FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: kurak22 w Listopad 22, 2015, 23:55:31 pm

Tytuł: zmiana modelu
Wiadomość wysłana przez: kurak22 w Listopad 22, 2015, 23:55:31 pm
Witam!
Mam jedno podstawowe pytanie co do s-type. Czy jest równie godnym rywalem x-type jezeli chodzi o bolączki i utrudnienia konstrukcyjne? Chodzi mi o modele 2003/2004. Silnik 3.0. Bo x-type jest ostrym wynalazkiem. W tym aucie nie da się czegoś naprawić bez rozbierania połowy auta. Nie mówiąc o tym ze zepsuć się chce w nim wszystko. Zamierzam zmienić auto a nie chce ponownie wpadać w nerwicę z wynalazkiem. I co z silnikiem 2.7?
Tytuł: Odp: zmiana modelu
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Listopad 23, 2015, 00:38:36 am
Eska poliftowa wg. mnie naprawde bezawaryjne wozidlo. Ma swoje bolączki typu progi, jakies bzdety elektroniczne ale po za tym naprawde wytrzymale auto. Diesla odpusc definitywnie
Tytuł: Odp: zmiana modelu
Wiadomość wysłana przez: kurak22 w Listopad 23, 2015, 08:22:26 am
Głównie chodzi o napęd. Umieszczony cały w osi pojazdu? I czy również nie jest z plasteliny? Uchwyty w niedostępnych miejscach wykonane z kruszywa? Dostęp do katalizatorów/katalizatora? Ściąganie głowic czy wymiana rozrządu wymaga wycigania silnika? A z czym jest problem w 2.7? Wiele czynników? Nie da się raz naprawić i zapomnieć?
Tytuł: Odp: zmiana modelu
Wiadomość wysłana przez: Domi7 w Listopad 23, 2015, 13:47:23 pm
Dochodza problemy z klimatyzacja/ogrzewaniem, wiele osob sie z tym boryka. Elektrozawor nagrzewnicy do wymiany praktycznie w kazdym samochodzie po jakims czasie, no i problemy elektryczne sie zdarzaja.
Nie grzebalem jeszcze tak glebiej w silniku/wydechu/napedach. Ale dostep do niektorych czynnosci naprawczych jest dosc ograniczony. Nie ma co sie jednak oszukiwac, jaguary to kaprysne samochody.
Tytuł: Odp: zmiana modelu
Wiadomość wysłana przez: qlimaxer w Listopad 23, 2015, 14:13:44 pm
no i elementy zawieszenia takie jak amortyzatory/wahacze są dużo droższe aniżeli do x type.
Tytuł: Odp: zmiana modelu
Wiadomość wysłana przez: kurak22 w Listopad 23, 2015, 14:55:33 pm
cena części nie za bardzo mnie boli. ważne żeby to nie był cyrkowóz pokroju x-type rozumiem że elektrozawór jest pod kokpitem i trzeba cały rozebrać?
Tytuł: Odp: zmiana modelu
Wiadomość wysłana przez: aro w Listopad 23, 2015, 15:31:27 pm
Elektrozawór jest pod maską,nie najgorszy dostęp :),pod kokpitem są silniczki sterujące klapkami nawiewów,one taż są awaryjne :'(
Tytuł: Odp: zmiana modelu
Wiadomość wysłana przez: rafeo w Listopad 23, 2015, 20:00:21 pm
Ludzie dajcie spokój, przesadzacie z tą awaryjnością w S-kach, ja ma właśnie diesla i na inny bym go nie zamienił, jak w każdym aucie używanym prędzej czy później coś się popsuje, u mnie była zdejmowana głowicą prawa ale to przez ukręconą świecę żarową, sama uszczelka to koszt 180 zł, pracy jest na półtora dnia, same świece dostęp ok (lepszy niż np, w fordzie mondeo 2.0 TDCI) zawieszenie wymieniłam na razie same tulejki w wahaczach przednich kół (banany) od strony piasty i koszt to 120 zł i nie trzeba wymieniać całego wahacza, drążek stabilizatora też ok 100 zł, elektronika jak na razie działa beż zarzutu, ogrzewanie jest ok, są małe niuanse ale to w każdym samochodzie trzeba je poznać i polubić, rozrząd to ok 1500 zł, filtr i płyn w skrzyni to ok 1800 zł, ja tego samochodu na pewno długo nie zmienię, doinwestuję go na maksa ile się da, jestem bardzo zadowolony z niego i z czystym sumieniem polecam go każdemu, i powiem jeszcze jedno jadąc nawet w nowej S klasie mercedesie ludzie nie oglądali się tak za mną jak jadę w nim.
Tytuł: Odp: zmiana modelu
Wiadomość wysłana przez: kurak22 w Listopad 23, 2015, 22:41:42 pm
Będę mierzył się do sprzedaży x'a i robię wywiad. Pytam o 2.7 bo z tego co widziałem dużo osób pisze ze awaryjny ale co leci to juz nie wiem. A co do marki strasznie zrobilo mi się to obojętne. Byle bym nie myślał ze w koło cos mam zapsute...
Tytuł: Odp: zmiana modelu
Wiadomość wysłana przez: Choina w Listopad 24, 2015, 00:01:04 am
W 2.7 motor pada, a jak chcesz wiedzieć co to poczytaj o 2.7 hdi
Tytuł: Odp: zmiana modelu
Wiadomość wysłana przez: kurak22 w Listopad 24, 2015, 00:38:36 am
Mhym. Dobra w kopciuchu pompa oleju ma za małe ciśnienie po większym przelocie. Coś jeszcze? A jak w 3.0 jest z dostępem do głowic i katalizatorów? Uchwyty i śruby tez zrobione są z plasteliny?
Tytuł: Odp: zmiana modelu
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Listopad 24, 2015, 08:34:17 am
Nie myśl tym tokiem rozumowania bo nic nie kupisz kolego. Czemu od raza zakladasz zd będziesz robil glowice i wywalal katy?
Tytuł: Odp: zmiana modelu
Wiadomość wysłana przez: kurak22 w Listopad 24, 2015, 09:15:49 am
Z resztą przy ewentualnym zakupie zobaczę jaki jest wszędzie dostęp. Bo s'ka ma większy gabaryt. Dobrze by było gdyby ktos wypisał trochę historii serwisowania. Oczywiście bez rzeczy oczywistych. A jak wygląda temat 4.0 i 4.2, ekonomiczny zabójca w porównaniu do 3.0?
Tytuł: Odp: zmiana modelu
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Listopad 24, 2015, 12:40:58 pm
4.0 o tyle, że trzeba zawsze kiedyś zrobić rozrząd no i nigdy nie wiadomo jak sie trafi z kondycją silnika (wycierający się nikasil). 4.2 natomiast wciąga tyle samo wachy co 3.0. Serwis trochę droższy bo 2 cewki i 2 świece wiecej, oliwy bodajże tyle samo...może z 0,5l więcej.

Ja zrobiłem autem 10 czy 11 tys km i powiem tak. Musiałem zrobić progi bo miałem zgnite, a oprócz tego gumy tylnego stabilizatora. Przy okazji zmiany świec zapodalem nowe uszczelki kolektora oraz nowe uszczelki IMT, wzmacniacz antenowy i głośniczek paktronica. Tyle napraw u mnie było. Dlatego póki co uważam to auto za bezawaryjne :)
Tytuł: Odp: zmiana modelu
Wiadomość wysłana przez: kurak22 w Listopad 24, 2015, 12:57:05 pm
To trochę ciekawostka z tym spalaniem  :o Niewąskie auto nadal ma swoje 4.2 na sprzedanie z tego co widziałem
Tytuł: Odp: zmiana modelu
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Listopad 24, 2015, 13:23:42 pm
No Krzycha fura z tego co gadaliśmy pali tyle co mój 3.0. Mój po samym mieście pokazuje 14,5l PB i tak wychodzi bo gazu mi wciąga ok. 16l LPG.
Tytuł: Odp: zmiana modelu
Wiadomość wysłana przez: patryk5250 w Listopad 24, 2015, 13:36:44 pm
4.0 o tyle, że trzeba zawsze kiedyś zrobić rozrząd no i nigdy nie wiadomo jak sie trafi z kondycją silnika (wycierający się nikasil). 4.2 natomiast wciąga tyle samo wachy co 3.0. Serwis trochę droższy bo 2 cewki i 2 świece wiecej, oliwy bodajże tyle samo...może z 0,5l więcej.

Ja zrobiłem autem 10 czy 11 tys km i powiem tak. Musiałem zrobić progi bo miałem zgnite, a oprócz tego gumy tylnego stabilizatora. Przy okazji zmiany świec zapodalem nowe uszczelki kolektora oraz nowe uszczelki IMT, wzmacniacz antenowy i głośniczek paktronica. Tyle napraw u mnie było. Dlatego póki co uważam to auto za bezawaryjne :)

Kurde dużo osób narzeka na rdzę w S-Type, ja jakoś tego nie popre bo na moim grama rdzy nie ma nigdzie czy to progi czy błotniki zero a w dodatku sprowadzony z Austrii gdzie na soli nie oszczędzają. A co do 4.0 to komp pokazuje 13.6 Pb po mieście,  rekord z trasy 9.6 według kompa :)
Tytuł: Odp: zmiana modelu
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Listopad 24, 2015, 13:44:28 pm
W Austrii prawie nie używają soli z tego co wiem. Mój był jeżdżony od początku po Polsce i progi miałem jak z gównolitu. Sypały się okrutnie. Osobiście zajrzałbym na Twoim miejscu to wewnętrznego profilu progu, a jesli tam czysto to nic tylko sie cieszyć :D
Tytuł: Odp: zmiana modelu
Wiadomość wysłana przez: patryk5250 w Listopad 24, 2015, 16:21:12 pm
W Austrii prawie nie używają soli z tego co wiem. Mój był jeżdżony od początku po Polsce i progi miałem jak z gównolitu. Sypały się okrutnie. Osobiście zajrzałbym na Twoim miejscu to wewnętrznego profilu progu, a jesli tam czysto to nic tylko sie cieszyć :D

A ja wiem ze sypia jestem często w Wiedniu i Salzburgu stąd też auto z Austrii i jak tylko jest mróz i śnieg to auta białe całe z soli. Po kupnie był całkowity przegląd wszystkiego w kocie mam podnosnik dwu kolumnowy więc przy każdej wymianie oleju kontroluje wszystko teraz będzie zmiana kół na zimowki i znów przegladne. Ale w sumie można coś tam zabezpieczyć. Dodam że auto 1999 rok.
Tytuł: Odp: zmiana modelu
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Listopad 24, 2015, 16:36:48 pm
Może ktoś to mył porządnie po sezonie, przed sezonem i w trakcie :). Jak mówię no u mnie była tragedia dlatego było cięcie, spawanie i malowanie.