Naprawiałem kilka razy skrzynię w X308. Prawda jest taka, że większość z serwisów sprawdza, czy elementy są dobre, ale jak badają wytrzymałość materiału to jest tylko i wyłącznie im znany sposób oparty na tzw. "doświadczeniu".
Po smutnych i kosztownych doświadczeniach, żałuję że nie zawiozłem samochodu do DE i nie naprawiłem tego wszystkiego w ZF. Przynajmniej miałbym pewność, że nie zostało to zrobione przez pseudo specjalistów, co to na oko oceniają, czy coś jest dobre czy nie.
Warto kupić oryginalne części dostępne od importera ZF w PL. Wcale nie wychodzi to tak drożej.
Kosz jazdy do przodu jest zrobiony z materiału, który nie wytrzymuje próby czasu. W każdym X308 3.2, 4.0 i XK8 prędzej czy później kosz pęknie. Warto zrobić przy okazji sprzęgło. W zasadzie to warto kupić nowe, bo różnica w cenie pomiędzy regeneracją starego, a kupnem nowego to 400 zł..