Autor Wątek: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?  (Przeczytany 22037 razy)

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.283
Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
« Odpowiedź #45 dnia: Kwiecień 12, 2011, 08:37:17 am »
dziwnie mu się Jaguarem jeździło
Nie jeździło, bo jeździ po dziś dzień. Niestety ja należy do tej grupy osób, które mają odwagę napisać prawdę. I nie będę pisał ludziom że Jaguar jest the best bo akurat jeżdżę nim. Traf chciał że mój Jag ma identyczne zawieszenie jak XJR i uwierz mi, to zawieszenie nie nadaje się do sportowej jazdy. Do zwykłego przemieszczania się owszem, ale nie do zabawy. Może XKR dałby rade. Ostatnio na forum było jak chłopak raz sobie poleciał Jagiem 6500obr i zajechał panewki. Koszt bagatela 4000 PLNów. BMW jest stworzone do katowania. I potrafi zahamować i silnik fajnie pogada :).
Jeśli to ma być auto do przemieszczania się jak najbardziej może być i Jag.
Jest XE MY20, XJ6 1995
By³ X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

bullterrier

  • Gość
Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
« Odpowiedź #46 dnia: Kwiecień 23, 2011, 18:59:07 pm »
Podpaliłem się chwilowo na BMW M5 (E39). Zauroczyły mnie jego osiągi, dynamika, to jak trzyma się podłoża. Najbardziej jednak podoba mi się silnik - majstersztyk. Przejechałem się ... i emocje opadły. Pomijam, że to auto nigdy mi się nie podobało. Jest po prostu brzydkie. Ale ogólnie nie ma tego czegoś. Ma wspaniałe osiągi super się prowadzi i jest komfortowy jednocześnie, ale osobiście wolałbym Vipera do ostrych zabaw na asfalcie . Mimo wszystko pozostanę przy zakupie Jaga X305. To klasa sama w  sobie. Za 5 , 10 czy 15 lat dalej będzie piękny i stylowy. No i oczywiście nic nie jest w stanie zastapić V12.

Viking

  • Gość
Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
« Odpowiedź #47 dnia: Kwiecień 23, 2011, 21:15:49 pm »
Akurat XJR x308 jest jednym z niewielu aut (podobnych rocznikowo), które ma powalające osiągi, niesamowity wygląd, a do tego nadaje się do codziennego użytkowania i nie rujnuje domowego budżetu. Poza tym nie wiem dlaczego zachęcacie go do kupna starszej generacji? Przecież wszyscy wiecie że te auta pomimo podobnego wyglądu dzieliła technologiczna przepaść. Niestety ale 15sto letnie auto to raczej weteran szos, a z nim można postąpić na dwa sposoby. Albo traktuje się go jako klasyka, czyli ładuje się w niego dość duże pieniądze a na zime owija ciepłem kocem żeby nie zmarzł  :) albo jako auto do zajeżdzenia (nie zważając na mniejsze lub wieksze awarie) i zezłomowania  >:( . Poza tym autoryzowane serwisy w kraju na v8 jeszcze się będą znały  ( na może nie wszystkie) ale jak zobaczą R6 z kompresorem a nie daj V12 >:D to najpewniej odmówią współpracy. Chyba że mieszkasz w UK to inna sprawa, bo tam wiedzą jak postępować z pięknymi klasykami.  Plusem przemawiającym za  XJR w porównaniu z M5 jest to że mało który właściciel jaga piłuje go do 6500 obrotów, pali gume i próbuje driftować.  Z większością Bmw, nie tylko M5 jest dokładnie odwrotnie, przez co dużo łatwiej kupić zakatowany egzemparz (M5) i wtopić dość dużo kasy. Co do dzwięku silnika w XJR to jest kilka firm które za relatywnie nielwielkie pieniądze założą ci wydech o rasowym brzmieniu który później starczy ci na lata.

bullterrier

  • Gość
Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
« Odpowiedź #48 dnia: Kwiecień 23, 2011, 22:20:31 pm »
Viking, nikt mnie nie zachęca. Sam się zdecydowałem na ten samochód. 15lat to nie duzo, zważywszy, że te samochody sa bardziej niezawodne i prostrze konstrukcyjnie od wydumek z 21 wieku. Gdybym robił duże przebiegi to bym sie zastanawaił, ale 10 tyś rocznie to żaden wynik... a do tego garaż plus moje podejście. Znam wiele samochodów które są o wiele starsz i służą do codzniennej ekspolatacji więc nie jest to dla mnie problem. Kolejna sprawa to, 308 mi się nie podoba w środku. No i do jazdy codziennej po bułki mam Rama i Corolle :), jeden i drugi niezniszczalny.

BTW M5 było tylko chwilowym zauroczeniem. Ma wspaniały silnik , to wszystko. Przejażdżka dała mi do myslenia. Ten samochód jest nudny. Jak ktoś lubi motosport to inna bajka

bullterrier

  • Gość
Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
« Odpowiedź #49 dnia: Kwiecień 26, 2011, 07:03:40 am »
Mam do kolegów jeszcze pytanko. Jak wygląda eksploatacja V12 w stosunku do I6. Jakie występują z nimi problemy?

thx i pozdrawiam :)

bullterrier

  • Gość
Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
« Odpowiedź #50 dnia: Kwiecień 27, 2011, 20:31:11 pm »
http://winterthur.ricardo.ch/kaufen/winterthur-fahrzeuge/jaguar-xj12-60-9734908-169661181/w/an642273122/
A co sądzicie na ten temat? Warto zakupić za 7-8 tyś zł tego trupa? ponoć wszystko sprawne tylko silnik od wycieraczek się zajarał. Poza tym jak widać auto zmęczone życiem.

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
« Odpowiedź #51 dnia: Kwiecień 27, 2011, 20:49:26 pm »
hej, z niemieckiego opisu auto wynika "nicht rollbar" co oznacza ze "trup" nie da sie poruszac, nawet nie da sie
holowac i trzeba dzwigiem go ruszyc. wiec nie sadze ze to tylko "silnik od wyczeraczek", bo jest mowa o
"feuerschaden" - co oznacza ze byl pozar w aucie.

bullterrier

  • Gość
Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
« Odpowiedź #52 dnia: Kwiecień 27, 2011, 22:17:46 pm »
Właśnie się dowiedziałem od znajomego że to złom :(, a ja nawet takie czegoś nie szukałem, więc nic straconego. Nastawiłęm się na zadbanego z małym przebiegiem.  Jakby kto przyuważył kiedyś ładnago zadbanego X305 to poprosiłbym o info.

obix

  • Gość
Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
« Odpowiedź #53 dnia: Kwiecień 29, 2011, 11:55:46 am »
To podepnę się pod temat, ale może najpierw przywitam się ze wszystkimi jako nowy użytkownik forum. Witam wszystkich :-)

Od lat nie mogę wyjść z zachwytu nad autami ze stajni Jaguar i w końcu jestem gotowy ( finansowo, bo emocjonalnie to już od dawna ;-) do sprawienia sobie jednego z nich. I tutaj pojawia się udręka wyboru. Auto ma służyć do jazdy na co dzień, w związku z czym chciałbym je przerobić na gaz, żeby do reszty nie zrujnowały mnie koszty benzyny. Obecnym autem od 3 lat jeżdżę na lpg i bardzo sobie tę jazdę chwalę, choć jest to bez wątpienia zupełnie przeciętne 2-litrowe auto, a nie 8 cylindrowy potwór jaki siedzi pod maską jaguara, o którym myślę. Pod uwagę biorę mianowicie XJR x308 i tutaj pojawia się pierwsze pytanie, jak taka jednostka będzie się zachowywać z lpg? Gazownik z mojego miasta ( Wrocław) twierdzi, że trzeba będzie zamontować dwa reduktory, żeby nadążyć z podażą mieszanki i że poza tym nie powinno być żadnych problemów. Koszt takiej instalacji to około 4,5 tyś zł, które trzeba będzie od razu doliczyć do kosztu auta.
Po głowie chodzi mi też wersja daimler, ale nie wiem, czy to nie za dużo luksusu na raz, choć jest akurat dostępny ciekawy egzemplarz:

http://otomoto.pl/jaguar-daimler-xjr-400km-long-salon-polska-C18109221.html

Czy w ogóle dać sobie spokój z XJR i zamiast tego pójść w stronę mniej sportowej ale bardziej oszczędnej (?) jednostki 3,2 litra? Jak wygląda spalanie XJR w porównaniu ze słabszymi V8?

Jeśli macie jakiekolwiek sugestie będę niezwykle wdzięczny jeśli się ze mną nimi podzielicie.

obix

  • Gość
Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
« Odpowiedź #54 dnia: Kwiecień 29, 2011, 12:38:16 pm »
acha, zapomniałem dodać, że interesuje mnie wersja long ( jag ma służyć też do wyjazdów z rodziną i przypinania w tylu fotelika dziecięcego), a takowej chyba nie ma w zwykłym xjr, tylko w daimlerze, czy mam rację? To czy jednak nie lepiej x308 z silnikiem 3,2 w wersji long jak np. tu:

http://allegro.pl/jaguar-xj8-long-2001-rok-82-tys-km-rzadowy-i1566055937.html

__ceva__

  • Gość
Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
« Odpowiedź #55 dnia: Kwiecień 29, 2011, 20:18:07 pm »
Jak to jest LONG to ja jestem Batman :-gwizd.

Rządowy ;D

Offline Michal_C

  • JCP Art - Master
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.357
  • Moja obecna
Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
« Odpowiedź #56 dnia: Kwiecień 29, 2011, 20:22:19 pm »
Dla niego LONG:) pewnie UNO jezdzil cale zycie.  :-nuts
IF IGNORANCE IS BLISS, WHY AREN'T THERE MORE HAPPY PEOPLE?

lysyyy

  • Gość
Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
« Odpowiedź #57 dnia: Kwiecień 29, 2011, 21:13:16 pm »
Do tego jeszcze pisze, że fotele mają masaże... Nie zdążył zauważyć, że to po prostu pompowanie części lędźwiowej  :-gwizd

Maru$

  • Gość
Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
« Odpowiedź #58 dnia: Kwiecień 29, 2011, 22:12:31 pm »
łyssy on ma takie fotele  :-gwizd a jak chcesz to bedzie też long pamiętasz 23 jagi to jeden z nich... :-W

Maru$

  • Gość
Odp: X300 X305 X306 pierwsza przymiarka do zakupu... co wybrać?
« Odpowiedź #59 dnia: Kwiecień 29, 2011, 22:16:07 pm »
Dla Rafała pomyliły się pewnie opisy ale chłopak ma na sprzedaż V12 w wersji long bo widziałem z lampami z przodu od x308 i fajnie nawet wygląda....