Autor Wątek: Problem z przyspieszaniem S-type 3.0L 2001r automat. Katalizator czy skrzynia?  (Przeczytany 6930 razy)

pleszczyk

  • Gość
Witam
Próbowałem znaleźć podpowiedź w poniższym temacie ale nic mi nie pasuje.
Mam problem z przyspieszeniem tzn. do ok 2000 obrotów nie ciągnie wcale tak jak by się dusił a po wyżej tak ok 2100 obrotów strzela jak z procy.
Dzieje się tak samo na D, 4,3 na niższych oczywiście nie bo obroty są zazwyczaj wyższe wtedy cały czas.
Od jakiegoś czasu pali się check engine błędy to P0420 i P0430 czyli katalizator.
Jakiś czas temu mechanik stwierdził, że to sonda lambda i wymienił ją ale błąd powrócił po kilku dniach.
Byłem przekonany, że problem z przyspieszaniem to zatkany katalizator ponieważ po krótkiej przejażdżce grzeje się za tylnym lewym kołem i nie widzę żeby z lewego wydechu wydobywał się dym.
W tej chwili samochód jest u mechanika, który twierdzi, iż jest to uszkodzenie skrzyni biegów.
Czy może jest to wina niskiego poziomu oleju w skrzyni?
Jak sprawdzić poziom oleju i jaki olej powinienem wlać?
Czy raczej sprawdzać katalizator?
Będę wdzięczny za jakąkolwiek wskazówkę w którą stronę mam iść.
Z góry dziękuję za pomoc
 :-help

Offline grzechch

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 663
Napisałeś, że nie wydobywa się dym. To sprawdź na N czy przy wyższych obrotach sie wydobywa czy nie. Zbyt wiele niewiadomych. Przytkaj wydech dłonią z jednej i drugiej strony i porównaj siłe wydechu

pleszczyk

  • Gość
Na N na wyższych też się nie wydobywa i zatkanie wydechu z tej strony niczego nie zmienia, nie czuć ciśnienia.

Offline grzechch

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 663
Pytanie- dlaczego na wyższych obrotach jedzie jak trzeba? Co nagle sie odtyka? A może coś ze sterowaniem jednej strony garów. Czy na wolnych pali na wszystkie gary?

Offline RedOctober

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.371
Zatkany katalizator to tylko skutek innej awarii. Sprawdź cewki, świece. Może nie palić prawidłowo i przy wyższych obrotach zaskakuje. Bez dogłębnej analizy ciężko coś więcej powiedzieć. Możesz zrobić mały eksperyment i wykręcić sondę przed katalizatorem i wtedy sprawdzić jak jedzie. Ale bardziej stawiam na problem ze świecami, cewkami. Ich uszkodzenie nie jest wychwytywane przez komputer silnika.
Jaguar XJS 5,3 V12 1987
Jaguar XJ6 4,0 Sport 1996
Jaguar XE-S 3,0 V6 2015.

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
Ich uszkodzenie nie jest wychwytywane przez komputer silnika.

Toeretycznie jak i praktycznie jest. Linia CAN i sterowniki działają tak, że jeśli kilka razy pod rząd coś nie tak się dzieje na lini lub w module to wywala błąd. Wypadanie zapłonów powinna sygnalizować migająca lampka MIL, zapchany katalizator lub uszkodzona sonda ta sama lampka ale stale powinna świecić. Ogólnie wszystko co związane z zapłonem i jego problemami powinno nam wywalać na desce pod postacią kontrolki silnika.

Aczkolwiek jak szukałem swojego Jaga to jechałem z uszkodzoną cewką, wypadanie zapłonu prawie non stop - zero komunikatu od strony auta. Dla przykładu w Volvo wywalało MIL'a po 1 sekundzie od momentu wypadania zapłonu.
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline RedOctober

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.371
Sterownik Jaga nie ma możliwości diagnozowania cewek zapłonowych. Są to cewki dwu-przewodowe. Może wychwycić wypadanie zapłonów, ale nie napisze dokładnie gdzie.
Jaguar XJS 5,3 V12 1987
Jaguar XJ6 4,0 Sport 1996
Jaguar XE-S 3,0 V6 2015.

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.460
No to takich cudów nie ma żadne autko niestety :). Dopiero po podpięciu kompa widać który ma missfire, a i tak trzeba szukać czy cewka czy świeczka
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

pleszczyk

  • Gość
Pytanie- dlaczego na wyższych obrotach jedzie jak trzeba? Co nagle sie odtyka? A może coś ze sterowaniem jednej strony garów. Czy na wolnych pali na wszystkie gary?

Tak na wolnych obrotach chodzi ok.
To wszystko dzieje się jedynie pod obciążeniem czyli w czasie jazdy.
Na luzie wkręca się ale tylko do 3500-4000

Czyli stawiacie na zapłon świece itd?
Ale dlaczego tak się grzeje (chyba wydech z lewej strony)?

« Ostatnia zmiana: Luty 25, 2015, 22:22:43 pm wysłana przez pleszczyk »

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piękność dnia postrach nocy
jak masz obawy że kat sie zapchał to sprawa prosta jest takie urządzenie do pomiaru drożności układu czyli manometr przewod z końcówkami do wkręcenia zamiast sondy i robi sie tak wkreca przed katem zamiast sondy i odpał auta pomiar ma być na zero lub troszke cisniania ok 0,1 bara to w normie potem druga sonda za katem aut pierwsza z powrotem na miejsce  a przyrząd do drugiej tu ma byc zero a nawet podciśśnienie na -0,1 bara
była zielona bestia 300km s type 4.2  V8
był saab 95 2.3 turbo 220km
był citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
będzie x350 super V8 400KM

pleszczyk

  • Gość
Odp: Problem z przyspieszaniem S-type 3.0L 2001r automat. Katalizator czy skrzynia?
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 26, 2015, 00:16:21 am »
Dziękuję wszystkim za wskazówki
Cieszy mnie, że wszyscy jednak jesteście zgodni, że to nie skrzynia.
Jutro zacznę sprawdzać.

 :-thank

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piękność dnia postrach nocy
Odp: Problem z przyspieszaniem S-type 3.0L 2001r automat. Katalizator czy skrzynia?
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 26, 2015, 00:23:18 am »
kto szuka ten znajdzie  :-tylko
była zielona bestia 300km s type 4.2  V8
był saab 95 2.3 turbo 220km
był citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
będzie x350 super V8 400KM

pleszczyk

  • Gość
Odp: Problem z przyspieszaniem S-type 3.0L 2001r automat. Katalizator czy skrzynia?
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 12, 2015, 02:12:22 am »
Witam ponownie
Wymieniłem świece, wykasowałem błędy.
Przez chwilę było lepiej ale znów powróciło z tym że na mniejszą skalę,
Przed wymianą świec i wykasowaniem błędów miałem takie informacje.
P0304 - Cylinder nr 4 wykryte wypadanie zapłonów
P0305 - Cylinder nr 5 wykryte wypadanie zapłonów
P0306 - Cylinder nr 6 wykryte wypadanie zapłonów
P0175 - Mieszanka paliwowo-powietrzna zasilająca blok cylindrów nr 2 za bogata
do tego błędy P0420 i P0430 ale one były wcześniej (katalizator do wymiany)
Teraz nic się nie pokazuje ale może potrzeba czasu.
Mam pytanie który to blok cylindrów nr2?
Oraz cylindry 4,5,6?
Czy może to lewa strona samochodu?
Nie piszę po stronie kierowcy bo u mnie akurat pasażera, mam wersję UK.
Z góry dziękuję

https://secure.shoeboxapp.com/photo/e2f34cb1fb0c12ad15285d7882999f236d4fdd23751acd2bf04188082f2abd8d02

Offline Jarek104

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 393
  • X300 XJ6.. for sale..
    • JCP
Odp: Problem z przyspieszaniem S-type 3.0L 2001r automat. Katalizator czy skrzynia?
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 12, 2015, 07:11:18 am »
układ cylindrów masz wyjaśniony tu:
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php?topic=19381.0

u mnie w S-ce przyczyną wypadania zapłonów były cewki oraz pęknięta kostka od jednego z wtrysków
Born to drive..

Offline niewaskieauto

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.725
  • piękność dnia postrach nocy
Odp: Problem z przyspieszaniem S-type 3.0L 2001r automat. Katalizator czy skrzynia?
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 12, 2015, 22:53:16 pm »
grzeje sie bo spala paliwo w wydechu, po tych wymianach jeżdzi dobrze czy nadal ma problem bo błędów już nie ma taaaak.
była zielona bestia 300km s type 4.2  V8
był saab 95 2.3 turbo 220km
był citroen c5 3.0 V6 207 km
jest alfa romeo 166 2.5 V6 190 km
i kilka jaguarów do serwisu
będzie x350 super V8 400KM