Autor Wątek: Bierze olej S-Type 2000 r. 3.0  (Przeczytany 13376 razy)

podrezan

  • Gość
Odp: Bierze olej S-Type 2000 r. 3.0
« Odpowiedź #30 dnia: Kwiecień 28, 2015, 19:33:14 pm »
Zły stan silnika a mówimy o układzie korbowo tłokowym kolego podrezan objawia sie spalaniem oleju i dymieniem co objawia sie tragicznym smrodem za samochodem spalonego oleju. Jeżeli samochód nie zużywa oleju na benzynie to o jakim złym stanie silnika piszesz? 
Nie chcę się kłócić, bo nie leży to w mojej naturze. Na tym forum jestem młodym, więc nie będę podskakiwał, ale kilka uwag mam:
- jesli jest dym i smród to silnik jest do wywalenia i nie można nawet mówić o jego złym stanie technicznym,
- jesli jesteś pewien, że silnik nie zużywa oleju na PB, to sprawdź żródło skąd pochodzi olej, który lejesz do silnika, albo zmień gazownika (Twój kolega może być dobrym fachowcem, ale nie koniecznie w temacie gazu; wielu jest takich ),
A może ja nie mam racji .... ??????

Offline grzechch

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 663
Odp: Bierze olej S-Type 2000 r. 3.0
« Odpowiedź #31 dnia: Kwiecień 28, 2015, 19:54:00 pm »
No nie wiem. Gaz zakładał autoryzowany przedstawiciel BRC, póżniej zacząłem jeździć do kolegi, który gaz montuje od 25 lat ponad a on jest przedstawicielem Stag. Olej na gazie zużywa przy ustawieniach jednego i drugiego. Więc chyba jeden i drugi nie jest do dupy. A samochód bierze olej tylko na gazie ale nic nie dymi nic nie śmierdzi. A zresztą bierze to bierze

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Bierze olej S-Type 2000 r. 3.0
« Odpowiedź #32 dnia: Kwiecień 28, 2015, 21:41:53 pm »
Takie zachowanie można jedynie tłumaczyć wyższą temperaturą spalania...ale skoro tak sie dzieje ze olej się spala to trzeba się może zastanowić nad zmianą oliwy
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline filar12

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 887
  • http://lpg-lodz.pl/
Odp: Bierze olej S-Type 2000 r. 3.0
« Odpowiedź #33 dnia: Kwiecień 29, 2015, 07:50:32 am »
Takie zachowanie można jedynie tłumaczyć wyższą temperaturą spalania...ale skoro tak sie dzieje ze olej się spala to trzeba się może zastanowić nad zmianą oliwy

Takie małe pytanie ile czasu zajęła regulacja,jak załatwiona jest sprawa czujnika ciśnienia Pb i korekcje z nią związane ITD.
Kolego możesz dodać w temacie zdjęcie,zdjęcia z komory silnika jak sa umieszczone elementy instalacji i co tam dokładnie jest?
http://lpg-lodz.pl/

KIEDY¦ by³ S-type 1999r 3.0 V6 "sreberko" napêdzane LPG ;-) nastêpnie X350 4.2l +LPG oczywi¶cie ;-), S-type 2002r Fl 3.0L LPG, X350 3.0L LPG ;-),tera¼niejszo¶æ X358LWB 4,2 LPG.

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Bierze olej S-Type 2000 r. 3.0
« Odpowiedź #34 dnia: Kwiecień 29, 2015, 18:23:01 pm »
Ile regulacja tego nie wiem dokładnie bo chłopaki z Warsztatowni tym jeździli ale z tego co Radek mówił bardzo szybko udało się to poustawiać.
Ciśnienie PB załatwione poprzez emulator AGIS'a - chodzi jak narazie idealnie. Korekty musiał bym zajrzeć bo nie pamiętam.

http://naforum.zapodaj.net/e41b08a34c84.jpg.html
http://naforum.zapodaj.net/037413d8c78d.jpg.html
http://naforum.zapodaj.net/c76615968759.jpg.html
http://naforum.zapodaj.net/7a3a392bbd61.jpg.html
http://naforum.zapodaj.net/e5c4e0245915.jpg.html

Ostatnie foto jeszcze bajzel bo składałem kolektor po zmianie czujnika stukowego

Reduktor widać, wtryskiwacze Hanka zielona na adapterach, Faro, butelka 67l i w sumie tyle z tych ważniejszych. Sterownik Stag ISA
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 29, 2015, 18:27:26 pm wysłana przez Driv3rrrr »
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline grzechch

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 663
Odp: Bierze olej S-Type 2000 r. 3.0
« Odpowiedź #35 dnia: Kwiecień 29, 2015, 21:32:11 pm »
U mnie regulacja trwała ok. 35 kilometrów w różnych warunkach pracy, przy różnych przyśpieszeniach i stylu jazdy.  Chodzi chyba idealnie choć tej pewności nie ma nigdy. Najlepszy jest stag 300 premium, lub jeszcze teraz chyba nowsza wersja, który sam "pobiera" dane z kompa silnika. Ja mam jeszcze plusa zmodyfikowanego jeszcze do isa chyba. Ale też mam z tego co wiem dotrysk paliwa w sytuacjach ekstrelanych, nagłych i mocnych przyśpieszeniach

miaziol

  • Gość
Odp: Bierze olej S-Type 2000 r. 3.0
« Odpowiedź #36 dnia: Kwiecień 30, 2015, 20:50:22 pm »
Stag jest najłatwiejszy w adaptacji dla niedoświadczonych gazowników co nie znaczy że jest najlepszy. Są lepsze sterowniki od staga.

Offline grzechch

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 663
Odp: Bierze olej S-Type 2000 r. 3.0
« Odpowiedź #37 dnia: Kwiecień 30, 2015, 21:10:21 pm »
Może i są lepsze. Samochody też sa lepsze od Jaga co nie oznacza, że trzeba je mieć. Jeździ poprawnie kosztowała instalacja grosze więc przy moich sobotnio niedzielnych przebiegach jest wystarczająca. Gdybym jeździł codziennie to co innego, chociaż i tak bym wybrał Staga bo mam pod ręka serwis. A o jakich sterownikach myślałeś pisząc, że sa lepsze?

miaziol

  • Gość
Odp: Bierze olej S-Type 2000 r. 3.0
« Odpowiedź #38 dnia: Maj 01, 2015, 00:10:01 am »
Chociażby sterowniki Agis-a czy lpg-techa nie są łatwiejsze w adaptacji trzeba poświęcić trochę czasu na strojenie. Napisałeś "najlepszy jest stag 300 premium" i do tego się odniosłem bo nie jest są lepsze i tyle. W tym temacie to bardziej się chyba może kolega Filar wypowiedzieć :D. Tym nie mniej stag jest w polsce popularny ze względu na to że wystarczy kliknąć autoadaptacja i już działa dlatego polscy gazownicy nazywają go najlepszym sterownikiem. Czy to jest najlepsza metoda strojenia instalacji? No nie bardzo ale rzadko który gazownik u nas ma chęci aby poświęcić trochę czasu i naprawdę przeprowadzić strojenie z wykorzystaniem korekt krótko i długoterminowych, przeprowadzeniem korekty po obrotach i temperaturze. Przeważnie lecą po łebkach i wtedy stag który ma niezły algorytm autoadaptacji faktycznie jest najlepszym sterownikiem. Tak samo jak słyszę że ktoś ma super ustawiony gaz bo przy maksymalnych obrotach przepina się na benzyne żeby dać maksimum mocy wrrrr to da się zrealizować bez dotrysku benzyny ale musi być prawidłowo założona instalacja i perfekcyjnie ustawiona, tyle że tak jest łatwiej i klient nie marudzi że mocy brakuje.

Offline filar12

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 887
  • http://lpg-lodz.pl/
Odp: Bierze olej S-Type 2000 r. 3.0
« Odpowiedź #39 dnia: Maj 01, 2015, 10:46:12 am »
Koledzy co jest lesze (łatwiejsze) a co gorsze to kwestia przyzwyczajeń montażysty.
Czy to będzie Stag,Agis,Lecho,Nevo,Diego,Lpg-Tech itd.

Najważniejsze jest aby monter dokładnie wiedział jak działa i powinien silnik na obu paliwach.

Pamiętajmy popularne jest zawsze to co pod ręką ale to inny temat.

Instalacja z tematu jest bardzo ładnie-poprawnie założona jedynie co reduktor do 250km nominalnie do mocy 238km to na styk.

Np. emulator ciśnienia paliwa z Agisa to dość świeża konstrukcja (na dniach będzie algorytm auto adaptacji napięcia czujnika ciśnienia).

Najważniejsza jak zawsze jest chęć i wykonanie czyli dokłada regulacja a ta niestety w tych autach jest bardzo pracochłonna.

Nie biorę pod uwagę takich sytuacji jak podpieranie się Pb bo to pół środek.
 


 
http://lpg-lodz.pl/

KIEDY¦ by³ S-type 1999r 3.0 V6 "sreberko" napêdzane LPG ;-) nastêpnie X350 4.2l +LPG oczywi¶cie ;-), S-type 2002r Fl 3.0L LPG, X350 3.0L LPG ;-),tera¼niejszo¶æ X358LWB 4,2 LPG.

Offline Driv3rrrr

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 3.458
Odp: Bierze olej S-Type 2000 r. 3.0
« Odpowiedź #40 dnia: Maj 01, 2015, 16:37:21 pm »
Redek na styk ale ciśnienie o dziwo bardzo ładnie trzyma i obrabia. Ja nie mam ciężkiej nogi więc w wystarcza na spokojnie :)
AutoPro & Shop - tel. 796 260 092
Jest - Range Rover Sport 3.6 TDV8

Offline patryk5250

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 202
Odp: Bierze olej S-Type 2000 r. 3.0
« Odpowiedź #41 dnia: Maj 04, 2015, 06:56:02 am »
Witam. Ja do swojego S-Type 4.0 z LPG leje olej Fuchs TITAN Supersyn Longlife 0W-40  polecony przez chłopaków ze Zmień Olej http://www.zmienolej.pl/ i po 5 tyś nie zaobserwowałem brania oleju ani żadnych innych niepokojących objaw że olej może być za rzadki. Co lepsze jak dla mnie lepiej pracuje na tym oleju niż na Castrolu Edge 5w30 co jest dla mnie największym ścierwem na rynku ale o tym co się działo na Castrolu w autach ktore użytkuje jeśli ktoś chce moge opowiedzieć w PW .
By³o; Audi A6 C5 2.4 V6, MB W220 4.0 V8 CDI
Jest: Jaguar S-Type 4.0 V8

1984007

  • Gość
Odp: Bierze olej S-Type 2000 r. 3.0
« Odpowiedź #42 dnia: Czerwiec 25, 2015, 01:22:03 am »
Właśnie zamierzam wymienić olej i po ostatniej mojej wypowiedzi wziąłem sobie do serca riposte Artka123
Olej dobieramy według wskazań producenta, ważne aby nie mieszać olei o różnych parametrach i nie zmieniać oleju na taki którego nie zaleca producent. oleje motul czy valvoline to jest jeden ch.j nawet w jaguarach z 2015 nie jest powiedziane ze oleje czołowych marek będą się lepiej sprawdzały... to nie jest coca cola ze orginalna smakuje dobrze a ta z biedronki chu.owo
Jeżeli kupuję opony o szerokości 245 to nie ważne jakiej są marki, każda będzie miała tą samą szerokość ponieważ producentów obowiązują pewne normy, wiadomo że jedne zużyją się szybciej czy mogą mieć gorsze parametry podczas hamowania, jazdy po mokrej nawierzchni itp.natomiast szerokość we wszystkich będzie ta sama.
Kiedy byłem się umówić na serwis i zapytałem o oleje czołowych producentów ( wedłóg kolegi) motul to usłyszałem smiech a następnie skomentowano że to nie jest ferrari i nie ma co się spuszczać. Ścigaczach czy samochodach o wysilonych silnikach producent rekomenduje te oleje to te się leje, a poza tym nie ma co przepłacać... Najważniejsze to wymieniać na czas, a oleju bierze tyle ile się mu wstawia w piz.e.