FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XE (2014 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: kupis99 w Wrzesień 03, 2022, 20:23:28 pm
-
Cześć Wszystkim,
Podpowiedzcie proszę, czy ktoś może montował dystanse do kół tylnych w swoim kocie ?
Ja mam felgi 19, opony 255x35x19 i tak się zastanawiam, czy czasem nie dołożyć tych 20 - 25mm, co wy na to ?
Czy może to mieć wpływ na gwarancję ?
-
Zazwyczaj modyfikacje mają wpływ, a przynajmniej są idealnym pretekstem do jej odmówienia.
Druga kwestia, to wystawanie poza obrys auta - jest to niezgodne z prawem.
Co do opon, to tragicznie musi się jeździć na tak niskim profilu, to już prawie jak w rowerze. Zwłaszcza na polskich drogach.
-
Teraz sprawdziłem, do obrysu mam 20 mm, wiec mówiąc o dystansach mam na myśli 10 maksymalnie 15 mm, absolutnie nie chce wychodzić poza obrys auta.
Masz rację z tą gwarancją, muszę to przemyśleć temat, a co do opon, wcale nie jest tak źle, szczerze przyznam, że jest nawet przyjemnie, tzn. wcześniej w autach opony miały 40 oraz 45 tu jest z tyłu 35 a z przodu 40 ale wcale nie odczuwam dyskomfortu czy też twardości w zawieszeniu, jest nadspodziewanie dobrze.
Dwa mam ustawione zawieszenie w trybie komfort, być może to też robi swoje.
-
Kwestia tylko tego, że cała praca przenosi się na zawieszenie, a felga dostaje przy tym mocno po dupie. O ile na gładkiej nawierzchni powinno jeździć się całkiem komfortowo, powinien się dobrze trzymać zwłaszcza w zakrętach, to serze szwajcarskim najpierw baty zbierze ściana boczna opony oraz felga, a następnie z powodu niskiej absorbcji opony większe drgania i uderzenia pójdą na na amorki i sprężyny. Tak mi się to widzi z fizycznego punktu widzenia. W każdym razie to tylko moja teoria, potwierdzić powinien to specjalista. Ja w każdym razie widzę różnicę w komforcie między oponami 55 w jednym aucie a 45 w drugim. Niby centymetr, a jednak robi różnice. Dlatego zastanowiłbym się dwa razy, czy efekt wizualny jest wart skrócenia żywotności zawieszenia. Opony jednak trochę tańsze do wymiany.
-
Ja organoleptycznie, potwierdzam, że nie czuć różnicy w komforcie pomiędzy Mazdą 6 z oponami 225x45x19 a Jaguarem z oponami przód 225x40x19 tył 255x35x19, ale dzięki za ciekawe spostrzeżenie.
Co do dystansów to odpuszczam temat, tak jak kolega radził, różnię to może być w razie potrzeby skorzystania z gwarancji.
-
Mam u siebie dystanse (przykręcane do piasty) na dwie osie i jest ok. Ogólnie w każdym aucie jakie miałem dokładałem dystanse. W jakiś sposób poprawia to prowadzenie samochodu no i napewno poprawia wygląd.
-
Dzięki za info, w takim razie powrócę do myślenia nad dystansami :)
W moim przypadku zastanawiam się nad 15 mm, to chyba nie jest jakoś dużo, cały czas będę miał zapas 5 mm do obrysu auta.
-
Nie wiem jaką masz szerokość felgi i ET i jak to wygląda n aucie. Ja mam u siebie dystanse 20mm z przodu i 22mm z tyłu przy feldze 20 cali 8,5 szerokości z przodu i 9,5 szerokości z tyłu (ET coś w granicach 55 chyba). Opona z przodu to 255/35 R20 a tył 285/30 R20. Myślę, że weszłoby jeszcze kilka mm na obu osiach. Mogę polecić firmę Dystom, jest chyba na allegro, zawsze od nich kupowałem.
-
U mnie jest niestety taki problem, że z tyłu tak jak pisałem jest tylko 20 mm do obrysu, więc dystans najlepiej jeśli by był maks 15 - 17 mm. Tej grubości dystanse są na tyle cienkie, że są w wersji przelotowej a nie nakręcanej, i do tej pory wszystko ok, problem pojawia się gdy nałożymy przelotowy dystans na szpilki, to okazuje się że są za krótkie i należałoby je wymienić na dłuższe i tu dochodzimy do problemu, bowiem wolę nie dłubać w piastach i nie wymieniać szpilek w aucie na gwarancji bo to już zbyt duża ingerencja i może być to powód do odrzucenia gwarancji.
Pytałem od jakiej grubości stosuje się dystanse przykręcane i tu sugerują od 25 mm wzwyż, ale 25 mm to już za dużo, więc w przypadku kół letnich dystanse odpadają, kwestia kół zimowych, które zamiast 255 są 225, ale raczej wolałbym nie ściągać i nie zakładać dystansów co sezon.
-
W wymianę szpilek na pewno bym się nie bawił. Co do minimalnej szerokości przykręcanego dystansu to z tego co kojarzę 20mm to najniższa bezpieczna wartość. Ja mam właśnie takie. Ostatnio znajomy zamawiał przykręcane dystanse zmieniające rozstaw śrub tez o szerokości 20mm, mniej się nie da.
-
W wymianę szpilek na pewno bym się nie bawił. Co do minimalnej szerokości przykręcanego dystansu to z tego co kojarzę 20mm to najniższa bezpieczna wartość. Ja mam właśnie takie. Ostatnio znajomy zamawiał przykręcane dystanse zmieniające rozstaw śrub tez o szerokości 20mm, mniej się nie da.
Jedna ważna rzecz, przy 20mm nie da rady schować (zlicowanie) nakrętki, z czołem dystansu, wiec nakrętka wystaje, a to oznacza ze musi schować się w feldze, pytanie czy akurat jest gdzie.
-
U mnie jest miejsce w letnim kole i zimowym. Musiałbyś dla pewności zdjąć koło i ocenić sytuację.
-
Nie wiem jaką masz szerokość felgi i ET i jak to wygląda n aucie. Ja mam u siebie dystanse 20mm z przodu i 22mm z tyłu przy feldze 20 cali 8,5 szerokości z przodu i 9,5 szerokości z tyłu (ET coś w granicach 55 chyba). Opona z przodu to 255/35 R20 a tył 285/30 R20. Myślę, że weszłoby jeszcze kilka mm na obu osiach. Mogę polecić firmę Dystom, jest chyba na allegro, zawsze od nich kupowałem.
Tak z ciekawosci przeczytalem temat i postanowilem zmierzyc w aucie odleglosci opon do krawedzi blotnikow.
Ogladalem film na YT ,gdzie gosc zalozyl dystanse a potem sie okazalo,ze jedno kolo wiecej wystaje niz pozostale. Zaznacze,ze dobrze wyczyscil miejsce styku tych czesci.
No i uzywajac poziomicy oraz miary wyszly mi roznice 5 mm. Jedna strona jakby byla bardziej schowana.
Oczywiscie wiem jak uzywac poziomicy. Nie odchylalem od pionu. Co jest grane?
-
a to ciekawe, myślałem, że powinno być symetrycznie.
5mm w dystansie to sporo, tzn. samo 5mm może wydawać się nie znaczną różnicą, ale mieć dystans 15 a 20 mm, to już jest różnica.
-
I to mnie martwi.
Felgi jednakowe, opony ten sam rozmiar i firma.
-
a to ciekawe, myślałem, że powinno być symetrycznie.
5mm w dystansie to sporo, tzn. samo 5mm może wydawać się nie znaczną różnicą, ale mieć dystans 15 a 20 mm, to już jest różnica.
I to mnie martwi.
Felgi jednakowe, opony ten sam rozmiar i firma.
Może błotnik od innego Auta :-hehe
Głupi żart, przepraszam :) :) :)
-
Nie ma sprawy. :D
Blotniki sa takie same i od Jaguara :-clap
Niedlugo bedzie trzeba zmienic kola na zimowe.
Sprawdze jak tam bedzie to wygladac.
Kupilem komplet Michelin Pilot Alpin PA4 AO
245 / 45 R18 100V M+S XL.
Na zime zawsze mam wyzszy profil.
Naprawde ciekawy jestem wyniku.
-
Jasne dawaj znać, ja z ciekawości też zmierzę u siebie jak to wygląda, ja na zimę mam dokładnie ten sam rozmiar, z tym że Pirelli Sottozero 3
-
Dzięki za info, w takim razie powrócę do myślenia nad dystansami :)
W moim przypadku zastanawiam się nad 15 mm, to chyba nie jest jakoś dużo, cały czas będę miał zapas 5 mm do obrysu auta.
Myslales o takich ? To sa 15 mm z H R, na tyl.
10tki na przod tez sa.
-
Sprawdź geometrię kół, może jest delikatnie inny kąt. U mojego znajomego była taka różnica, że wyglądało to tak jakby auto było rozjeb.... w mak i złożone z kilku. Okazało się, że geometria była całkiem rozjechana.
-
Sprawdzałem w dwóch warsztatach. Jest OK.
Koła stoją normalnie. Nie widać gołym okiem różnicy czy jakiś nieprawidłowości.
Auto też bezwypadkowe.
Tylko gdy zrobiłem pomiar to się zdziwiłem.
Ciekawy jestem jak u innych to wygląda bo na YT też gość miał różnicę.
-
Dzięki za info, w takim razie powrócę do myślenia nad dystansami :)
W moim przypadku zastanawiam się nad 15 mm, to chyba nie jest jakoś dużo, cały czas będę miał zapas 5 mm do obrysu auta.
Myslales o takich ? To sa 15 mm z H R, na tyl.
10tki na przod tez sa.
Dziwne, słyszałem że bezpieczna grubość do dystansów ze szpilkami to tak 25 mm, noooo 20 na upartego, a tu 15 ze szpilkami, hmmmm, nie za mało tam materiału pod szpilką zostanie ???
-
Ja za bardzo się nie znam, ale H&R to produkt z górnej półki. Myślę, że skoro robią takie to wiedzą lepiej niż ja 😃
Tą firma robi naprawdę dużo fajnych rzeczy do Motorsportu.
Są drodzy, ale za bezpieczeństwo wolę zapłacić więcej niż ryzykować produktem z firmy "No name". Sporo firm robi takie dystanse ale nawet zaplecza badawczego nie mają.
Materiał kupią o jakiejś wytrzymałości i myślą, że to wystarczy.
Potem są wibracje,bicia kół itd
Można całe zawieszenie rozwalić,nie mówiąc, że koło może odpaść bo śruby lub szpilki zetknie.
-
Też słyszałem, że 20mm to minimalna wartość szerokości dla przykręcanego dystansu ale jeśli H&R robi 15mm to brałbym w ciemno.
-
Od czasu jak wglebilem sie w ten temat,to tez tak myslalem.
15ka wydaje sie waska ale mysle,ze Oni to sprawdzili i dziala.
W polowie miesiaca bede w Polsce, to podjade do kolegi i sprawdzimy ustawienia kol. Nie daje mi to spac ;)
-
Już jest w porządku. Odległości takie same.
Mniejsza o to.
Teraz z tyłu mam 30 mm a z przodu 20 mm.
Pod błotnikiem jest krawędź ok. 7 mm.
Czyli według mnie na przód dystanse max.15 ,z tyłu 20 ki. Wiadomo, że po obciążeniu bagażnika auto siada,więc nie ryzykował bym na styk.
Dobrze rozumuję?
-
Pewnie na upartego mógłbyś dać z przodu 15 mm a z tyłu 25 mm, czytałem że pozostawienie wolnych 5mm spokojnie wystarcza, żeby nie bać się wyjścia poza obrys.
-
Na próbę wziąłem 15 mm na przód i 20 mm na tył.
Ty masz szersze opony więc mniej miejsca.
-
No to czekamy na zdjęcia, wrażenia i pierwsze opinie o produkcie :-super
Dawaj znać czy firma się sprawdzi, jeśli tak to może i ja się rzucę :)
-
Mam okazje wziac na probe i gdyby cos nie tak,odeslac.
Poniewaz nie moglem na prv wyslac fotke,to teraz zobacz jakie cisnienia ma kolega z fejsa w XE 2017.
-
Mam okazje wziac na probe i gdyby cos nie tak,odeslac.
Poniewaz nie moglem na prv wyslac fotke,to teraz zobacz jakie cisnienia ma kolega z fejsa w XE 2017.
O kurde, całkiem spore to ciśnienie, u mnie wskazuje między 2,55 - 2,61 jako zalecane, a mam nadmuchane 2,55, więcej nie daję jakoś tak z doświadczenia wiem że powinno wystarczyć, dwa o ile pamiętam to na tabliczce znamionowej też jest coś koło 2,55
Zastanawiam się i to będę musiał podpatrzeć, czy czasem zalecane ciśnienie nie zmienia się w zależności od temperatury na zewnątrz.
-
Z ciekawości szedłem na stronę H&R, w teorii nie mają dystansów de XE, mają do XF, pytanie, czy parametry piasty są takie same w XE jak i w XF ?
-
Co do piast to nie wiem.
Trzeba by sprawdzic w katalogu czesci.
Jesli te same to by nie bylo problemu z montazem. Jedynie by trzeba sprawdzic czy aby kolo nie wystaje za blotnik. Kazdy wie jak to zmierzyc.
U mnie robilem proby i odeslalem 15 mm.
20 mm poszly z tylu na przod, a dokupilem 25 mm na tyl.
Jutro rano wyjezdzam do Polski ;D Okolice Gdanska :)
-
nooooo :-super :-super :-super :-super
Wygląda zacnie :-clap :-clap :-clap
Zrobiłeś mi smaka na te dystanse, chyba jednak też się rzucę, ale muszę w takim razie pogadaćz H&R czy mają dedykowane produkty de XE.
-
Wygląda naprawdę fajnie.
Jednak jest jeden minus...bok auta brudzi się jak diabli 😃
Chyba będzie trzeba jakieś chlapacze kupić. Coś już tam zaczynam szukać. Nie tyle długie co szersze.
-
Może tu?
https://allegro.pl/uzytkownik/moto-seneka?string=jaguar
-
Oryginalne są bardzo drogie.
Te z linka, to kopie.
Takie same są bezpośrednio z Chin za 30 euro.
-
Musze napisac dla innych,ktorzy chca pobawic sie w dystanse. Szczegolnie dla tych co mieszkaja w Niemczech.
Nie mozna zalozyc dystansow jakie sie chce. W Niemczech jest tabela ,jakie moga byc.
Okazalo sie,ze do oryginalnych felg ,ktore posiadam mozna max 15 mm zalozyc. Jest jednak paragraf ,ktory pozwala ominac ten przepis. Oczywiscie to kosztuje, Na wstepie zaplacilem wiecej niz za dystanse. Chyba to nie koniec kosztow bo do urzedu jeszcze musze jechac.
20mm moga byc stosowane do felg 20 cali. 25 mm w Niemczech nie przejda.Musialem kupic 20 mm. Co ciekawe 25 mm w Austrii sa legalne do XF. A te kraje maja prawie identyczne przepisy. Chyba prawie robi roznice.
Narazie woze w bagazniku 20 mm na tyl. 25mm bede musial wystawic na sprzedaz,mimo ze pasuja i fajnie wygladaja.