Autor Wątek: Pomocy. Problem z automtem  (Przeczytany 6959 razy)

sting86

  • Gość
Pomocy. Problem z automtem
« dnia: Marzec 09, 2011, 20:24:06 pm »
 :-help

Witam wszystkich.
Jestem nowy na forum, ale uderzam do was z dużym problemem. Mój jagu odwalił mi wczoraj babola i nie wiem jak mam się do tego zabrać. nie chce jechać do tyłu. do przodu jedzie super, a na wstecznym nic się nie dzieje. nic nie puknęło, nic nie stukotało. miałem nadzieję że rano mu przejdzie. ale nie przeszło. nie mam pojęcia co się mogło stać. nie świeci mi się zadna kontrolka. moze znacie jakiegoś dobrego machera. Jeżdżę pięknym x-type 3.0 awd z automatyczną skrzynią biegów. Pomocy :-help

Pozdrawiam

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: Pomocy. Problem z automtem
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 09, 2011, 20:35:26 pm »
Hej i witaj serdecznie u nas.

No to numer ci odwalil kotek. Czy odczytales mu juz bledy (kody ze skrzynii nie odczytasz zwyklym skanerem
niestety)? Wymieniles mu kiedys oliwke w skrzynii? Czy cos zablokuje, szarpie przy rzucenie na "R" czy
po prostu silnik wieje?

sting86

  • Gość
Odp: Pomocy. Problem z automtem
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 09, 2011, 21:10:08 pm »
nic nie szarpie, nie przysiada nawet. kupiłem go jakieś miesiąc temu i właśnie za dwa dni miałem go postawiać na wymiany filterków  i płyników. kompletowałem wszystko, a tu jeb.  :-cry. skrzynia pracowała bez zarzutów. i do przodu dale tak pracuje, a do tyłu nie chce.

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: Pomocy. Problem z automtem
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 09, 2011, 21:35:18 pm »
w twoim aucie jest zamontowana skrzynia jatco JF506E. znany jest problem ze wentyl odpowiedzialny za wsteczny
peka i wymaga wymiany.

Cytuj
One extremely common problem with The Jatco JF506E / 09A unit is a cracked reverse piston. A cracked piston can cause one or more of the following complaints: no reverse, a slipping reverse, a poor shift from second to third an elongated shift into fourth or fifth gear, and in some cases, no third, fourth, fifth or reverse.

Fortunately, while these transmissions certainly have some issues, there are corrections for this long list of complaints.

Firstly, there are oversized pressure regulator and torque converter clutch regulator valves available which enable a transmission rebuilder to machine and restore the valve body to "better than new" condition and prevent future transmission problems related to valve body wear. This operation requires some specialty equipment to perform. Many transmission repair shops don't have the capability to rebuild the valve body in house and are forced to buy a very expensive new or remanufactured unit and pass the price on to the customer.

Delayed engagement resulting from a worn low clutch drum is easily fixable by replacement of the drum or replacement of the worn bushing. Replacing the bushing, however, is a specialized "hone to fit" operation which should only be performed by a transmission repair facility that has the right equipment to properly complete this operation. This goes with the same caveat- if your transmission shop can't perform this operation in house, the cost of a new component is certainly going to raise the total cost of the transmission repair.

Lastly, the cracked reverse piston situation is going to require replacement of the failed part with a new one. The replacement component has been strengthened at the manufacturing level in the area where it would crack. The upgraded part seems to be a permanent fix for this particular complaint. Fortunately, the price of a new and upgraded reverse piston is fairly inexpensive; especially considering it should never fail again.


sting86

  • Gość
Odp: Pomocy. Problem z automtem
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 09, 2011, 21:56:26 pm »
wiesz moze jaki moze być to koszt.

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: Pomocy. Problem z automtem
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 09, 2011, 22:33:50 pm »
trudno okreslic. jezeli u ciebie to jest dokladnie to, to wentyl nie kosztuje wiecej niz 500 zl, a czas naprawe nie
powinno byc wiecej niz 4 godz. przy okazji wymieniasz olej i filtr w skrzynce.

sting86

  • Gość
Odp: Pomocy. Problem z automtem
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 09, 2011, 23:10:29 pm »
a znasz jakiegoś dobrego machera. w warszawie lub okolicy.

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: Pomocy. Problem z automtem
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 09, 2011, 23:12:44 pm »
a znam. wszyscy tu znamy  ;D wysylam ci info na pw. albo po prostu zajrzyj do dzialu "warsztaty"

sting86

  • Gość
Odp: Pomocy. Problem z automtem
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 09, 2011, 23:33:14 pm »
 :-thank

dzięki wielki

sting86

  • Gość
Odp: Pomocy. Problem z automtem
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 10, 2011, 20:45:40 pm »
 :- pojecia
Dzisiaj z kolegą wyciągnęliśmy go z parkingu i sie przejechaliśmy. doszliśmy do wniosku ze skrzynia jednak zapina wsteczny. Ale on nie jedzie.
Więc to nie wentyl, chyba. cio
 :-help

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: Pomocy. Problem z automtem
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 11, 2011, 19:13:44 pm »
a na jakiej podstawie stwierdzisz ze skrzynia "zapina wsteczny" skoro nie jedzie?

sting86

  • Gość
Odp: Pomocy. Problem z automtem
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 11, 2011, 21:08:43 pm »
tak mi się wydaje. słychać jej reakcję na zmiane biegu z N na R i z P na R. Gdy jest na wstecznym wydawało by się ze chce ruszyć, a nie może. po dodaniu gazu i wkręceniu silnika na 5-6 tys obrotów delikatnie cofa.
nie mam pojęcia co tam mogło się stać. czekam ma przyjęcie w warsztacie, a do tej pory spróbuje coś pomyśleć.

co to moze być??

moryc25

  • Gość
Odp: Pomocy. Problem z automtem
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 12, 2011, 17:52:33 pm »
Może pomaga naciągnięcie linki dźwigni zmiany biegów pod skrzynią.

sting86

  • Gość
Odp: Pomocy. Problem z automtem
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 15, 2011, 20:50:14 pm »
dzisiaj zaprowadziłem mojego kota na serwis. zobaczymy co poradzą

sting86

  • Gość
Odp: Pomocy. Problem z automtem
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 24, 2011, 12:06:06 pm »
no i dupa. potrzebuje nowej skrzyni. mój mechanik stwierdził ze ktoś już grzebał w tej skrzyni i robił ją na sztukę. jest sporo części do wymiany. zaproponował mi poszukania sobie jakieś używanej skrzyni. panowie. może któryś z was ma jakąś, dobrą. piszcie.
Przypominam co potrzebuję:
skrzynia automatyczna jatko do x-typa 3.0 4x4