FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: Franiu w Luty 26, 2015, 09:36:21 am

Tytuł: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
Wiadomość wysłana przez: Franiu w Luty 26, 2015, 09:36:21 am
Witam wszystkich! Jestem nowy na forum, wiec prosze o wyrozumialosc :-)
Zakupilem niedawno w Belgii Jaguara X-Type Executive 2.5 i V6 2002 rok z automatyczna skrzynia biegow. Otoz, chcialbym go sprowadzic do Polski i zalozyc w nim lpg w fazie cieklej. I tu pojawia sie pytanie: ma moze ktos wiedze ile tego typu gaz by kosztowal do tego modelu? Ok. 5000pln? Z gory dziekuje za pomoc :-)
Tytuł: Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
Wiadomość wysłana przez: eMWuGSM w Luty 26, 2015, 10:17:35 am
Vialle ok 6500zł.
Niedawno kolega się orientował, na szczęście doszedł do wniosku, że ma VAT-1 w busach i że 2.2D będzie lepszym rozwiązaniem.
Tytuł: Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
Wiadomość wysłana przez: Franiu w Luty 26, 2015, 10:55:50 am
Dzieki. No nie jest to malo, ale przy kilometrach, ktore bede nim robil po ok. 2 latach mi sie zwroci. Zwazywszy, ze ciagle proplemy z sekwencja i jej przeglady sa zdecydowanie nie dla mnie. Montuja niby sekwencje do tego silnika, ale przeszukujac internet znalazlem wiecej "przeciw" niz "za".   :-thank
Tytuł: Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
Wiadomość wysłana przez: kurak22 w Luty 26, 2015, 12:54:39 pm
Problemów z nowymi instalacjami nie ma(np sterownik stag300 isa2). Jedynym problemem do pokonania jest oczujnikowanie ciśnień paliwa, a to w fazie ciekłej i tak cię nie ominie.
Tytuł: Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
Wiadomość wysłana przez: Franiu w Luty 26, 2015, 14:49:01 pm
Tego nie wiedzialem, wiec co radzisz? Tradycyjna sekwencja? Czy faza ciekla? Tutaj w Belgii litr benzyny kosztuje 1.40 euro a litr lpg 43 centy a ostatnio po 36 centow nawet placilem, wiec i tak mi sie oplaca, gdyz czesto dziennie ponad 200 km robie. Duzo czytalem o minusach sekwencji w fordowskich silnikach i nie chce sie sam na mine wpuscic
Tytuł: Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
Wiadomość wysłana przez: kurak22 w Luty 26, 2015, 15:25:05 pm
przy takiej ilości km, sekwencja da radę(jeździsz na ciepłym silniku), a to młode auto też już nie jest. Tutaj raczej liczy się tylko kalkulacja co i za ile. Jeżeli masz dostępny warsztat któremu chce się ustawiać wszystkie parametry przy sekwencji to bym się nie zastanawiał. Najlepiej udaj się do jakiegoś warsztatu który ma dobre opinie. Bo pomiędzy tymi instalacjami jest spora różnica cenowa.
Przewagi dla fazy ciekłej to:
-przełączanie na lpg już po paru chwilach pracy silnika
-brak parownika
Tytuł: Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
Wiadomość wysłana przez: Franiu w Luty 26, 2015, 15:37:25 pm
Moze i zdecyduje sie na te sekwencje, nie oszczedzajac oczywiscie na podzespolach. Mam dobry, sprawdzony warsztat, kazdy chwali, aut pelen parking zawsze. Dziekuje za pomoc i za wyrozumialosc. Pozdro
Tytuł: Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
Wiadomość wysłana przez: voitec w Luty 26, 2015, 18:57:29 pm
przy takiej ilości km, sekwencja da radę(jeździsz na ciepłym silniku), a to młode auto też już nie jest. Tutaj raczej liczy się tylko kalkulacja co i za ile. Jeżeli masz dostępny warsztat któremu chce się ustawiać wszystkie parametry przy sekwencji to bym się nie zastanawiał. Najlepiej udaj się do jakiegoś warsztatu który ma dobre opinie. Bo pomiędzy tymi instalacjami jest spora różnica cenowa.
Przewagi dla fazy ciekłej to:
-przełączanie na lpg już po paru chwilach pracy silnika
-brak parownika
Ja mam ustawione przełączanie na LPG przy 30*C. Nawet przy temperaturze zewnętrznej 0*C jazda na benzynie trwa dosłownie chwilę.
Jak jest kilka stopni na plusie to zanim wyjadę z parkingu pod firmą już jest ponad 20*C.
Tytuł: Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Luty 26, 2015, 19:10:22 pm
Nie ma sensu się pchać w V gen narazie. Dosłownie 3-4 ludzi umie to w naszym kraju założyć na odpowiednim poziomie. Pompa jak walnie (niby przewidziana na 100 tys km) to regeneracja w granicach 1500zł. Przegląd LPG kosztuje 50-100zł, robiąc to co 10-15 tys km moim zdaniem koszt mały.

A problemy z sekwencją?? Pierwsze słyszę - jest jednak warunek. Musi to zrobić osoba kompetentna. Jak się zrobi to u osoby kumatej to się śmiga tylko na przeglądy. Dobre wtryskiwacze (Hana, Barracuda) spokojnie wytrzymują te 50-70 tys km, reduktor troche więcej. Jego jednak warto przeczyścić po ok. 40 tys km bo nasz gaz jest wyjątkowo zanieczyszczony. Aczkolwiek większość tych znanych nadaje się do regeneracji

Także ta różnica powiedzmy 2,5-3 tys zł moim zdaniem nie warta dokładania do 5 gen.
Tytuł: Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
Wiadomość wysłana przez: grzechch w Luty 26, 2015, 19:20:32 pm
Zacznijmy od tego, że gaz w fazie płynnej jest dedykowany to samochodów z wtryskiem benzyny bezpośrednio do cylindra. Jaki sens wydawania dużych pieniędzy do samochodu gdzie wtrysk jest pośredni?
Tytuł: Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Luty 26, 2015, 19:34:19 pm
Zacznijmy od tego, że gaz w fazie płynnej jest dedykowany to samochodów z wtryskiem benzyny bezpośrednio do cylindra. Jaki sens wydawania dużych pieniędzy do samochodu gdzie wtrysk jest pośredni?

I tu się mylisz kolego :). Jest instalacja LPi (faza ciekła) do aut z wtryskiem pośrednim. Obsługuje wszystkie auta z wtryskiem pośrednim. Praktycznie to samo co 4 gen tyle ze ciekły gaz podawany jest do benzynowych wtryskiwaczy. Wszystko wygląda jak w benzynowym silniku, oprócz dodatkowego zbiornika i pompy.
Tytuł: Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
Wiadomość wysłana przez: grzechch w Luty 26, 2015, 19:49:01 pm
Wiem, że jest. Ale po co montować do wtrysku pośredniego? Żadnego uzasadnienia. To fakt będzie lepiej chodziło. Ale dobra sekwencja wcale gorzej nie chodzi a koszt dwa razy mniejszy a jak sie postarać do 3 razy
Tytuł: Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Luty 26, 2015, 19:52:20 pm
Dlatego powyżej napisałem co o tym sądze. Dla mnie też głupota montować 5 gen :)
Tytuł: Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
Wiadomość wysłana przez: ghrh w Luty 26, 2015, 20:08:41 pm
Wiem, że jest. Ale po co montować do wtrysku pośredniego? Żadnego uzasadnienia. To fakt będzie lepiej chodziło. Ale dobra sekwencja wcale gorzej nie chodzi a koszt dwa razy mniejszy a jak sie postarać do 3 razy
Mniej się wala pod maską, mniejsza orka (nie podpinasz się pod układ chłodzenia). Chociaż na Allegro za różnicę w cenie można kupić drugiego Jaguara ;)
Tytuł: Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
Wiadomość wysłana przez: Franiu w Luty 26, 2015, 20:20:44 pm
Chodzilo mi o VI generacje...ale mniejsza z tym :-)  Zaloze jednak sekwencje na najlepszych pozespolach. Mam juz magika, ktory bardzo dobrze mustanga zagazowal, wiec i z jagiem sobie poradzi. A 1000 czy 2000 pln znacznia dla mnie nie maja, gdyz kupilem go za takie pieniadze, ze grzech bylo go nie wziasc. Zwazywszy, ze ma wszystko, wlacznie z nawigacja. Po oplatach, zagazowaniu i wymianie wszelkich plynow wyjdzie mnie taniej, gdybym go zakupil w Polsce. A poza tym jakosc drog i paliwa w Belgii jest o niebo lepsza, wiec kot mniej ucierpial przez te pare latek eksploatacji.
Tytuł: Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
Wiadomość wysłana przez: bodi w Luty 26, 2015, 21:49:56 pm
Moim zdaniem to się dobrze zastanów z tym LPG. Ja za swoją instalację dałem 5000PLN (sekwencja BRC PLUG & DRIVE) zamontowana przez niby speca znanego na całą okolicę i...
działa wszystko tylko dlatego, że za każdym razem jak auto przechodzi na gaz kasownik wykasowuje błędy komputera.

Ja bym zakładał instalację gazu w fazie płynnej.
Tytuł: Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Luty 26, 2015, 22:40:01 pm
Moim zdaniem to się dobrze zastanów z tym LPG. Ja za swoją instalację dałem 5000PLN (sekwencja BRC PLUG & DRIVE) zamontowana przez niby speca znanego na całą okolicę i...
działa wszystko tylko dlatego, że za każdym razem jak auto przechodzi na gaz kasownik wykasowuje błędy komputera.

Ja bym zakładał instalację gazu w fazie płynnej.

Masz schrzanione i tyle w temacie. Zresztą BRC dla mnie to jest śmietnik nie instalacja. Wiecznie za długie przewody z powodu wielkich listw których nigdzie nie można schować.
Tytuł: Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
Wiadomość wysłana przez: voitec w Luty 26, 2015, 23:00:33 pm
Moim zdaniem to się dobrze zastanów z tym LPG. Ja za swoją instalację dałem 5000PLN (sekwencja BRC PLUG & DRIVE) zamontowana przez niby speca znanego na całą okolicę i...
działa wszystko tylko dlatego, że za każdym razem jak auto przechodzi na gaz kasownik wykasowuje błędy komputera.

Ja bym zakładał instalację gazu w fazie płynnej.

Masz schrzanione i tyle w temacie. Zresztą BRC dla mnie to jest śmietnik nie instalacja. Wiecznie za długie przewody z powodu wielkich listw których nigdzie nie można schować.
To nie wina BRC tylko instalatorów. Ja mam w Jagu BRC i poza ogarniętym błędem ciśnienia nie ma błędów wynikających z pracy na LPG. Dwóch znajomych ma BRC od kilku lat i nikt na nic nie narzeka.
Tytuł: Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
Wiadomość wysłana przez: kurak22 w Luty 27, 2015, 08:06:13 am
Nie ma sensu się pchać w V gen narazie. Dosłownie 3-4 ludzi umie to w naszym kraju założyć na odpowiednim poziomie. Pompa jak walnie (niby przewidziana na 100 tys km) to regeneracja w granicach 1500zł. Przegląd LPG kosztuje 50-100zł, robiąc to co 10-15 tys km moim zdaniem koszt mały.
Do tego czasu w sekwencji moze poleciec reduktor wtryski i czujnik ciśnienia i wyjdzie Ci to samo.
Mam juz magika, ktory bardzo dobrze mustanga zagazowal, wiec i z jagiem sobie poradzi.
Może i robić nawet ferrari, ale jak nie robił silnika ajv6 nie prowadził bym do niego... Szukaj warsztatu który ma doświadczenie z tym konkretnie silnikiem i ogarneli błędy ciśnienia, bo to będzie cię wkurwiać bardzo jeśli robisz tyle km.
A z brc właśnie zawsze jest cyrk z metrowymi przewodami :D
Tytuł: Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Luty 27, 2015, 11:40:27 am
Nie ma sensu się pchać w V gen narazie. Dosłownie 3-4 ludzi umie to w naszym kraju założyć na odpowiednim poziomie. Pompa jak walnie (niby przewidziana na 100 tys km) to regeneracja w granicach 1500zł. Przegląd LPG kosztuje 50-100zł, robiąc to co 10-15 tys km moim zdaniem koszt mały.
Do tego czasu w sekwencji moze poleciec reduktor wtryski i czujnik ciśnienia i wyjdzie Ci to samo.
Mam juz magika, ktory bardzo dobrze mustanga zagazowal, wiec i z jagiem sobie poradzi.

To niech wyjdzie to samo ale dalej jestem 3 tys zł do przodu jeśli chodzi o cenę wyjściową :). A ja pisałem o regeneracji, którą z tego co wiem robi 2-3 osoby w kraju. Nowa bodaj 2x tyle kosztuje
Tytuł: Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
Wiadomość wysłana przez: eMWuGSM w Luty 27, 2015, 22:14:44 pm
Dobry gazownik to martwy gazownik. NIGDY nie widziałem poprawnie założonej instalacji przez tych chędożonych koniarzy, oni nawet mają problemy z dedykowanymi zestawami (jak np. do VW 1.6 101PS). Nie wspominam już o źle włożonych parownikach (problemy z odpowietrzaniem, z brakiem ogrzewania) źle umieszczonych końcówkach wtrysku w kolektorze.

LPi ma jeszcze jedną zaletę nad "zwykłą" sekwencją - otóż podawane paliwo LPG ma o wiele niższą temperaturę, przez co optymalizuje temperaturę mieszanki paliwowej do lepszej wydajności (efekt jakby intercoolera). W AJxxV6 jeszcze by mogła być jedna kwestia, a mianowicie jeśli by doprowadzić LPG pod odpowiednim ciśnieniem do listw wtryskowych (podobnie jak w silnikach z wtryskiem bezpośrednim benzyny)  i odciąć dopływ paliwa (elektrozawór dwukierunkowy), to miałoby szansę bezawaryjnego działania, jakkolwiek to luźna dywagacja, bo jestem zdania, ze tych silników nie należy gazować. jak chcesz gazować, kup sobie VAG 1.6 8V. Jak chcesz jeździć tanio i Jagiem - 2.0D i zrobić na początek porządek z ukl. paliwowym.

AMEN.
Tytuł: Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Luty 27, 2015, 22:27:17 pm
Sorry ale większych bajek nie czytałem
Tytuł: Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
Wiadomość wysłana przez: filar12 w Marzec 01, 2015, 13:25:49 pm
Ale naczytałem się głupot to mało powiedziane.
Jeśli się nie znamy to LPG jest najgorszym syfem pod puder wedle niektórych.

A ja czytam że AJV6 jest nie do ogarnięcia to padam  :-hehe np. Wspomniany tu mustang ma ten sam system zasilania Pb jak Jag.
A te bajki z doprowadzaniem Lpg w tym silniku to listwy Pb to już HIT i ten "zawór dwukierunkowy" ...   A co w takim razie z sygnałem PWM???
Tytuł: Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Marzec 01, 2015, 14:12:00 pm
No jak co z PWM....przelewik, trochę wiercenia, rzeźbienia i musi działać  :-clap :-hehe. Emulatory są dla cieniasów  :-hehe
Tytuł: Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
Wiadomość wysłana przez: filar12 w Marzec 01, 2015, 14:37:18 pm
No jak co z PWM....przelewik, trochę wiercenia, rzeźbienia i musi działać  :-clap :-hehe. Emulatory są dla cieniasów  :-he\he

Fakt przelewik lub emulator programowalny i troszku roboty.
Czekałem na odp "połączoną" z elektrozaworem  dwukierunkowym.  :-gwizd
Tytuł: Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
Wiadomość wysłana przez: eMWuGSM w Marzec 02, 2015, 22:28:39 pm
Kto jeszcze nie zauważył GŁÓWNEJ ironii ręce do góry.
Jeśli chodzi o korelację z czujnika ciśnienia paliwa i czujnika na listwie wtryskowej to jest to do oszukania, (podobnie jak wirtualny sterownik na CAN'ie, po wypięciu prawidłowego).

Elektrozwór dwukeirunkowy, zawór puszczający ciecz (paliwo) w obieg 1 lub 2 (bistabilny).

Jeszcze raz powtarzam  tanio = diesel i doprowadzenie do porządku na wstępie, szybko = Pb only.

PS. W życiu miałem kilka aut z LPG i z erspektywy czasu to o te kilka za wiele.
Tytuł: Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
Wiadomość wysłana przez: Niunia w Marzec 09, 2015, 17:52:51 pm
 

........ W AJxxV6 jeszcze by mogła być jedna kwestia, a mianowicie jeśli by doprowadzić LPG pod odpowiednim ciśnieniem do listw wtryskowych (podobnie jak w silnikach z wtryskiem bezpośrednim benzyny)  i odciąć dopływ paliwa (elektrozawór dwukierunkowy), to miałoby szansę bezawaryjnego działania, jakkolwiek to luźna dywagacja, bo jestem zdania, ze tych silników nie należy gazować. jak chcesz gazować, kup sobie VAG 1.6 8V. Jak chcesz jeździć tanio i Jagiem - 2.0D i zrobić na początek porządek z ukl. paliwowym.

AMEN.

Aczkolwiek nie mam zadnego pojecia o listwach wtryskowych i elektrozaworach dwukierunkowych - to uwazam ze argumentacja kolegi e MWu GSM jest absolutnie
przekonywujaca - a szczegolnie koncowa konkluzja:
"Jak chcesz jezdzic tanio i Jagiem - 2.0D i zrobic na poczatek porzadek z ukl. paliwowym."

Sam jezdze od poczatkow swiata na benzynie - Moja nie znosi zapachu ropy i wielkie
ma zastrzezenia do wszystkich instalacji z gazem pod cisnieniem.

Wiec dla swietego spokoju - tylko benzynka. Pb 95. Szczegolnie i.... :-tylko
Tytuł: Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
Wiadomość wysłana przez: filar12 w Marzec 09, 2015, 21:33:03 pm
Ale głupoty czytam
Musisz zobaczyć jakie auta jeżdżą na lpg i ich właścicieli stać na PB lecz potrafią myśleć.
A jeśli chodzi o bezpieczną eksploatacje to wolę LPG oczywiście jeśli instalacja jest założona zgodnie ze sztuką.

https://www.youtube.com/watch?v=4M5SDFJercc (https://www.youtube.com/watch?v=4M5SDFJercc)

To jest świadomość poparta dowodami.
Tytuł: Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
Wiadomość wysłana przez: bodi w Marzec 09, 2015, 23:29:48 pm
Szczerze mówiąc to niunia mnie wkurzyłeś tym tekstem. Napojenie v6 3.oL 4x4 automat benzyną jest trochę kosztowne. A po drugie piszesz trochę głupoty, bo żeby już być całkiem świadomym, dumnym i honorowym tzw. "pełną gębą" posiadaczem Jag-a to należałoby lać benzynę PREMIUM a nie pb95 tak jak zalecasz, bo nawet na korku jak byk jest napisane, aby tankować tylko premium fuel. Po drugie według Twojej "logiki" po co się ograniczać do kilku- kilkunastoletniego Jaguara, przecież powinno Nas wszystkich stać na nówki Bentleye i oczywiście obowiązkowe lanie pod korek PB przy każdym tankowaniu!!!

Według Ciebie powinien być jasny podział na burżujów w potężnych benzyniakach prężących muskuły i płacących bez najmniejszego mikromrugnięcia powieką za ten wizerunek maczo tryskającego testosteronem na CPN-ie i dusigroszów pozbawionych tego przywileju samca ALFA, ale za to oszczędzającego podczas wizyt na stacji tankowania.
Jeżeli śmieszy Cię to, że gość w 3.oL tankuje LPG, bo to nie przystoi i zalecasz nawet zamiast takiej opcji trzymać się DIESLA 2.oD w celu redukcji kosztów, to opowiem Ci zabawna historyjkę...
Jak nazwiesz w takim razie osobnika, który posiada "klekota" 2.o, ale sobie "zmontował" tylny zderzak od benzynowej V6 i wkomponował dodatkową końcówkę wydechu w miejscu, w którym jego auto tego nie potrzebuje??? Aby było śmieszniej to nie zadał sobie nawet trudu, aby jakoś ten wydech połączyć i jedna końcówka jest czarna od sadzy, a druga lśni chromem, bo jest nieużywana. Kto jest większym pozerem??? Jak myślisz???
Lepiej być tzw. "życiowym" człowiekiem niezależnie od sytuacji, czy na siłę snobem w gumofilcach???
Tytuł: Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
Wiadomość wysłana przez: Niunia w Marzec 10, 2015, 00:11:34 am
Kolego Bodi,

Moj wlasny tekst to tylko to co napisalem po slowie AMEN!
Przed AMEN zacytowalem czesc  poprzednio napisanego tekstu kolegi eMWuGSMa
- z ktorym sie zgadzam. Nie zaznaczylem, ze cos cytuje...
W tym co napisalem, nie zrobilem zadnej osobistej aluzji do aspektu finansowego eksploatacji
kociakow.  Czytaj uwaznie - to nie ja unikam ropy i gazu.

Nie wkurzaj sie wiec na niunie - biednego emeryta w chudym kocie. :-tylko
Tytuł: Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
Wiadomość wysłana przez: filar12 w Marzec 10, 2015, 20:54:36 pm
Krótko i na temat

"Bogaci potrafią oszczędzać i maja kasę z tego ..."

To usłyszałem kiedyś od klienta Jeppem Hemi 5,7 starym jak świat całe 2000km przebiegu i montował LPG bo go "nie stać na paliwo" i musi oszczędzać wedle niektórych....
Tytuł: Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
Wiadomość wysłana przez: Franiu w Marzec 10, 2015, 22:01:23 pm
Benzyna, benzyna i tylko benzyna...Jak bym miekszkal w Arabii czy w USA to nawet bym sie nie zastanawial nad lpg ze wzgledu na koszty i jakosc paliwa. A my mieszkamy w Polsce i benzyna jest kiepskiej jakosci za cene niemalze jak na zachodzie. Nie zamierzam wiec napychac kiesy dodatkowymi podatkami  tym darmozjadom z rzadu. Realia sa takie: rafineria na litrze zarabia ok. 1zl, stacja paliw pare groszy a reszta to podatki. A wmawianie sobie i innym, ze lpg jest "zle" i w ogole nie pasuje do kota jest dla mnie co najmniej smieszne. Jest to czyste paliwo w przystepnej cenie i napewno nie zamienie lpg na diesla, bo ja jestem, ze tak to ujme, w silnej opozycji do oleju napedowego. A gadanie, ze jak kogos nie stac na benzyne to niech sobie odpusci takie auto to juz w ogole szczyty...Wole zaoszczedzone w ten sposob pieniadze wydac na ewentualne naprawy badz na wakacje.
Tytuł: Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
Wiadomość wysłana przez: Niunia w Marzec 10, 2015, 22:49:31 pm
Na pytanie tytulowe naszego nowego kolegi - Aspiranta Frania - jedynie eMWuGSM
dal konkretna i skomentowana odpowiedz.  Czytajac wiele jego wypowiedzi na forum
mozna sie przekonac o doskonalej znajomosci tematow o ktorych sie wypowiada.
Ja mam przekonanie,ze wie dobrze o czym pisze i ma osobiste doswiadczenie w....

eMWuGSM podal cene instalacji Vialle - okolo 6500 PLN i dodal komentarz ze silniki
AJ V6 nie sa latwe do gazowania.  Gazowanie jak wiemy jest czynnoscia pobozna, sluzaca do
obnizenia kosztow korzystania z kota. Problem w tym, ze zaden z istniejacych systemow
nie jest bez wad - wystarczy poczytac posty nawet na naszym forum.
Dodatkowe koszta kontroli, reparacji i wydatkow nadzwyczajnych moga skompromitowac
oczekiwane oszczednosci z tytulu "zagazowania".
Opierajac sie na osobistym doswiadczeniu, eMWuGSM - osobom chcacym jezdzic jagiem
ekonomicznie poleca 2.0 diesla - ma do tego prawo.

Ja wyrazilem swoja zgode z opinia powyzsza.
Nie wszyscy musza sie z nia zgadzac - sa przeciez uzytkownicy kotow zagazowanych
ktorzy z ich eksploatacja nie maja najmniejszych problemow.
Jest jednak duza grupa tych - ktorzy problemy maja.
Wiec mozna powiedziec, ze zagazowanie to troche loteria.

W krotkich zolnierskich slowach wyrazilem swoje zdanie i koncze dziwiac sie wielce
ze koledzy bodi i filar 12 nie uchwyciwszy sedna mojej wypowiedzi posadzaja mnie
o szpanerstwo - calkiem niezasluzenie.
Na wzmianke o gumofilcach zaciagam zaslone krzescijanskiego przebaczenia - AMEN!


Tytuł: Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
Wiadomość wysłana przez: filar12 w Marzec 10, 2015, 23:10:31 pm
Jakie szpanerstwo?? raczej żadne lub tak odbierając politowanie...

Mnie chodzi o jedno jak słyszę że LPG to takie straszne dodatkowe koszty a diesel nie to mi głowa pęka w szczególności koszt obsługi diesla w jagu np. "prawie" idealna konstrukcja pompy delphi w 2l TDCI i próby ratowania zapychające się wtryski opiłkami,częste wykodowywanie się wtrysków,a o diabelskim wynalazku połączenia sił koalicji francusko-angielsko-amerykańskiej 2,7d nie wspomnę bo ... się nie kopie.
Tytuł: Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
Wiadomość wysłana przez: bodi w Marzec 11, 2015, 01:08:58 am
Osobiście gdybym miał jeździć Jagiem w słabym dieslu to wolałbym już coś innego. Nigdy nie miałem przekonania do diesli, ale ostatecznie przekonał mnie do słuszności mojej teorii fakt, który przytrafił mi się osobiście ok. 2 lata temu. Jadąc sobie spokojnie na dość krótkiej (ok 30km)  trasie wyprowadził mnie z równowagi jakiś "rajdowiec" w Fordzie Focusie oczywiście turbodiesel (Focus wyglądał na ok. 2-3 letnie auto jak na moje oko). Tak się złożyło, że jechał rząd kilku aut, a on dojechał do nas z tyłu i zabrał się za wyprzedzanie. Za nic miał bezpieczeństwo na drodze. Wyprzedzał na podwójnej linii, zmuszał innych kierowców do unikania kolizji, bo brał się za wyprzedzanie przy jadącym aucie z naprzeciwka i potem wymuszał wpuszczenie go do kolumny itp itd. Początkowo obserwowałem co wyczynia, ale nie reagowałem. Ale po pewnym czasie jak już wysforował się na pierwsze miejsce i zaczął się szybko oddalać postanowiłem, że nauczę go pokory. Wyprzedziłem kolumnę (zgodnie z przepisami) i wcisnąłem pedał gazu do oporu. Oczywiście zacząłem się do niego zbliżać pomimo iż on cisnął do oporu. Gdy zbliżyłem się dosłownie na 10m (a było to przed łukiem) chyba zrobił redukcję i nagle z jego auta w sekundzie pojawiła się taka chmura czarnego dymu, że nic nie było widać. Auto mu "zdechło", zatrzymał się na poboczu. Zwolniłem i bardzo wolno go minąłem (jechałem w tym momencie na ślepo, bo nic nie było widać). W lusterku widziałem tylko jeden wielki obłok czarnego dymu!!! Nigdy nie widziałem czegoś podobnego na drodze.
Tytuł: Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
Wiadomość wysłana przez: aro w Marzec 11, 2015, 05:49:56 am
Panowie włącze sie w tą dyskusje i wtrące swoje trzy grosze :)..czym jest auto napedzane,czy to Pb,czy gaz czy diesel to kazde ma swoje wady i zalety,zalezy do czego auto ma słuzyc i co oczekujemy od naszej furki..kazdy sobie wybiera wg własnych potrzeb i swoich przekonań na czym jezdzi,nie jest ani lepszy ani gorszy,nie jest ani mądrzejszy ani głupszy ten co woli diesła,lpg czy benzyne,na temat wad i zalet kazdego z tych paliw mozna dyskutowac bez konca,tak jak o tym czy lepsze są brunetki,blondynki,rude a moze łyse :))...o kazdym  silniku i rodzaju mozna pisac wady i zalety,kazdy wybiera dla siebie co mu bardziej odpowiada i nie bądzmy  "motoryzacyjnymi rasistami"...
Tytuł: Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
Wiadomość wysłana przez: ghrh w Marzec 11, 2015, 10:42:36 am
Znowu dyskusja o wyższości świąt...
Prawda jest taka, że nikt nie zmusza do wyboru Pb, LPG czy ON, dzięki czemu każdy może dobrać rozwiązanie dla siebie i jak długo jest z tego zadowolony, to jaki jest powód krytyki? Chyba jedynym wyjątkiem jest masakracja klasyków przez zagazowanie czy swap 1.9 TDI.
Mało tego, temat LPG jest bodaj jedynym, gdzie znacząca oszczędność przy relatywnie niewielkim koszcie (mam na myśli zmianę osiągów, estetyki) jest tak szeroko krytykowana. Jak można zaoszczędzić na bilecie do kina ściągając film z netu czy oglądając w tv to jest ok. Kupno gier pół roku po ich wydaniu na promocji jest objawem rozsądku. Ocieplenie bloku/domu styropianem to już w ogóle. Ale to tylko LPG silnie dzieli.
Obecnie mam 2 samochody. Kotka zagazowałem jak tylko po pierwszym roku policzyłem ile mnie podróże nim kosztowały i ile mógłbym zaoszczędzić. Były to liczby typu 40kkm, 20kPLN kosztu benzyny i 10kPLN potencjalnej oszczędności na LPG. Ręka w górę, kto może sobie pozwolić na taką niegospodarność. No i pewnie, że mógłbym ten sam dystans przejechać w Tico, kosztowałoby to jeszcze mniej (~8k, ale z kolei przy LPG byłoby to 4k), tylko chyba nie o to chodzi. Dzięki takiemu rozwiązaniu nie musiałem się zastanawiać czy dzisiaj jem śniadanie, czy jutro naprawiam kotka. Ewentualnie jaki druciarski patent zastosować żeby kilka stów mniej zostawić w serwisie. Wszystkie sprawy rozwiązywałem od razu i porządnie, na dobrych częściach, nierzadko z przyległościami 'na przyszłość'. Nie chcę się zastanawiać, w jakim byłby stanie gdybym nie założył LPG.
Dla równowagi moja żona ma Fiata Coupe i tam gazu nie będzie. Przy niewielkich przebiegach to się nie zwróci ewentualnie nie jest warte zachodu.

A jak ktoś ma ochotę wydawać więcej i czuje się z tym dobrze, ewentualnie woli oszczędzać z dieslem kosztem przyjemności jazdy to jego broszka. Cieszę się, że jest zadowolony z posiadania samochodu zgodnego z własnymi przekonaniami. Jeżeli czuje się lepszy, "bo stać go na zalanie benzyną" albo "jest mądry bo oszczędza", to metrowy kij mu w oko, pogadamy jak kupi (odpowiednio) nowego Jaga lub używane Tico z gazem :)
Tytuł: Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
Wiadomość wysłana przez: Niunia w Marzec 11, 2015, 19:41:27 pm
Benzyna, benzyna i tylko benzyna...Jak bym miekszkal w Arabii czy w USA to nawet bym sie nie zastanawial nad lpg ze wzgledu na koszty i jakosc paliwa. A my mieszkamy w Polsce i benzyna jest kiepskiej jakosci za cene niemalze jak na zachodzie. Nie zamierzam wiec napychac kiesy dodatkowymi podatkami  tym darmozjadom z rzadu. Realia sa takie: rafineria na litrze zarabia ok. 1zl, stacja paliw pare groszy a reszta to podatki. A wmawianie sobie i innym, ze lpg jest "zle" i w ogole nie pasuje do kota jest dla mnie co najmniej smieszne. Jest to czyste paliwo w przystepnej cenie i napewno nie zamienie lpg na diesla, bo ja jestem, ze tak to ujme, w silnej opozycji do oleju napedowego. A gadanie, ze jak kogos nie stac na benzyne to niech sobie odpusci takie auto to juz w ogole szczyty...Wole zaoszczedzone w ten sposob pieniadze wydac na ewentualne naprawy badz na wakacje.

Poczytaj szanowny Franiu posty kolegi filara 12.
W dniu 5 czerwca A.D. 2013 dal swoja klasyfikacje systemow gazowania dla silnikow AJ-V6.
Na pierwszym miejscu jest system Agis. Zaufaj filarowi i zainstaluj go w swoim Belgu.
Jasne ze 3.0 l. V6 jest paliwozerny - jesli zagazujesz go skutecznie - to znaczy bezproblemowo
bedziesz korzystal ze splendoru i osiagow silnika 3.0L w sposob ekonomiczny.

W obecnej Twojej sytuacji musisz sie zdecydowac i wybrac jakis system.
Reszta jest dyskusja w stylu o wyzszosci Swiat Wielkanocnych nad Swietami Bozego Narodzenia. A to jest juz problemem trudnym do rozstrzygniecia! :)

Tytuł: Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
Wiadomość wysłana przez: szach w Marzec 13, 2015, 06:53:49 am
Witam, przeczytałem cały wątek i rozmowa jest głównie o wyższości jednego rodzaju paliwa nad drugim. A ja mam konkretne pytanie. Czy jaga X-Type 2.5L 4x4 można skutecznie zagazować tak, żeby nie było z nim potem żadnych problemów? Mam na myśli zarówno problemy z nieprawidłową pracą silnika, jak i problemy związane z różnego rodzaju czujnikami i kontrolkami (np. świecenie się kontrolki check engine). Czy ktoś zagazował już taki samochód i sprawnie bez żadnych problemów (poza okresowymi przeglądami instalacji gazowej) przejechał nim powiedzmy 50 tysięcy kilometrów? Mi jeden gazownik powiedział, że nie podejmie się instalacji gazu w tym samochodzie, bo nie ma jeszcze do niego jakiegoś emulatora, który by skutecznie "oszukiwał" komputer w sprawie poprawności działania silnika. Podobno to nie tylko problem tego akurat jaguara, ale też niektórych fordów i volvo. Czy ktoś spotkał się z taką opinią w tym temacie?
Tytuł: Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
Wiadomość wysłana przez: filar12 w Marzec 13, 2015, 08:37:19 am
Da się prawidłowo zamontować instalacje do X-typów.
Fakt z emulacją są często duże walki i trzeba mieć doświadczenie z marką.
Dochodzi jeszcze sprawa taka że np. wersja USA ma inaczej zaprogramowany i wszystko jest trochę inne.

Np. jeden z administratorów ma X-typa z lpg więc popytaj.
Tytuł: Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
Wiadomość wysłana przez: ghrh w Marzec 13, 2015, 11:10:05 am
Da się. Zrobiłem sam jakieś 60k na LPG. Po pierwszych poprawkach (zajęło to kilka wizyt u gazownika) nie ma żadnego problemu, nie wywala checka, silnik działa tak samo na benzynie jak na gazie, osiągi są zachowane. Jedyną różnicą jest uszczuplanie portfela na stacji. Ostatnio do pełna zalewam za mniej niż 100zł :)
Ale fakt, że jest to trudne i kapryśne auto pod względem gazu. Trzeba znaleźć dobrego fachowca. Chwała Twojemu gazownikowi, że nie podejmował się takiej roboty, jeżeli się na tym nie zna.
Tytuł: Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
Wiadomość wysłana przez: szach w Marzec 13, 2015, 11:52:54 am
ghrh, gdzie zakładałeś gaz i jaki dokładnie masz silnik?
Tytuł: Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
Wiadomość wysłana przez: ghrh w Marzec 13, 2015, 13:06:30 pm
ghrh, gdzie zakładałeś gaz i jaki dokładnie masz silnik?
Gaz zakładałem w Mławie u Nowotczyńskiego, później ponieważ miałem bliżej to korekta w Auto-Flesz pod Toruniem na gwarancji (!).
Silnik taki jak w sygnaturze - 3.0, amerykanin.
Tytuł: Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
Wiadomość wysłana przez: filar12 w Marzec 13, 2015, 19:25:22 pm
szach a skąd jesteś lokalizacja bardzo pomoże w konkretnych informacjach.

Spytaj Choiny też ma LPG w x-sie
Tytuł: Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
Wiadomość wysłana przez: huberts1977 w Marzec 13, 2015, 20:18:02 pm
szach a skąd jesteś lokalizacja bardzo pomoże w konkretnych informacjach.

Spytaj Choiny też ma LPG w x-sie

Zakładał mu Leszek a to najlepszy gazownik w łódzkim  ;D podobno niektórzy się od niego uczyli  :-V
Tytuł: Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
Wiadomość wysłana przez: szach w Marzec 13, 2015, 21:19:24 pm
Jestem z Warszawy. Znacie może tą technikę, żeby obejść zmienne ciśnienie paliwa i żeby na gazie wszystko grało? Jeden gazownik nie podjął się założenia gazu, gdyż nie ma odpowiedniego emulatora, a drugi powiedział, że zrobi ten gaz, bo podobno jakoś mechanicznie można obejść ten problem i zarzeka się, że wszystko będzie grało. Niestety nie chce zdradzić, na czym polega ta technika. Wierzyć mu?
Tytuł: Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
Wiadomość wysłana przez: ghrh w Marzec 13, 2015, 21:44:37 pm
Wbij w szukajkę hasło 'przelew'.
Tytuł: Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
Wiadomość wysłana przez: voitec w Marzec 13, 2015, 21:46:20 pm
W kwestii emulatora, to taki http://www.phjacus.pl/E78-Emulator-czujnika-cisnienia-paliwa-AGIS-FPE-p2475.html załatwia temat.
Tytuł: Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
Wiadomość wysłana przez: grzechch w Marzec 13, 2015, 22:19:54 pm
Jaki przelew. Skontaktuj się z Marcinem z Legnicy. Żadnego przelewu tylko odpowiednia elektronika i wszystko chodzi jak trzeba. Nie spotkałem lepszego gazownika i elektronika. Wielka wiedza i umiejętności. Żadnych błędów na gazie. Wszystko chodzi super. Jestem mu bardzo wdzięczny. Jego nick marcin_lca. Jak coś to udostępnię telefon bo Marcin rzadko jest na forum
Tytuł: Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
Wiadomość wysłana przez: Choina w Marzec 14, 2015, 01:13:52 am
Z tego co wiem to Marcin montował gaz w S-typie. A z głupot jakie pisał o iksie śmiem twierdzić, że nigdy nie zakładał tam gazu.
Tytuł: Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
Wiadomość wysłana przez: grzechch w Marzec 14, 2015, 01:20:17 am
Nie wiem co pisał ale u mnie wszystko chodzi wyśmienicie. Kilku gazowników połamało sobie zęby a on w dwie godziny zrobił co trzeba
Tytuł: Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
Wiadomość wysłana przez: szach w Marzec 14, 2015, 02:00:10 am
grzechch, dzięki za pomoc, ale do Legnicy mam jakieś 400km, nie będę tyle jeździł na przeglądy.
voitec, dzięki za propozycję emulatora. Masz taki w swoim aucie?
Tytuł: Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
Wiadomość wysłana przez: grzechch w Marzec 14, 2015, 07:42:55 am
Daj znać jak będzie sprawował sie ten emulator bo mam informację, że w jagu się on nie sprawdza.
Tytuł: Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
Wiadomość wysłana przez: voitec w Marzec 14, 2015, 08:41:16 am
szach, tak mam, ale jeszcze nie podłączony prawidłowo. Dałem mu tylko sygnał z pompy, i podpiąłem pod czujnik ciśnienia paliwa. Błędu P0191 od tego momentu nie ma. Jeszcze muszę mu dać sygnał o obrotach, zrobić adaptacje pompy i później skonfigurować mapę do emulacji ciśnienia. Ale to dopiero jak znajdę czas  :P
Tytuł: Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
Wiadomość wysłana przez: szach w Marzec 14, 2015, 15:20:46 pm
Co to jest błąd P0191?
Tytuł: Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
Wiadomość wysłana przez: voitec w Marzec 14, 2015, 16:04:31 pm
Co to jest błąd P0191?
Błąd związany z ciśnieniem paliwa. Poszukaj na forum było pierdylion razy.
Tytuł: Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Marzec 14, 2015, 16:09:05 pm
Co do emulatora to gadałem z filar12 i również mi polecał Agisa. Za 1,5 tyg montuję LPG i zobaczymy co to wyjdzie ;)
Tytuł: Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
Wiadomość wysłana przez: Niunia w Marzec 15, 2015, 18:23:25 pm
...tez jestem ciekawy tego Agisa - aczkolwiek nie zamierzam swojego kota gazowac.
Dziwuje sie wielce ze dotychpor nie znaleziono calkowicie pewnego systemu gazowania silnikow spalinowych.
Moge zrozumiec, ze niektore z powodu specyficznych rozwiazan technicznych sa mniej
podatne i trudniejsze do gazowania. Ale przeciez w calym tym procesie powinno sie znalezc
jakies rozwiazanie nie generujace tych wszystkich komplikacji o ktorych mozemy
poczytac na forum. Biega tu przeciez tylko o problem zainstalowania funkcjonalnej dodatkowej instalacji "do gazu" i opanowania istniejacej elektroniki w kocie - ktora musi dzialac
w warunkach do ktorych nie byla przewidziana.

Wierze, ze w przyszlosci rozwiazanie takie sie znajdzie.
Na dzien dzisiejszy - to czesto loteria. :)



Tytuł: Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
Wiadomość wysłana przez: kurak22 w Marzec 15, 2015, 19:08:11 pm
czym innym jest projektować auto pod Pb i go przerabiać a projektować od podstaw na lpg. to jest rozwiazanie które ma być tanie. Zmianę sytuacji lpg zapewniło by projektowanie równorzędne silnika do lpg, tak jak na ON i Pb już w fabryce.
Tytuł: Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
Wiadomość wysłana przez: grzechch w Marzec 15, 2015, 19:40:56 pm
Oj koledzy wszystko jest w rękach gazownika. Wiekszość z nich potrafi gazować tylko golfy i polonezy. Jak znajdziecie dobrego gazownika to nie będzie żadnego problemu przy gazie. A najgorsi sa ci, którzy najbardziej sie mądrza jakie to oni maja doświadczenie
Tytuł: Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
Wiadomość wysłana przez: bodi w Marzec 16, 2015, 21:20:48 pm
voitec
Twój X to wersja europa czy usa???
Tytuł: Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
Wiadomość wysłana przez: voitec w Marzec 16, 2015, 22:09:16 pm
voitec
Twój X to wersja europa czy usa???
Mój to europejska wersja.
Tytuł: Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
Wiadomość wysłana przez: szach w Marzec 18, 2015, 06:58:25 am
Zakładał ktoś gaz w X-Type w okolicach Warszawy? Ten drugi gazownik, który chce się podjąć instalacji jest właśnie z Warszawy, ale do tej pory nie podjąłem decyzji, czy mu zaufać, że wszystko będzie chodziło i nie będzie żadnych błędów.
Tytuł: Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
Wiadomość wysłana przez: filar12 w Marzec 19, 2015, 21:20:57 pm
Podaj adres i nazwę Zakładu to się zweryfikuje.
Tytuł: Odp: Koszt fazy cieklej lpg do x-type.
Wiadomość wysłana przez: voitec w Marzec 19, 2015, 22:31:34 pm
Ja myślę, że jest szansa, żeby dobrze zamontowali lpg w każdym zakładzie, jeśli się ich dobrze przypilnuje zwracając uwagę np na to żeby:
- butla nie była zamontowana do jazdy na wstecznym
- wielozawór z wyjściem 8mm
- faro lub miedź 8mm
- krótkie i równe wężyki do lpg
- dostatecznie wydajny, dobry reduktor odpowiednio zamontowany
- dostatecznie wydajne, dobre wtryski odpowiednio zamontowane
- programowalny emulator ciśnienia paliwa

Wtedy to już jest pewnie 70% sukcesu (o ile o czymś nie zapomniałem). Pomijam już kwestię faHowców, którym przy montażu np. wpadnie wkręt do dolotu a później do silnika..

Później pozostaje kwestia wystrojenia tego...

Co do elektroniki to tu jest wiele możliwości. Gdzieś tam ktoś wspomniał o agisie - miałem w poprzednim samochodzie i sprawowało się znośnie, nigdy nie udało mi się zwalczyć odczuwalnego przejścia z PB na LPG, zawsze było czuć, ale jeździło w miarę, problemów nie było. W Jagu mam BRC i z nim będę walczył, żeby to jeździło tak jak powinno. Tu widzę, że opcje są inne niż w Agisie, tam była cała mapa do ustawiania tutaj jest to jakoś bardziej ograniczone. Soft od BRC taki jakiś mniej intuicyjny mi się wydaje, aczkolwiek tak jak było założone, tak obecnie teraz jeździ. Przejście PB->LPG jest całkiem spoko. Zobaczymy co będzie dalej, bo osiągów na pewno na LPG brakuje względem Pb.