety musiałem wymienić, bo skrzynia nie dość, że strasznie ciekła i szumiała to ktoś wiązkę od skrzyni (jak jest ta plastikowa tuleja) skleił i efekt był taki, że wyciągając tą tuleję wszystko mi się połamało (blokada odblokowana ale nie ma jak). No druciarnia pełną parą ale nic mnie już nie zdziwi. Już w aucie zmieniłem wszystko co sie da (poza silnikiem, który jest w b. dobrym stanie) i tylko mi skrzynia pozostała i miejmy nadzieję, że spokój.

I podsumowując, tak właśnie z pozoru prosta wymiana oleju mnie doprowadziła do decyzji o wymianie skrzyni...
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 28, 2016, 20:54:59 pm wysłana przez silionus »

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Stuki powyżej 2000 obrotów - luzy zaworowe?
« Odpowiedź #51 dnia: Czerwiec 28, 2016, 22:25:29 pm »
Jak najbardziej zagada ta od X350
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

silionus

  • Gość
Odp: Stuki powyżej 2000 obrotów - luzy zaworowe?
« Odpowiedź #52 dnia: Czerwiec 29, 2016, 21:57:55 pm »
Potwierdzam, pasuje.

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: Stuki powyżej 2000 obrotów - luzy zaworowe?
« Odpowiedź #53 dnia: Czerwiec 29, 2016, 23:31:19 pm »
Działa wszystko? jedzie?
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

silionus

  • Gość
Odp: Stuki powyżej 2000 obrotów - luzy zaworowe?
« Odpowiedź #54 dnia: Czerwiec 30, 2016, 10:07:11 am »
Działa i jeździ, o dziwo jest to skrzynia za 1000 zł to się bardzo bałem, żeby się nie rozwaliła za 5 minut ale mam teraz dwie więc jedną się da do regeneracji jak będzie trzeba.

Offline Jedrzej

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.828
  • 4.0 2001, 200D 1982
Odp: Stuki powyżej 2000 obrotów - luzy zaworowe?
« Odpowiedź #55 dnia: Czerwiec 30, 2016, 11:19:34 am »
Jeśli działa od pierwszej chwili, to będzie działać. U mnie tak było, pierwsza padła bo od początku był kłopot, druga jest ok, i nie zapowiada się że będzie problem. Obie z Szamotuł, po prostu miałem reklamację. (mam 5r55n)
Jaguar S-type 4.0 2001
Mercedes-Benz W123 200D 1982

silionus

  • Gość
Odp: Stuki powyżej 2000 obrotów - luzy zaworowe?
« Odpowiedź #56 dnia: Lipiec 07, 2016, 20:06:08 pm »
Skrzynia chodzi perfekcyjnie, biegi zmienia szybko i sprawnie ale... pojawia sie pewien problem, raz na 5-6 odpalen wywala mi gearbox fault przy wbijaniu R (tylko po dłuższym postoju na wyłączonym silniku) i co pomaga to włączenie i wyłączenie silnika. Coś poważnego? Mam wrażenie, że tak jakby "nie załapała" wstecznego i nie czuć tej siły przy wciśniętym hamulcu ciągnącej do tyłu.

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Stuki powyżej 2000 obrotów - luzy zaworowe?
« Odpowiedź #57 dnia: Lipiec 07, 2016, 20:42:46 pm »
Podpiąć pod kompa i bedzie wiadomo
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline Szwagier

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 791
Odp: Stuki powyżej 2000 obrotów - luzy zaworowe?
« Odpowiedź #58 dnia: Lipiec 08, 2016, 06:55:32 am »
Możliwe że zawór wstecznego się zacina ale sprawdź jeszcze położenie linki od wybieraka czy dobrze wyregulowane 
:)

s-type 4.0 2000r

brys

  • Gość
Odp: Stuki powyżej 2000 obrotów - luzy zaworowe?
« Odpowiedź #59 dnia: Lipiec 08, 2016, 12:47:06 pm »
Ale w końcu po wymianie skrzyni te stuki zniknęły, czy nie? :)