Autor Wątek: Sondy lambda  (Przeczytany 6350 razy)

Offline kwintek1992

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 81
Sondy lambda
« dnia: Listopad 10, 2014, 02:04:01 am »
Witam czy te sady bd ok do jaga x300 3.2 sport

http://www.ceneo.pl/10400933#tab=reviews_new

http://www.czesci24.pl/szczegoly/513077/sondy_lambda-JAGUAR-XJ/XJ6/XJ12-Elektryka
http://autowanda.pl/?

page=catalog%2Fbrowse&cat%5Bcat%5D=47969475&cat%5Bcmf%5D=31d&cat%5Bcmo%5D=34e&cat%5Bcve%5D=128d&sort=2

http://www.iparts.pl/auto-czesci/sonda-lambda,jaguar,xj-x300-1994-11-1997-07,6-3-2-211km,56-105-4008-100048.html

Z tego co się dzisiaj dowiedziałem w x300 obie sondy są takie same czy to prawda ?
I czekam na wasze propozycje gdzie i jakie kupić sondy  bo w naszych sklepach są w kosmicznych cenach 340 i 290 różnica cenowa polega na długości kabla ponieważ są niby sondy takie same  czy ktoś to może to  zweryfikować ? ;]
http://www.noweczesci.pl/sonda-lambda,jaguar,xj,6-3-2-211km,lc,56-105-4008-100729/

http://www.okazje.info.pl/ceny/magneti-marelli/motoryzacja/sondy-lambda/?gclid=CLea3dfp7sECFUvncgodZV8AxQ

Która bd  dobra kształtem i końcówką ?  Może ktoś podać dokładny model sondy lambda ?
« Ostatnia zmiana: Listopad 11, 2014, 01:04:34 am wysłana przez Choina »

tomek1212

  • Gość
Odp: Sondy lambda
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 11, 2014, 00:45:10 am »
Ani kształt ani końcówka nie ma większego znaczenia, najważniejsza  jest charakterystyka pracy no i jeśli nie chcesz przerabiać układu wydechowego to też gwint.
Sondy które były montowane w x300 mają zarówno inny gwint niż wszystkie typowe sondy jak również charakterystykę pracy (pracują w zakresie 0-5V), dlatego dobranie zamiennika jest praktycznie niemożliwe.

Żadna z podanych przez Ciebie sond nie będzie pasowała, jedynie w katalogu iparts jest na liście taki model jak potrzeba ale cena 1500zł za sztukę raczej nie jest okazyjna.

U siebie wymieniałem obie sondy, chociaż tylko jedna była uszkodzona, kupowałem podróbki firmy intermotor po 350zł szt.
Jeśli chcesz tą sprawną (używaną) mogę odsprzedać.

Offline kwintek1992

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 81
Odp: Sondy lambda
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 11, 2014, 11:01:14 am »
A czy ktoś może polecić jakieś sondy  do x300 3.2 w rozsądnej cenie do 500-600 zł za obie ?

tomek1212

  • Gość
Odp: Sondy lambda
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 11, 2014, 13:36:14 pm »
Z tego co sie orientowałem szukając sond dla siebie jedynym wyborem są sondy intermotor po 350zł szt.

Offline kwintek1992

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 81
Odp: Sondy lambda
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 11, 2014, 14:12:40 pm »
Dowiedziałem się  w motoryzacyjnym o sondy 4 kanały do poj 3.2 z bosha po 250  tylko muszę sprawdzić dokładnie jakie ja mam .
« Ostatnia zmiana: Listopad 11, 2014, 14:20:11 pm wysłana przez kwintek1992 »

tomek1212

  • Gość
Odp: Sondy lambda
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 11, 2014, 18:00:43 pm »
Chcą Ci sprzedać uniwersalne sondy 4przewodowe (tam nie ma żadnych kanałów) które nie będą działać w x300.

Offline kwintek1992

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 81
Odp: Sondy lambda
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 11, 2014, 18:23:01 pm »
To podaj linka do tych co ty kopiłeś albo jakie polecisz .

Poda ktoś ilość kanałów, numer sondy lambda oraz  jaka jest zamontowana seryjnie w aucie i jakiego producenta ?
« Ostatnia zmiana: Listopad 13, 2014, 01:35:12 am wysłana przez Choina »

Offline KrzysiekEg

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 410
Odp: Sondy lambda
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 12, 2014, 17:41:01 pm »
Tam nie ma żadnych kanałów. W sondzie są przewody. Na 99 % masz 4 przewodową sondę LHE 1682 AA.
Ale bywały też i trzy przewodowe. Najlepiej zobacz jaką masz wtyczkę od sondy. Jeśli masz taką kwadratową to jest to sonda 4 przewodowa. Gniazda sond są w okolicy grodzi silnika, mniej więcej na przedłużeniu listwy wtryskiwaczy.
Jak masz 4 przewodową no to ciężki gips. Jest to sonda tytanowa i z NGK kosztuje około 2 tys. a podróbki z Lucasa koło 400 zł. Ja kiedyś zakładałem tą z Lucas, inter motor, ale tego dokładnie nie wiem bo to no name bez napisów. Wytrzymała około 60 tys. km. Nie wiem jak by Jag działał z uniwersalną z bosch. Gwint tam jest 12 x 1,25. http://www.iparts.pl/czesc/sonda-lambda,jaguar,xj-x300-1994-11-1997-07,6-sovereign-4-0-241km,56-105-4006-100048-0-240-77185.html
xj6 4,0 Sovereign 1996

tomek1212

  • Gość
Odp: Sondy lambda
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 13, 2014, 00:33:42 am »
No i dlatego żadna typowa sonda nie podejdzie, bo standardowa sonda ma gwint 18x1,5.
Ponadto klasyczne sondy pracują w zakresie 0-1V.

Sondy o zakresie 0-5V były stosowane przy systemach sterowania SIEMENS, np BMW z końca lat 90tych, lub niektóre silniki Opla (np z18xe1, z16xe1 itp) miały sondy 0-5V, ale są one dość drogie no i mają większy gwint niż w x300.   
« Ostatnia zmiana: Listopad 13, 2014, 00:38:02 am wysłana przez tomek1212 »

Offline KrzysiekEg

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 410
Odp: Sondy lambda
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 13, 2014, 10:18:58 am »
Ale w x300 jest sonda 0-1 v. Jedynym kłopotem jest tylko rozmiar, i to czy zwykła zyrkonowa sonda może zastąpić  tą tytanową.
xj6 4,0 Sovereign 1996

Offline kwintek1992

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 81
Odp: Sondy lambda
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 13, 2014, 11:09:55 am »
czyli co każda sonda o 0-1v  4 przewodowa do poj 3.2  bd ok czy jak mam  to rozumieć teraz ?

tomek1212

  • Gość
Odp: Sondy lambda
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 13, 2014, 11:24:02 am »
Sonda LHE1682AA  jest na 100% sondą 0-5V.

Offline kwintek1992

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 81
Odp: Sondy lambda
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 13, 2014, 11:38:09 am »
To jaka powinna być w x300? 0-1 czy 0-5 ?
« Ostatnia zmiana: Listopad 14, 2014, 00:07:16 am wysłana przez Choina »

tomek1212

  • Gość
Odp: Sondy lambda
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 13, 2014, 11:54:58 am »
Najlepiej będzie jak sam zmierzysz jak pracują Twoje sondy (o ile jeszcze coś pracują).

Offline kwintek1992

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 81
Odp: Sondy lambda
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 13, 2014, 12:06:14 pm »
Hehe xD  jak to zrobić ? :-wstyd  Chodzi mi oby było to miarodajne pamiętajmy o oporze na kablach  jakby nie działały wcale 0 to jakie były by efekty prócz dużego spalanie ?  Ponieważ często mam tak jak odpalam na zimnym nie wchodzi na obroty momentalnie gaśnie jak już się rozgrzeje to czasami trzyma niskie obroty ale jak ruszysz i i bd hamował to zgaśnie  (przepływomierz  ok :-super, przepustnica tez :-super , krokowy tez :-super, )  jakieś propozycje ?