Autor Wątek: chyba pasek podpiskuje (x-type 2.5)  (Przeczytany 16788 razy)

ktr

  • Gość
chyba pasek podpiskuje (x-type 2.5)
« dnia: Grudzień 06, 2011, 11:10:44 am »
Dziś po odpaleniu auta i wyjechaniu z garażu, na zimnym silniku zaczął trochę podpiskiwać jakiś pasek. Tak mi się zdaje. Nie piszczał na światłach na biegu jałowym. Piszczał jak dojeżdżałem na światłach, noga z gazu i przy 1.500-2.000 RPM słyszałem piski. Co to za pasek może być? Wiem, że rozrząd jest na łańcuchu, nie za bardzo wiem jakie są tu paski.

BlackV6

  • Gość
Odp: chyba pasek podpiskuje (x-type 2.5)
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 06, 2011, 11:35:42 am »
z alternatora ? ze speżarki  :)

zadek07

  • Gość
Odp: chyba pasek podpiskuje (x-type 2.5)
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 06, 2011, 12:51:40 pm »
Jest jeden wspolny pasek, ktory napedza wszystko, moze juz jest stary i zuzyty dlatego daje oznaki, szczegolnie sie to nasila jak jest zimno

ktr

  • Gość
Odp: chyba pasek podpiskuje (x-type 2.5)
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 06, 2011, 14:08:18 pm »
Czyli trzeba wymienić pasek. Może dobrą okazją jest wymienić go przy okazji wyjęcia i regeneracji pompy wspomagania?

Czy wymiana paska to będzie tzw. robota przy okazji wymiany pompy, czy trzeba grzebać gdzie indziej? Proste to, czy trudne?

Rozumiem, że lepiej nie kupować paska do tego modelu, tylko kupić krótszy np. o 1 cm? Może ktoś ma to przećwiczone i wie już jaki dobrze jest kupić (zamiast tego niby właściwego)?

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: chyba pasek podpiskuje (x-type 2.5)
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 06, 2011, 14:28:36 pm »
hej, nie wiem dlaczego chcesz paska zastapic krotszym. wymiana paska to nie latwa robota, bo dostep jest dosc
ograniczony, ale mozna to zrobic w domowych warunkach.

do paska jest napinacz (nr 3 na schematu) i on odpowiada za napiecie na pasku, nie ma powodu aby zamontowac
krotszego paska, co chyba jest raczej niemozliwy, a jezeli tak, to po krotkim czasie bedziesz mial powazne problemy
bo cisnienie bocznej na wszystkich lozysk raczej nie bedzie mial pozytywnego wplywu.

aby wymieniec paska, wyluzujesz napinacza (nr3), zdejmujesz stary pasek i zalozysz nowy. do napinacza
jest klucz 16ka.


ktr

  • Gość
Odp: chyba pasek podpiskuje (x-type 2.5)
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 06, 2011, 16:29:28 pm »
Jeśli chodzi o pasek, to chyba muszę kupić taki:
C2S 24900 (nr Gates: 68482, nr Bosch: 1 987 947 990, nr Contitech: 6PK2465).

ilość żeber: 6
długość w mm: 2460

Co ciekawe, jak patrzę na ten sam niby pasek różnych firm produkujących zamienniki, to jego długość różni się czasem o +/- 3 mm. Koszt około 100 zł, zależnie od sklepu.

zadek07

  • Gość
Odp: chyba pasek podpiskuje (x-type 2.5)
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 06, 2011, 16:39:19 pm »
Kupienie krotszego paska jest bardzo dobrym pomyslem, lecz tylko wtedy gdy samochod ma juz przebieg ok 150000 tys i jeszcze nie byl wymieniany napinacz. A to dlatego ze napinacz po czasie tez traci swoje wlasciwosci i moze juz tak nie napinac jak byl nowy, a wtedy pasek moze sie piszczec bo bedzie sie slizgal. Takze pasek o 1cm krotszy jest wskazany i nic sie lozyskom nie stanie. Stosujemy taka praktyke od lat, jesli wymieniamy napinacz na nowy to pasek kupujemy dedykowny dlugoscia. Ja w swoim Jagu mam pasek o dlugosci 2448. No i wiadomo, ze robic to przy jednej robocie razem z pompa, ale zalozyc ten pasek to jest istny koszmar

ktr

  • Gość
Odp: chyba pasek podpiskuje (x-type 2.5)
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 07, 2011, 09:45:45 am »
Mój Kot (2001 rok) ma najechane 167.000 km, nie wiem czy był kiedykolwiek wymieniany napinacz.

Z ciekawości, czy napinacz to jakaś rolka (taka jak w innych autach przy rozrządzie)? Czy to jest tanie i można łatwo kupić?

ciamajda

  • Gość
Odp: chyba pasek podpiskuje (x-type 2.5)
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 07, 2011, 15:50:00 pm »
Inna jak na rozrządzie
GATES T38279 -numer napinacza

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: chyba pasek podpiskuje (x-type 2.5)
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 07, 2011, 20:18:56 pm »
Kupienie krotszego paska jest bardzo dobrym pomyslem, lecz tylko wtedy gdy samochod ma juz przebieg ok 150000 tys i jeszcze nie byl wymieniany napinacz. A to dlatego ze napinacz po czasie tez traci swoje wlasciwosci i moze juz tak nie napinac jak byl nowy, a wtedy pasek moze sie piszczec bo bedzie sie slizgal. Takze pasek o 1cm krotszy jest wskazany i nic sie lozyskom nie stanie. Stosujemy taka praktyke od lat, jesli wymieniamy napinacz na nowy to pasek kupujemy dedykowny dlugoscia. Ja w swoim Jagu mam pasek o dlugosci 2448. No i wiadomo, ze robic to przy jednej robocie razem z pompa, ale zalozyc ten pasek to jest istny koszmar

niby tak, ale jezeli pasek nie da sie z odpowiednym napieciem, to lepsza alternatywa niz krotszy pasek chyba jest
wymiana napinacza na nowego. jezeli pasek za krotki i napiecie za duza to predzej czy pozniej peka, po co ryzykowac?

zadek07

  • Gość
Odp: chyba pasek podpiskuje (x-type 2.5)
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 07, 2011, 21:51:07 pm »
Centymetr roznicy naprawde nie ma wielkiego znaczenia, zreszta nie tylko napinacz sie zuzywa, przeciez rolki prowadzace tez sie wycieraja. Przypuszczam ze napinacz bedzie dostepny tylko w serwisie i strzelam ze bedzie kosztowal z 600zl, ja sie kiedys pytalem o rolki prowadzace to krzykneli cos kolo 300zl za sztuke a sa 3 rolki z tego co kojarze. Takze jestem za opcja krotszy pasek, chyba ze ktos ma na zbyciu pieniadze. Albo kupic pasek wymiarowy i nic nie wymieniac, ale moze zaczac po czasie piszczec bo bedzie slizgal. Pamietajmy, ze pasek po czasie tez sie troche rozciagnie.

ciamajda

  • Gość
Odp: chyba pasek podpiskuje (x-type 2.5)
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 08, 2011, 09:19:34 am »
czy centymetr różnicy nie ma znaczenia ??????
chyba jednak ma

zadek07

  • Gość
Odp: chyba pasek podpiskuje (x-type 2.5)
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 08, 2011, 09:49:46 am »
czy centymetr różnicy nie ma znaczenia ??????
chyba jednak ma


No ale dlaczego?

ciamajda

  • Gość
Odp: chyba pasek podpiskuje (x-type 2.5)
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 08, 2011, 11:12:11 am »
dlaczego?
Popatrz na schemat który dołączył kogutki-nie ma tam większych odległości a pasek jest dość mocno wyprofilowany.
Skrócenie go spowoduje iż napinacz będzie naciskał z większą siłą-mocniej go napinając.
Wszystkie elementy napędzane przez pasek są ułożyskowane-gdzie obliczona jest siłą nacisku na każdy element.
Skracając pasek zwiększamy nacisk a zarazem możliwość uszkodzenia odbiorników.
Dlatego uważam iż taniej jest zmienić pasek na prawidłowy, gdyby nie przyniosło to poprawy to wymienić napinacz paska.
Krótszy pasek spowoduje iż będą wymieniane następne elementy
Zacznie się od rolek prowadzących- przez pompy-a zakończy na sprężarce

zadek07

  • Gość
Odp: chyba pasek podpiskuje (x-type 2.5)
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 08, 2011, 12:51:10 pm »
No tak ale jak juz pisalem, napinacz tez nie jest nowy ma juz swoj przebieg i juz napewno nie ma takich wlasciwosci napinajacych jak byl nowy. Kazdy ma swoje zdanie. Uwazam ze bez wymiany napinacza, kupno krotszego paska jest dobrym pomyslem, jesli wymieniamy napinacz i pasek to zachowujemy oryginalna dlugosc