ET jest to nic innego jak wyrażona w milimetrach odległość powierzchni montażu od geometrycznego środka felgi (osi symetrii). Gdy wartość ET się zmniejsza – alufelgi wystają bardziej na zewnątrz. Zwiększenie ET powoduje natomiast umiejscowienie koła bardziej wewnątrz nadkola.
Jeżeli szerokość felgi się nie zmienia i wynosi w twoim przypadku 7,5 cala... rożni się tylko ET bo będzie 35 zamiast 40... czyli w teorii koło przesunie ci się o 5 mm w stronę błotników... w takim układzie zobacz (zmierz) czy jest na tyle miejsca... musisz wziąć też pod uwagę szerokość opony i całkowitą średnicę koła (felga+wysokość opony).
Im szersza opony, bądź średnica całego koła większa... tym większe prawdopodobieństwo że koło może się nie mieścić bądź obcierać na dołkach przy przesunięciu go w stronę rantu błotników...
Ja X-type nie mam więc nie podejdę tego sprawdzić jak dużo jest miejsca, musisz zrobić to sam albo poprosić któregoś z kolegów z forum, który ma x-type o sprawdzenie...