Autor Wątek: Bierze olej S-Type 2000 r. 3.0  (Przeczytany 13985 razy)

Offline filar12

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 887
  • http://lpg-lodz.pl/
Odp: Bierze olej S-Type 2000 r. 3.0
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 20, 2015, 22:09:38 pm »
Od kiedy to lpg "rozpuszcza" olej??
Pierwsze słyszę te  głupoty.
akurat frakcja gazowa dużo mniej zmywa film olejowy niż Pb o rozpuszczaniu nie słyszałem.
http://lpg-lodz.pl/

KIEDY¦ by³ S-type 1999r 3.0 V6 "sreberko" napêdzane LPG ;-) nastêpnie X350 4.2l +LPG oczywi¶cie ;-), S-type 2002r Fl 3.0L LPG, X350 3.0L LPG ;-),tera¼niejszo¶æ X358LWB 4,2 LPG.

Offline grzechch

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 663
Odp: Bierze olej S-Type 2000 r. 3.0
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 20, 2015, 23:16:30 pm »
Ok. To jaka jest przyczyna, że na gazie samochód zuzywa więcej oleju, bo taki ma kaprys?

podrezan

  • Gość
Odp: Bierze olej S-Type 2000 r. 3.0
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 27, 2015, 13:03:19 pm »
Ok. To jaka jest przyczyna, że na gazie samochód zuzywa więcej oleju, bo taki ma kaprys?
A może rozwiązanie jest proste ... Zużycie oleju nastepuje najczęściej poprzez wycieki. Jeśli ich nie ma a silnik ponadnormatywnie zużywa olej, to znaczy, że "ginie" w komorze spalania. Powód - zużyte pierścienie lub nieszczelności zaworów. Jeśli silnik bierze olej tzn. że jest Już conajmniej "lekko" zjechany. Nie ma na to wpływu rodzaj paliwa, na którym sie w danej chwili jeździ. Mając założony gaz przełączyć wystarczy na benzynę i zrobić kilka tysięcy przebiegu. Gwarantuję, że zuzycie oleju będzie takie samo. :-thank

Offline Jaguar XJ6

  • Moderator "Kotek miesiąca"
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.009
  • Niedrzwica Du¿a/Lublin
Odp: Bierze olej S-Type 2000 r. 3.0
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 27, 2015, 14:26:00 pm »
Nie wiem jak u innych użytkowników jaguarów z gazem , ale mój po wymianie uszczelki misy i pokrywy zaworów (  stąd ciekł olej ) nawet szklanki nie miał dolanej , a dzisiaj jadę na wymianę , bo już kolejne 10 tyś. nabiłem  ;D .
Jaguar XJ6 1994r. 3.2L by³
Jaguar X350 Super V8 4.2L jest

 


E-mail do konkursu ,, Kotek Miesi±ca '' (  konkurs@jaguarclubpoland.net )

Offline grzechch

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 663
Odp: Bierze olej S-Type 2000 r. 3.0
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 27, 2015, 19:45:22 pm »
Ciekawostka przyrodnicza, że według ciebie "podrezan" przyczyną ubywania oleju są wycieki oleju. Czyli jak samochód jeździ na benzynie i nie zużywa oleju to znaczy, że wycieki znikają a może wycieki są ale niewidoczne? Poczytaj trochę i dowiesz sią , że samochody na gazie zużywają olej zwłaszcza ten rzadki
http://autokult.pl/6131,lpg-a-olej-silnikowy
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 27, 2015, 20:17:42 pm wysłana przez grzechch »

Offline Jaguar XJ6

  • Moderator "Kotek miesiąca"
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.009
  • Niedrzwica Du¿a/Lublin
Odp: Bierze olej S-Type 2000 r. 3.0
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 27, 2015, 20:47:08 pm »
Gaz jak wiadomo spala się w wyższej temperaturze , tak więc jednostki zasilane LPG pracują w wyższych temperaturach . Dlatego też jeśli samochód jeżdżący na Pb ( z silnikiem który już bierze więcej oleju jak producent podaje ) zostanie zagazowany , będzie go brał jeszcze więcej , bo olej będzie rzadszy ( wyższa temperatura spalania LPG ) . Jeśli ktoś ma problem z nadmiernym zużyciem oleju ( a niema wycieków ) , to oznacza , ze ma luzy na zaworach   .  Można oczywiście zmniejszyć spalanie oleju , poprzez zastosowanie gęstszego oleju ( polepszy on smarowanie silnika w wyższych temperaturach i będzie spalany w mniejszej ilości )  .
Jaguar XJ6 1994r. 3.2L by³
Jaguar X350 Super V8 4.2L jest

 


E-mail do konkursu ,, Kotek Miesi±ca '' (  konkurs@jaguarclubpoland.net )

Offline grzechch

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 663
Odp: Bierze olej S-Type 2000 r. 3.0
« Odpowiedź #21 dnia: Kwiecień 27, 2015, 21:26:28 pm »
Mój nie zużywa oleju na benzynie, no może 1 l na 10 tys km.  Niestety  na gazie zuzywa olej. Nie jest to JAG ale to nie ma większego znaczenia. Tak jak jest w artykule, ma prawo

Offline filar12

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 887
  • http://lpg-lodz.pl/
Odp: Bierze olej S-Type 2000 r. 3.0
« Odpowiedź #22 dnia: Kwiecień 27, 2015, 21:29:22 pm »
Jeśli zużywa tylko na lpg znaczy to pewnie że mamy do czynienia z za ubogą mieszanką i temp. jest podwyższona  i pali się.
http://lpg-lodz.pl/

KIEDY¦ by³ S-type 1999r 3.0 V6 "sreberko" napêdzane LPG ;-) nastêpnie X350 4.2l +LPG oczywi¶cie ;-), S-type 2002r Fl 3.0L LPG, X350 3.0L LPG ;-),tera¼niejszo¶æ X358LWB 4,2 LPG.

Offline grzechch

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 663
Odp: Bierze olej S-Type 2000 r. 3.0
« Odpowiedź #23 dnia: Kwiecień 27, 2015, 21:42:01 pm »
Może byłaby zbyt uboga gdyby jeździł gorzej na gazie ale jeżdzi równie dobrze. Ju z w 80 roku miałem samochód na gaz i jeżdżąc na gazie również brał olej. Mój Jag jest również na gaz i dopiero stwierdzę czy bierze olej

Offline filar12

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 887
  • http://lpg-lodz.pl/
Odp: Bierze olej S-Type 2000 r. 3.0
« Odpowiedź #24 dnia: Kwiecień 27, 2015, 22:17:23 pm »
Oj co to ma do rzeczy że ma moc.
Właśnie największa moc jest jak mieszanka jest na pograniczu mocnej ubogości i palimy (topimy) tłoki.
Dlatego silniki wyczynowe nie posiadają dużej żywotności.

Mieszanka bogata chroni nas przed spalaniem stukowym oraz nadmiernym przegrzaniem silnika.
http://lpg-lodz.pl/

KIEDY¦ by³ S-type 1999r 3.0 V6 "sreberko" napêdzane LPG ;-) nastêpnie X350 4.2l +LPG oczywi¶cie ;-), S-type 2002r Fl 3.0L LPG, X350 3.0L LPG ;-),tera¼niejszo¶æ X358LWB 4,2 LPG.

Offline grzechch

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 663
Odp: Bierze olej S-Type 2000 r. 3.0
« Odpowiedź #25 dnia: Kwiecień 27, 2015, 23:02:19 pm »
Myślę, że mój kumpel jednak dobrze mi gaz wyregulował. Sprawdzam ustawienia raz w miesiącu i raczej on sie na tym zna

maaksior

  • Gość
Odp: Bierze olej S-Type 2000 r. 3.0
« Odpowiedź #26 dnia: Kwiecień 27, 2015, 23:21:48 pm »
Filar co Ty tam wiesz o gazie, daj już koledze spokój widać wie lepiej  ;D

podrezan

  • Gość
Odp: Bierze olej S-Type 2000 r. 3.0
« Odpowiedź #27 dnia: Kwiecień 28, 2015, 14:02:14 pm »
Jeśli zużywa tylko na lpg znaczy to pewnie że mamy do czynienia z za ubogą mieszanką i temp. jest podwyższona  i pali się.
W 100% się zgadzam, że powodem podwyższonego zużycia oleju w silniku LPG jest zubożona mieszanka. Wysoka temperatura powoduje rozrzedzenie oleju, które nie zgarniany przez pierścienie spala się w komorze spalania.
Znam wielu użytkowników LPG, którzy sami regulują swoje instalacje, będąc nie w pełni świadomi procesów zachodzących w silniku zasilanym gazem (mapy mam zgrane wiec jest ok).
Do kol. Grzechch - przyczyna ubywania oleju w silniku mogą być wycieki, przyczyną zużycia oleju najczęściej jest zly stan techniczny silnika. Taka mała różnica.

podrezan

  • Gość
Odp: Bierze olej S-Type 2000 r. 3.0
« Odpowiedź #28 dnia: Kwiecień 28, 2015, 14:19:03 pm »
Ciekawostka przyrodnicza, że według ciebie "podrezan" przyczyną ubywania oleju są wycieki oleju. Czyli jak samochód jeździ na benzynie i nie zużywa oleju to znaczy, że wycieki znikają a może wycieki są ale niewidoczne? Poczytaj trochę i dowiesz sią , że samochody na gazie zużywają olej zwłaszcza ten rzadki
http://autokult.pl/6131,lpg-a-olej-silnikowy
Takie artykuły są sponsorowane, jak chce kolega zgłębić wiedzę to trzeba czytać opracowania teoretyczne dotyczące silników.
Próbka wywodu na temat:
... widzisz sądzę, że opinie o wyższej temp. spalania LPG są nieco mylące. Ilość energii, którą możesz uzyskać spalając 1dm3 LPG jest znacząco mniejsza niż z tej samej ilości benzyny (silnik Otto)a ta z kolei od ON (silnik Diesel). Z tych zależności wynikają różnice ilości spalonych litrów paliw na 100 km. Sprawność silnika Otta jest niezmieniona ze wzgl. na rodzaj paliwa. Z tego wynika, iż straty cieplne pozostają na z grubsza niezmienionym poziomie. Idzie tu zatem o ciepło parowania benzyny, które odbierane od głowicy schładza ją, gdy mikronowe kropelki benzyny z wtryskiwacza/rozpylacza gaźn. przechodzą w gazowy stan skupienia. (Efekt chłodnej dłoni polanej spirytusem). Zasilanie gazem instalacjami do IV gen. włącznie wiąże się z tym, że ciepło parowania LPG pobierane jest nie bezpośrednio z materiału kanału dolotowego, a od płynu w wymienniku ciepła (parowniku/rurze w płaszczu - EOBD2). Konstrukcja silnika z reguły nie uwzględnia braku tego składnika bilansu energetycznego . Skąd więc problemy? Ano stąd, że często instalacje LPG podają zbyt ubogą mieszankę paliwowo-powietrzną (niedostatki regulacji), a wtedy temp. spalania każdego paliwa często sięga krotności tej normalnej oraz czoło płomienia przesuwa się z prędkością blisko 10-krotnie większą. Nie trzeba chyba wspominać o niepełnej kompensacji zubożenia mieszanki podczas przyśpieszania (I i II gen.- sterowanie podciśnieniowe). Przypomnijmy sobie ile silników jest dziś konstrukcyjnie przystosowanych do pracy na ubogiej mieszance?
Następny aspekt to straty ciśnienia dyspozycyjnego płynu chłodzącego mierzone na wejściu/wyjściu zespołu głowica/blok w związku z zapięciem parownika. Parowniki miewają zbyt mały opór przepływu..."
A to, że w artykułach j.w. piszą o zużywaniu gniazd, świec itd , cóż każdy może być fachowcem.
Przy normalnym, ludzkim traktowaniu silnika przystos. do bezołowiówki temat przedwcześnie zużytych gniazd zaworowych w zasadzie nie istnieje, chyba że często i długotrwale jeździsz wykorzystując ponad 3/4 mocy maksymalnej. Gaz
jest po to, by oszczędzać!

Offline grzechch

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 663
Odp: Bierze olej S-Type 2000 r. 3.0
« Odpowiedź #29 dnia: Kwiecień 28, 2015, 19:09:57 pm »
Zły stan silnika a mówimy o układzie korbowo tłokowym kolego podrezan objawia sie spalaniem oleju i dymieniem co objawia sie tragicznym smrodem za samochodem spalonego oleju. Jeżeli samochód nie zużywa oleju na benzynie to o jakim złym stanie silnika piszesz?