Autor Wątek: Wszystko o S-Type  (Przeczytany 112048 razy)

Dejna

  • Gość
Wszystko o S-Type
« dnia: Grudzień 15, 2008, 22:51:10 pm »
Postanowiłem poprawić informacje z Wikipedii  ;D

Jesli sie myle prosze poprawic lub dodac cos od siebie i wtedy mozemy edytować artykuł i sprawić że informacja o S-Type bedzie pełna i poprawna.  :-super

Jaguar S-Type
 
Producent Jaguar Cars Coventry

Premiera 1998
Okres produkcji 2000-2008

Miejsce produkcji  Anglia
Poprzednik Jaguar Mk II
Następca Jaguar XF

Typy nadwozia 4 drzwiowy sedan - 5 osobowy

Silniki:

2,5 l V6 201 KM (150 kW) 2003-2005
3.0 L V6 240 KM (180 kW) 1999-2008
4.0 L V8 290 KM (220 kW) 1999-2002
4,2 L V8 300 KM (220 kW) 2003-2008
4,2 L V8 z doładowaniem 400 KM (300 kW) 2003-2008
2,7L V6 Twin Turbo Diesel 207KM (154kW) 2004-2008
 
Skrzynia biegów
5 biegów manualna
5 biegów automatyczna
6 biegów automatyczna

Długość 4904 (mm)
Szerokość 2059 (mm)
Wysokość 1422 (mm)
 
Masa własna 1710kg (chyba 3L bo mój 4Lw dowodzie ma 1795kg) ???

Jaguar S-Type został przedstawiony w 1998 w Birmingham w Wielkiej Brytanii podczas Birmingham Motor Show. Jest to średniej klasy limuzyna, która swoją nazwę odziedziczyła po poprzedniku z roku 1963.


Historia modelu
Historia Jaguara S-Type sięga lat 60. XX wieku. Pierwsze wersje w 1964 roku zostały zbudowane na bazie sportowej i zarazem luksusowej limuzyny Jaguar Mk II Jaguar S-Type plasuje się w segmencie aut klasy wyższej średniej, a jego największymi konkurentami są niemieckie limuzyny BMW, Audi, Mercedesa oraz japońskie modele marki Lexus.

Produkowane w 2008 roku ostatnie modele S-Type bazowały na tym z 2003 roku, z pięcio lub sześciobiegową skrzynią biegów, zarówno manualną i automatyczną z silnikiem benzynowym lub diesla


Zakończenie produkcji
W 2008 roku z taśmy produkcyjnej zjechał ostatni S-Type. Jaguar zapewnia, iż nowy model XF będzie zawierał elementy, które sprawdziły się przy jego poprzedniku.

CDN...

Dejna

  • Gość
Odp: Wszystko o S-Type
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 15, 2008, 22:55:05 pm »
Możemy zamieszczać informacje z roczników 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 i 2008 i poskładamy ładne story

----------------------------------------------------------------------------------------------------
Ta dotyczy 2008r

Jaguar zaprezentował podczas salonu w Bolonii delikatnie poprawiony model S-Type. Odświeżenie samochodu jest tylko symboliczne, gdyż Jaguar już wcześniej zapowiedział następcę S-Type'a.
 
Zmiany na rok modelowy 2008 (czyli sprzedawany w roku 2007) są bardzo niewielkie. Do wszystkich egzemplarzy montowany będzie zderzak muskularny z wersji S-Type R oraz siatkowa osłona chłodnicy.

Przyciemnione przednie reflektory i nowe wzory felg uzupełnią różnice na zewnątrz. W środku znajdziemy nowe fotele, ze skórzaną tapicerką.

Jedyna zmiana mechaniczna obejmuje skrzynie biegów. Standardem w każdym S-Typie jest teraz sześciobiegowy automat. Ograniczono nieco ilość dostępnych wariantów wyposażenia, upraszczając wybór ewentualnym klientom.
 
-----------------------------------------------------------------------------------------------
I z kolejnego źródła o modelu 2008


Jaguar S-type 2008 otrzymał niewielkie zmiany stylistyczne, technika pozostaje bez zmian. Największą różnicę zauważyć można po przednim zderzaku oraz siatce atrapy, która pierwotnie oferowana była wyłącznie w wersji S-type R. Nowy będzie design felg, 19-calowe koła otrzyma S-type we wszystkich krajach z wyjątkiem Japonii, Austrii, Niemiec i państw ze złą jakością dróg (ciekawe do której kategorii producent zaliczył Polskę...). Wszystkie wersje otrzymają w standardzie asystenta parkowania z tyłu, skórzaną kierownicę i wylepszone, „wielofunkcyjne“ fotele Sport z nieperforowaną skórą, wcześniej przeznaczone dla wyższych specyfikacji. Tapicerka może być teraz wykonana w kolorze kości słoniowej lub w kolorze czarnym. Wnętrze wszystkich wersji S-type można ozdobić panelami z drewna mahoniowego.

« Ostatnia zmiana: Grudzień 15, 2008, 23:01:33 pm wysłana przez Dejna »

Dejna

  • Gość
Odp: Wszystko o S-Type
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 15, 2008, 23:13:23 pm »
1999-2001
Dwa silniki 3L V6 240KM i 4L V8 290KM
Skrzynia manualna lub 5 biegowy automat

Fotki przód, tył i środek  :-super

Dejna

  • Gość
Odp: Wszystko o S-Type
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 15, 2008, 23:20:54 pm »
2002 rok to szereg zmian w S-Type
Spotykamy sie z
nowym grilem
nowym wygladem deski roździelczej
i silnikiem 2,5L  i 4,2L
« Ostatnia zmiana: Grudzień 15, 2008, 23:23:14 pm wysłana przez Dejna »

adam74

  • Gość
Odp: Wszystko o S-Type
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 15, 2008, 23:25:40 pm »
jesteś moim guru -  :-K :-K :-K :-K :-K

 :-za :-za
 :-tylko
 :-thank

Dejna

  • Gość
Odp: Wszystko o S-Type
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 15, 2008, 23:28:38 pm »
2003 r model S-Type R.

Jest to najmocniejsza wersja, która ma pokrzyżować szyki BMW M5, Mercedesowi E AMG, czy też Audi RS6. Z przodu "siatkowy grill", tylny spoiler, dwie rury wydechowe, 18-calowe felgi, a za nimi kryją się mocne hamulce tarczowe wentylowane firmy Brembo. Zmodyfikowano oczywiście zawieszenie. Topowa wersja otrzymała silnik V8 32V o pojemności 4,2 litra, wzmocniony dodatkowo turbosprężarką osiągający moc - uwaga, tu nie ma żartów - 400 KM. Nigdy do tej pory żaden Jaguar nie oferował takiej mocy. Moment napędowy wynosi 553 Nm przy 3500 obr./min. Prędkość została ograniczona do 250 km/h, zaś "setka" pojawia się na liczniku po 5,3 s. Napęd jest przenoszony za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni automatycznej, którą przygotowała firma ZF.

Dejna

  • Gość
Odp: Wszystko o S-Type
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 15, 2008, 23:36:40 pm »
2004 rok to już konkretne zmiany w wygladzie S-ki

W historii tego modelu jest to już druga kuracja odmładzająca. Przed dwoma laty wzbogacono przede wszystkim gamę jednostek napędowych, teraz postanowiono dokonać kilku zmian w wyglądzie auta. Nowy kształt otrzymała charakterystyczna atrapa wlotu powietrza. Pokrywę silnika wykonano z aluminium, dzięki czemu jest lżejsza i to o 11 kg. Z tyłu natomiast zmieniono pokrywę bagażnika, która znajduje się teraz o 2,5 cm wyżej, ponadto nowe światła i zderzak.

   

Niewielkich retuszy dokonano również we wnętrzu. Nowością jest wykończenie aluminium w wersjach Sport i S-Type R.

 

Entuzjaści sportowej jazdy docenią poprawioną charakterystykę zawieszenia. Dla osób bardziej wymagających jest w ofercie zawieszenie typowo sportowe.

   

Trudno narzekać na gamę jednostek napędowych. Obejmuje ona silniki o pojemności od 2.5 i mocy 200 KM do 4.2 l dysponujący 395 KM. Jednostki 2.5 (200 KM) i 3.0 (238 KM) oferowane są w połączeniu z 5-biegowymi przekładniami manualnymi a pozostałe – 2.5, 3.0 i 4.2 (w dwóch wariantach) z 6-stopniowymi przekładniami automatycznymi. Nowością jest silnik wysokoprężny V6 o pojemności 2.7 i mocy 207 KM, skonstruowany wspólnie przez koncerny Forda i PSA. Najsłabsza wersja – 2.5 (200 km) na rozpędzenie się od 0 do 100 km/h potrzebuje 8,6 s. a jej prędkość maksymalna wynosi 228 km/h.

Najwięksi konkurenci Jaguara, przede wszystkim marki Audi, BMW i Mercedes mają swoje kontrpropozycje. Ale czy posiadają one jednak taki styl ?




Dejna

  • Gość
Odp: Wszystko o S-Type
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 15, 2008, 23:46:52 pm »
2004 Jaguar Diesel - wszyscy myslą  :-nuts

 
Nie tylko dzięki silnikowi Diesla Jaguar S-Type 2.7 V6 biturbo mógłby być produkowany do końca świata.



Przyszedł na świat w 1999 r. Trzy lata później poddano go lekkiemu liftingowi. Podobnie stało się teraz, ale najważniejszą nowością w S-Type'ie jest wysokoprężny silnik V6 o pojemności 2,7 l. Konstrukcję bazową tego silnika Ford Motor Company opracował wspólnie z PSA Peugeot Citroën. Później każdy miał zadanie domowe do odrobienia - dopasować ją do potrzeb konkretnych modeli, w których będzie stosowany. Jako pierwszy lekcję odrobił Jaguar.

Jednostka napędowa stosowana w S-Type'ie, wyposażona w dwie turbosprężarki, osiąga moc 207 KM i dysponuje momentem obrotowym o wartości 435 Nm już przy 1900 obr/min - większym niż uzyskiwany przez benzynowe silniki V8. Nie ma się zatem czemu dziwić, że pod względem osiągów S-Type diesel to najprawdziwszy Jaguar.


Do „setki" auto przyspiesza w 8,5 s i bez problemu osiąga deklarowaną przez producenta prędkość maksymalną - 230 km/h. Kultura pracy silnika z trudem pozwala przy tym odczuć, że ma się do czynienia z dieslem. Już w czasie jazdy z niewielką prędkością przyjemny dla ucha basowy pomruk układu wydechowego i niewielki szum powietrza opływającego karoserię skutecznie zagłuszają odgłos pracy silnika, którego brzmienie charakteryzuje się wyjątkową miękkością.


Również w czasie postoju tylko malkontenci zauważą, że to diesel. Także dlatego, że silnik pracuje bardzo równo, niemal bez wibracji.

W porównaniu z wersją benzynową, która zapewnia S-Type'owi podobne osiągi, diesel zużywa o prawie 4 l/100 km mniej paliwa w czasie jazdy miejskiej, a średnio - o 2,4 l/100 km. Na trasie S-Type diesel może na zbiorniku paliwa przejechać nawet ponad 1200 km.



Dejna

  • Gość
Odp: Wszystko o S-Type
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 16, 2008, 01:04:42 am »
S-type to średnia półka w gamie jaguarów, z cenami w rejonie 200 tys. zł. W ciągu trzech lat produkcji Jaguar sprzedał 135 tys. sztuk tego modelu.

Szukam ile wyprodukowali przez te 10 lat.

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.281
Odp: Wszystko o S-Type
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 16, 2008, 09:59:12 am »
Brochury S-Type
Model przed liftingiem

Cliknij tu aby przejść do katalogu

Model po liftingu

Cliknij tu aby przejść do katalogu
Jest XE MY20, XJ6 BRG MY95
Był X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

Dejna

  • Gość
Odp: Wszystko o S-Type
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 17, 2008, 00:28:11 am »
W 2000 roku znany niemiecki tuner Jaguara i Range Rovera - firma Arden prezentuje zestaw aerodynamiczny do S-Type

Aerodynamiczne części zostały opracowane przez zespół doświadczonych projektantów w celu poprawy dynamiki jazdy i bezpieczeństwa S-Type.

Obejmuje
1 Przedni spojler
2 Przedni grill ze stali nierdzewnej lub taki stylizowany na lata 60
3 Progi
4 Tylny spojler
5 Dokładka pod zderzak tylny
6 Bezpieczna figurka Jaguara z certyfikatem TUV

« Ostatnia zmiana: Grudzień 17, 2008, 00:30:49 am wysłana przez Dejna »

adam74

  • Gość
Odp: Wszystko o S-Type
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 17, 2008, 00:33:48 am »
Mam:

1 Przedni spojler
2 Progi
3 Dokładka pod zderzak tylny
......
a figurka??

Dejna

  • Gość
Odp: Wszystko o S-Type
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 17, 2008, 00:56:22 am »
Arden proponuje felgi z lekkich stopów oraz zaleca opony Pirelli o wysokich osiągach i trwałości. <8.5Jx18 w opony 255/40 ZR 18 na FA + RA.>

Zawieszenie
Współpracując z firmą Bilstein proponuje obnizenie autka o 25mm
Oraz dystanse 30mm na strone

Układ wydechowy z wysokiej jakosci stali nierdzewnej zapewniający basowy pomruk
Owalne chromowane rury 90x120mm


Tuning silnika
dla S-Type 3.0 V6
Zwiększenie mocy 20 KM / 15 kW
dla S-Type 4.0 V8
Zwiększenia mocy 25 KM / 18 kW

Środek
Dywaniki z 50tyś węzłów, listwa progowa z logo Arden może być podświetlane zmiany tapicerki, dodatkowe elementy kokpitu z drewna, panele z drewna na drzwi

Oraz wiele, wiele innych udoskonaleń  :-K

Ja mam tylko figurke ale jeżdzi w bagazniku  :-cry
« Ostatnia zmiana: Grudzień 17, 2008, 00:58:38 am wysłana przez Dejna »

Dejna

  • Gość
Odp: Wszystko o S-Type
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 17, 2008, 02:49:06 am »
Szkic S-Type R 2003r

Dejna

  • Gość
Odp: Wszystko o S-Type
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 17, 2008, 03:57:53 am »
Akcesoria Jaguara dla S-Type

1 Relingi dachowe
2 Relingi snowbordowe
3 Mocowanie na rower
4 Dywaniki gumowe
5 Zmywalny pokrowiec na tylne siedzenie
6 Siatka na przedmioty
7 Blokada na przedmioty prostokatne
8 Torba
9 Chlapacze
10 Przyciemnione lampy tył
11 Maskownica ochronna przód
12 Owiewki
13 Plandeka samochodowa
14 Dzwignia zmiany biegów 3 propozycje
15 Grill R-Seria
16 Zestaw drewna